Sony Cyber-shot HX DSC-HX50V zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 210 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot HX DSC-HX50V zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

HAJ 01-11-2017

Sony RX100

Ben in het bezit van twee camera's beiden van het type Sony RX100, beide camera's zijn ca 3 jaar oud. Vanaf het begin al waren het probleem camera's, héél veel problemen met scherpstellen, vooral op korte afstand tot het object. De camera's maakten daarbij vreemdsoortige geluiden,en de scherpstelling lukte van geen kant, en moesten uitgezet worden om opnieuw op te starten. van een camera tot drie keer toe het display vervangen, waarvan telkens de lijm laag losliet waarmee het aan het frame bevestigd is, telkens een kostbare ingreep van meer dan €100,00. Daarbij is het soort glas gebruikt voor het display superzacht, er is niets voor nodig om er een kras op te krijgen, Heb meerdere camera's van een ander merk, waarvan geen zó gevoelig is op dat punt. Maar nu het meest kritische dat ik heb op te merken aan de kwaliteit van beide toestellen. NU de garantie is afgelopen, maakt één toestel het geluid als een elektrisch scheerapparaat als je hem aanzet, vreselijk irritant, is nu al bijna vijf weken geleden dat deze ter reparatie aangeboden, en nog steeds geen respons. Het tweede toestel een paar dagen later, precies identieke klacht, ook bij deze begint de camera allerlei vreemde geluiden te maken zoals eerder beschreven, en plotsklaps verschijnt er op het display de melding als zijnde de accu leeg, dus accu vervangen, de boodschap op het scherm bleef hetzelfde, maar nu met een nieuw euvel dat de lens niet meer inzoomt als je het apparaat stopzet, en bij het opname scherm verschijnen er allerlei barcodeachtige plaatjes in een groene kleur, je kunt ook geen foto's meer bekijken, kortom hij is helemaal gecrasht. Twee dure camera's die het op die manier laten afweten, heb er weinig plezier aan beleefd, en buiten de garantieperiode loopt er helemaal niets, valt nergens meer aanspraak op te maken. Beiden uitgesproken miserabele Chinese prul, rubisch, weggegooid geld, een bron van ergernis. Ik zou dit toestel niet aanraden ondanks alle lovende recensies.

Minpunten

• aaaaa
  • aaaaaa

LCS 12-02-2016

Mooie camera. Maakt buiten goede en kleurrijke foto's.
Flitsfoto's in de automatische stand zijn echter een ramp... de foto's worden daarbij rood. Is overigens een typisch Sony probleem. Beter is de witbalans op flitsen in te stellen.
Jammer dat de camera na 1 jaar gebruik een eigen leven gaat leiden. Zodra ik een instelling in het menu wil wijzigen begint de camera uit zichzelf in het menu te verspringen. Hetzelfde geldt als ik foto's wil bekijken. De foto's verspringen uit zichzelf. De camera gaat nu dus terug naar de winkel ter reparatie.
Als je de diverse reviews leest blijkt de degelijkheid van deze camera wel een groot probleem te zijn.
Ik heb inmiddels een sony RXIII aangeschaft en wacht met angst en beven af hoe lang deze stand houdt...

Rves 04-02-2016

Compact toestel met veel mogelijkheden, de bedieningsknopjes zijn aan de kleine kant en het scrolwiel is lastig te bedienen. Wij kochten dit toestel 27 december 2013 bij Foto Klein en sinds 28 januari gaan de lamellen niet meer open en dicht. Net buiten garantie, we kregen van Sony een reparatie adres en wachten het advies en de kosten even af. Maar gaan wel een beroep doen op de Wet Productaansprakelijkheid het is niet normaal dat een product van destijds 299 Euro na twee jaar kapot gaat. Wij kochten destijds bij Foto Klein extra garantie tot 5 jaar, echter juist deze week zijn zij failliet verklaard.

PK 06-08-2016

Ik ben heel benieuwd hoe dit is afgelopen daar ik nu ook na de wettelijke garantie problemen heb met deze camera. Ik had ook 5 jaar garantie gekocht bij Klein. Nu is de flitser kapot (die ontploft als je hem gebruikt) en het menu verspringt voortdurend. Ook zit de scrollknop los. Ik heb Sony net een bericht gestuurd waarbij ik verwijs naar de wet productaansprakelijkheid en ben benieuwd naar hun reactie. Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat een camera na iets meer dan 2 jaar al stuk is.

JojoV6822 26-01-2015

Ruim een jaar geleden heb ik deze camera gekocht. Ik heb hier erg veel spijt van. In dit jaar is de camera tot 3 keer gerepareerd.
De laatste keer is zelfs de gehele lens vernieuwd en was ik de camera 8 weken kwijt. Het viel allemaal in de garantie, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Als de camera foto's maakt, dan zijn ze van een goede kwaliteit. Echter wanneer de zon schijnt is het totaal onmogelijk om te zien wat voor foto je maakt en of die foto scherp is.
Verder vind ik de indeling van de knoppen om te filmen en instelling te bewaren verkeerd zitten. Als je niet goed oplet, dan ben je aan het filmen of je moet instelling op geven. Voorheen heb ikaltijd met de panasonic Lumix TZ gefotografeerd en heb ik nooit de problemen gehad, die ik nu heb gehad. Ik zal met een nieuwe camera dan ook weer terugkeren naar Panasonic.

ArDu 15-11-2014

Een goede camera met scherpe foto's. Filmen gaat ook goed. Op de camera zitten veel functies. De batterij gaat lang mee, zelfs al gebruik je de camera een tijdje niet, er gaat weinig energie verloren.

dynamus222 13-11-2014

Ik gebruik de camera voor zijn film functie en dan wel om Green Screen films te maken. Eigenlijk was het in eerste instantie een domper dat hij alleen 20 minuten film opneemt maar clips zijn ook meestal kort dus uiteindelijk valt hier mee te leven. Hadden ze mij niet verteld.
Voor Green Screen filmen voldoet deze camera uitstekend. Wel je green screen goed belichten maar de prestaties zijn dan fenomenaal te noemen. De registratie van het groene vlak moet goed zijn wil je met iMovie 10 geen bibberige randeffecten krijgen en groene haren en vingers. Nee, strakke films alsof je op je achtergrond film aanwezig bent! Ik werd er blij van.
De foto's zijn ook bijzonder vooral bij laag licht opnamen op de stand met het gele camera symbool met i ervoor. Ik gebruik de wifi functie naar mijn iPhone om via de lens te zien wat ik film. Dat vervangt de LCD scherm die camcorders standaard ingebouwd hebben.
Importeren naar iMovie gaat soepel - SD kaarten eruit en in de PC pluggen. Allen moet je de camera losschroeven van je statief voet om bij de SD kaart te komen. De wifi software naar mijn MacBookAir OS10.10 werkt niet. Al met al, een goedkope camera die goed als webcam functioneert en ook nog eens foto's maakt op bijna DSLR niveau. Sony, bedankt.

BonnyAmsterdam 24-10-2014

Afgelopen december heb ik deze camera gekocht. Ik ben een half jaar op reis geweest en heb ontzettend veel plezier van deze camera gehad. Hij maakt mooie scherpe foto's. Ook de filmkwaliteit is goed. Alleen het knopje voor filmen zit op een slechte plek. Het gebeurde erg vaak dat ik die per ongeluk indrukte en dat ik aan het filmen was op het moment dat ik een foto wilde maken. In september kreeg ik problemen, de camera wilde niet meer uitzoomen, twee weken later deed hij helemaal niets meer. Ik heb de camera voor reparatie weggebracht en kreeg vandaag te horen dat hij niet te repareren is. Ik krijg van Sony 254,68 euro terug. Ik ben benieuwd of meer mensen deze ervaring hebben?

epv verbeek 17-10-2014

Super handige camera naast mijn spiegelreflexcamera, ik gebruik deze camera om weerfoto,s te maken en heb hem daarom altijd opzak.handig als er buien komen en ik ben onderweg bijvoorbeeld. De kwaliteit vind ik prima, ook als de camera maximaal inzoomt! Een handige wifi functie zorgt voor het gemakkelijk delen van de gemaakte foto's.

Yvonne Zeist 29-09-2014

Het is een fijn toestel, handig in gebruik en gelijkwaardig aan een spiegelreflexcamera, maar dan in handformaat

petanque 30-09-2014

Helemaal mee eens! Fijne camera, degelijk gebouwd, goede prijs/kwaliteit verhouding, handig in gebruik en prachtige foto's.

bosstruiner 17-09-2014

Ik heb dit toestel erbij gekocht, heb nog een spiegelreflex. Maar dit is een ideale aanvulling op mijn spiegelreflex. Makkelijk te bedienen, prachtige foto's duidelijk en zeker portret en macro. Ook de filmbeelden zijn heel duidelijk en mooi ook met de zoom als je die gebruikt. Ik ben heel tevreden en neem hem overal meer naar toen. Je kunt ook wat onopvallender foto's maken ,als met een grotere camera. Hans Ariëns 2014-17-09

J.C. van Duin 09-09-2014

Uitstekende camera, zeer veel mogelijkheden, zeer tevreden. Ik werk er nu 3 maanden mee en heb allesgoed kunnen uitproberen. Bevalt werkelijk uitstekend. Voordien had ik een Panasonic Lumix die ook uitstekend beviel, maar (te) kwetsbaar bleek. De Sony is degelijk. Nadeel van deze camera is dat hij, zeker vergeleken met de Panasonic, wat groter is.

A. K. 08-09-2014

Ik vind het een prachtig toestel en het werkt prima. Hij is lekker snel.

Een minpuntje is wel het scherm dat in de zonder minder goed te zien is.

sunshine57 08-09-2014

een toestel met veel mogelijkheden. ook als je kiest voor de automatische instellingen super foto's.
Zelfs als je veel spiegeling op t scherm hebt en dus niet ziet wat je gaat fotograferen is t resultaat prima

verh1947 03-09-2014

Een fantastische camera die haarscherpe foto,s maakt. Heel veel instellingsmogelijkheden maar staat altijd op eenvoudig opnemen.
Heb andere mogelijkheden nog niet geprobeerd.
Een zeer tevreden opa die schitterende foto,s van zijn kleindochter heeft gemaakt.

M1964 02-09-2014

Ik heb de camera gekocht en ben een week later voor vakantie vertrokken. Zonder handleiding te lezen heb ik gemakkelijk en mooie foto's kunnen maken. Ik heb veel positieve reacties gehad van medereizigers en vrienden.
Persoonlijk vind ik ook de panorama-stand echt geweldig - zeker wanneer je mooie landschappen/weidse uitzichten wil fotograferen, is dit ideaal.

Sandmannetje 01-09-2014

Mooie compacte camera met veel mogelijkheden en snelle processor. Zoom is echt goed. Makkelijk te bedienen en de wifi en de GPS zijn handig. Aanrader!

Robby7 01-09-2014

De kwaliteit van de foto's is matig ondanks de cmos sensor. Daarnaast zou de bediening van met name zoom en instellen van het beeld sneller en eenvoudiger kunnen.

10 us 01-09-2014

De camera maakt goede foto's, met name in een donkere omgeving zijn de foto's beter dan gemiddeld.
De camera ligt lekker in de hand en is voldoende stabiel wanneer de lens volledig ingezoomd is. De camera is iets zwaarder dan vergelijkbare cameras, maar is daardoor stabieler.
Nog niet alle mogelijkheden uitgeprobeerd, maar voor de gewone vakantiefoto's zijn de mogelijkheden ruim voldoende.
Batterij gaat lang mee. Bijna 2 weken op vakantie gebruikt op zonder op te laden.
Enige minpunt is dat de knop voor de video-opname regelmatig onbedoeld ingedrukt wordt, zodat je aan het filmen bent ipv een foto kan maken.

Paprika123 01-09-2014

Hele prettige, lichte, compacte camera, die voor zijn formaat hele mooie foto's maakt. Goede zoomfucntie.

Guusje3107 01-09-2014

Het toestel maakt haarscherpe foto's. De Sony Cyber-shot DSC-HX50V is zeer makkelijk in gebruik, het toestel ligt fijn in de hand. Kan erg ver inzoomen. De flitser klap je zelf in of uit, dat vind ik helemaal super! Ik bepaal graag zelf of ik de flitser wel of niet wil gebruiken. Daarnaast zitten er leuke bewerkingsmogelijkheden in de camera. Ben helemaal tevreden met mijn nieuwe aanwinst!

Adrien1981 01-09-2014

Handige compact camera om overal mee naar toe te nemen, maar toch kwaliteit foto's te kunnen maken. Zeer goede prijs/ kwaliteit verhouding. Prima foto's gemaakt op safari (zoomen). Iets mindere kwaliteit bij actiefoto's.

A. K. 01-09-2014

Het is een prachtig toestel met veel mogelijkheden. De kwaliteit is scherp en hij is handig te gebruiken. De mogelijkheden zijn erg variabel. Ik ben hier zeker tevreden mee.

Jos 67 31-08-2014

Prima toestel, mooie vakantiefoto's mee gemaakt. Zeer groot zoombereik en hij blijft ook bij flink inzoomen een zeer scherp beeld geven. Wifi functie ideaal om snel en eenvoudig de gemaakte foto's met anderen te kunnen delen. Erg blij met het toestel.

Contrabasje 31-08-2014

We hebben de Sony Cyber-shot DSC-HX50V meegenomen op onze vakantie naar Indonesië. Mijn man heeft zijn spiegelreflexcamera gebruikt en ik de Sony Cyber-shot DSC-HX50V.
De foto's van de Sony vind ik persoonlijk mooier dan de foto's van de spiegelreflexcamera. De foto's van de Sony zijn praktisch allemaal haarscherp. Het inzoomen ging super en ook deze foto's zijn bijna allemaal haarscherp. Er zijn veel mogelijkheden bij de camera.
Een minpunt vind ik het display. wanneer het erg zonnig is, zie je niet wat je fotografeert; het scherm reflecteert heel erg!
Een foto versturen naar de GSM is nog niet gelukt. We zijn hier wel langere tijd mee bezig geweest.
Het is heel handig dat de handleiding ook op het toestel zit, je kunt gemakkelijk iets opzoeken.
Kortom een heel goede camera, ik heb zeker geen spijt van de aankoop!

Ronald19612010 31-08-2014

De foto's zijn van zeer goede kwaliteit. het apparaat voelt erg degelijk aan en is tegelijkertijd compact. ik mis wel een zoeker: als er licht op het display valt is het moeilijk te zien. de wifi optie is erg handig maar niet eenvoudig te gebruiken. zelfs in de winkel waar ik hem gekocht heb wisten ze niet te vertellen hoe dat werkt.