Canon PowerShot SX120 IS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot SX120 IS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Maverick84 05-12-2011

Deze camera eigenlijk uit nood gekocht, op vakantie toen mijn toenmalige camera (kodak) het begaf. Had me niet echt verdiept in wat er te koop was, de camera moest SD-kaarten accepteren en AA. batterijen gebruiken. Het bleek echt een hele goede camera. Je kunt er prachtige plaatjes mee schieten. Ik ben niet echt een hobbyfotograaf ofzo, maar heb er op vakantie echt hele mooie foto's mee kunnen maken waarvan enkele op canvas zijn gekomen. De menu's moet je, je wel even vertrouwd mee maken, je kunt erg veel dingen instellen. De degelijkheid is echt top. Hij is verschillende keren gevallen en echt een keer compleet nat geworden (ongeveer 1,5 jaar geleden) doet het tot op de dag van vandaag nog perfect. Ik gebruik thuis altijd oplaadbare AA batterijen, kies wel voor een goed merk met minimaal 2200 mAh. Hij verbruikt namelijk nog wel wat stroom. (Voordeel van AA batterijen is dat je nooit zonder komt als je op vakantie niet kunt bij laden, tijdens meedaagse hike's bijvoorbeeld)

Paultje panter 16-10-2011

Nadat mijn oude Powershot A80 het na jaren geweldige dienst het begaf, deze een paar maanden geleden gekocht. 130 euro min 20% was 104,- !! Bij BCC.
Wou weer graag een toestel dat ook met gewone batterijen te gebruiken is, omdat die in nood overal te krijgen zijn.
Een Ixus e.d. zijn wel compacter, maar dit ligt veel beter in de hand en de kwaliteit is meest ook beter. Zo'n supercompact doe je te vlug in je broek of hemdzak en valt vlugger of of raakt in de knel.
Bij deze kon en moet ik mijn fototasje meenemen, waarin die ook beter beschermd is.

Zeer goede foto's, ook bij weinig of geen licht weinig klagen, alleen als iets te dicht bij is, dan zie je het oranje lampje weerkaatsen. Flits is wel goed sterk en beter doordat die iets hoger en verder van de lens is, wel handmatig openklappen.
10x optische zoom werkt zeer goed en toch ook nog zeer goede opname's.
Megapixels zegt weinig over goede foto's en 10 mp is meer dan genoeg, goede lens en chip zijn veel belangrijker, en dan is dit voor die prijs een van de beste keuze's die je kunt hebben.

Verder geen optische zoeker, maar welke compact toestel heeft die nog? Scherm met veel zon slecht, maar dat geld ook voor alle andere camera's.
Batterijduur valt in vergelijking met mijn oude iets tegen, maar het grote scherm kost natuurlijk ook stroom, gaat na waarschuwing toch nog een hele tijd en foto's door, en ik heb altijd reserve bij me in de fototas.

Absoluut een aanrader, al zal de tijd moeten tonen of deze ook last heeft van het lensklemmen of andere problemen, maar goed ze zijn ook allemaal niet meer voor de eeuwigheid gemaakt.
Als je het toestel nog ergens vind (of de sx130)heb je een zeer goed middenklasse toestel voor een budgetprijs, zoals wel vaker als je op uitloopmodellen let.

toontje 2010 03-09-2011

Toch heb ik weer een Canon powershot gekocht
ik had een A710 maar ik was gegaan voor een olympus vr310 (zie mijn beoordeling)
Nu weet ik zeker Canon levert gewoon echt betere mooie plaatjes op natuurlijk moet je ook de prijs meenemen.
Maar als ik de lovende recensies lees en ook van gewone gebruikers dan is Canon ook in budget klasse toonaangevend.
En ik vindt persoonlijk hij kan simpel maar voor de amateur kan je er prachtig fotos mee schieten.
Ik zelf kan daar van mee spreken.

En deze Camera kon ik voor een zachtprijsje kopen omdat het een uitlopend model is.
Dus wat wilde ik nog meer:)

hib567 10-08-2011

Fantastische camera, zeer veel funties. Menu's heel eenvoudig alles is makkelijk te vinden. De camera schiet prachtige plaatjes.
Hij is een keer van twee meter hoog op de grond gevallen. Geen enkel krasje en de camera funcioneert nogsteeds naar behoren.
Veel zoombereik en mooie macro. De camera kan wat glad aanvoelen maar hij is nog niet één keer uit mijn handen geglipt.

Kortom een fantastische camera voor een zeer scherpe prijs. Kopen dat ding (nu het nog kan)

VJreview 14-07-2011

Pure camera, maakt verrassend goede foto's (zonder korreligheid) in de schemering of binnen. Kies wel de functie "Night snapshot" voor mooie, scherpe portretfoto's (geen flits inschakelen) Kan bijna niet beter voor deze prijs.

Tja, wel zijn de mogelijkheden niet goed te gebruiken door het onduidelijke menu met toepassingen zonder uitleg.

De camera ziet er degelijk uit, maar is ook zwaar. Als je 'm per ongeluk laat vallen is er van de degelijkheid (door z'n gewicht) niet veel over......

Hoe dan ook, de foto's zijn zeer goed en doen qua kleuren bijna natuurlijk (=analoog) aan.

RobvT 23-02-2011

Was opzoek naar een vervang voor mijn oude vertrouwde Powershot. Kwam deze camera tegen en bevalt echt prima. Ondertussen een hele leuke prijs t.o.v. de SX130 ook.

Buiten, binnen en 's avonds mooie scherpe foto's. Truc tot scherpstellen is even te focussen voordat je de foto maakt (knop om de foto te maken licht indrukken voordat je doordrukt). Tevens heeft het natuurlijk zin om de standen daadwereklijk te gebruiken die erop zitten ipv constant het toestel op automatisch te laten staan.

Zeer goeie camera die degelijk aanvoelt. Commentaar wat ik las op slechte standbytijd heeft denk ik te maken met de batterijen die mensen gebruiken. Met 2300 mAh maak ik met gemak 200 foto's met het toestel.

Country Woman 09-12-2010

Ik heb met deze camera onder verschillende omstandigheden met of zonder flits veschillende foto's gemaakt, en ben over het resultaat meer dan tevreden. De meeste foto's zijn gemaakt op de stand auto, ben je niet tevreden wat ik me niet voor kan stellen, kun je een andere instelling kiezen. Samengevat een zeer goede camera voor een heel scherpe prijs

mj63 23-11-2010

Ik heb deze camera n.a.v. de positieve reviews (9.4) en de informatie van de Consumentenbond gekocht maar binnen 1 week weer teruggebracht.
's Avonds verblindt de flitser met z'n fel oranje licht eenieder die aanwezig is.
Vooral 's avonds is het lcd scherm zeer donker, onrustig en korrelig, je kunt er amper iets op zien.
Het is een zwaar toestel en de externe flitser vind ik niet handig in gebruik.
De fotokwaliteit is niet scherp.
Ik zoek inmiddels al een paar maanden naar een goede camera, maar begrijp dat goede reviews NIETS zeggen.....helaas.

jansjasper 13-10-2010

deze camera is bijna niet scherp in te stellen,de foto`s zijn ook niet mooi van kleur.
De mogelijkheden zijn wel goed, mijn oude kleinere cameraatje maakt betere foto`s
Bij Alternate zeggen ze dat er niets mee aan de hand is en retourneren de camera tijdens de garantie tegen een betaling van ruim o25eur

quillo 09-04-2010

Deze camera canon sx120IS
heb ik een week,en heb eerst alles nagepluist,in de testen,en revieuws.
Ik,zocht een gebruiksgemakkelijke camera.En niet al te klein is.Geen prietelig gedoe, ,Drukt prettig af.
Wieltje,knopjes,enklepjes,op de goede plek,en duidelijk,
En snel genoeg ook.Goede kwaliteit foto's,uiteraard.
Geheel aan mijn verwachtingen
Een half jaar op de markt.De prijs nu, geheel een meevaller

Jonckers 22-03-2010

De ideale camera voor wie snel mooie foto's wil nemen zonder dat hij of zij een hele tas benodigheden moet mee zeulen. Ik heb een Eos 350D met daarbij een paar (dure) lenzen, maar ik zie er tegen op om bv. op een vakantie in Zwitserland tijdens een bergwandeling al die extra kilo's mee te moeten nemen.
Deze SX120 IS maakt ongelofelijk mooie en scherpe foto's, stelt heel snel scherp, heeft een prima zoom, is gebruiksvriendelijk en is voor zijn prijs echt een koopje!

Anoniem 09-03-2010

Prima camera meegenomen naar het Krugerpark Zuid Afrika de zoomlens werkt perfect, prachtige foto's gemaakt.
Groot duidelijk display alleen geen zoeker dat is jammer met veel zon heb je weinig aan een LCD scherm.
Ik gebruik oplaadbare penlite batterijen,van 2700 MA nickel metal, zijn niet leeg te krijgen, opgeladen in 2 uur.
Aanrader!

patsj 10-02-2010

Heb deze camera nu een aantal maanden in bezit en ben er zeer content mee. Heb hem gebruikt op vakantie (safari) en heb veel moeten inzoomen. Dit gaat uitstekend, en ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van de foto's bij een behoorlijke afstand. Het lijkt alsof je er bovenop zit.
Erg makkelijk in gebruik en zelfs als niet-topfotograaf, een makkie om zeer mooie foto's te maken, o.a. door het automatische scherpstellen van de camera.
Denk uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.

berk11 29-01-2010

een goede camera voor een lage prijs
twee maanden in bezit en nog steeds nieuwe mogelijkheden aan het uitproberen.
prachtige foto.s gemaakt van
vuurwerk.
en ook de macro is perfect.
buiten en binnen foto,s gemaakt met en zonder flits allemaal goed
heel veel mogelijkheden en instellingen.
info in het menu over de gemaakte foto :(sluitertijd,diafragma,iso,en datum)
zeker zo goed als camera,s van duurdere prijsklasse.

klepje voor batterij en sd card vind ik wat lastig te openen maar verder top.

Raynair 21-12-2009

Sinds een maand deze camera in bezit en hij bevalt mij prima. Vooral zeer te spreken over de optische zoom en gebruiksvriendelijkheid van de camera.
Als minpunt valt te noemen dat het lastig is om 's nachts/'s avonds goede foto's te maken.

Pluspunten:
+ Optische Zoom
+ Gebruiksvriendelijkheid
+ Instelmogelijkheden
+ Prijs
+ Batterijduur
+ Detail foto

Minpunten:
- Lastig om 's avonds goede foto's te maken.
- Opstarttijd redelijk lang, vooral bij gebruik vd flitser

twiede 05-12-2009

Ter aanvulling:

Ten op zichte van een digitale spiegelrelexcamera de volgende nadelen:
- geen RAW-opslag
- meer ruis
Maar in zijn klasse, tot € 200,
is de SX 120 een TOP camera met veel instelmogelijkheden en naar believen eenvoudig in te stellen.