Casio Exilim EX-Z270 goud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Casio Exilim EX-Z270 goud op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

megalies 14-08-2009
Geschreven voor: Casio Exilim EX-Z270 zwart

Ik heb dit toestel nu een paar weken, vlak voor de vakantie gekocht. Wij zijn geen uitgebreide hobbyfotografen, maar wilden een klein en licht toestel dat na aanzetten snel gereed is voor een foto, geen lange vertraging heeft tussen afdrukken en foto maken en niet te ingewikkeld te bedienen is. Tot nu toe heel tevreden: het menu is makkelijk (zonder de gebruiksaanwijzing kom je al redelijk ver), het toestel ligt goed in de hand en het LCD-scherm biedt zelfs bij zon redelijk zicht.

De fotokwaliteit zijn we tevreden over, maar wij zijn ongetwijfeld niet de meest kieskeurige fotografen. De camera heeft 'Best Shot' instellingen voor verschillende omstandigheden, daar hebben we een beetje mee gespeeld, maar vaak gaf de automatische instelling al een prima resultaat.

Hoe het toestel het doet bij binnenopnamen met weinig licht (bijvoorbeeld een popconcert) kan ik nog niet goed zeggen. Bij foto's zonder flits is de sluitertijd vrij lang waardoor de opname snel bewogen is (ook omdat het toestel zo lekker licht is...). Bij tests met filmopname leek het geluid vrij zacht te zijn, maar dat moeten we ook nog verder uitproberen.

De camera werkt op een mini-accu, die met 1,5 uur opladen vol is, en waarmee wij een week deden (200 foto's en regelmatig op het schermpje de foto's nog eens terugkijken). Op de handzame acculader brandt een lampje als de accu vol is. De papieren gebruiksaanwijzing is behoorlijk summier, maar op de cd-rom staat een veel uitgebreidere. Tot slot: de camera heeft een geheugen voor 6 of 7 foto's, dus je moet er zelf nog een geheugenkaartje bijkopen.

richienl 04-06-2009
Geschreven voor: Casio Exilim EX-Z270 grijs

De Casio Exilim Z300,

Nu een klein weekje in bezit.
Fotograferen is niet mijn hobby maar wil wel graag goede foto resultaten zonder nekpijn te krijgen van een fototoestel met een megalens. Dus ik zocht een klein toestel voor in mijn borstzak en ideaal voor in de vakantie zonder in te leveren op kwaliteit.

Fijn en compact toestel waar hele mooie foto's van goede kwaliteit gemaakt kan worden.
Zowel binnen als buiten is de resultaat heel goed. Zéér gebruiksvriendelijk. Tot op heden heb ik de handleiding nog niet gebruikt. Accu is snel opgeladen en gaat lekker lang mee. Een 2e accu is hierdoor niet direct noodzakelijk. Veel handige functies die het huis en tuin fotograferen lekker makkelijk maakt. De “best-shot” is bijvoorbeeld erg handig. Kwaliteitfoto's gegarandeerd. Daarnaast nog genoeg functies om fotoshots te manipuleren.

Hier wat voordelen:

-Kwaliteitfoto's, zowel binnen als buiten en bij schemer.
-4x optische zoom met 28mm groothoeklens
-Gebruiksvriendelijk
-Lange accu tijd
-Veelzijdig toestel met diverse functies. Bijv. “Best shot”
-HD film met redelijke kwaliteit (verwacht geen HD camcorder) beperkte mogelijkheden

Nadelen zijn er ook nog wel:

-Ik vind het menuknopje om te bladeren erg klein. Maar ja, dat zijn de consequenties van een klein toestel.
-Het LCD display is redelijk onbeschermd. Zit geen verhoogd randje om het scherm. Dus niet plat op de rug ergens neer zetten.
-Wat ik echt van baal is dat de USB mini interface op het toestel weer niet standaard is. Dit begint al net zo irritant te worden als de vele afwijkende adapters.

Voor de rest een aanrader!