Fujifilm FinePix S2000HD zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm FinePix S2000HD zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

h36 08-09-2012

Een compacte handzame camera met veel mogelijkheden.
Aantrekkelijke vormgeving en degelijke kwaliteit.
De kwaliteit van het objectief is goed zoals ik dat vanouds van Fuji gewend ben. Kortom en waar het omgaat
prima foto's en films. Echt een aanrader!

Christian16373 23-06-2010

Heb het toestel nu zo'n week in huis en in één woord : perfect !

Zag hem eerst via de website van Dixons (was op zoek naar een andere camera en een SLR vond ik net even te duur voor wat ik er mee doe) voor een hele leuke prijs.
Daarna via kieskeurig reviews gelezen en vergeleken met o.a. de Olympus SP-600UZ maar het grote voordeel van deze Fuji vind ik toch de Electronic Viewfinder die op de andere dus niet zit.Vooral buiten is dit een stuk makkelijker !

Heb al veel foto's gemaakt,volle zoom,digital zoom en macro maar hij maakt echt schitterende foto's.

Het is een beetje spelen met sommige instellingen maar voor een beginnende fotograaf is dit een heel mooi toestel.

Uiteindelijk bij een andere webshop gekocht omdat hij maar niet op voorraad bleef (en blijft) maar ik heb er absoluut geen spijt van.

Een goed setje batterijen (Ni-MH)erbij en een leuke sdhc kaart (15 euro voor 8 gb) erin en je kunt jarenlang plezier hebben van dit toestel.

En uiteraard de video-functie is geweldig : HD 720p met zoomen tijdens het filmen. Standaard stond hij bij mij op 640 x 480 maar een druk op de F-toets en het is zo veranderd.Maar goed : het blijft een fotocamera natuurlijk.

dreee 08-05-2010

Geweldig apparaat! Gebruik veel de voorgedefinieerde instellingen (portret, landschap). Was wel handig geweest als die direct in te stellen waren via de keuzeknop aan de bovenkant (ipv via het menu), maar dat is dan ook het enige kritiekpuntje.

Foto's komen er erg mooi uit. Lekker veel zoom, maar ook hele goede supermacro mogelijkheden voor mooie shots van heel dichtbij. Camera heeft mooie afwerking.

Video opnames zijn ook goed en van hoge kwaliteit. Op zich koop ik daar geen fototoestel voor, maar wel mooi meegenomen dat 't er op zit.

Destijds getwijfeld tussen deze en een Sony, maar de Sony had een uitklapbaar scherm; dat leek me nogal kwetsbaar.

blead 02-04-2010

voordelen

kwaliteit foto’s vooraal in natuurlijke omgeving zijn de foto’s egt ongelofelijk mooi

zeer goede automatische instellingen

licht goed in de hand

mooi afgewerkt

gebruikers vriendelijk

batterijen gaan lang mee

nadelen

foto’s in donkere belichting bijvoorbeeld bij beursen maakt hij te vaak wazige foto's

bij teveel beweging maakt hij ondanks een SP mogelijkheid te vaak wazige foto’s

algemeen

ik vind het wel een fijne camera helaas niet perfect maar voor de prijs kwaliteit,s vergelijking een topper

BlondSound 13-03-2010

Ik lees veel negatieven comments.Toch denk ik dat men teveel verwacht dat de camera alles doet!Op automaat kan je niet hoge eisen hebben,het is zaak zelf alles te regelen.Men koopt tegenwoordig maar camera's en wil hoge kwaliteit,maar het is dus zaak zelf ervaring op te doen in M en te zien welke instellingen de beste kwaliteit geven.Daarnaast is een fotoprograma een vereiste.Het is heel normaal na te moeten verscherpen.Tuurlijk de goedkopere camera's zijn scherper,maar dan is ook echt alles scherp van voor naar achter(geen diepte dus).Dit komt ook omdat het meer groothoek lenzen zijn.....

rimanda 29-10-2009

Heb het toestel nog maar een dag mogen gebruiken, en ben ernstig onder de indruk.
Zeker gezien de prijs.
Heb alleen nog maar foto's gemaakt in de automatische stand, en gefilmd op 30 frames per seconde. Dit was allemaal al boven verwachting goed. Ook het gebruikersgemak is voor een leek als ik, zeer goed. Toestel ligt fijn in de hand, dus van hieruit, alleen maar positieve berichten

mausems 13-08-2009

Schrok mij in het begin behoorlijk van deze camera, ik weet niet veel van camera,s maar ik begon met foto.s te maken op de automatische stand. En die foto,s vond ik dermate teleurstellend dat ik het apparaat bijna wou terugbrengen. Onscherpe en zeer matige foto,s....

Na een tijdje kom ik wat meer te weten over de instellingen en langszamerhand worden de foto,s mooier en mooier...
Sommige echt heel bijzonder...
Al zijn er ook nog wel een stel die onscherp blijven en dan met name de gezichten en ogen...maar dat zijn gelukkig allang niet meer de meeste foto,s..

Vooral erg mooi kan de omgeving zijn, echt super goede en realistische kleuren....

Misschien is er nog iemand die mij wat tips kan geven dan hoor ik het natuurlijk graag!

al met al toch behoorlijk tevreden inmiddels!!

Mening A 02-08-2009

nav van enkele mindere recensies over deze camera waardoor het algeheel cijfer mijns inziens te laag is maar even een positief oordeel.Vind nml dat deze camera TOP is voor deze prijs.Heb de camera voorop gesteld alleen gekocht voor het maken van mooie fotos met natuurlijke kleuren en neem van mij aan dat deze camera dat kan als de beste. Heb hiervoor een Nikon coolpix gehad die zijn werk ook zeer behoorlijk deed, maar de Fuji is echt van een andere orde. Heb deze camera tijdens de vakantie uitgebreid kunnen testen en bleef tot vervelens toe fotos maken. Voorop gesteld dat je je eerst in de mogelijkheden verdiept (gebruiksaanwijzing ) en het een en ander uitpobeert. Met de automatische stand maak je al hele mooie fotos, maar met de P stand bijvoorbeeld waarmee o.a je de diafragma en sluitertijd zelf kunt instellen, krijg je de volledige controle over het resultaat en met wat experimenteren vaak hele mooie resultaten. Bijvoorbeeld ook het onderwerpprogramma ( zonsopkomst/landschap etc) geeft al hele mooie plaatjes zonder ook maar iets in te stellen.
Ik wil hiermee maar zeggen dat met wat voorwerk je erg veel plezier aan deze camera kan beleven en fotos maken weer leuk maakt. Enige nadeel:de groote van het toestel. Je steekt deze niet zo even bij in je broekzak. Wbt de degelijkheid.Lijkt goed alleen is dat na een maand natuurlijk nog niet in te schatten .

ric laarbeek 20-07-2009

Heb deze camera sinds een week en heb er een 4 GB Sandisk Ultra III kaart bij genomen. Dit weekend al intensief gebruikt voor sportfoto's en tuinfeest. Camera ligt erg goed in de hand, is compact. Je wordt niet geirriteerd door tig icons in de display en je kan er snel mooie foto's mee maken. Scherpstelling is simpel, menu handling is eenvoudig. Tot nu toe erg tevreden met prestaties; veel plezier voor een erg goede prijs.

tweakradje 15-05-2009

Ik kan heel kort zijn: laat deze camera links liggen. Na een paar dagen foto's maken onder verschillende omstandigheden werd ik steeds depressiever over mijn nieuwe aanwinst. Mijn canon A580 van 100 euro maakt mooiere foto's en laat zich veel beter bedienen. Manuele bediening is een lachertje, de fotokwaliteit is alsof je met olieverf bezig bent, paarse/rode/blauwe randen treden erg snel op bij hoge contrast randen. Het hoofddoel van een camera is mooie foto's maken omdat je een moment in de tijd wilt vastleggen. Dat moment komt namelijk niet weer. Geef wat meer geld uit. Mijn keuze is nu gevallen op de Panasonic FZ28. Voor 50 euro meer heb je dan een dijk van een plaatje.

tvanoost 21-04-2009

Na twee weken mijn eerste ervaringen. Op zich een behoorlijk apparaat, waarmee men zeer goede foto's kan maken. Echter niet alles is rozengeur en maneschijn. Foto's van bomen in bloesem, bleken bij voorbeeld op mijn oude Panasonics van 7 Mpixel scherper dan op de Fuji van 10 MPixel.

De automatische kleureninstelling laat met name bij kunstlicht af en toe te wensen over. De scherpstelling AF is ook niet altijd optimaal. Bij enigszins zoomen werkt de scherpstelling niet altijd.

Daarnaast had de HD-film optie zo mooi kunnen zijn. Echter de camera is met regelmaat consequent tijdens het filmen het onderwerp scherp aan het stellen. Men hoort dan zeer goed de scherpstelling. Bovendien is het beeld daarbij echt storend. Daarnaast moet men de camera niet bewegen van links naar rechts tijdens het filmen. Dit levert een uitermate schokkerig beeld. Echter bij niet te veel bewegen kan men buiten prima films maken.

Ook de automatische gezichtsherkenning werkt lang niet altijd goed.

Na deze negatieve punten ook positief. Het gros van de foto's is van prima kwaliteit. Een goede grip en voor brildragers de mogelijkheid om door een zoeker te kijken bij het fotograferen. Ook de flitser werkt prima. Van het aantal opties wordt de echte liefhebber wild.

Wat ik echter aan de camera mis is de optie om een filter op de lens te plaatsen vooral om lensbeschadigingen te voorkomen.

De camera kan rechtstreeks via een in mijn geval bijgeleverd aansluitsnoer vertonen. Echter opgepast dit is geen HDMI. Het is composite. Helaas bleek al snel dat dit niet op elke TV goed werkt ondanks een aanwezige composite aansluiting. Ditzelfde geldt voor VGA-computermonitoren aangesloten via een verloopstuk. Andere apparaten functioneren hierbij wel goed op de monitoren via composite.

De conclusie is een prima apparaat om te fotograferen, maar nog niet de hemel op aarde.

arie1972 21-02-2009

Een mooi en degelijk produkt met een vriend dezelfde foto's gemaakt van de wintersport hij een spiegel reflex van ongeveer 1000 euro ik een S2000HD van fujifilm en En moesten constateeren dat de foto's van de fuji niet minder en soms veel beter zijn.Alleen veel nacht ruis als het echt donker is maar dat is op de foto's niet terug te vinden op foto gemaakt op statief. Ikben er zeer te spreken over Oja de video kwaliteit is ook geweldig.

ferdivonk 07-01-2009

Heb hem net, heb al een paar leuke kliekjes kunnen maken. Deze camera houdt vooral de kleuren natuurlijk en maakt de kleuren niet al te veel overdreven hard. Natuurlijk moet je er rekening mee houden dat het een brug camera is en dat deze beperkingen heeft ten op zichte van spiegelreflex camera's. Maar voor de prijs en prestatie is dit een geweldig instapmodel, voor de wat beginnende amateur of gevorderd naar mijn mening. 15x zoom is wel wat weinig, maar bij de meeste 18x zoom camera's zie je dat het kwaliteit kwa belichting al gauw te kort schiet. De macro stand is ook een blinker op dit toestel. Met de supermacro stand kun je objecten tot wel 1 cm verwijderd van de lens, superscherp op foto krijgen. Lage prijs, goede prestaties kortom een echte aanrader.