Intergas Kombi Kompakt HR 28

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Intergas Kombi Kompakt HR 28 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Herrie 28-05-2017

Probleemloze ketel

Geschreven voor: Intergas Kombi Kompakt HR 28

In het begin last gehad van het tikken bij opwarmen/afkoelen van de ketel. Hier is een monteur een paar keer voor langs geweest maar nadat dit verholpen was draait de ketel nu al 15 jaar zonder problemen. 1x in de 3 jaar laat ik een cv monteur er naar kijken.

Michiel jansen 25-01-2010
Geschreven voor: Intergas Kombi Kompakt HR 28

Ik heb deze ketel reeds 5 jaar in bezit en beviel goed.
maar sinds deze maand veel kabaal van een ventilator / aanjager in de ketel tbv. de gas/luchttoevoer.
Ben zelf redelijk handig, dus ding eruit en bekeken.
Blijkt dat het draaiende deel het alu. huis raakt.
In mijn ogen niet best omdat losse delen in de brander kunnen komen.
Het onderdeel besteld bij Warmte serv. (114 Euro's)
en geplaatst.
draait weer als een zonnetje..
advies; wees er snel bij als de ketel lawaai begint te maken.
Er schijnt ook een herstel setje te zijn voor beginnende problemen (veertje of zo).
Na contact met Intergas ook geen enkel meeleven ontvangen,
ze beroepen zich op 2 jaar garantie termijn,
mijn idee is het meer een constructiefout......

grommit 13-09-2012

Ik ben en servicemonteur je kan de motor omhoog brengen met een tie rip rond de elektrisch aard connector gedruked uit de monteringen plaat, linker kant onder, naar de bevestiging voor de ventilator. Kost (bijna) nix werkt goed. Je moet well zorgen dat het van goede qualitiet neemt anders de hitte markt het kapot. Intergas maakt en special haak special voor dit probleem maar je heeft het noit waneer je het nodig heeft
sucssess

1974joost 21-01-2010
Geschreven voor: Intergas Kombi Kompakt HR 28

in 2004 huis gekocht met een intergas 28 uit 2003. vanaf dag 1 ellende: tikken ,veelste kort warm water voor de douche ,aan een eind door foutmeldingen.Ik was het echt zat, constant een koude douche en niemand die kon vinden wat het was.intergas in de schrootbak gegooit en nu een een remeha 40c geplaatst. Ik weet niet of dit wat is maar dat kan je pas na een jaar of 10 weten of het een beetje een storingsvrije ketel is en niet van die enthousiaste mensen die na twee dagen zeggen dat het een superketel is,met de verhalen dat ze in veel nieuwbouw huizen worden gebruikt zeggen mij ook niks dat zal wel met de prijs te maken te hebben(intergas behoort tot de goedkope ketels).

grommit 14-09-2012

Het is vrij zeldzaam dat je intergas gaat stuk, Als ik je problemen lees zal ik zeggen dat het ligt aan de installatie. Laag water druk van en hoog woning, gekalkt leiding binnenhuis, waterspaaren douche koppen, of en kink in en leiding. Deze alle kan leiden tot en koude douche. Mestaal gaat de temperature op en neer eens heet eens koud. Dit kompt van aan t'weinig water door de ketel. Tikkende ketel, dit opwarm en afkoel tik kompt van de voorplaat, Oplossen demonteer voorplaat, alle bout locaties op de wisselar shuren tot glad. Bouw voor plaat op, draii bouten NIET hard aan, ie niet vast. Je kan de pakking voelen comprimeren.
alls je zooveel probleem gehad heeft vind het raar, had je bij mij moeten komen dan had ik de kans om te laaten zien hoe goed dit ketel is.
Trouwens en remeha heeft meer componenten en zijn net zo storings gevoelig als alle andre ketels geloof mij ik weet het
grommit

Hans54 12-01-2010
Geschreven voor: Intergas Kombi Kompakt HR 28

ik heb deze ketel nu 4 jaar. Zeer zuinig, weing geluid. Wat ik wel vreemd vind is dat er zoveel sludge (modderachtige drab en metaalkorrels) uit komt. Eerst de syphon geleegd maar in het haakse afvoerbuisje direct onder de ketel bleek nog veel sludge te zitten. Ik hoop dat iemand weet of dit normaal is.
Verder absoluut geen klachten.

grommit 13-09-2012

g'day En kombi kompact kan een heleboel smurry creeren die moet afgevoerd via de siphon. Bij mij evaring hoe langer de schoorsteen hoe meer smurry. Het kompt omdat niet alleen de ketel maar ook de binnenkant van de schoorsteen word gebruikt als condenseren element. Somms is de smurry vloeibaar als het uit droogt word het als beton en hier begint de problemen voor de afvoer van de ketel.
En slechte verbranding kan ook leiden tot exesive afval producten, denk aan en auto die rijd met de choke uit de hele tijd. Geen goed rendement.
Ik ben service monteur ik heb en intergas KK 28 thuis vind dat het en GOED apparaat is. Het problem ligt dat intergas heeft over alle de jaren het systeem verbetered , Mijn ketel heeft alle verbetered onderdelen voor dit model.
DIT IS BELANGRIJK: KETEL MOET GEODE JAARLIJKS CONTROLE inclusive shoonmarken van alle aafvoer onderdeelen. Zonder dit hebben ! het wisellar van de wand aff het condence afvoer door gebored met en enorm boor
Dit kost geld mijnheer had geen jaarlijkse controle laaten doen. De wisselaar was ook aan de buurt.
Grommit

wombats 12-10-2011

Heb dat probleem ook, ik kwam erachter omdat het zoveel was dat de syphon verstopte :( en wat lekkage kreeg.
Na alle drab verwijdert te hebben geen problemen meer gehad (maar inderdaad geen idee of dit normaal is )
Dus wie weet het >??

kabouterplop 31-01-2009
Geschreven voor: Intergas Kombi Kompakt HR 28

ik heb de ketel een maand in gebruik met een modulatie klok erbij.
het werkt perfeckt hij houdt het water constant op de juiste temparatuur.
de leidingen van het cv systeem tikken hierdoor eigenlijk niet meer zoals met de oude ketel die liet het water afkoelen en warmde het weer op.(hierdoor hoger verbruik)
deze houdt het cv systeem op tempartuur die het nodig heeft geen temparatuur schommelingen meer in de huiskamer werkt perfeckt dus.
regelt op de halvegraad nauwkeurig

Bart1234 02-04-2008
Geschreven voor: Intergas Kombi Kompakt HR 28

Ik heb de HR 28 nu ruim een maand in bezit, en hij bevalt tot nu toe prima. Het enige mankement tot nu toe was het resoneren/trillen van het onderste gedeelte van de behuizing. Dat is dus het schuin aflopende deel dat je kunt loshalen. Nadat ik een stukje rubber er tussen heb geschoven was het over, maar dit zou eigenlijk niet moeten kunnen natuurlijk. Verder erg tevreden. De ketel vervangt de gaskachels van de vorige eigenaar van onze woning, en ik heb hem op aanraden van de CV installateur genomen. Relatief goedkoop in vergelijking met bijvoorbeeld Nefit, terwijl het om min of meer dezelfde techniek gaat. Bij Intergas betaal je alleen niet mee aan dure reclame en sponsoringcampagnes zoals bij Nefit.

Peter0495 23-03-2008
Geschreven voor: Intergas Kombi Kompakt HR 28

Heb deze ketel nu sinds medio september 2007.
De ketel houdt het huis goed warm en het douche/bad water ook. Ik Als douche kop gebruik ik de waterbesparende douchkop zoals die ongeveer 10 geleden door de watermaatschapijen gepromote werd.
De kraan voldoet prima en kan zelfs half dichtstaan tijdens het douchen.(nogmeer water en gas besparing) De eco stand voor het warmwater heb ik uit gezet omdat de verwarming toch al is aangeweest als ik ga douchen.
En omdat de ecostand toch geen zin heeft met mijn leefpatroon.

Ik heb bij mijn ketel geen last gehad van tikken of andere problemen. De keuze voor deze ketel werd bepaald door de aanbieding in een magazine. Na wat onderzoek op internet en op de website van Intergas(heb nu ook alle documentatie inclusief onderdelenboek in huis) besloten dat het een goede ketel is. Ik ben voor al gecharmeerd van de eenvoudige opbouw van de ketel. Mededoor het gebruik van de dubbele warmtewisselaar ontbreken onderdelen zoals 3-wegkleppen e.d. die nog wel eens stuk willen gaan.

Helios 17-03-2008
Geschreven voor: Intergas Kombi Kompakt HR 28

Inmiddels is ons huis opgeleverd (december 2007) en zitten wij ook al maanden met een zeer hinderlijk geklepper cq. getik van de Intergas HR 28 ketel. Kan iemand mij zeggen waar dit vandaan komt? Zitten er eigenlijk wel kleppen in de HR28 die dit geluid kunnen veroorzaken? De installateur zei in eerste instantie dat het komt doordat de ketel de warmte niet goed kwijt kan (wij hebben nl. vloerverwarming als hoofdverwarming maar voor de doorstroom wel een grote radiator op de badkamer en 1 op de slaapkamer volledig open staan) en dat een extra bypass uitkomst zou bieden, er zou dan pas voldoende doorstroming zijn. Nu is dezelfde installateur vandaag geweest en is zijn conclusie dat het hinderlijke geluid uit de ketel komt en te maken heeft met het uitzetten en krimpen van de leidingen cq het binnenwerk in de ketel. Ook geeft hij aan dat er feitelijk geen kleppen in zitten die het geklepper kunnen veroorzaken, dus dat is het probleem niet, zegt ie. Hij neemt nu contact op met Intergas, zij moeten maar een monteur sturen om het probleem getik op te lossen. Ik ben nu benieuwd of dit ook daadwerkelijk de oorzaak van het probleem is, aangezien ik dus diverse verhalen hoor. Kan iemand mij misschien meer info geven? Moet er in ieder geval nog een extra bypass komen? Moet er evt. ook een buitenvoeler bij komen voor een betere afregeling? Ik moet de radiatoren toch ook gewoon allemaal dicht kunnen zetten op de slaapkamers? Ik wacht nu even op de monteur van Intergas, horen waar hij mee komt.

grommit 14-09-2012

g'dag je tikkende probleem is waarschijnlijk de voorplaat van de wisselaar. het zet uit en krimpt in door opwarming en koeling van de ketel. Heb ik dit vaak gehad.
ik loss de probleem op bij shuren van de bout locaties op de wisselaar, soms gebruik ik Koppervet tussen deze punten en de voorplaat. als het glad is zet alles terug en drij de bouten niet vast maar wel zodat de pakking is dicht.
Ik heb een paar ketels met dit probleem in extreem. heb ik voor mekaar dat ze zijn nu goed. ER IS GEEN KLEP OF ANDRE ONDERDEELEN. Zonder je ketel te zien is het moeilijk. Je kan in pricipe alle slaapkamer rads sluiten. De rad in de karmer met de thermostaat MOET OPEN BLIJVEN. En buiten voeler laat de buiten temp bepaal de temperature dat de CV water word aangeleverd, dit gaat automatisch zonder jouw. je kan de parameters veranderen in de menu code=(15). Kan betekend over de jaar je kunt meer gas sparen.
grommit cv wizard
grommit

r Hoogstra 28-01-2008
Geschreven voor: Intergas Kombi Kompakt HR 28

We hebben de ketel nu vanaf september en hij bevalt verder goed alleen hebben wij in het begin de drukmeter stuk gehad,die werkte vanaf begin niet,intergas heeft er een nieuwe ingezet.Nu tikt de ketel al een paar maanden,intrergas is langs geweest,heeft alle schroeven los gedraaid en weer vast gedraaid,toen was het even rustig,het was nieuwegheid,nu doet die dat alweer en komt intergas weer bij ons langs,ik hoop dat het nu goed komt,want dit is geen goeie start.hij levert snel warm water en het is een mooie ketel om te zien,niet te robuust,nou hopen dat dat getikt opelost word en we er verder geen meleur meer mee krijgen dat prijs ik de ketel wel aan maar dat hangt nog even van de afhandeling af dus!!!