Remeha Quinta 35c

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha Quinta 35c op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

m*******@u********* 19-02-2024
Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

Door problemen met de drieweg klep worden deze waarschijnlijk veroorzaakt doordat het relais van de klep ln contact komt met de voorkant beplating van de ketel. Met het relais een halve slag draaiend weer te monteren zijn de problemen waarschijnlijk verholpen doordat deze niet meer contact maakt met de buitenplaat van de cv ketel.

Remeha nov-2006 /dec-2022 02-11-2022

Remehahaha

In 2006 geinstalleerd opdat moment een fijne ketel
2x een drieweg klep vervangen in zn geheel waar de motor niet stuk van was en deze weer gemonteerd omdat de andere sinds kort niet goed meer werkte
Ook meerdere keren de ontstekings pen vervangen in mijn ogen een normaal iets
En de branderautomaat vervangen na dat de ketel storing gaf tijdens vraag van warm tapwater al met al als ik de andere reviews lees valt het bij mij nog mee maar heb nu toch gekozen voor een nieuwe Intergas extreme 36 ivm grote vrijstaande woning

Pluspunten

• Voldoende capaciteit

Minpunten

• Roestvorming
  • Kwaliteit onvoldoende

i***@r********** 06-11-2021

Klepmania

Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

Ben niet moeilijk. Heb vaak pech met nieuwe dingen en ja ook met de 35C. Na vervanging van allerlei onderdelen na de eerste 3 jaar kwam na 5 jaar de eerste keer de driewegklep. Ondertussen is de ketel 15 jaar oud en hebben we tot 6 keer toe de driewegklep vervangen. Ook rubbertjes, spuitstukken of zo, een nieuwe verbrandingskamer al met al om de 1,5 jaar een forse installateursrekening. Hiervoor hadden we een Atag Blauwe Engel die we Blauwe Bengel noemden omdat hier ook altijd iets mee was. Deze week was het weer raak, driewegklep kapot. Was het nu zo zat dat ik ben gaan googlen en hier terecht kwam. Voel me nu thuis bij de grote groep van mensen die ontevreden zijn over de 35C. Vindt het inderdaad nu ik dit zo lees, onbegrijpelijk dat Remeha hier niet adequaat op reageert en b.v. net als bij auto's een soort terugroep actie eerder heeft opgezet. Al met al zal ik nooit een Remeha Quinta 35 C aanbevelen. Kost je klauwen met geld.

Pluspunten

• geeft voldoende vermoten

Minpunten

• 3 wegklep
  • fors gasverbruik

Dave R 21-07-2021

VERVANGEN OF NIET

Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

ondertussen 16 jaar in gebruik en werkt nog prima; overwegen om een nieuwe meer en energie minder verkruikende CV ketel maar van gedachte veranderd en wacht nog een jaartje ook vanwege nieuwe regeltjes die misschien ter sprake komen

Pluspunten

• werkt nog prima na 16 jaar

Bianca 15-05-2021

Prima ketel

Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

In 20008 deze ketel laten plaatsen. Na 6 jaar geen onderhoudscontract , toch maar na laten kijken. Was prima in conditie en ieder jaar een beurt. 1 keer pakking vervangen en in december 2020 de driewegkkep en motor. Zelf gekocht voor 170 euro, want de onderhoudsmonteur rekende hier 460 euro voor! In de koude winter prima gedraaid. Nu alleen een druppend geluid bij het aanslaan. Dit jaar gaan we de ketel vervangen om alle kosten voor te zijn.

Pluspunten

• Goed warm water
  • Verwarmt goed

Minpunten

• Eventueel hoge onderhoudskosten
  • Hoog energieverbruik

tijn 12-04-2021

perfecte cv-ketel

Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

op aanraden van mijn cv monteur een remeha 35c aan geschaft in 2005 heb tot nu toe alleen vorig jaar de driewegklep kompleet vervangen om problemen te voor komen , had wat slijtage kenmerken voor de rest altijd naar volle tevredenheid gewerkt. hoop dat hij het nog wat jaartjes volhoud. tot er een electrische cv ketel ontwikkeld is die qa verbruik ongeveer gelijk is aan deze ketel

Pluspunten

• aanschaf
  • combinatie met smart temp.regeling
  • zuinigheid
  • gebruikers gemak

K.Schenk 15-07-2020

Betrouwbare CV ketel

Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

Deze ketel reeds 7 jaar in mijn bezit en in die tijd buiten het regulier onderhoud en het vervangen van de waterdruk meter geen extra kosten van defecte materialen. De ketel werkt vrijwel geruisloos.

Pluspunten

• Werkt geruisloos
  • Betrouwbaar

Minpunten

• Groot apparaat

wim 08-12-2019

35C remeha.

Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

het grootste manco aan de Remeha 35C die wij hebben is de driewegklep en de besturing ervan. voorts gaat het drukmetertje vaak kapot, de ontstekingspen, circulatiepomp en het gasblok. dit heb ik sinds 2008 allemaal al meegemaakt. de driewegklep met de solenoid al zeker 5 x. morgen ga ik weer het binnenwerk van de driewegklep vervangen. ik heb alle zwakke delen op voorraad hier want storing met de 35C gebeurt op de gekste momenten. ik ben regelmatig weg voor werk. meestal komt er een storing als ik een uurtje of zes weg ben. het vervangen van het binnenwerk van de driewegklep en de ontstekingspen, kan mijn vrouw inmiddels zelf. een installateur of de storingsdienst vragen doen we liever niet. veel gezeur, geen probleem oplossen. succes en sterkte met de 35C, wim.

Marco 05-02-2018

CV-ketel Remeha quinta 35c

Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

Ketel 7,5 jaar geleden laten plaatsen op aanwijs / advies installateur ter vervanging omdat de oude verplaatst moest worden.
Ketel elke 18 maand laten onderhouden, toch al 2 maal 3-wegklep vervangen (zeker 2 maal, wellicht al 3 maal). Lijkt me iets te veel / te vaak.

Pluspunten

• Compact, neemt dus niet overdreven veel ruimte in
  • Weinig lawaai, dus eigenlijk geruiloos

Minpunten

• Al een aantal malen 3-wegklep moeten vervangen!

Maria1431 01-05-2017

Remeha quinta 35c

Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

Zo'n 10 jaar geleden gekozen voor deze ketel vanwege het rendement. Het eerste jaar leverde het ons een lagere gasrekening op. Echter in de jaren erna alleen maar kosten, keer op keer. Afwisselend is de 3 klepapparatuur stuk of de motor hiervoor. We hebben zo eens in de 1.5 jaar de monteur bij de ketel. Hij levert voldoende warmte en is ook zuiniger dan de ketel die 25 jaar oud was, maar dat weegt bij lange na niet op tegen de kosten die we inmiddels hebben gehad. Zit nu weer te wachten op de monteur....

Minpunten

• 3wegklep gaat heel snel kapot
  • Motor gaat snel kapot

Linus-1 18-11-2015
Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

Inmiddels hebben we deze ketel ruim 10 jaar in gebruik. Onlangs heeft er een onderhoudsbeurt plaatsgevonden. De ontstekingspen is voor de 2e maal vervangen (eerste maal in 2008) en het binnenwerk van de 3-wegklep is voor de eerste keer vervangen. Daarnaast nog een pakking. Allemaal dingen die je bij een ketel van 10 jaar oud mag verwachten.

Paul 17-11-2015
Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

In 10 jaar tijd 6 keer een nieuwe driewegmoterklep en twee keer een nieuw binnenwerk. Op 07-10-2015 een nieuwe motor geplaatst maar deze maakt ook al weer geluid en de klep begint ook weer te klappen dus ik verwacht binnenkort weer een nieuw binnenwerk en motor nodig te hebben. Gezien het feit dat de meeste reviews gaan over de driewegklep snap ik niet dat dit euvel niet door Remeha kan worden opgelost. Kan het een ontwerpfout zijn? Ten behoeve van de warmwatervoorziening moest er op 07-10-2015 voor het eerst de stroomschakelaar worden vervangen. Dus over deze voorziening heb ik geen klachten.

Officiele reactie van Remeha 19-11-2015

Beste Paul,
Wij vinden het erg vervelend dat je hinder ondervindt en hebt ondervonden van je Remeha cv-ketel.
Wij verzoeken je om je naw-gegevens en telefoonnummer aan ons te mailen aan customercare@remeha.nl. Dan nemen wij contact met je op.
Remeha B.V.
Team Customer Care

Linus-1 10-07-2014
Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

Inmiddels 9 jaar in gebruik.
Sinds het 2e jaar word de ketel regelmatig onderhouden (ca. Elk 1.5 jaar). Sinds kort volgens service contract.
Tot heden een ontstekingspen en enkele pakkingen vervangen.
We hebben destijds een leidingfilter laten plaatsen om de 3 weg klep te sparen.
Ik hoop dat we er nog wat jaartjes plezier van hebben.
Puntje van kritiek: warmwater is ruim voorhanden maar last soms even op zich wachten. Iemand een idee hoe dit kan?

Rinze3101 06-06-2014
Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

Wij hebben onze Remeha Quinta 35c nu ruim acht jaar. driewegschakelaar moeten vervangen en de pomp stuk. Verder prima apparaat. Echter tot mijn schrik blijkt het apparaat continu 88 Watt te verbruiken in ruststand. Dat is per jaar 770 kWh x 0,22 cent = 170 Euro stroomverbruik in alleen al ruststand. Dat is toch niet normaal!

Piet Vriend 05-02-2014
Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

De eerste vijf jaar was de Quinta best een fijne ketel, maar de duurzaamheid blijkt nu toch echt ondermaats. Hij is nu zeven jaar en er gaat van alles stuk: driewegklep, elektromagneet op driewegklep, het gasblok klappert en ratelt zo hard dat je er 's nachts wakker van wordt en de nieuwe elektromagneet zoemt door het hele huis. En als je bij het douchen de kraan even uit doet, krijg je een koude douche als je hem weer opent. Dat was eerder nooit. Misschien schakelt de nieuwe elektromagneet de driewegklep te langzaam om, of gaat de brander door het klapperende gasblok te laat aan. Wij denken nu na 7 jaar alweer aan vervanging, maar dan natuurlijk geen Remeha meer. Onze vorige ketel (geen Remeha) werkte na 16 jaar nog prima en is vervangen omdat we een zuinigere/milieuvriendelijkere wilden. Jammer.

Officiele reactie van Remeha 02-04-2014

Beste Piet,

Zou je je gegevens willen sturen naar socialmedia@remeha.nl, zodat we contact met je kunnen opnemen?

Groet Jasper,
Remeha

Anoniem 24-04-2013
Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

Gezien de problemen die we hebben met deze ketel heb ik mijn vertrouwen in Remeha totaal verloren. Ik hoop dat het goed komt. Een ketel van 7 jaar moet nog minstens 10 jaar mee kunnen gaan.

Florane 25-02-2013
Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

Sinds sept 2009 zonder problemen de Remeha Quinte 35C in gebruik. Eén keer de driewegklep vevangen, maar dat is een probleem voor Honywell.
In een eerdere review schreef ik over drukverlies per 24 uur tot 0 (nul bar. Uiteindelijk bleek dit toch een kleine lekkage van een knelkoppeling te zij, die er pas uit kwam toen er roestwater uit sijpelde. Dus: een goede ketel!!!

Bizzy B 06-02-2013
Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

NOOIT meer Remeha! sinds aanschaf alleen maar problemen gehad: ontstekingspen vervangen binnen twee jaar,binnenwerk driewegklep 2 keer vervangen,2x drukmeter vervangen, klepmotor vervangen, en dat allemaal binnen 6 jaar tijd. alles voor eigen rekening, geen garantie. Nu maakt hij weer ongelooflijk veel lawaai, door het hele huis heen, niet om aan te horen. tot nu toe nog niet opgelost. Ik ga voor een ander merk volgende keer.

luc l. 07-02-2013

lawaai door heel het huis......van waar ken ik dat .....de volgende kosten zal voor je CV pomp zijn....hier ook al meegemaakt :-(

Luc.Th 19-09-2012
Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

Ik heb deze nu 7 jaar. Het buffervat van het warm water is volledig doorgeroest, water liep er langs alle kanten uit. Ik vindt dit niet kunnen. Men mag toch veronderstellen dat dit roestvrij is. Is hersteld maar ben benieuwd hoelang hij het nu zal volhouden en of de nat geworden elektronica het niet zal begeven.

luc l. 07-11-2012

hier het zelfde probleem na 8 jaar volledig doorgeroest,+ elektronica nat geweest ze moeten hier alles vervangen.we zullen eens een babbeltje moeten doen met test-aankoop

Robdb 01-02-2012
Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

We hebben de Remeha Quinta 35c in middels een kleine 3 jaar in gebruik.
Naar volle tevredenheid. Warmwater en CV capciteit is ruim voldoende voor onze 30'er jaren woning. Weinig last van warmwater 'dip' als iemand beluit warm water te tappen tijdens douchen.
Toch in november een storing gehad. 3-weg klep defect welke overigens van Honeywell is. Reparatie op advies van Remeha door installateur laten uitvoeren. Door misverstand in communictaie met Remeha zijn vervangen componenten niet achtergehouden voor beoordeling. Na e.e.a. telefonisch en schiftelijk te hebben uitgelegd is toch onder coulance volledige reparatie bedrag incl arbeidsloon (valt niet onder garantievoorwaarden!) teruggestort. Ondanks storing dus toch tevreden klant, omdat Remeha hiermee aangeeft voor zijn produkt te staan en bereid is problemen netjes op te lossen.

Victor vG 16-01-2012
Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

Eind 2007 een huis gekocht waarin een Quinta 35c uit 2004 is geplaatst.
Augustus 2008 geen warmwater afgifte meer.
3-wegklep binnenwerk, motor en de pompaandrijving moesten worden vervangen. Kostenplaatje van meer dan 500 euro.
Afgelopen vrijdag, 2,5 jaar later dus, werden de radiatoren niet meer warm.
3-wegklep binnenwerk, motor en de pompaandrijving moesten weer worden vervangen. Rekening nog niet binnen maar ik hou mijn hart vast.
Het vertrouwen in Remeha producten is tot een dieptepunt gedaald.

Tim S79 28-01-2012

Beste victor,
Het binnenwerk is vrij gevoelig voor eventueel vuil in de leidingen, en het gebruik van de ketel. De 3-weg klep is van honeywell en zit in meerdere cv merken (vaillant,nefit,remeha), vaak kom ik tegen dat bij klachten het binnenwerk vervangen moet worden, maar bijna nooit in combinatie met de motor en al helemaal niet incombinatie met de pompaandrijving, ik ben als service monteur er tevreden over remeha.
doe huidige ketelmerken gebruiken tegenwoordig andere kleppen m vr gr Tim S.

Piet Vriend 05-02-2014

Vreemde reactie van Keescv. Bij ons was vorig jaar de elektromagneet doorgebrand juist omdat de driewegklep vast zat, en wel in de cv-stand, dus geen warmwater maar de radiatoren juist bloedheet. De elektromagneet werd toen vervangen en de driewegklep zogenaamd 'gangbaar gemaakt' door de monteur. De elektromagneet begint nu steeds harder te zoemen dus misschien klemt de klep weer. Het was misschien juist beter geweest de driewegklep meteen te vervangen. En bij ons klappert nu ook het gasblok zo hard dat je er 's nachts wakker van wordt. Ook ik houd mijn hart vast voor de rekeningen die er aan zitten te komen...

keescv 07-03-2012

beste victor ik werk al 14 jaar met remeha als service monteur maar de combinatie binnenwerk en servomotor tegelijk vervangen komt bijna tot nooit voor.

en dan nog tegelijk met de pomp vindt ik erg raar ,nu kan het zijn dat de stappen regeling van de pomp stuk is ,maa dan nog moet er warm water te leveren zijn.

laurenz 45 15-01-2012
Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

Heb nu reeds een remeha quinta 35c , nog niks anders dan problemen mee gehad driewegklep blokkeerd steeds doe allerlei dingen die niet hoeven bij zowel leverancier als installateur doet men of hun neus bloed koop dit nooit meer en raad niemand dit aan zo een rotding

Rian Wouters 30-11-2011
Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

Ketel is nu 7 jaar uit. Driewegklep en branderautomaat is vervangen. Dat moet natuurlijk niet kunnen binnen 10 jaar, althans dient wettelijk door de installateur gegarandeerd te worden. In de praktijk gebeurt dit echter niet, waardoor producenten hiermee uiteindelijk wegkomen.

FredSchrander 21-03-2010
Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

Koop GEEN Remeha Quinta 35C.
Al twee jaar moet ik elde dag water bijvullen. En we hebben GEEN lekkage in de leidingen. De leverancier houdt zich van de domme. Een MISKOOP.

Florane 06-02-2013

Hallo Fred,
Ik heb sinds sept 2009 ook een Remeha Wuinta 35C die tot nu toe probleemloos heeft gedraaid. Maar sinds nov. 2012 heb ik hetzelfde probleem als jij meldt: iedere dag (of leiver s nachts) drukverlies tot 0. k Heb geen lekkage in de woning o.i.d. waardoor het kan komen. Niemand weet waar het aan ligt. Heb jij een oplossing n.a.v. jouw probleem???

Bs01 08-02-2010
Geschreven voor: Remeha Quinta 35c

Wij hebben de 35c nu 2,5 jaar zonder enig probleem. Voor elke winterperiode wordt er het normale onderhoud aan de installatie gepleegd. Ik kan niets anders zeggen dan dat wij er heel tevreden mee zijn. Het huis is vlot warm en op 2 plaatsen warm water tappen is ook geen probleem.