Canon PowerShot A3100 IS zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot A3100 IS zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Johan13 11-05-2011

Doet z'n naam eer aan Powershot (point and shoot camera)
Geweldige prijs kwaliteit.
Ideaal cameratje om 'erbij' te hebben.
Verving in ons geval een A80 die ook heel goed was maar die tot tweemaal toe het defecte sensor syndroom vertoonde.
Canon wilde er de eerste keer wel naar kijken maar het zou me sowieso 35 euro kosten, refererend naar het op internet welbekende probleem met de sensor zegt men geef de camera binnen en indien niet akkoord met de herstelprijs dan gaat Canon dit zelf bekijken.
De hersteldienst zelf deelde mij na mijn opmerking over de sensor en het dus gekende probleem dat gratis zou moeten opgelost kunnen worden, mee dat er eerst een inspectie op valschade zou zijn, indien er valschade zou vastgesteld worden dan was er geen sprake van garantie (en was ik 35 euro lichter ook al zou ik het toestel niet laten herstellen) Dit alles terwijl het eigenlijke probleem in de sensor zit en NIET KAN veroorzaakt worden door vallen. Enfin, ik heb geen 35 euro geriskeerd en heb voor een fraktie meer een tweehandse A80 gekocht die het meer dan een jaar goed gedaan heeft en er dan ook op dezelfde manier de brui aan gegeven heeft.......
Lesson learned; zorg ervoor dat je camera uitwendig in goede staat is en blijft zodat de voor Canon werkende herstelcentra je je garantieherstelling niet door de neus kunnen boren (zij bepalen immers ook nog zelf of er valschade is of niet en eens im binnengegeven ben je dus 35 euro kwijt ook al ben je niet akkoord dat er valschade is)
De man van de klantendienst deed nogal geïrriteerd toen ik stelde dat ik dus 35 euro kon kwijt zijn zonder dat er ook maar iets aan de camera gebeurd was (als men 'valschade' vaststelde dus) hij kon me ook niet vertellen wat er onder valschade verstaan werd waarop ik nogmaals aandrong maar tevergeefs;
"Ik probeer het u al drie keer uit te leggen mijnheer, lever de camera in en kijk wat het resultaat is, bent u niet akkoord dan openen wij een klacht' was zijn relaas.
Nu daar trappen wij niet in mijnheer als het om een zo gedocumenteerd gekend probleem gaat.
Tot zover mijn ervaring met canon en z'n hersteldienst.
Echter, het blijven geweldige camera's hoor
Daar blijf ik bij en daarom kocht ik ook deze A3100 IS

Pluspunten;
Mooie resolutie
Maakt zonder veel poespas mooie foto's
Voo zo'n goedkope camera heel degelijk gebouwd.
Eenvoudig in gebruik en makkelijk op te bergen

Minpunten; persoonlijk voor mij en in feite niet echt minpunten gezien de heeeeeel schappelijke prijs;
Mocht een grotere zoom hebben.
In donkere omstandigheden een beetje lichtongevoelig
Buiten bij fel zonlicht problematisch het display als zoeker te gebruiken, maar alle camera's in dit segment tegenwoordig hebben datzelfde probleem (daarom is de camera ook zo betaalbaar tov vroeger)
Dus nogmaals, z'n geld meer dan waard in zijn categorie,
Een extra batterij is zoals voor andere camera's een aanrader, niet om de actieradius maar om steeds een geladen batterij bij de hand te hebben.

hans49 01-05-2011

Het was de bedoeling om deze camera "erbij" te hebben.
Na twee weken kan ik zeggen dat het een juweeltje is, uitstekende kwaliteit foto's en zeer handig in gebruik en voor een prijs ( € 85,- ) die een lachertje is.
Mijn (veel) duurdere Canon IXUS 200IS heb ik de afgelopen weken niet meer gebruikt, dat zegt genoeg.

Peet 64 10-12-2011

Beste Hans,
Dank voor je mooie beoordeling maar waar kan ik deze camera kopen voor het bedrag van ( 85,00 euro )ik zie ze niet onder de ( 140,00 euro )