Sony Cyber-shot H DSC-H3 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot H DSC-H3 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Piet de Groot 2 11-08-2008

Heb getwijfeld tussen Canon powershot 100xis en Panasonic Lumic 2 of 3.Wilde perese zoom lens 10, maar toch een complete compacte camera.
Uiteindelijk voor de Sony gekozen omdat Menu's en instelbare mogelijkheden makkelijk te gebruiken zijn.
O.a het tegenlicht effect voor binnen is ideaal.
Heb hem speciaal voor USA gekocht en is mij prima bevallen!!
Maak bij zomerse foto;s wel gebruik van bijgeleverde zonnekap, dit maakt foto's net iets kleurechter.

Tineke Schutte 11-07-2008

Ik heb de sony dsc H3 en hij bevalt mij uitstekend ik heb er een cursus fotografie mee gevolgd en dat kon uitstekend. Het is alleen zo dat je met een spiegelreflex meer gedetailleerd kan fotograferen, maar ben je van plan om mooie vakantie foto's te maken dan is deze prima. Het is maar wat jezelf van een camera wilt verwachten en wat je allemaal zelf wilt gaan fotograferen

Marcel Kuijper 26-06-2008

Ik heb deze camera een maand geleden gekocht voornamelijk vanwege de zoom en de voordelige prijs(en ook omdat mijn oude sony goed werk heeft afgeleverd). Ik maak vaak foto's en filmpjes tijdens concerten en deze camera is daar zeer geschikt voor ondanks dat bij concerten de situatie niet ideaal is. Weinig licht, de afstand tot het podium, bewegend publiek. De hoge iso, de steady shot, de zoom en het goede geluid bij de filmpjes hebben toch prachtige resultaten opgeleverd. Hij is iets groter dan de andere camera's met maar 3 of 4x zoom maar die 10x zoom is gewoon erg handig.

Amla36 16-06-2008

Ik ben niet tevreden van deze camera omwille van vele slechte onscherpe foto's in een donkerdere omgeving. Mijn vorig toestel was een Canon Powershot A70, en de kwaliteit van deze foto's was altijd veel beter. Dit is ook de reden dat ik opnieuw een Canon ga kopen en de Sony als 2de toestel ga gebruiken. Andere nadelen aan deze Sony zijn de vaste batterij. Je moet altijd de oplader van Sony bijhebben. Memory stick wat alleen Sony heeft. Draaiknop boven het toestel, welke veel te vlug, naar een ander scenario gaat, zonder dat je dit beseft. Kortom ik kan deze camera niet aanbevelen en heb spijt van deze aankoop. Voor mij alleen nog Canon.

Modular 06-06-2008

Na al deze enthousiaste reviews dacht ik, dit kan niet mis gaan, gewoon kopen. Toen ik mijn eerste paar foto's nam en bekeek op mijn computer vond ik dat de achtergrondcorrectie veel te groot was met dit toestel, dit resulteert bij ware grote in een wazig beeld. Het is natuurlijk waar dat je deze foto's bijna nooit bij ware grootte zal bekijken, maar toch ik had iets veel beter verwacht. Klein beetje teleurgesteld toch. Dit komt grotendeels door de overdreven positieve reacties van lothar. Vooraleer je een digitale fototoestel koopt toch echt even de verschillende fotokwaliteiten online vergelijken op internet.

dan kan je zelf twee identieke foto's (met verschillende cameras) naast elkaar vergelijken.

Tamar 29-04-2008

Wat een fantastische camera van Sony. Eenvoudig in gebruik en hij maakt prachtige foto's. Ik heb lang getwijfeld, maar ben blij dat ik toch voor deze camera gekozen heb. De prijs is ook erg gunstig.

Bartjan 17-04-2008

Tussen al deze uiterst lovende kritieken op dit H3 toestel toch wat kanttekeningen.
Ten eerste moet ik zeggen dat de flister van dit toestel het al vlug niet goed deed. Ik heb het even aangezien maar meer dan maand geleden heb ik het toestel binnen gebracht. Want er werd uiteindelijk niet meer geflist. Nu zit ik er nog steeds op te wachten. Ik heb Sony-service hierover gebeld, gemaild en heb enkel een nummer van dossier en reparatie gekregen. Verder niks. Dit toestel zit mechanisch niet zo flink ineen en daarom springt de flitser niet altijd uit.
De beelden zijn niet slecht maar met mijn oude Sony met slechts 5 MPix hebt ik mooiere, scherpere en contrastrijkere foto's. Dit is zo en eerdere commentaren op deze site bewijzen dat ook. Ook over de beeldchip van de H7 en H9 is men in vergelijking met de oudere Sony's niet zo tevreden. Het probleem is het opbod tussen al de merken ivm het aantal Mpix. Om betere foto's te hebben is de grootte van de chip belangrijk en niet zozeer het aantal pixels.
Wat de H3 betreft is er nog een irritant punt: het knopje bovenaan om de instellingen te regelen, verspringt voortdurend door de lichtste aanraking van positie. Je bent dus nooit zeker wanneer je een foto trekt dat de positie wel correct is. Telkens opnieuw moet je kijken of het knopje goed staat? En dan is je mooi onderwerp voor de lens al verdwenen natuurlijk.

Bartjan

Stefan13 09-04-2008

Werkelijk een fantatstisch toestel. Het is gemakkelijk in gebruik en is lekker compact. De foto's zijn helder van kleur en bijzonder scherp. Belichting is ruim voldoende. Aanrader voor iedereen, omdat je veel waar voor je geld krijgt.

PetervK1 02-04-2008

Vorige week deze camera gehaald.

Een beetje onorthodox menu, maar dat is een kwestie van wennen.
Maakt mooie plaatjes, het enige nadeel vind ik de slechte autonomie van de accu.
150 foto's en dan is het echt op. Dat moet beter kunnen Sony.

Lothar 24-03-2008

Wat een camera. Naar mijn mening behoort het tot een van de beste compacte cameras van dit moment ( resultaten van diverse ander merken gezien ) Ik ben blij dat ik een juweeltje in huis heb gehaald. Voor een leek zal het mischien even wennen zijn. Prettige optische zoomlens,
krachtige flitser. uitmuntende foto's qua kleur scherpte en details en wat dacht je van de full HD aansluiting en de breedbeeld opnamefunctie ? Een aanrader dus.

Martin 29-02-2008

In deze prijsklasse zeer goede camera, scherpe prijs/kwaliteitverhouding. Het is een compacte camera die goed in de hand ligt, het grote zoombereik vind ik een groot voordeel. De instelmogelijkheden zijn legio maar toch niet zo dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Je kunt hem eenvoudig naar eigen wens instellen. De foto's zijn haarscherp en helder van kleur, ook fijn is dat de scherpsteltijden kort zijn, de ontspanner indrukken en in een seconde tijd kun je de foto maken. Ben er zeer tevreden over!

Zeeg 01-02-2008

Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop.
Maakt mooie foto's, makelijk te bedienen en voelt goed aan.
Wat wel jammer is, dat er een losse lenskapje op zit.

HPPM 31-10-2007

Camera gekocht ter vervanging van de Kodak DX7630. Had behoefte aan groter zoom bereik en was ontevreden over de kwaliteit van binnen opnames.
De Sony DSC-H3 overtreft mijn verwachtingen op alle fronten! Wat een prachtige kleuren, scherpte diepte, macro resultaten en dankzij de krachtige flitser fraaie in huis foto's.
Ook de korte opstarttijd en de korte sluitertijd vertraging zorgen ervoor dat j egeen moment mist.
De camera biedt erg veel (praktische) instellingen voor de diverse programma keuzes.
Is er dan niets te klagen over deze camera? Jawel, een paar puntjes waar je (ik) op moet letten om echt mooie foto's te maken. Deze zijn:
-Houd de camera goed stil bij opnames met weinig licht en zonder flits. Met de automatische (P)instellingen van de camera krijg je erg snel last van ruis en onscherpte. De camera geeft de voorkeur aan hoge ISO waarden boven flitsen. Handmattig ISO instellen, flitsen aan en Steady Shot uit geeft beter resultaat.
-38 mm als groothoek, is te klein.
-Er is geen diafragma of sluitertijd voorkeur mogelijk.
-Het diafragma kent maar 2 standen. (f3.5 en f8) bij handmatig instellen. Daarna compenseren met de sluitertijd. Beetje sumier t.o.v. andere camera's in dit segment.
-De programma knop bovenop verdraait te gemakkelijk. Let daarom bij elke foto op, op welk menu de camera staat ingesteld. Het is me al 2x overkomen dat ik dacht een foto in M-mode te maken maar dat de Film mode aan stond.
-De Zoomknop en menu schijf aan de achterzijde zitten voor mij te ver aan de zijkant van de camera. Resultaat is dat wanneer ik de camera grip vast heb, ik snel met mijn rechter duim ongemerkt op de zzom knop druk, of de flits opties aan tik.
Al met al best tevreden met de aankoop. Er valt nog heel wat uit de camera te halen. Zeker in combinatie met diverse opties die voor de camera te koop zijn.