Olympus Mju 700 Silver zilver Reviews

• Gebruiksgemak 7
  • Vormgeving 7
  • Degelijkheid 3
Product een jaar of meer in bezit
Na slechts 26 maanden (zeer tevreden) gebruik, stopte halverwege pinksterdag het lens systeem ermee. Wat geratel, een blauw scherm en een lens welke na uitschakelen niet meer terug wilde. Na enkele pogingen om de lens ingeschoven te krijgen (aan / uit schakelen) toch gelukt. Accu eruit gehaald.

Helaas, ook thuis werkt de camera niet meer.

kontakt gezocht met Olympus hierover, reparatie kost 100 euro,net buiten de garantieperiode.
  • Kwaliteit foto 3
  • Mogelijkheden 6
  • Degelijkheid 5
Product een maand in bezit
nu een goede maand in bezit, op verschillende locaties uitgebreid getest en de eninge plek waar ik scherpe foto's kon krijgen was op het strand.

onscherpe foto's korrelig laffe kleuren uitermate teleur stellend toestel. morrgen maar even contact opnemen met olympus. het toestel heeft een deel van mijn vakantie verpest van de 230 foto's waren er 30 scherp.

ook heb ik problemen met mijn xd kaart geeft kaart fout aan en je kan er nisk meer mee doen behalve alles formateren.
Product een paar dagen in bezit
Ik weet niet waar alle negatieve berichten vandaan komen. Ik had een Canon IXUS 30. Deze is defect gegaan waarna ik de olympus mju 700 heb aangeschaft. Ik vind het een prima toestel met een prachtig design. Ondanks zijn compact stijl maakt hij zowel overdag als in de avond zeer goede foto's en video's. Het menu is gebruiksvriendelijk. Het toestel heeft tal van foto mogelijkheden zoals (portret, nacht, vuurwerk, kaarsen, zonlicht, etc etc).

Door de gelezen reacties ben ik gaan twijfelen over de aanschaf van dit product. Na technische reviews te hebben gelezen op het internet ben ik toch over gegaan tot de aanschaf van dit product.

Gelukkig maar, want tot nu toe ben ik nog steeds erg tevreden over dit toestel.

• Degelijkheid -
Product een paar weken in bezit
Ik heb heel veel kritiek gelezen op de kwaliteit van de foto's bij schemer, maar dit valt mij alles mee. Ik ben geen foto expert maar ik vind er zeer mooie foto's uit komen ook bij shemer. Veder vind ik het design en het formaat echt goed. Ik ben er zeer tevreden mee. Ook met volle zon op het display was alles nog best aardig te zien. 1 nadeel wat ik zover het kunnen ontdekken is, dat wanneer er een foto wordt gemaakt waarbij de camera gedraait is, dat het toestel deze niet automatisch rechtopzet. En als je dit edit op de camera, en vervolgens op de Pc zet, staan ze alsnog gedraait.

Aldus, een prachtige camera als het niet te professioneel hoeft.
6,6
  • Kwaliteit foto 6
  • Vormgeving 7
  • Degelijkheid 4
Product een jaar of meer in bezit
Ik heb het toestel al zo'n jaar in bezit. Ik ging, net als vele anderen, voor een compact toestel met veel megapixels.

Helaas de mju 700 gekozen.. Helaas moet ik zeggen, want het toestel gaat voor de tweede keer terug naar Olympus. Ik blijf problemen hebben met scherpstellen. De eerste keer kreeg ik alleen maar witte foto's (wel heel mooi, maar je wilt toch ook wel eens wat kleur) en nu heeft het toestel problemen met scherpstellen als de zoom over de helft is. Als ik half inzoom, kan ik gewoon oneindig scherpstellen, maar als ik verder inzoom, krijg ik alleen maar wazige foto's.

Daarnaast is het toeste toch te klein/te licht om goede foto's te maken zonder statief. Het wordt al snel een bewogen opname als je uit de losse pols fotografeert.

Het is jammer, want het concept is goed.
Product een paar weken in bezit
Ik heb de U700 nu 2 weken en ben er zeer tevreden over!! Het is een mooi broekzakmodel, lcd scherm is scherp. Ik heb allerlei foto's en video's gemaakt om m te testen, maar ik krijg geen enkele tegenvaller te zien.

Al jullie reviews heb ik meegenomen en dus ook foto's gemaakt in donkere gangen en pikdonkere kamers. Dit resulteerde in scherpe foto's, niet overbelicht. Kheb de foto's uitvergroot op de computer. Korrelig beeld krijg ik alleen als ik 4 keer digitaal inzoom op de computer! De beelden zijn mooi, flitst goed en de camera heeft heel veel verschillende mogelijkheden. Al die mogelijkheden zorgen ervoor dat elk beeld er weer anders uitziet of dat de camera anders flitst.

De macro standen uitgebreid uitgeprobeerd op mijn spijkerbroek, bloemen, katten en houtnerf van de tafel. Zeer gedailleerd en mooie kleuren.

Ik heb de beelden ook bekeken op de televisie: ook hier weer mooie foto's!!

Daarnaast zit er ook een leuke foto-optie op, namelijk het plaatsen van een gesproken tekst of opname van omgevingsgeluiden bij de foto.

Als laatste kom je ook heel makkelijk wijs uit het menu en de gehele gebruiksaanwijzing op het toestel.

Blijkbaar ben ik 1 vd weinige gelukkigen onder al deze reviews, maar ik vond dat ik m ook wel moest plaatsen voor een beetje balans!!! En nu op naar Thailand!
5,8
  • Mogelijkheden 4
  • Gebruiksgemak 7
  • Degelijkheid 7
Product een paar dagen in bezit
ook ik ben zeer negatief over deze camera, ik heb hem een lang weekend in mijn bezit gehad (nu zo'n 5 weken geleden) maar de foto's die eruit kwamen in een niet al te donkere kamer waren met flits enorm overbelicht en zonder enorm korrelig. Met het aanpassen van de iso werd het ook niet beter. De foto's die eruit kwamen waren slechter dan onze vele jaren oude sony camera.

Ik had hem voornamelijk om het uiterlijk en gebruiksgemak gekocht maar de 'kwaliteit' van de foto's heeft er gelukkig voor gezorgd dat ik hem ingeruild heb. Nu heb ik een Fuji Finepix V10, deze heeft een grotere lens (de kleine lens van de u700 was waarschijnlijk het probleem volgens de verkoper) en de problemen die ik eerst met de u700 had zijn volledig verdwenen.

ik raad het iedereen af deze camera te kopen, voor hetzelfde geld kan je er een hebben die veel mooiere foto's maakt.
6,8
Product een paar dagen in bezit
Op aanraden van de verkoper van een degelijke fotozaak de Olympus MJU 700 gekocht .

De vormgeving en het formaat spraken mij aan en zeker ook omdat als ik ook foto's binnenshuis wilde maken , dit toestel de beste was werd me gezegd .

Mijn vorige toestel was een HP photosmart 620 met

2 mega pixels , de Olympus heeft 7 megapixels en een hoop meer instellings mogelijkheden maar ik kan niet anders zeggen dan de binnenshuisfoto's met de Olympus slecht / korrelig / wazig zijn .

Het maakt niet uit op welke stand of instellingen het toestel staat , ik ben niet tevreden en ga met de Olympus terug naar de winkel .
3,8
  • Kwaliteit foto 1
  • Mogelijkheden 2
  • Gebruiksgemak 4
  • Vormgeving 6
  • Degelijkheid 6
Product een paar weken in bezit
Ons advies? Koop geen Olympus U700. De kwaliteit van de foto's is minder dan onze inmiddels bijna 4 jaar oude fuji 3.2 mexapixel camera.

Veel overbelichte foto's (onnodig automatisch flitsen), minder scherp en veel grofkorrelige binnenfoto's.

Toestel is te klein en daardoor niet al te handzaam, hoewel het makkelijk mee te nemen is.

Te veel programma's, welke vaak niet voldoen en de mogelijkheden die je wel wilt hebben, zitten er simpelweg niet op.

Heb inmiddels meer ontevreden reacties gehoord en snap werkelijk niet hoe een waardering van boven de 8 tot stand is gekomen.

Vriendelijke groeten, familie de Vries.
  • Mogelijkheden 5
  • Degelijkheid 7
Product een paar dagen in bezit
Ik heb de olympus u700 een kleine week in bezit gehad en inmiddels teruggebracht naar de fotowinkel. In eerste instantie wilde ik een fuji F30 aanschaffen, met name met het oog op de goede review op het gebied van binnenopnamen. Echter de olympus u700 zou een minstens even zo goed alternatief zijn.

Helaas blijkt dit, in ieder geval voor mij, niet het geval te zijn.

Mijn ervaringen:

Bij binnenfoto's bij weinig licht heb je bij 200 iso (automatisch pakt het toestel nog hoger) al veel ruis op de foto. Bij terugschakeling naar 100 iso is de foto simpelweg te donker.

Bij buitenfoto's vallen zowel de kleuren als de scherpte tegen. Het toestel gebruikt de flits erg snel, hetgeen overbelichting tot gevolg heeft.

Is er dan niets positiefs aan deze camera?

Jawel, allereerst de vormgeving: het toestel ligt lekker in de hand, is zeer compact en makkelijk te bedienen.

Met de bijgeleverde cd kun je de Nederlandse taal als standaard instellen.

Batterij en XD kaart zijn makkelijk te bereiken en het toestel op zich is zeer solide.

Conclusie: voor nieuwkomers op het gebied van fotografie is de olympus u700 wellicht een redelijke aanschaf. Echter diegene die meer uit een camera wenst te halen dan puur wat snapshots, raad ik dit toestel met klem af.

Ik heb mijn toestel inmiddels teruggebracht en zelfs de verkoper gaf aan dat de kwaliteit van de foto's welke ik hem liet zien, ver onder de maat is.

Omruilen was het advies en ik ben inmiddels in het bezit van mijn oorspronkelijke keuze de fuji F30 en heb hier absoluut geen spijt van ...
  • Kwaliteit foto 3
Product een paar dagen in bezit
heb vorige week een u700 gekocht,wilde eigenkijk liever een sony maar op aanraden van de desbetrefende verkoper toch maar deze gekozen,heb al enkele jaren tot volle tevredenheid een kodak dx4330 3.1 megapixel maar omdat deze vrij groot is wilde ik graag een camera die je makkelijk in je jaszak kan steken,ik was er best blij mee tot dat ik er foto's mee ging maken,de kwaliteit in ronduit slecht,veel ruis en de kleuren zijn op de foto heel anders dan in werkelijkheid en niet scherp,heb van een bepaald opject een foto gemaakt met de u700 en mijn kodak dx4330,wat een wereld van verschil,de foto van de kodak was glashelder en levensecht maar van de olympus veel lichter en niet scherp,ik ben met deze foto,s naar de winkel gegaan en daar kon men niet anders dan mij gelijk geven dus heb ik het aankoopbedrag terug gekregen,voor mij geen olympus meer,als er een andere camera komt is het zeker een sony.
Product een half jaar in bezit
Goeie camera. Ben zelf geen ervaren fotograaf dus kan de mogelijkheden niet

goed beoordelen maar biedt voor mij alles wat ik nodig heb. Beeldkwaliteit OK,

bedieningsgemak ook OK. Apparaat werkt voor mij snel genoeg (tijd na

inschakelen - tijd na opslaan foto) en als het nodig is kan hij ook een x-tal

foto's snel achter elkaar maken. Camera is klein genoeg en voorzover ik tot nu

toe kan beoordelen ook robuust genoeg. Enige nadeel in het dagelijks gebruik is

dat in de zon het display moeilijk te zien is, een zoeker ontbreekt.
  • Mogelijkheden 5
  • Degelijkheid 1
Product een half jaar in bezit
Mooie Camera maar dramatisch slecht!

Ik de camera gekocht als Broekzak camera, echter door het grote display een

slechte keuze. Nu al twee van deze Camera's met gebroken scherm, reparatie kost

2x de nieuw waarde. Ofwel ik kan ze wegwerpen.

Ook zijn de foto's zeer wazig bij het inzoomen en altijd overbelicht zodra de

flitser bijspringt. Zet je de flitser uit dan wordt het ook niks. Het

gebruiksgemak is top en het accuverbruik ook zeer zuinig.

Echter voor mij NOOIT meer een MJU 700
  • Degelijkheid -
Product een kwartaal in bezit
3 maanden in gebruik, honderden foto's gemaakt. Heerlijk handig kameraadje. Zit

in een suède knijp-brilétui. In felle zon is het scherm niet te bekijken. Dat

is het enige nadeel. 'n Zoeker heeft ie niet, dus ongeveer het object zoeken en

schieten maar. Er zit allicht één bruikbaar plaatje bij en met 'n

fotobewerkingsprogramma kun je van niets nog iets maken, ook zeer donkere

foto's van kerkramen b.v. Je vraagt je af hoe het toch allemaal kan.

Nu treedt een probleem op: sinds vandaag kan ik de beeldkwaliteit slechts op de

onderste 2 waarden instellen, dus max. 4 mp. Dat is anders geweest. Doe ik iets

fout? Vergeet ik iets? De internetwinkelier zegt: kom maar even langs (!). Da's

'n dag fietsen!

Wie weet wat ik kan doen?
Product een paar weken in bezit
Ik heb deze camera nu 2 wk en hij is echt top. Heb geen spijt van me aankoop.

Foto's zijn super.

Zelf foto's van verweg kun je helemaal inzoemen.

Ik raad iedereen deze camera aan!!!!
Product een maand in bezit
Ik heb deze fantastische camera nu precies een maand en hij is echt top!!

Kwaliteit foto's is fenominaal en er zitten uitgebreide functies en

mogelijkheden op. Heb eerste instantie getwijfeld tussen de Canon-ixus 60 maar

toch voor deze gekozen omdat hij zo super klein is en een heel groot scherm

heeft!

Dit scherm is ook heel mooi en scherp en heel helder, ook in zonlicht! Verder

is accu ook top! Ik heb, op vakantie, 3 dagen gehaald en in die 3 dagen volop

foto's gemaakt, video's, foto's bewerkt enz enz! Dus wat vaak het nadeel is van

digitale camera's is bij dit model een voordeel.

Hij is echt heel dun dus is zeer gemakkelijk in je broekzak mee te nemen. De

foto's die je maakt zijn ongeveer 3mb groot dus een geheugenkaart van 256mb(heb

ik) is wel handig. Met die 256mb kaart maak je op de beste kwaliteit 72 foto's

of een video van 3.24min.

De videokwaliteit is ook goed, maximaal 640x480. Is op het schermpje

haarscherp, op computer/tv scherm wel wat minder uiteraard maar zeker niet

slecht. Maar goed, het is ook een FOTO-camera mensen!

De opvolger is er ook al zag ik, de u810, deze is nagenoeg hetzelfde alleen

heeft deze 8,0 megapixels. Tja, dat is meer pixels, maar vanaf 6 megapixels heb

je al haarscherp posterformaat foto's dus dat is een klein verschil en dus

overbodig.

Ik raad je deze camera aan en mocht je twijfelen, doe dat niet, neem deze,

prijs/kwaliteit verhouding is top! EN het is de kleinste op de markt op dit

moment!

Ik bedoel, wie wilt er nou met een MEGA-camera in zijn zak lopen!

Succes met je aankoop!
Product een maand in bezit
Goede camera waar veel mee mogelijk is.

Gezeur over donkere foto en onscherpe foto's begrijp ik niet.

Met de juiste instellingen die je makkelijk in kunt stellen maak je

fantastische foto's

Je hebt wel een extra batterij nodig want het schermpje wat lekker groot is

vraagt veel stroom.
  • Kwaliteit foto 5
Product een paar weken in bezit
Het is een mooie design camera in een lekker compact formaat, heel handig voor

op vakantie, je hebt eigenlijk geen hoesje nodig want doet 'm gewoon in je zak.

Helaas kloppen de negatieve beoordelingen wel over de fotokwaliteit in het

donker: deze valt ons ronduit tegen, het beeld wordt wat troebel, vlekkerig. In

daglicht maakt 'ie overigens wel perfecte foto's. Onze conclusie is dat het een

fijne gebruiksvriendelijke camera is maar verwacht geen super foto's waarbij

geflitst moet worden...
Product een paar dagen in bezit
Ik heb deze camera na lang dubben toch gekocht. Ik was het al van plan, maar

toen ik deze reacties zag, dacht ik: zal ik het nou toch wel doen. Er zijn veel

uit een lopende reacties. Sommigen zijn er weg van anderen absoluut niet. Ik

heb hem nu al even in bezit en ik vind het een fantastische camera. De

fotokwaliteit is goed. Ik heb er absoluut geen spijt van!!!!

• Kwaliteit foto 7
Product een paar weken in bezit
Ik heb deze camere een aantal weken in bezit, en hij bevalt me prima, de

pluspunten:

veel mogelijkheden

kleine camera

goede foto's

bijgeleverdesoftware, je kan zelf nieuwe firmware op je camera zetten dit werkt

snel en gemakkelijk. zo heb ik er ook de nederlandse taal opgezet omdat deze er

standaart niet bij zit. dit werkt overigens allemaal via olympus dus je kan er

geen verkeerde software opzetten.

minpunten:

misschien een beetje moeilijk vast te houden omdat hij zo klein is. verder geen

problemen mee maar hij ligt niet zo lekker in de hand.

sommige foto's zijn inderdaad onscherp maar dit zijn vooral de bewegende foto's

en hierbij kun je de camera instellen op de sportstand. dan heb je hier geen

last meer van.

de sportstand vind ik beter werken dan de antishake stand.

tot slot: elke camera heeft positieve en negatieve punten, je moet een goede

afweging maken wat je voor opties je nodig hebt en hoeveel je uit wil geven aan

een camera.

eindcijfer voor de camera is een voor mij een 8