Sony Cyber-shot WX DSC-WX220 zwart - Reviews

10 x
Filmen in full-hd

N&M 05-07-2016 Product paar dagen in bezit

Gebruikersgemak

Op zoek naar een nieuwe compact camera kwamen we uit op de Sony DSCWX220. Heel compact (handig in je handtas of broekzak), fraaie foto's en zeer eenvoudig in het gebruik. Een aanrader!

keys31 26-06-2016 Product jaar of meer in bezit

Prima camera voor een prima prijs.

7,6
Dit is een compacte camera die doet wat het moet doen: snel uitstekende foto's en video's maken. Minder geschikt voor de fotograaf die continu handmatige instellingen wil wijzigen. Wifi/NFC werkt niet altijd even vlotjes, dat is een minpunt. Voor deze prijs haal je met deze camera een prima apparaat in huis, degelijk, en met voldoende mogelijkheden die je in deze prijsklasse mag verwachten.

robw47 13-03-2015 Product paar dagen in bezit

6,8
Ik heb de mogelijkheden van deze camera met een 4 beoordeeld omdat er nauwelijks mogelijkheden zijn als het om handmatige instellingen gaat. Zo is het zelf kiezen voor diafragma (scherpte/diepte) of sluitertijd (handig in bijv musea) niet mogelijk. Zo blijft bij mij bij de lensstand Wide (25mm) het diafragma op 3.3 en wijzigt sluitertijd en/of ISO waarde.
Dit geldt ook in de tele stand, altijd 5.9. Bij inzoomen op een donkere achtergrond liep de ISO waarde fors op.
Alleen in de P-stand kan handmatig gekozen worden voor belichtings comp, ISO, lichtmeetfunctie (breed, midden, punt).
En dit kan alleen bij optische zoom.
Bij de keuze SCN -> Portret had ik meer scherpte diepte verwacht zoals in het scherm staat aangegeven. Maw een ander diafragma, maar ook hier 3.3.
Ook een aantal foto's in een museum gemaakt, per schilderij diverse instellingen gekozen. Bij de P-mode voor ISO 800 gekozen. Thuis bleek, dat de foto's in de P-mode lichter waren dan in de iA en SCN-hoge gevoeligheid mode. In deze laatste stand werd steeds ISO 1600 gekozen door de camera.
De buiten foto's zijn mooi van kleur, maar de museum foto's moeten allemaal gecorrigeerd worden om meer helderheid/contrast te krijgen.
Over het gemaakte filmpje, kleinzoon spelend in de kamer, was ik tevreden, inzoomen geen probleem en duidelijk geluid.
Over de kwaliteit van de camera zelf nog weinig te zeggen.
Door z'n geringe afmetingen lijken de klepjes kwetsbaar, zowel die van de accu als de USB.
Mij is het nog niet gelukt om foto's via Wifi naar de PC te sturen, ik heb begrepen, dat wel moet kunnen.
daar ik vakanties het liefst een 2e accu erbij heb en de lege accu buiten de camera wil kunnen opladen er inmiddels een 2e accu en oplader gekocht. Op internet zeer uiteenlopende prijzen gevonden.
Gekozen voor de accu en lader van de website subtel.nl.
Totaal incl verzenden zo', 26,50.
Het opladen van de 2e accu ging goed en de 2e accu inmiddels in de camera. Ook hier moet de toekomst uitwijzen hoe deze accu zich gedraagt.

*Judith 03-03-2015 Product paar weken in bezit

De Sony Cyber-shot DSC-WX220 is een hele fijne camera. Je kunt makkelijk wisselen tussen de verschillende mogelijkheden/instellingen. Soms is het even zoeken welke stand de beste foto maakt. Ook op de intelligent-stand maakt de camera duidelijke foto's. De camera is klein en ligt makkelijk in de hand en is makkelijk in gebruikt. Ik ben zeer tevreden.

Natascha1974 25-02-2015 Product paar weken in bezit

Omdat ik mijn grote spiegelreflexcamera niet mee wil nemen op de vakanties en dagjes uit heb ik na vele reviews te hebben gelezen deze makkelijk mee te nemen Sony aangeschaft. Ik heb een aantal testfoto's gemaakt en moet zeggen dat hij aan mijn verwachtingen voldoet, duidelijke foto's en mooie kleuren. Het formaat van de camera is lekker klein, hij is snel en de instellingen via het menu zijn ook makkelijk te wijzigen. Het toestel lijkt me degelijk maar dat zal de tijd uit moeten wijzen.

hofste 23-02-2015 Product maand in bezit

7,6
Prima toestel, maakt mooie foto's en is eenvoudig te bedienen.
Alleen het via wifi versturen van foto's, naar bv de computer gaat erg traag.
Dit kan ook aan mijn wifi liggen? Ziggo?
Ik verzend ze nu via de bijgeleverde usb kabel.

Koen012345 22-02-2015 Product paar weken in bezit

9,6
Handig klein fototoestel dat past in je zak.
Gemakkelijk om vlug wat kiekjes te nemen of een bewegend beeld vast te leggen.
Filmpjes en foto's zijn van heel goede kwaliteit.
Aanrader!!!

Lone de Jong 22-02-2015 Product maand in bezit

klein compact en erg mooie foto's! precies wat we wilden hebben. Het scherm is groot zodat je de afbeelding gelijk goed kan zien. handig mee te nemen door het zeer kleine format. Maakt de belofte van compactheid en kwaliteit meer dan waar. Meegenomen op skivakantie, is kleiner dan een telefoontoestel en past dus altijd wel ergens in een zak. Geeft hele mooie foto's met mooie kleuren. Erg blij en tevreden met de aankoop

Cyrelle2022 21-02-2015 Product maand in bezit

Mooi klein toestel die mooie scherpe foto's maakt. Bediening is makkelijk en het toestel heeft veel mogelijkheden. De opnames zijn mooi scherp. Camera kan erg ver inzoomen en foto's blijven dan ook nog mooi scherp en het geluid is uitstekend. De wifi functie die erop zit is ideaal, makkelijk en snel via een app heb je de foto's op je mobiel/ tablet.

Pascal FTW 19-02-2015 Product paar weken in bezit

De cijfers van de aspecten zijn gekoppeld aan de klasse waarin de camera zich bevindt; uiteraard maken systeemcamera's veel betere foto's, net als duurdere compact camera's. Maar in zijn klasse vind ik het een mooi toestel.

Ik kom van de WX150 af, een camera welke uiteraard veel lijkt op dit nieuwe toestel. Ik gebruik de camera naast een systeemcamera, aangezien ik deze WX220 altijd in mijn broekzak kan hebben en het zoombereik voor een dergelijk dun toestel goed is, wat vaak van pas komt als je foto's van mensen wilt maken zónder dat ze door hebben dat ze op de foto gezet worden en dus gaan poseren.

Vergeleken met de WX150 is de kwaliteit van de foto's duidelijk verbeterd, hoewel het dynamisch bereik en de resultaten bij pixel peeping uiteraard ver achter blijven bij een systeemcamera. Als je echter HDR foto's maakt, dan is de kwaliteit verrassend goed, ook qua dynamisch bereik. Jammer blijft dat je de foto's minder goed kunt nabewerken aangezien je alleen JPEGs krijgt en uiteraard geen RAW bestanden, waarbij de kleuren ook wat vet aangezet zijn. Maar voor de doelgroep van de camera is dat ongetwijfeld nou juist net gewenst.

Nadelen vind ik het dunne batterij-klepje, welke op de WX150 soms spontaan open ging en welke niet verbeterd lijkt, en die iets goedkopere look dan de WX150 door het glimmende plastic aan de voorkant. Een ander nadeel is dat er zo goed als niets in te stellen is in het toestel qua sluiterijd en diafragma, en de wat lage lichtgevoeligheid van de lens in combinatie met de kleine sensor. Dit betekent in de praktijk dat ik foto's in donkere situaties niet om aan te gluren vindt en dat je dus echt alleen point en shoot standen kunt gebruiken, hoewel de doelgroep vast al blij is met de resultaten van deze camera in het donker en júist op zoek zal zijn naar een point en shoot camera.

Echter, en dat wil ik nogmaals benadrukken, in HDR stand en bij 'normaal' licht is de kwaliteit verrassend goed en aangezien de camera nóg kleiner is dan de WX150, wat ik niet verwacht had, is dit zeker een camera welke weer veel in mijn broekzak te vinden zal zijn en juist voor de spontane kiekjes veel gebruikt zal worden. Al met al ben ik dus blij met de aankoop!

Eveline v. H. 19-02-2015 Product paar weken in bezit

We zijn zeer tevreden met deze camera, hij maakt mooie scherpe foto's. De Wifi functie werkt zeer gemakkelijk via een sony-app kun je heel eenvoudig je net gemaakte foto's doorsturen naar je mobiel. Zodat je vervolgens deze eenvoudig kunt delen met vrienden en familie via andere social media.
Hij is lekker klein zodat je hem gemakkelijk overal mee naar toe kan nemen.
We hadden eerst een eenvoudigere Nikon coolpix gekocht waar we niet blij mee waren, deze hebben we meteen geretourneerd. Nu hebben we voor iets meer geld een veel betere camera, waar we echt nog geen minuut spijt van hebben dat we deze gekocht hebben.
We kunnen deze camera aan iedereen die een kleine praktische camera zoekt aanbevelen.

dani9 19-02-2015 Product paar weken in bezit

prima fototoestel met vele mogelijkheden.
Ik ben erg blij dat mijn speciale foto´s tijdens onze vakantie zo goed gelukt zijn.
Lichte en handzame camera.

Arthur007 15-02-2015 Product paar weken in bezit

7,6
Kwaliteit is er op vooruitgegaan ten opzichte van mijn Nikon Coolpix L2, die al wat ouder was. Ook de mogelijkheden ten opzichte van deze zijn uitgebreider. Wifi-functie is handig en werkt op eenvoudige wijze. Het is wel een heel klein toestel, daarmee moet je rekening houden bij het inzoomen. Het kan bewogen beelden opleveren. Statief is gewenst in zo'n geval. Het inzoomwieltje lijkt mij niet heel degelijk; de praktijk moet dit gaan uitwijzen.

Maxzz 13-02-2015 Product maand in bezit

Mooi toestel, zelf vind ik hem iets aan de kleine kant om goed vast te houden, maar dat is ook maar wat je gewend bent. Klein is wel weer handig, steek je zo in je zak. Over degelijkheid durf ik nog niets te zeggen.
Goede foto's maak je erg makkelijk met de auto-instellingen, maar je kan ook heel veel aanpassen.

AliceZ 11-02-2015 Product paar weken in bezit

Jammer dat je de gebruiksaanwijzing en de geheugenkaart er niet direct in de doos bij krijgt.

Omdat ik het toestel nog maar een paar weken heb, ken ik het toestel nog niet zo goed en heb daarom de mogelijkheden en gebruiksgemak lager ingevuld.

Ik ben erg blij met het filmen. Je kunt het beeld dichterbij halen tijdens het filmen, erg praktisch

Jo Meersseman 11-02-2015 Product maand in bezit

Handige camera, makkelijk mee te nemen en een zeer goede fotokwaliteit!
Het is een toestel dat makkelijk onmiddellijk kan gebruikt worden. De minihandleiding is een voordeel

rene lubb 09-02-2015 Product paar weken in bezit

En super compact camera om me te nemen aan de riem van je broek met en tasje
Nadat het en klei camera is maakt het goede foto.s

DirkDV 09-02-2015 Product maand in bezit

Toestel met zeer goede kwaliteiten.
Klein, gemakkelijk weg te bergen en toch veel opties en mooie foto's.

FilipVH 09-02-2015 Product paar weken in bezit

+ Doet wat er verwacht wordt. Schiet mooie hoge resolutie fotos, ook met automatische instellingen.
+ erg compact model, mss niet voor mensen met grote handen.

- Optische zoom niet mogelijk tijdens filmen.
- geen HD film (640*480, maar best ok)

plheynsdyk 30-01-2015 Product maand in bezit

Klein handig toestel waarmee je scherpe foto's maakt.
Bediening is eenvoudig en keuze instellingen / mogelijkheden spreken voor zich.
iSweep panorama is een fantastische optie voor omgevings opname in 1 foto.
Het opnemen van filmpjes is heel eenvoudig en geeft prachtige beelden.
Toestel is zeker een aanrader voor wie net wat meer mogelijkheden wil hebben. Toppertje