Nikon COOLPIX P500 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon COOLPIX P500 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Henk-A 22-03-2012
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P500 zwart

Ik heb al vermeld dat de camera goed was .Nu wat langer gebruikt .
Merk nu dat hij heel goed is .Je moet je wel aan de regels houden met het instellen ,er zijn veel mooglijkheden .Wil je dit niet zet hem dan op auto.
Dan regelt hij het zelf .Het toestel is werkelijk heel goed.

Roland1410 21-03-2012
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P500 zwart

Het is een degelijke kleine camera met veel mogelijkheden en opties. De 36x zoom functie werkt perfect en je kan hier haarscherpe foto's mee maken.
Heb een vergelijk gemaakt met de nikon D200 met een 70-300 lens en een buizerd van ver weg gefotografeerd. De P500 maakt ook hiervan haarscherpe foto's. Stond echt versteld van de kwaliteit. Ook fot's binnen zijn perfect. Hij is licht en erg handzaam. Een SLR camera is veel groter en zwaarder om mee te nemen. Deze camera is een prima alternatief hiervoor met goede beeldkwaliteit. Ook de HD video functie werkt perfect. Ben er zeer over te spreken en kan deze camera aan iedereen aanbevelen.

Verseveld 06-12-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P500 zwart

Van een Canon EOS SR naar een Casio compact camera.
Casio maakt geweldige foto's maar ik miste wat in de hand. Ik had immers een SR.

De Nikon Coolpix P500 gekocht met een extra batterij en een tas.

Alvorens ik verder ga wil ik even melden dat ik redelijke foto's maak met allerlei toestellen. Na veel oefenen en diverse cursussen ben ik een echte amateur fotograaf.

Over de Nikon: Wat een waardeloos toestel.
Geen duidelijke foto mee te maken, bij snelle acties (wanneer dit vereist is) werkt het apparaat niet mee.
In een wat donkere omgeving flits je de foto's plat of ze zijn te donker, ongeacht de instelling.

Ik heb hem inmiddels weer verkocht en de nieuwe Casio Exilim Ex-zrl00 gekocht. Wat een verademing.

Samengevat: WAAR-DE-LOOS zonde van je geld!

Rolf Nikonfan 21-02-2012

Zo zie je maar dat de cursussen je nog geen fotograaf maakt. Misschien moet je kiezen voor een klik klak cameraatje dat zal in jou geval een veel beter resultaat op leveren. Maar geef de camera niet de schuld van je eigen beperkingen.

Henk-A 10-12-2011

Ben het er niet mee eens.Is een heel goed toestel
als je maar weet wat je met een toestel kunt doen.
Heb 50 jaar ervaring op foto gebied .Wat de een dus niet kan ,kan de ander wel.Zal ook wel altijd zo blijven .Zoek iets waar jezelf het beste mee kunt werken .

Henk-A 03-12-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P500 zwart

Moest wel even wennen omdat er zoveel mooglijkheden opzitten .En door het gebruik ontdek je steeds meer.
Vooral panorama foto`s is heel mooi te doen .
Maar ook binnen met weinig licht ,dan wel statief gebruiken .Het scherpstellen is heel goed,maar niet ongeduldig zijn,en het de tijd gunnen .
Ben er erg blij mee.

jcj74 23-03-2012

Helaas denk ik anders over de camera

De ene foto is scherp maar de meeste vooral ingezoomd zijn niet scherp

Ik zou dan wel willen weten wat ik in moet stellen ook met auto doet hij niet alles wat ik wil

gagel03 21-06-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P500 zwart

Ligt lekker in de hand, bediening is even wennen.Opgedane ervaringen met macro: goed. Het is even zoeken naar de mogelijkheden van de scherpstelvelden, maar de resultaten zijn prima.
Fotoreportage van mensen in een (donkere) kroeg, dus met veel flits: heel bevredigend.
Nadeel is de capaciteit van de accu. Maar goed, dan maar een reserve

jitter 20-06-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P500 zwart

Na een aantal weken in bezit te zijn van deze camera tijd voor mijn review. I.t.t. veel voorgangers ben ik toch wat kritischer m.b.t. kwaliteit van de foto's en het gebruiksgemak.

Kwaliteit foto: is goed te noemen mits er veel licht is en de lens niet bij de uitersten brandpuntsafstanden gebruikt wordt (supergroothoek of supertele). In die gevallen is bij hoge contrasten kleurschifting n.l. duidelijk zichtbaar. De lichtsterkte van de lens is wat minder goed dan de concurrentie (1:3.4 tegen doorgaans 1:2.8) zodat het toestel bij minder dan ideale lichtomstandigheden sneller naar een hogere ISO-waarde moet, en dat gaat ten koste van scherpte en detail. De laagste ISO-waarde is 160 tegen 80 bij sommige concurrenten.
Men kan in de P-stand wel een maximum te gebruiken ISO-waarde aan het toestel opleggen (200 of 400).
Beeldformaat foto alleen JPEG, geen RAW.
Goede flits.

Mogelijkheden: meer dan genoeg. De Nederlandstalige handleiding telt niet voor niets 252 pagina's. Veel van het toestel is overigens intuïtief en zonder handleiding al goed te gebruiken waarvoor een compliment aan Nikon.
Veel automatische mogelijheden, maar de gebruiker kan ook e.e.a. handmatig instellen.

Gebruiksgemak: zoals gezegd goed, maar de (te) kleine accu zet daar een beetje een domper op. Weinig foto's per lading, volgens de handleiding maximaal 220. Dat wordt in de praktijk met energieslurpende vibratiereductie (VBR) aan overigens niet eens gehaald. Ik heb na 600 foto's (VBR aan, een aantal met flits) en een paar filmpjes al zeker 6 accuwissels achter de rug.
Daarnaast kan de accu, met de standaard meegeleverde spullen, alleen in het toestel geladen worden. Dat duurt lang (max. 4u50 min) en tijdens het laden kan het toestel niet aan.
De aanschaf van minimaal één extra accu is m.i. dus (bijna) een must. Een externe (snel-)lader is de volgende op de verlanglijst.
Het uitstekende grote display maakt dat ook bij wat meer omgevingslicht niet meteen de elektronische zoeker noodzakelijk is.
Minpuntje: voor automatische scene-herkenning moet men de flits altijd handmatig uitklappen, of die nou nodig is of niet.

Vormgeving: prima. Ligt mede dankzij het lage gewicht goed in de hand. Het kantelbare display en de 2e zoom-knop aan de lens zijn in sommige situaties heel handig.

Degelijkheid: voelt ondanks het lage gewicht stevig aan. Ook het kantelmechanisme van het display voelt niet aan alsof het elk moment kan afbreken.

Conclusie: een goed toestel voor de gelegenheids- en vakantiefotograaf. Een serieuzere fotograaf die af en toe zijn SLR en tas met lenzen wil thuislaten zoekt toch beter bij de concurrentie...

Richard Bussink 06-12-2011

Beste Jitter en alle andere,

Je komt over als iemand die best wat ervaring en kennis heeft van foto camera's.
Kun jij nij helpen om een geode keus te maken. Ik heb nu een Canon G10 maar wil er een met een groot optisch bereik (30 of 36) Goede accu en wil er ook mee maccr kunne fotograferen. Bedoel ik mee dat ik de achtergrond kan vervagen.
Ik heb naar de Sony hx 100 en de canon sx 100 gekeken. MAar wat de een heeft mist de andere.
Eerlijk gezegd hou ik ook er wel van dat er nieuwe technische snufjes op zitten. Ik heb een budget van rond de 350 a 400 euro.

Ik hoop dat je me kunt helpen.

cheyenne2004 12-06-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P500 zwart

Heb de camera nu ongeveer een week in gebruik en ben méér dan tevreden. Heb hiervoor een Nikon spiegelreflex gehad met alles erop en araan, maar kon er niet mee overweg. Met deze Nikon ben ik uiteraard weer beginnen met plaatjes schieten zonder eerst van te voren de gebruiksaanwijzing te lezen.
Deze camera is zo gebruiksvriendelijk dat dit ook zonder problemen kan.
Het filmen is absoluut SUPER!! Haarscherp.

Liesje13 15-05-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P500 zwart

Heb d p500 pas een paar dagen. Heb zitten denken aan de canon SX30. In de winkel werd met de P500 aangeraden.Canon is ook wel goed , maar kwa menu zou de nikon makkelijker zijn. Alleen nog foto's op auto-stand gemaakt. Maar tot nu toe heel blij met deze Nikon. Zelfs op de maximale zoom goede foto's.

vlugt 11-05-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P500 zwart

Camera terug gestuurd sd kaart met 30mb snelheid werkt niet samen met deze camera wel een beetje vreemd deze snelheid heb je wel nodig voor hd opname.
Camera maakte een knisperend geluid net kortsluiting !!! scherpstelblokje loopt steeds weg !!!
Helaas ik had er hoge verwachtingen van maar camera zit vol met kinderziektes.

Bert2004 04-05-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P500 zwart

Ik heb deze camera al een aantal dagen, maar hij gaat weer terug.
Vanwege de onscherpte bij inzoomen met filmen, motortje van het zoomen hoor je. Foto's maakt hij prima.
ik ga toch voor de Sony DSC-100v of zal ik eerst nog de Fujifilm HS20 uitproberen, ik weet het nog niet.
Voor het geld vind ik de Nikon P500 niet verkeerd.

JohnP64 29-04-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P500 zwart

Ik was op zoek naar de beste combinatie van foto en video mogelijkheden. Na lang wikken en wegen tussen de Panasonic F45, de Canon sx30 en de Nikon P500 uiteindelijk de keus gemaakt voor de Nikon.
Na een paar dagen gebruiken zeer tevreden en enthousiast over de mogelijkheden. Ik ben steeds meer overtuigd dat ik de juiste keus heb gemaakt. Zelfs de grootste amateur is met deze camera in staat om prachtige foto's te maken. Zoom is geweldig en filmen in full HD ziet er ook super uit. Ook het uitklapbare schermpje is handig en voelt degelijk aan. Wel even de moeite nemen om de duidelijke Nederlandse snelstartgids en later de handleiding door te nemen.
Gekocht bij foto de vakman uit Uden/Wijchen. Zeer goede uitleg en prima prijs (ook een absolute aanrader).
Kortom, fijne camera en zoals in een vorige review geschreven; waarom nog kiezen voor een spiegelreflex?!

tinusmans 26-04-2011

ongekende mogelijkheden
uitklapscherm erg handig
mooie foto's ook in macro
filmen in hd levert strak beeld op
zoomen is fantastisch.
wel opletten om bij het opstarten het lenskapje te verwijderen
advies is om wel een flinke snelle sdhc kaart te gebuiken vooral als je filmt gaat het erg snel
ik heb zelf een 16g kaartje (30 euro)
waarom nog een spiegelreflex kopen?
weet alleen niet hoe lang de accu meegaat

brigitteVH 03-04-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P500 zwart

Het is een mooi en goed vormgegeven camera die goed in de hand ligt. Bediening is heel gemakkelijk en simpel. De camera heeft genoeg functies die voorgeprogrammeerd zijn. Onder de SCENE knop zitten al 15 verschillende fotografeerfuncties die handig zijn als je zelf niets wil instellen. Je kan de camera zelf helemaal instellen op diafragma en sluitertijd. Maar de AUTO stand werkt ook erg gemakkelijk natuurlijk.
De filmkwaliteit op Full-HD is erg mooi en helder. Alleen moet je niet teveel zoomen want dat hoor je heel erg goed op het filmpje terug. Dat is wel heel storend bij het terugkijken. Dus ik zoom niet teveel of zelfs helemaal niet. De mogelijkheid tot filmen met dit toestel is mede een reden van mijn aanschaf.
In het donker zijn de foto's ook erg goed, de camera laat op het display een wat donkerder beeld zien dan dat het uiteindelijk is. Alleen in slecht verlichte omgeving bedoel ik. De foto is dan veel beter dan wat je ziet.
De macro stand is erg leuk en goed. Die viel mij helemaal niet tegen en ga ik dan ook zeer regelmatig gebruiken.
Pluspunt vind ik ook dat je gewoon door een zoeker kan kijken met fotograferen. Echter is het grote scherm achterop ook met heel mooi weer goed te zien.

GEGE69 16-03-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P500 zwart

heb sinds een paar dagen deze camera in bezit ,en sta verbaast van de mogelijkheden wat deze camera heeft en kan.foto's zijn echt van super kwaliteit en het filmen in full hd is ook gewoon van perfecte kwaliteit.geluid is ook gewoon goed,ben alleen nog aan het uittesten hoe lang een volle accu meegaat met filmen in full hd. maar ben tot nu toe zeer tevreden.het kost mischien wel iets, maar vind het een echte aanrader.