Panasonic Lumix DMC-TZ7 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-TZ7 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Casper Martens 03-06-2010
Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-TZ7 rood

Ik zocht een opvolger voor mijn Lumix FX-12 waar ik altijd zeer tevreden over ben geweest en zocht naar een opvolger, in eerste instantie had ik mijn oog laten vallen op de Lumix FT-2 maar dit toestel kon niet de kwaliteit leveren die ik gewend was van mijn FX-12.

Daarom heb ik verder gezocht en ik kwam toen bij de Lumix TZ-7 uit en deze heb ik nu sins gisteren in mijn bezit.

De menu structuur van de Lumix
camera's zijn bijna indentiek dus het is snel aan de slag met dit toestel, wel natuurlijk eerst even de accu opladen en dan er mee aan de slag.

Ook bij mijn vorige toestel zat de iA functie en deze voldoet in praktijk meer dan voldoende tenzij je een andere setting wilt dan is deze makkelijk te selecteren door naar de scene select te gaan en je keuze te maken.

Ik ben vandaag op stap gegaan en ik heb met 1 volle accu lading 220 foto's kunnen maken en alle foto's voeldoen ruim aan mijn verwachtingen.

Ook heb ik nog 1 minuutje de camera functie gebruikt puur voor het uittesten en dat ziet er oke uit maar de TZ-7 blinkt gewoon uit waarvoor hij gemaakt is en dat is point to shoot foto's maken.

amicale 28-11-2009

Een fijne camera. Het Leica objectief is werkelijk superieur: haarscherpe foto's, een mooi zoombereik en door de 24 mm groothoeklens is deze camera bij uitstek geschikt voor het fotograferen van landschappen.
Natuurlijk geeft ook deze camera ruis. Ruis is eigenlijk de digitale vervanger van "korrel", die bij de oude analoge fotografie optrad,vooral bij hogere Iso-waarden. Komt bij alle digitale camera's voor (en vroeger bij analoge als korre), dus niets bijzonders. Remedie: stel de Iso waarde bij voorkeur op maximaal 200.

martijnvandongen 24-11-2009

Ik heb deze camera besteld bij Digitalstreet. Bijzonder snelle en goede service!

Ik heb van het weekend een aantal foto's gemaakt en ermee gefilmd. Ik heb er maar 2 woorden voor : super camera!

Ik had hiervoor een Ricoh R7. Meest waardeloze camera ooit. Koop a.u.b. geen Ricoh. Slechte reparatieservice (hij is in totaal 4 tot 5 keer defect geweest in anderhalf jaar tijd!!!).

Terug te komen op de camera. Ik begrijp niet dat mensen deze camera een slecht cijfer geven. Ik fotografeer al vanaf het begin van de digitale fotografie (rond 2002) en als je wel foto's kan maken dan ben je zeer tevreden over deze camera! Het enige minpuntje is dat hij een beetje lomp is maar ja daar krijg je wel een 300 mm lens voor terug!!!

spees 01-10-2009

De beste compact camera die er op dit moment op de markt is. Dat is mijn oordeel op dit moment. Voor ik een aankoop doe test ik altijd veel. Ik doe er lang over voor ik de uiteindelijke keuze maak. Maar toen ik de Panasonic TZ7 in mijn handen kreeg was ik verkocht. Wat een kwaliteit!
Ik gebruik deze camera voor foto's van eigen optredens en HD films. De kwaliteit is super scherp!
Zelfs met minder licht laat hij de foto zien zoals je het met je ogen ook ziet.
De zoomlens is erg fijn en werkt goed. Ik zie momenteel eigenlijk geen enkele nadeel van deze camera. Natuurlijk zijn er altijd wel dingetjes te vinden na lang zoeken maar ik vind het gewoon de allerbeste compact camera op de markt momenteel!
Voor de prijs krijg je zeer veel kwaliteit. Het is het geld zeker waard!

Sulj 16-09-2009

Panasonic TZ7

Deze camera heb ik voor “erbij” gekocht, naast mijn DSLR Canon 350D. Ik wou kleinere camera voor op vakantie. Na redelijk zwaar gebruik (~2000 foto's in 4 weken) kan ik iets meer zeggen over TZ7.

Ik heb nog nooit een compacte camera gehad, het was altijd spiegelreflex, laatste jaren digitaal. Gezien dat ik niet heel veel had verwacht van deze TZ7 (t.o.v. DSLR) ben ik tevreden. Ik heb nog 2 camera's als optie gehad: Canon SX200 is en Samsung WB500. Bij Canon vond ik raar/irritant dat de flits altijd eruit springt als de camera aan staat en hij kan geen 16:9 foto's maken en zijn grote voordeel van handmatige instellingen heb ik niet eens gemist. Samsung had kleinere optische zoom en kwaliteit van foto's was minder dan TZ7. Uitgebreid test foto's vergeleken van alle drie camera's en als winnaar in alle opzichten was TZ7 uitgekomen. Hij was wel de duurste van drie, bijna net zo duur als simpele DSLR. Maar hij is het wel zeker waard. Voor functies die ik vaak heb gebruikt is TZ7 heel gebruiksvriendelijk. Hij heeft niet heel veel knopjes maar bijna alle functies zijn snel erbij te komen zonder menu-duik. De menu dial knop gaat makkelijk van zijn stand af (zoals veel reviews zeggen al) maar dit vind ik niet echt een nadeel of storend. Camera is zeer geschikt voor vakantie, maar ook voor andere situaties. Hij heeft grote zoom (12x) en groothoek en dat is moeilijk te combineren maar deze camera heeft het.

Beeldkwaliteit is super, als ik foto's op monitor kijk, zie ik bijna geen verschil tussen TZ7 en DSLR. Soms zijn foto's gemaakt met TZ7 van zelfde situatie zelfs beter. Verschil wordt pas duidelijk bij inzoomen en/of crop foto's (uitsnijden en vergroten). Dan wordt beeld korrelig en gesmeerd. Maar ja, hoe vaak gebeurt dat…? Dat kan ik ook makkelijk slikken. Ik vind ook macro bij deze camera goed genoeg. Hij kan tot 2cm van object komen en dat is in meeste situaties genoeg.

Nadelen: accu is heel heel snel leeg. Ik kon nooit meer dan 120-140 foto's maken (met af en toe terug kijken) zonder flits en dan zegt hij “accu leeg”! Ik vind het raar dat Panasonic overal zegt dat je 300-350 foto's met 1 volle accu. Dat is dus helemaal niet waar. Extra accu is dus zeer nodig.
Ik vind TZ7 niet echt snel, ik heb SanDisk Extreme III (8GB) kaarten maar ik vind hem toch een beetje traag. Ik kan nooit de snelheid van DSLR verwachten maar dit ook niet. In de winkel zeiden ze dat het veel hangt af van de kaart die erin zit.. right. Extreme IV (8GB) is onbetaalbaar.
De zoom bij filmen is belachelijk traag. Je kan hem beter niet gebruiken want als je nog ooit inzoomt waar je wil zoomen, dan blijft hij onscherp.
Ook bij foto's is zoom een beetje traag en bij klein beetje zoomen – schokkerig.

Ook met deze nadelen, vind ik deze camera goed. Een aanrader!

Paul202 11-09-2009

UPDATE: ik had eerder geklaagd over het feit dat mijn XP PC de camera niet herkende. Mijn fout: want de kleine lettertjes geven aan dat de software mogelijk niet werkt met een USB-hub of een kabelverlenger.
En laat die verlenger nou het probleem geven. Oftewel: verlengsnoertje er tussen uit en probleem opgelost.

gp800 12-06-2009

Video HD moet men niet teveel waarde aan hechten, focus is behoorlijk goed te horen tijdens het makan van de opname. Video is goed scherp, maar al snel worden opnames binnen erg donker waardoor er amper nog iets te herkennen is . Kortom buiten acceptabel, binnen niet.
Ik heb deze camera als 2 in 1 vervanging gekocht voor ook een videocamera te kunnen vervangen (panasonic SD5), maar dat is niet hiermee denkbaar.

Foto kwaliteit is wel ok, maar niet erg lichtsterk.
Jammer van die teveel pixels, had liever de helft pixels gezien met een ruisvrijere CCD.

paulsmits 07-06-2009

Op 3 juni heb ik een review geschreven waarin ik mij teleurstellend uitsprak over de film kwaliteit van deze camera.
Ik wil dit herzien.
Er waren 2 zaken die de kwaliteit negatief beinvloede, nl:
De macro zoom stond aan. Hiermee kan in de auto stand alleen tot 3x worden gezoomd en dan ook nog digitaal ipv optisch. Een wereld van verschil als je dit uitschakeld.
(In de iA stand heb je hier geen last van).
Daarnaast heb ik de beelden op mijn computer beoordeeld. Mijn videokaart gaat hier waarschijnlijk niet goed mee om, ook niet na conversie. Ik heb het AVCHD bestand via mijn mediaplayer op m'n philips true HD scherm bekeken en dit ziet er al heel wat strakker uit. Kortom, ook het video gedeelte begint me te bekoren. Ik kan nog geen echte recentie geven, daarvoor moet ik meer video materaal schieten en monteren, maar ik vond het wel nodig om mijn negatieve recentie van 3 juni te herzien.

Groetjes,

Paul

de plaatjesmaker 07-05-2009

de DMC-TZ7 is een perfecte camera.

de kwaliteit van de HD filmpjes is verbazingwekkend, alleen..... je kan de HD filmpjes niet op een apple afspelen (AVCHD).
je kan de beelden wel bekijken met VLC player maar dat ziet er niet optimaal uit.

het is dat u het weet......

Gotcha4u 04-04-2009

Camera net binnen, wat een verschil met mijn sony 5mp cybershot. Lang getwijfeld tussen een DSLR (o.a. Nikon D90)en een high quality Point & Shoot. Maar dit is wat mij betreft een Nikon die in je binnenzak past. Schitterende beelden, 25-300 mm hoge kwaliteit zoom en HD Kwaliteit Filmopnamen maken. Supersnelle AF en veel handige in camera opties. Ga binnenkort op vakantie en zal dan nog een review plaatsen.

Henrydetweede 02-04-2009
Geschreven voor: Panasonic Lumix DMC-TZ7 rood

Topcameraatje, heb 'm gisteren ontvangen. Zeer gebruiksvriendelijk en mooi design. Gezien de voorlopers wordt dit ook wel weer een best buy artikel. Gekocht bij Redcoon, kwam 2 weken eerder dan verwacht.