Canon PowerShot SX200 IS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot SX200 IS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Peetje 12-09-2012

Geeft ineens aan: Lensfout herstart camera .
Altijd voorzichtig mee gedaan , camera is niet gevallen of zo. De kwaliteit valt dus erg tegen voor deze Powershot sx200is ! een dikke 1 voor Canon !
Helaas net 6 maanden buiten de garantie en canon geeft geen coulance meer. Ze verwijzen mij naar het servicecenter.
tja, dan weet je wel hoe duur het gaat kosten; alleen de onderzoekskosten al; en kan je beter een nieuwe kopen !

ow ja wat ook erg onhandig is als je de foto's terug wilt zien op je camera, of overzetten wil op je pc, dan gaat altijd standaard de lens open wat de slijtage toch bevordert lijkt mij.
Dus niet zo slim van Canon.

Een ontevreden Canon klant.

basanova 20-04-2013

hier precies hetzelfde!!

Ger 51 16-06-2012

Maakte fraaie foto's en filmpjes, totdat de bekende melding "lensfout" verscheen, op deze site lees je dat reparatie 150 3euro kost, schijnt veelvoorkomende kwaal te zijn en dat hoort niet. Jammer de prullenbak in op zoek naar wat degelijks. U bent gewaarschuwd. Is gewoon kwalitatief slechte constructie en dat op nog een echte made in japan camera.

Harcow 08-08-2012

zelfde probleem. kom terug van vakantie: lens fout, herstart camera.. nou daar gaat mn camera. dus nu maar voor de spiegelreflex camera.. dan maar wat meer geld voor hopelijk betere kwaliteit!

banana_mocha 18-06-2012

Hallo,
Bent u er ook mee terug naar de winkel geweest? Of heeft u alleen op de site gelezen dat het 150 Euro zou gaan kosten?
Wij hebben ditzelfde probleem gehad en konden de camera opsturen naar Canon. 1,5 week later kregen wij het netjes weer terug. Doet het nu weer prima. Ze hebben zelf een deel van de buitenkant vervangen omdat daar wat krasjes op zaten. We zijn nu 2 jaar verder en de camera werkt nog perfect.
Het zou zonde zijn als die van u in de prullenbak verdwijnt.

Groet,
Tamara

SCHUURMANS2 04-02-2011

Ben zeeer tevreden over deze camera. Maakt erg mooie scherpe foto`s en de 12x zoomlens werkt prima. Ook de degelijkheid is prima, camera kan tegen een sttotje. Enige nadeel is idd de flitser die er uitklapt ook als je hem niet nodig hebt maar ook dat went.OOk de menuutjes werken eenvoudig en handig.

Er zijn zelfs wat foto`s van mij in bekende bladen gepubliceerd vanwege de hoge kwaliteit!!

Ik blijf een CANON fan, had hiervoor een A320 en een A540.

peugeotpower 10-01-2011

Camera maakt zeer goede foto's en films. 300 euro betaald voor de camera, totaal geen spijt van de aankoop. Camera is de 300 euro 100% waard!
Ook vertoont de camera geen defecten/fouten.
Batterijduur is erg lang en ook de manual instellingen zijn erg uitgebreid. Ook het klepje van de flitser vind ik niet erg storend. Alleen jammer dat er geen zoeker op de camera zit.
Ik heb ook nog een spiegelreflex camera dus ik ben redelijk kritisch over de foto kwaliteit, maar voor een compact camera zeer goed!
Zeker een aanrader!

mtijn77 08-01-2011

Onze vorige camera was een Samsung 12 megapixel. Die werd gestolen dus hadden we een nieuwe nodig en dat werd na even vergelijken en wat beoordelingen lezen deze. En daar hebben we geen dag spijt van gehad! Wat een fantastisch toestel. De kwaliteit van de foto's is erg goed, en ook nog goed wanneer je hem steeds op automatisch laat staan. Wil je geen gedoe dan zou je hem eigenlijk bijna nooit van het automatische programma af hoeven te halen. En wil je toch iets instellen of net iets betere foto's maken dan is er een aardige keus aan vooringestelde programma's of je kan zelfs de hele zwik handmatig instellen. De zoom functie is ook bijzonder goed en ik heb al eens wat tekst duidelijk in beeld gebracht van een gebouw dat zeker een kilometer verderop stond. Het scherm heeft een kantelsensor dus hoe je je foto ook neemt je kan hem altijd fullscreen bekijken. Het toestel heeft een fijne dikkere rand rechts zodat je het toestel goed met een hand kan vasthouden en bedienen. Bovendien kan het toestel wel een stootje hebben. Onze kat heeft het al eens van een 1m hoge tafel afgemept maar zonder gevolg, alles werkt nog naar behoren. Enige minuscule minpuntje vind ik dat je voor het opladen van de batterij de batterij eruit moet halen. Zeer tevreden over dit product!

Janneman51 24-11-2010

Ik heb hiervoor een Sony Cyberschot DSC V1 gehad beviel ook prima, maar deze had 5.0 Megapixel, thans nu al een hele tijd de Canon IS 200,kleur blauw in bezit, bevalt prima, maakt prima fotos. Een minpunt vind ik het bovenklepje rechts, dat zit er te iel aan vast. En het feit dat om de batterij geladen te krijgen deze uit het toestel moet, bij de meeste digitale fotocamera's kun je de lader rechtstreeks op het toestel aansluiten. Voor de rest niets dan lof over de kwaliteit van deze camera, maakt scherpe foto's.

bramson 09-11-2010

Vanwege de vakantie zocht ik een nieuw fototoestel met een goede zoom functie en eenvoudig in het gebruik is. Ik heb nog even getwijfeld over de Panasonic TZ10, maar aangezien mijn ouders een TZ7 hadden en hier niet zo over tevreden waren door veel ruis op de foto's bij daglicht heb ik gekozen voor deze canon. Een goede keuze.
Wij zijn zeer tevreden over deze camera. Hij maakt erg goede foto's, ook helemaal ingezoomt blijven de foto's mooi scherp.
Een klein nadeel vind ik de flitser die omhoog komt bij het aanzetten van het toestel. Het toestel voelt degelijk aan en ziet er door zijn grote lens ook mooi uit terwijl het toch een vrij compacte camera is.
Voor de degelijkheid heb ik een 7 gegeven omdat de lens beschermer nu niet geheel meer opent bij het aanzetten en ik de camera daardoor terug heb moeten sturen naar Canon.
Wat mij betreft is deze camera een aanrader!

Misterkilobyte 30-09-2010

Zeer goede camera, hiervoor diverse geprobeert bij de mediamarkt, zoals de Panasonic FS10 - Panasonic ZX3 - Sony Cybershot 330, maar deze als laatste en wat een verschil in kwaliteit, zowel avonds als overdag en wat een instelmogelijkheden, en over het gebruikersgemak maar niet te spreken (een kind van 5 jaar kan een foto maken met deze camera) snap niet hoe sommigen hier een negatief signaal af geven over deze camera.
De baterij gaat ook nog eens lang mee (echt 220 kiekjes hoor, of mischien nog wel meer)nee dit is echt een camera voor degenen die betere kwaliteit willen dan de meeste pocket camera's, hij is een beetje groter en zwaarder, maar dat mag de pret niet drukken, hij is bijna nergens meer te krijgen, dus als je hem ergens kan vinden voor een redelijke prijs wat ik er heb voor gegeven (€199) ik zou zeggen gauw kopen die camera, en hopen dat ie het lang uit houd, want zo'n koop je niet direct weer, met deze kwaliteit en deze prijs.
GROTE AANRADER!!!

RonW 06-08-2010

Deze camera een maand of 3 gehad. Best een aardige camera, vooral de zoomfunctie niet te evenaren. Helaas had ik m mee naar het strand en ging de lens niet meer open, ondanks zeer voorzichtige behandeling. Lensfout was de foutmelding. Dus eens gekeken op internet en ja hoor, de fout kwam wel vaker voor. Ook helaas dat vaak voor kwam dat dit zo rond de 150 eu ging kosten omdat zand in de camera niet onder de garantie valt.
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb het niet eens geprobeerd. Ik heb geprobeerd de lens met mn nagels er voorzichtig wat uit te trekken, toen werd het een wir war van losse onderdelen, dus uiteindelijk weggedaan voor weinig. Deze maar niet weer teruggekocht.

Martynvg 07-07-2010

Ik had de camera kado gegeven aan mijn vriendin.
Precies na 32 dagen na de aankoop stopte ie ermee. De lens kwam niet meer naar buiten.
Dus terug naar de winkel (Media Markt) die de camera vevolgens opstuurde naar een reperateur.
Na twee weken kregen we te horen dat reparatie niet onder de garantie valt en de reparatie kosten 240 euro zullen bedragen.
Ik had de camera gekocht voor 230..... En of ik nog eens 40 euro ondezoeks kosten wilde betalen.

Kortom: kwaliteit van de camera is zeer slecht. Het kan toch niet zo zijn dat iets na 32 dagen al stopt met functioneren!
En ben ook zwaar teleurgesteld in de service van de Media Markt die je nog eens geld aan je verdienen als je aanspraak maakt op de garantie.
Niet kopen dus.

fensie 21-06-2010

Ben zeer tevreden over de powershot 200sx. Foto's zijn van zeer goede kwaliteit m.n.de foto's buiten. Als binnen de ruimte groter word dan de gemiddelde huiskamer heb je aan de ingebouwde flitser niet genoeg, dan komt de kennis om de hoek kijken om deze camera handmatig in te stellen. Opvallend goed is zijn spuper macro tot 2 cm. Met de uitgebreide handleiding kun je alles terug vinden om van deze camera een volwaardige camera te maken met professionele mogelijkheden.

Samsunghenk 15-06-2010

Dit toestel heb ik nu iets meer dan een jaar en heb spijt van mijn aankoop. Op de functies van het toestel heb ik niets aan te merken vooral het grote scherm is perfect. Het nadeel van dit toestel vind ik dat de foto's te overbelicht zijn. De donkere kleuren zijn te licht en de kleur paars ziet het toestel vaak aan als blauw. Daarnaast hoeft het maar iets donker te zijn of de foto's worden korrelig. Het derde minpunt vind ik dat de foto's te snel 'bewogen' zijn als er meerdere personen op staan. Bovenstaande kritiekpunten heb ik bij zowel met de AUTO stand als met de handmatige instellingen. Hiervoor had ik een Sony DSC T7 die een stuk mooiere foto's maakte. En sinds twee maanden ben ik in bezit van een spiegelreflex NIKON D3000 waarbij de foto's van de Canon SX200 in het niets vallen. Dus advies is: koop een spiegelreflex ipv deze camera!

Ilraco 30-03-2010

Ik heb de camera net en ben na een paar foto's ben ik al zeeeer enthousiast. Dat een compact camera's deze resultaten geeft, wauw. Ik ben een verwende spiegelreflex gebruikster dus ben best critisch maar dit cameraatje is nu al een topper!

vogel-freak 21-01-2010

hallo allemaal,
ben nu 3 dgn in bezit van de xs200,
heb nu zo'n 500 foto's gemaakt en veel met de instellingen en funkties gespeelt.
heerlijke camera in de hand.
supersimpele en duidelijke menu's!
alles werkt simpel maar goed!
in verschillende lichtomstandigheden gefotografeerd, van langesluitertijden in het donker (autowegen) tot aquariumvissen en meesjes (op 20m. afstand)
ook bewegende foto's van vliegende papegaai allemaal goed en duidelijk!
verder nu de accu twee keer opgeladen (zeg ong 280 foto's per accu)

absuluut geen problemen met de flitster (vind hem ook niet eigenwijs haha)
ligt goed in de hand en dat schrollwieltje is geweldig.

waar ik nu alleen nog mee zit is dat als ik een foto zonder te zoomen maak, en deze achteraf inzoom ze ontzettend korrelig zijn.
heb hem naast mijn samsung digimax d103 (2007) en mijn samsung s85(2008) gehouden, die vertonen hierbij veel minder korrel.
iemand een tip hoe ik dit kan verminderen?

ook de foto's op macro zijn (bij acheraf inzoomen) eigenlijk geen van alle haarscherp. dit vind ik echt heel jammer en ik hoop dat dit met de juiste instelling veranderd kan worden.

het meest fotografeer ik de P stand, verder in M of Tv.
maar ook in de auto of hartje is de scherpte niet naar mijn zin.

bij (super)macro ook erg jammer dat de schaduw van de lens (met flits) nog op de foto te zien is..

verder voldoet de camera naar al mijn verwachtingen en méér!!!

zoombereik en supermacro echt super!

moest wel wennen aan het zoomknopje haha, blaren op mn vingers, maar went vast snel.

maar voor een dagje dierentuin heb je zeker een twede accu nodig! want 1000 foto's redt hij niet als je veel zoomt.

verder heerlijke camera!!

toppie

gr vogel-freak

PeetjeBr 02-01-2010

Ik heb deze camera sinds een paar maanden en heb deze nu in diverse situaties gebruikt. Behalve over de snelheid van het wegschrijven van de foto's ben ik heel tevreden. Een compacte camera met een prima filmkwaliteit en veel mogelijkheden om foto's te maken. Voor de snelle momenten zijn de "kant en klare" functies heel goed te gebruiken.

SandraMaastricht 01-01-2010

Dinsdag dit toestel gekocht, en ik ben helemaal in mijn nopjes ermee. Wat een heerlijk speleding, en wat een schitterende foto's! Ben alle functies uitvoerig aan het uittesten, en tot nu toe nog geen een keer teleurgesteld.
Afgelopen nacht een stel geweldige vuurwerkfoto's gemaakt.

Bart 1970 21-12-2009

In het begin was het even wennen i.v.m. de vele instel mogelijkheden.

Ik had een Canon SD 800 waar ik tevreden over ben, maar wilde een camera met meer zom en beter instel mogelijkheden

De flits maakt foto's snel overbelicht, echter met de juiste instellingen kun je met redelijk weinig licht foto's maken.

Met name de sluitertijd instel mogelijkheid en de intensiteit van de flitser zijn handige functies

Gealisch 10-12-2009

Prima Camera nu een paar weken in bezit, ben er ongelooflijk blij mee, maakt mooie foto's.... enne dat de flitser meteen omhoog plopt als je de camera aanzet is ff wennen, maar dan merk je het niet eens meer, handig vind ik zelfs dat je je vinger erop kunt drukken (voorzichtig) en je dan foto's met flits en meteen zonder flits kunt maken wat ik toch wel regelmatig doe.... succes iedereen met deze mooi Canon :-)

Skippy77 09-12-2009

Hele mooie camera, heb in de eerste twee weken al flink wat foto's gemaakt in diverse omstandigheden. De automatische functies werken erg goed! ik moet nog wennen en leren omgaan met de handmatige instellingen.

Ik heb in veel recensies gelezen dat de flitser irritant omhoog komt bij het aanzetten vande camera. Ik ben er nu al aan gewend!

Het enige nadeel is dat de camera wat groter is dan mijn vorige. Maar dit is logisch gezien de lens.

Jacobus de Boer 17-08-2009

Prima camera, ik gebruik 'm nu een paar dagen als kleine extra camera naast m'n DSLR. Onder andere voor muziekfestivals waar je geen SLR's mag meenemen.

Mooi bereik van de telelens, zo'n 340 mm. De IS werkt fantastisch op die lengte, dat scheelt zo 2 stops in sluitertijd!

Deze camera heeft diverse hapklare programma's, maar kan ook volledig handmatig bediend worden. Dit is voor mij uiteindelijk de beslissende factor geweest om deze camera aan te schaffen.

Ik vind de foto's te licht, ik fotografeer 1 volledige stop donkerder. De accu gaat lang mee. Een minpuntje is de flitser die per definitie uitklapt als je de camera inschakelt.

De SX200 biedt een mooi groot reviewscherm, met de mogelijkheid de histogram van de geschoten foto te zien. Onmisbaar, en dus zeer welkom!

Ik heb er € 269,00 voor betaald, een prima prijs voor deze camera.

wim.metske 02-08-2009

ik heb een hekel aan mensen die alleen maar lof spreken over een voorwerp dat door hun zelf gekocht is ...daarom mijn bevindingen over deze camera...voordelen zijn...maakt mooie foto,s....filmpjes zijn ook mooi voor een camera..menu [bediening] is makkelijk [zelf mijn vrouw kan er mee overweg]...veel opt. zoom 12x .maar ook de macro zou ik niet willen missen..groot scherm..je kan foto,s kijken zonder het toestel aan te zetten [de lens komt er dan niet uit ...accu is ook handig gaat lang mee voor hij leeg is ....................de nadelen zijn....ligt niet fijn in de hand [handpalm]....als je hem aan zet gaat altijd de flits naar boven .ook als hij uit staat....er zit geen zoeker op,[dat is lastig als er zon is .en als de batt bijna op zijn ]

SanderSchuringa 22-07-2009

Tsja... Overal een 10. Wellicht ben ik dan niet kritisch genoeg maar ja, ik wil er ook niet om gaan liegen.

Wat een ongelofelijk mooie, goeie en krachtige camera. Ik begrijp de mensen niet die de kwaliteit van het beeld slecht vinden. Wellicht heeft u de camera verkeerd ingesteld? Op stand [P] maak ik werkelijk PERFECTE foto's!

Een bladluis op een blad, haarscherp! Een vrouw die een blikje cola op 200 meter afstand drinkt, haarscherp!

Waar ik vooral van onder de indruk ben is de Super Macro functie. Wanneer je deze functie gebruikt en de lens zo'n beetje op een bladluis drukt, kun je op je PC (of HD LCD/Plasma) de poriën van het beestje tellen. Ongelofelijk!

Nu wat kritischer: enig minpuntje wat ik kan opnoemen is dat de flitser altijd omhoog komt. Of is deze nog in te stellen dat hij alleen in bepaalde standen geactiveerd wordt? De filmpjes zijn oom mooi. Ik heb een filmpje gemaakt op Sensation White in de ArenA: prima kwaliteit, ondanks het gebrek aan licht en het zware geluid!

Klopt, je kunt niet elke vorm van fotografie in een camera proppen. Maar ik heb nog geen foto NIET kunnen maken door eventuele beperkingen van het apparaat!

(Heb trouwens een 8GB SD erin, 500 foto's maken, geen probleem met de batterij!)

Snellie 22-06-2009

Geweldige camera. Hiervoor een Ixus 80. Gaf mooie beelden maar iemand anders vond schijnbaar dat het zijn camera was....
Zoals gezegd de sx 200is is voor mij prima. 12 x zoom en toch handzaam. Strakke foto's zeker buiten. Binnen foto's zijn goed filmen behoeft echter meer licht.
Accu houd het bij intensief gebruik (>200 foto's) gemakkelijk uit. Groot voordeel t.o.v. vorige modellen is de weergave van resterende capa van de batterij. Strakke vormgeving, een aanrader!

mpumalanga 17-06-2009

Na veel wikken en wegen deze camera gekocht, vooral vanwege de vele mogelijkheden, de grote zoom factor en de naam Canon. Ik had al eerder Canon camera's, maar deze valt een beetje tegen. Foto's zijn bij de randen niet echt scherp, vooral bij inzoomen. Filmen leidt tot zeer slecht resultaat, vooral bij pannen schokt het beeld verschikkelijk (ook al staat IS voor Image Stabilization). Foto's hebben ook vrij veel ruis, en opnamen met veel contrast vertonen gekleurde randen op de overgangen tussen licht en donker. Prestaties bij weinig licht (in een bos bijvoorbeeld) vallen nogal tegen. Nadeel is ook dat de flitser altijd uit klapt, ook al wordt deze niet gebruikt. Gelukkig kan je ook gewoon je vinger erop houden, zodat het klepje dicht blijft. Als je de camera met twee handen vasthoudt gaat dit meestal vanzelf.
Er zit ook nog een bug in de firmware: als je een sluitertijd van 15s instelt, dan duurt het ook 15s om de opname op te slaan! Normaal gaat dit opslaan wel heel snel.
Voor de rest een prima apparaat, maar je gaat met deze camera waarschijnlijk geen fotografie wedstrijden winnen.

Haye van der Meer 09-06-2009

Een paar weken in het bezit van deze camera(aanbieding) en direct spijt dat ik niet de panasonic TZ7 aangeschaft heb.
Zeer veel ruis in de foto's ook vanaf iso 100. Onscherpe foto's in de automatische stand. Mijn oude casio 5 meg. exilim maakte 2x scherpe foto's!!
Alleen in manuele stand valt er nog wat fatsoenlijks te fotograveren.

Filmpjes zijn wel mooi.
Deze camera is Canon onwaardig, ze kunnen veel betere cameras maken.
Tip: koop de panasonic!