Bosch 30 HRC II

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch 30 HRC II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

peter19611961 05-06-2015
Geschreven voor: Bosch 30 HRC II

Een prima ketel als het gaat om verwarmen en douchen. En daar is die natuurlijk ook voor.
Alleen dan na 7 jaar gaat het ketelblok kapot.
Onderdeel kost 900euro.
Dit betekent dat met een verwachte levensduur van 15 jaar dit een flutketel is.
Daarom adviseer ik uit ervaring: NIET DOEN.
Wat voel ik mij bekocht. Zelfs geen coulance regeling mogelijk bij Nefit/Bosch

ronbadminton 06-06-2015

Dat is niet best en pleit niet voor Bosch. Maar weet je wel zeker dat het de HRC30 II is? Die wordt verkocht sinds 2009 dus zou nog geen 7 jaar oud kunnen zijn. Is het niet de voorganger HRC 30 zónder de II?

baleine 12-02-2015
Geschreven voor: Bosch 30 HRC II

Dit apparaat is verschrikkelijk. Het is een modulerende CV met idem thermostaat. De pomp 85 watt, bleef echter van s'morgens vroeg tot s'avonds laat draaien. Hij ging niet uit en maakt incl. brander enorm veel lawaai. Net alsof we naast een fabriek wonen. Er is 12x maal, ja u leest het goed, 12x een monteur geweest de één probeerde dit de ander dat. De thermostaat werd vervangen, de printplaat idem. De pomp 2 maal.Niets hielp We hebben het hele modulerende systeem er nu uit gegooid.En hebben momenteel een honeywell aan uit thermostaat. De CV is op de helft van z'n capaciteit gezet en de pomp idem.Volgende week worden er flexibele slangen geplaatst {kosten 120,- euro} Misschien helpt het. Bosch doet verder helemaal niets.!! Volgens de verschillende monteurs die hier zijn geweest, is het momenteel een veel voorkomend probleem, met dit ding. (het is een nieuw concept)Wij zijn nu 7 maanden verder EN U BENT GEWAARSCHUWD111.

ronbadminton 28-04-2015

Helemaal nieuw concept lijkt me overdreven; deze ketel wordt al verkocht sinds 2009. Wij hebben hem in 2011 gekocht en die werkt probleemloos. Het lijkt mij dat je in dit geval de leverancier aansprakelijk moet stellen, desnoods met hulp van de consumentenbond.

Dangrem 02-01-2015
Geschreven voor: Bosch 30 HRC II

binnen 8 jaar euro 856 aan reparatiekosten !
na 7 jaar kraan anode en boiler defect
na bijna 8 jaar sanitair pomp defect

ronbadminton 28-04-2015

Wel vervelend, maar het kan geen HRC 30 II zijn. Die is pas sinds 2009 op de markt. Het zal om de voorganger gaan; zonder de II.

15jan 29-02-2012
Geschreven voor: Bosch 30 HRC II

superstille ketel.in combinatie met thermostaat fr10 van bosch,themperatuur regeling constand gelijk.
veel zuinger dan vorige radson 2510.
een minpuntje het duurt af en toe iets te lang voor dat het tapwater goed warm is. kortom prima ketel.

Arie54 03-03-2012

goed om te lezen dat je ketel superstil is!
Dat is die van ons bepaalt niet! (Bosch 35 HRC II)
De onze trilt in de pomp en resoneert daarom behoorlijk.
Pomp al vervangen en dit lost niets op.

Bovendien draait de pomp van 85 Watt, 15 uur per dag, ook CV water van 23 tot 28 graden rond. Dus geen of nauwelijks opwarming en wel stroomverbruik. Komt door modulerende thermostaat denkt Bosch; wwellicht beter om een aan/uit thermostaat terug te plaatsen.

Modulerende pomp is inmiddels door Bosch uitgezet en op een lage stroomsnelheid ingesteld. Is inderdaad stiller maar de gekochte modulerende pomp in dit toestel blijft volledig buiten gebruik.

Ik heb spijt van deze aankoop; een simpele Intergas werkt stiller en is goedkoper.
Minder toeters en bellen maar is dat van belang?

Ronbadminton 29-04-2011
Geschreven voor: Bosch 30 HRC II

Fijne ketel. Door aluminium-silicium warmtewisselaar is er snel warm water. Kan eerder vervuilen dan een RVS warmtewisselaar zoals bij Atag (zeer traag warm water) maar Bosch geeft er 15 jr. garantie op! Sommige bedrijven noemen het een "middenklasser" maar diverse monteurs geven aan dat ze aan de Bosch minder storingen hebben dan b.v. Remeha en Nefit; ophangen, stekker erin en geen omkijken naar. Voor warmwater kan gekozen worden tussen Ecostand (ww wordt niet warmgehouden) en comfortstand. comfortstand levert iets sneller warm water. CV aanvoer is door monteur op 75 °C gezet maar heb ik terug gezet naar 60 °. Huis warmt vlot op zonder overshoot en het stookt zuiniger. (retourtemperatuur CV water moet beneden de 55 °C zijn om de 107 % rendement te halen). De ketel is heel stil een wereld van verschil met de 16 jaar oude Nefit HR ketel. Blij met de gemaakte keus!

ronbadminton 22-04-2012

Aan Arie54: In de comfortstand van warmwater wordt de warmtewisselaar de hele dag door op temperatuur gehouden en daardoor is het warmwater iets sneller op temperatuur. In de Ecostand wordt de warmtewisselaar niet op temperatuur gehouden.
De pomp op de HRC30 is bij opwarmen totaan de max. ingestelde temperatuur redelijk stil en zodra hij gaat moduleren heel stil. Ik heb geen modulerende thermostaat maar een Honeywell Chronotherm IV en dat laat ik zo vanwege het bedieningsgemak voor het hele gezin.

Arie54 24-11-2011

"gekozen worden tussen Ecostand (ww wordt niet warmgehouden"

Dit snap ik niet; ketel heeft immers geen voorraadvat en gebruiksaanwijzing meld niets hierover.
Ik heb zelf sinds 2 maanden de CV5 maar i.t.t. onze oude Vaillant VCW20 trilt bij de Bosch de pomp behoorlijk. Ketel is dus daarom bepaald niet stil!

peter19611961 05-06-2015

Bosch is Nefit. Zijn dezelfde ketels.
En ik had ook geen storingen tot 7 jaar oud.
En die storing kost mij 900euro aan een onderdeel.
Dus blijkbaar heb je geluk want dat heb je nodig lees ik hier bij al deze reviews.
Of.....
Heb je aandelen?

ronbadminton 22-04-2012

De ketel zelf ben ik wel tevreden over maar niet over de firma Van Der Meij uit Zeewolde (destijds nog bekend als Verwing) die het apparaat geplaatst heeft. Ik heb extra betaald voor een Topcontract; 12 jaar onderdelengarantie maar het is nu een jaar later en ik heb nog steeds geen garantiecertificaat. Op mails krijg ik geen reactie en als ik ze bel is er elke keer wel weer een reden waarom ik nog een paar maanden geduld moet hebben. Dit bedrijf is vooral bezig met verkopen maar heeft lak aan de klanten. Van der Meij = problemen.

ronbadminton 28-04-2015

Deze ketel is nu 4 jaar oud en heeft nog nooit een storing gehad. De vorige ketel (nefit) viel een paar keer per jaar in storing en moest dan gereset worden maar deze doet het altijd. Monteur is snel klaar met het jaarlijkse onderhoud.

joostentrix 03-02-2011
Geschreven voor: Bosch 30 HRC II

De ketel draait nu een jaar , is muisstil en doet z,n wek uitstekend, heb hem in combynatie met een zonneboiler, heb een 8 gegeven voor gebruiksgemak i v m de kamerthermostaat,die zo veel mogelijkheden heeft dat enige bestudering wel op z,n plaats is. Ik heb een 10 gegeven voor duurzaamheid daar je voor 150 euro meer 12 jaar garantie hebt op ALLE onderdelen EN werkloon, dus op alles in kombynatie met een onderhoudscontrakt van 9,50 m p. Wat kan je gebeuren.