Olympus µ 700 zilver - reviews

• Kwaliteit foto 7
  • Vormgeving 7
  • Degelijkheid 3
Product een jaar of meer in bezit
Na slechts 26 maanden (zeer tevreden) gebruik, stopte halverwege pinksterdag het lens systeem ermee. Wat geratel, een blauw scherm en een lens welke na uitschakelen niet meer terug wilde. Na enkele pogingen om de lens ingeschoven te krijgen (aan / uit schakelen) toch gelukt. Accu eruit gehaald.

Helaas, ook thuis werkt de camera niet meer.

kontakt gezocht met Olympus hierover, reparatie kost 100 euro,net buiten de garantieperiode.
Product een jaar of meer in bezit
Ik heb de camera in totaal iets meer dan een jaar gehad..

Na verloop van tijd ging de kwaliteit van de foto's zo achteruit dat ik er mee ben terug gegaan ( na een half jaar )

Daarna nogmaals 3 keer ter reparatie gebracht.. het probleem kon niet worden verholpen door Olympus.

( overigens wel goede service )

Ik heb uiteindelijk mijn geld terug gekregen in de vorm van waardebonnen

Hopelijk hebben andere mensen hier geen last van.

Voor mij in ieder geval geen Olympus meer !
Product een jaar of meer in bezit
Ik heb het toestel al 2 jaar en ben er zeer tevreden over. Makkelijk in het gebruik, supermooie scherpe fotos. Ik heb er al heel wat fotos mee gemaakt.
6,4
  • Kwaliteit foto 1
Product een jaar of meer in bezit
Waardeloze camera. Maakt zeer slechte, korrelige foto's bij schemering. De foto's bij zonlicht zijn van redelijke kwaliteit. Het vreemde is dat je alleen panoramafoto's kunt maken wanneer je een olympus geheugenkaartje hebt. Jammer dat ik deze camera gekocht heb!
  • Mogelijkheden 6
  • Degelijkheid 5
Product een maand in bezit
nu een goede maand in bezit, op verschillende locaties uitgebreid getest en de eninge plek waar ik scherpe foto's kon krijgen was op het strand.

onscherpe foto's korrelig laffe kleuren uitermate teleur stellend toestel. morrgen maar even contact opnemen met olympus. het toestel heeft een deel van mijn vakantie verpest van de 230 foto's waren er 30 scherp.

ook heb ik problemen met mijn xd kaart geeft kaart fout aan en je kan er nisk meer mee doen behalve alles formateren.
5,8
  • Gebruiksgemak 2
Product een paar weken in bezit
Ik doe de camera weer weg want ik vind het display een absolute ramp. Buiten bij helder weer zie je er niets op; je ziet alleen wat er achter je is, maar dan weerspiegeld. Ik vind het een absolute blunder van Olympus dat de camera geen zoeker heeft. Je ziet nu alleen iets op het scherm bij donker weer of binnen.
9,6
  • Kwaliteit foto 10
  • Degelijkheid 10
Product een half jaar in bezit
Ik kan de positieve recensies volledig beamen. Ik heb het toestel nu bijna 1 jaar in bezit en veel foto' s gemaakt in allerlei omstandigheden en het is een gewelidg toestel. In (vrijwel) alle omstandigheden goede foto' s, maar je moet natuurlijk wel de juiste instellingen gebruiken. En als er geen licht is krijg je natuurlijk geen goede foto. Het blijft een fototoestel. Voor een foto heb je licht nodig.

Het formaat en de vormgeving zijn geweldig, dus wat wil je nog meer. Ik heb ook nog een anlaloge spiegelreflex, maar die gebruik ik bijna niet meer.

Enige minpunt dat ik kan bedenken is dat bij veel zon het moeilijk is het scherm te zien, maar omdat het resultaat eigenlijk altijd goed is, is het ook niet zo van belang om alle details te zien. En je kan de foto altijd bijsnijden op de computer. Een zoeker zou dus een goede toevoeging zijn voor nieuwe modellen.
Product een paar dagen in bezit
Ik weet niet waar alle negatieve berichten vandaan komen. Ik had een Canon IXUS 30. Deze is defect gegaan waarna ik de olympus mju 700 heb aangeschaft. Ik vind het een prima toestel met een prachtig design. Ondanks zijn compact stijl maakt hij zowel overdag als in de avond zeer goede foto's en video's. Het menu is gebruiksvriendelijk. Het toestel heeft tal van foto mogelijkheden zoals (portret, nacht, vuurwerk, kaarsen, zonlicht, etc etc).

Door de gelezen reacties ben ik gaan twijfelen over de aanschaf van dit product. Na technische reviews te hebben gelezen op het internet ben ik toch over gegaan tot de aanschaf van dit product.

Gelukkig maar, want tot nu toe ben ik nog steeds erg tevreden over dit toestel.

• Kwaliteit foto 8
  • Degelijkheid
Product een paar weken in bezit
Ik heb heel veel kritiek gelezen op de kwaliteit van de foto's bij schemer, maar dit valt mij alles mee. Ik ben geen foto expert maar ik vind er zeer mooie foto's uit komen ook bij shemer. Veder vind ik het design en het formaat echt goed. Ik ben er zeer tevreden mee. Ook met volle zon op het display was alles nog best aardig te zien. 1 nadeel wat ik zover het kunnen ontdekken is, dat wanneer er een foto wordt gemaakt waarbij de camera gedraait is, dat het toestel deze niet automatisch rechtopzet. En als je dit edit op de camera, en vervolgens op de Pc zet, staan ze alsnog gedraait.

Aldus, een prachtige camera als het niet te professioneel hoeft.
6,6
  • Kwaliteit foto 6
  • Vormgeving 7
  • Degelijkheid 4
Product een jaar of meer in bezit
Ik heb het toestel al zo'n jaar in bezit. Ik ging, net als vele anderen, voor een compact toestel met veel megapixels.

Helaas de mju 700 gekozen.. Helaas moet ik zeggen, want het toestel gaat voor de tweede keer terug naar Olympus. Ik blijf problemen hebben met scherpstellen. De eerste keer kreeg ik alleen maar witte foto's (wel heel mooi, maar je wilt toch ook wel eens wat kleur) en nu heeft het toestel problemen met scherpstellen als de zoom over de helft is. Als ik half inzoom, kan ik gewoon oneindig scherpstellen, maar als ik verder inzoom, krijg ik alleen maar wazige foto's.

Daarnaast is het toeste toch te klein/te licht om goede foto's te maken zonder statief. Het wordt al snel een bewogen opname als je uit de losse pols fotografeert.

Het is jammer, want het concept is goed.
Product een paar weken in bezit
Ik heb de U700 nu 2 weken en ben er zeer tevreden over!! Het is een mooi broekzakmodel, lcd scherm is scherp. Ik heb allerlei foto's en video's gemaakt om m te testen, maar ik krijg geen enkele tegenvaller te zien.

Al jullie reviews heb ik meegenomen en dus ook foto's gemaakt in donkere gangen en pikdonkere kamers. Dit resulteerde in scherpe foto's, niet overbelicht. Kheb de foto's uitvergroot op de computer. Korrelig beeld krijg ik alleen als ik 4 keer digitaal inzoom op de computer! De beelden zijn mooi, flitst goed en de camera heeft heel veel verschillende mogelijkheden. Al die mogelijkheden zorgen ervoor dat elk beeld er weer anders uitziet of dat de camera anders flitst.

De macro standen uitgebreid uitgeprobeerd op mijn spijkerbroek, bloemen, katten en houtnerf van de tafel. Zeer gedailleerd en mooie kleuren.

Ik heb de beelden ook bekeken op de televisie: ook hier weer mooie foto's!!

Daarnaast zit er ook een leuke foto-optie op, namelijk het plaatsen van een gesproken tekst of opname van omgevingsgeluiden bij de foto.

Als laatste kom je ook heel makkelijk wijs uit het menu en de gehele gebruiksaanwijzing op het toestel.

Blijkbaar ben ik 1 vd weinige gelukkigen onder al deze reviews, maar ik vond dat ik m ook wel moest plaatsen voor een beetje balans!!! En nu op naar Thailand!
6,4
  • Degelijkheid 4
Product een maand in bezit
Henk68, Oplympus mu-700:

sinds 6 weken in gebruik. uitrelijk een schitterende ca-

mera, met zeer veel mogelijkheden en vóór instellingen, maar zowel buiten-als binnenfoto's zijn onscherp. niet alleen op het LCD schermpje ook op de pc zijn ze niet om aan te zien. Deze resultaten verwacht je niet voor een diditale camera in deze prijsklasse.
Product een half jaar in bezit
Mooi ogende en compacte camera, maar met tegenvallende fotokwaliteit.

Met name bij wat donkere omstandigheden of binnenopnamen, laat hij het totaal afweten. Bij dit soort opnamen treed er zeer veel ruis op en zijn de foto's echt niet om aan te zien. Kortom, geen aanrader.

Ben alweer op zoek naar een andere camera.
5,8
  • Mogelijkheden 4
Product een paar dagen in bezit
ook ik ben zeer negatief over deze camera, ik heb hem een lang weekend in mijn bezit gehad (nu zo'n 5 weken geleden) maar de foto's die eruit kwamen in een niet al te donkere kamer waren met flits enorm overbelicht en zonder enorm korrelig. Met het aanpassen van de iso werd het ook niet beter. De foto's die eruit kwamen waren slechter dan onze vele jaren oude sony camera.

Ik had hem voornamelijk om het uiterlijk en gebruiksgemak gekocht maar de 'kwaliteit' van de foto's heeft er gelukkig voor gezorgd dat ik hem ingeruild heb. Nu heb ik een Fuji Finepix V10, deze heeft een grotere lens (de kleine lens van de u700 was waarschijnlijk het probleem volgens de verkoper) en de problemen die ik eerst met de u700 had zijn volledig verdwenen.

ik raad het iedereen af deze camera te kopen, voor hetzelfde geld kan je er een hebben die veel mooiere foto's maakt.
6,8
Product een paar dagen in bezit
Op aanraden van de verkoper van een degelijke fotozaak de Olympus MJU 700 gekocht .

De vormgeving en het formaat spraken mij aan en zeker ook omdat als ik ook foto's binnenshuis wilde maken , dit toestel de beste was werd me gezegd .

Mijn vorige toestel was een HP photosmart 620 met

2 mega pixels , de Olympus heeft 7 megapixels en een hoop meer instellings mogelijkheden maar ik kan niet anders zeggen dan de binnenshuisfoto's met de Olympus slecht / korrelig / wazig zijn .

Het maakt niet uit op welke stand of instellingen het toestel staat , ik ben niet tevreden en ga met de Olympus terug naar de winkel .
3,8
  • Kwaliteit foto 1
  • Mogelijkheden 2
  • Gebruiksgemak 4
  • Vormgeving 6
  • Degelijkheid 6
Product een paar weken in bezit
Ons advies? Koop geen Olympus U700. De kwaliteit van de foto's is minder dan onze inmiddels bijna 4 jaar oude fuji 3.2 mexapixel camera.

Veel overbelichte foto's (onnodig automatisch flitsen), minder scherp en veel grofkorrelige binnenfoto's.

Toestel is te klein en daardoor niet al te handzaam, hoewel het makkelijk mee te nemen is.

Te veel programma's, welke vaak niet voldoen en de mogelijkheden die je wel wilt hebben, zitten er simpelweg niet op.

Heb inmiddels meer ontevreden reacties gehoord en snap werkelijk niet hoe een waardering van boven de 8 tot stand is gekomen.

Vriendelijke groeten, familie de Vries.
5,4
  • Mogelijkheden 5
  • Gebruiksgemak 4
Product een half jaar in bezit
Ik sluit mij geheel aan bij Niet positief, hier onder.

Echter is dit toestel ook niet interessant voor de beginner als ik eerlijk ben.

Ik heb deze camera gekocht omdat het (toen) de eerste consumentencamera met shake reduction was.

Het formaat en uiterlijk zijn meer dan prima.

Alleen de foto's zijn echt slecht te noemen. In schemer zijn de foto's erg korrelig. Zelfs overdag zijn de foto's niet scherp te krijgen en korrelig. Het is jammer dat ik geen foto's kan laten zien.

Voor mij wordt het nog een lange weg, want ik heb dit toestel via een webwinkel gekocht, dat betekend in mijn geval dat ik hem zelf moet terug sturen.... Eens kijken of de leverancier hem ook zo slecht vindt als ik, en dan??
  • Mogelijkheden 5
Product een paar dagen in bezit
Ik heb de olympus u700 een kleine week in bezit gehad en inmiddels teruggebracht naar de fotowinkel. In eerste instantie wilde ik een fuji F30 aanschaffen, met name met het oog op de goede review op het gebied van binnenopnamen. Echter de olympus u700 zou een minstens even zo goed alternatief zijn.

Helaas blijkt dit, in ieder geval voor mij, niet het geval te zijn.

Mijn ervaringen:

Bij binnenfoto's bij weinig licht heb je bij 200 iso (automatisch pakt het toestel nog hoger) al veel ruis op de foto. Bij terugschakeling naar 100 iso is de foto simpelweg te donker.

Bij buitenfoto's vallen zowel de kleuren als de scherpte tegen. Het toestel gebruikt de flits erg snel, hetgeen overbelichting tot gevolg heeft.

Is er dan niets positiefs aan deze camera?

Jawel, allereerst de vormgeving: het toestel ligt lekker in de hand, is zeer compact en makkelijk te bedienen.

Met de bijgeleverde cd kun je de Nederlandse taal als standaard instellen.

Batterij en XD kaart zijn makkelijk te bereiken en het toestel op zich is zeer solide.

Conclusie: voor nieuwkomers op het gebied van fotografie is de olympus u700 wellicht een redelijke aanschaf. Echter diegene die meer uit een camera wenst te halen dan puur wat snapshots, raad ik dit toestel met klem af.

Ik heb mijn toestel inmiddels teruggebracht en zelfs de verkoper gaf aan dat de kwaliteit van de foto's welke ik hem liet zien, ver onder de maat is.

Omruilen was het advies en ik ben inmiddels in het bezit van mijn oorspronkelijke keuze de fuji F30 en heb hier absoluut geen spijt van ...
Product een paar dagen in bezit
heb vorige week een u700 gekocht,wilde eigenkijk liever een sony maar op aanraden van de desbetrefende verkoper toch maar deze gekozen,heb al enkele jaren tot volle tevredenheid een kodak dx4330 3.1 megapixel maar omdat deze vrij groot is wilde ik graag een camera die je makkelijk in je jaszak kan steken,ik was er best blij mee tot dat ik er foto's mee ging maken,de kwaliteit in ronduit slecht,veel ruis en de kleuren zijn op de foto heel anders dan in werkelijkheid en niet scherp,heb van een bepaald opject een foto gemaakt met de u700 en mijn kodak dx4330,wat een wereld van verschil,de foto van de kodak was glashelder en levensecht maar van de olympus veel lichter en niet scherp,ik ben met deze foto,s naar de winkel gegaan en daar kon men niet anders dan mij gelijk geven dus heb ik het aankoopbedrag terug gekregen,voor mij geen olympus meer,als er een andere camera komt is het zeker een sony.
  • Kwaliteit foto 8
Product een half jaar in bezit
Goeie camera. Ben zelf geen ervaren fotograaf dus kan de mogelijkheden niet

goed beoordelen maar biedt voor mij alles wat ik nodig heb. Beeldkwaliteit OK,

bedieningsgemak ook OK. Apparaat werkt voor mij snel genoeg (tijd na

inschakelen - tijd na opslaan foto) en als het nodig is kan hij ook een x-tal

foto's snel achter elkaar maken. Camera is klein genoeg en voorzover ik tot nu

toe kan beoordelen ook robuust genoeg. Enige nadeel in het dagelijks gebruik is

dat in de zon het display moeilijk te zien is, een zoeker ontbreekt.