Intergas Kombi Kompakt HR 36/30

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Intergas Kombi Kompakt HR 36/30 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Cktje 22-02-2018

Intergas he ketel

Al 5 jaar heb ik deze ketel, na 2 jaar komt er een harde irritante tik uit de ketel voorplaat, hier de schroeven van in gesmeerd en niet te vast gedraaid kruislings, getik weg, 1.5 jaar later weer getik weer monteur laten komen en dag na monteur weer getik, week erna weer monteur en zelfde avond weer getik, koop dit apparaat niet ten zij je vanaf de zolder door het hele huis getik wil horen.

Minpunten

• Tikkend geluid

Ko 25-01-2018

Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30

Mijn heeft het overwogen omdat hier geen driewegklep in zit en daar heb ik in het verleden nogal problemen mee gehad.
Ook raden ze mij deze aan omdat het kwaliteit is voor een aantrekkelijke prijs.

Pluspunten

• Makkelijk in bediening
  • Geruisloos
  • Werkt 100%

Minpunten

faroek1989 14-01-2014

ik heb de ketel gekocht omdat het mij was verteld dat het een goede ketel is, het is immers een NL bedrijf. omdat het van NL is ben ik er vanuit gegaan dat het goede kwaliteit betreft.

de ketel maakt een fluitend geluid, contact opgenomen met Intergas die zegt dat monteur alleen kan komen als de installateur zelf opdracht gaat geven.

nu blijkt dat de installateur niet LID is bij Intergas en dus heb ik geen garantie.......

Kortom koop geen Intergas ketel, ze zijn waardeloos. Ze helpen je niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Ik heb Intergas zo vaak gebeld, ze willen mij absoluut niet helpen, ik heb alle bon v/d instalateur, maar hij kan me niet helpen, hij wilt het graag maar Intergas werkt tegen.

Michel1966 15-01-2014

Beste Faroek;

Beiden moeten ze wat doen. Je installatuer heeft geleverd en deze moet het probleem natuurlijk eerst proberen op te lossen(wettelijke plicht). Als hij er niet uitkomt dan zou ik nogmaals Intergas bellen of een andere installateur nemen die er wel verstand van heeft!

ideemachine 10-03-2014

Faroek. Als jij Intergas waardeloos vind, omdat ze geen service verlenen zonder instalateur, kan ik je het volgende mede delen. Dat doen alle fabrikanten van ketels.
Als jou ketels correct door een installateur is geinstalleerd, zal deze niet fluiten. Het kan zijn dat Co2 niet goed is afgesteld, of dat de gasdruk niet goed is.
Als jou installateur niet kan aantonen dat hij dat gedaan heeft, is dat een waardeloze installateur.

KG-onderhoud en installatietechniek 04-01-2015

Heeft niets met het merk Intergas te maken, voortaan wat meer tijd nemen om een goede installateur uit te kiezen!

De fluittoon kan te maken hebben met een vernauwing in de luchtinlaat, of misschien zit de frontmantel er wel niet goed op.

Hing vroeger hier een VR ketel, zo ja, is er een flexibele buis door de oude afvoer getrokken?
Zo nee, Is de rookgasafvoer vernieuwt?

ideemachine 05-01-2015

Ik denk, gezien je reactie, je maar beter naar het buitenland kan gaan verhuizen. Zo werken namenlijk alle ketel fabrikanten. Waarschijnlijk is jou ketel dan ook niet aangemeld bij Intergas door jou installateur.
Ze doen dit om te voorkomen, (door beunhazen en zo)ze een slechte naam krijgen. Door ondeskundigen gebeurt het nog wel eens dat ketels slecht werken en er bijvoorbeeld CO ontstaat.
Degene die de ketel bij jou geplaatst heeft is verantwoordelijk voor jou ketel. Bij foutieve installatie is dat bedrijf dan aansprakelijk te stellen voor de kosten.
Dit is door de wet bepaald. Vraag het maar na bij een advocaat.
Gezien je klacht denk ik dat de CO2 afstelling van je ketel niet goed is. Vooral de CO2 afstelling laaglast is belangrijk. Is de gasleiding wel dik genoeg, gasvoordruk oke? Het is ook mogelijk dat de vermogens en temperatuur instellingen verkeerd staan. Tevens is het ook belangrijk om te kijken, wanneer heb je dit geluid. Alleen op verwarming of ook tijdens tappen warm water. Zijn je radiatoren ook goed ingeregeld?
Dus om te stellen ,Intergas waardeloos, dit klopt niet.

Als je een nieuwe auto koopt en die vertoont gebreken ga je ook niet naar de fabrikant, maar naar de garage.

Ik weet niet wie bij jou de ketel geleverd heeft, maar die moet zorgen dat ie goed gaat werken. Heb je hem via internet dan mag je die vragen hem aan te melden.
Ik ben service technicus en maak dit regelmatig mee.
Mijn directeur geeft ook niet graag service aan zelf geplaatste ketels, omdat er vaak iets niet goed aan is.
Meld hij zo'n ketel voor garantie aan dan krijgt hij de rekening en moet hij maar proberen zijn geld te krijgen.

freesman 15-12-2013

Ketel nu 3 jaar in gebruik zonder problemen, geeft een hoop warmwater wat ook de reden was voor deze ketel te kiezen en een redelijke prijs. Zelf alles geinstalleerd en de oudere vloerverwarming via een relais gelijkgeschakeld met de cv-pomp.

teun11 18-11-2013

Vraag en mening.

Ketel werkt perfekt en op de retourklep na zeer stil.
De retourklep (die een kikker geluid maakt bij het afsluiten) is echter niet nodig als de cv pomp van de vloerverwarming synchroon loopt.
(de ketel wilt geen ongewenste circulatie)
Echter 1 vraagje..
Ik moest even de condens afvoerpijp + bak loshalen omdat ik even goed moest kijken op welke punten van de connector de cv pomp zat.(ivm aansluiten relais vloerverwarming), maar klopt het dat daar zoveel condenswater loopt? de bak was natuurlijk wel leeg door de afvoer , maar de pijp druppelde zelfs toen ik hem verwijdered.....

Michel1966 20-01-2013

Ketel hangt er nu 4 jaar maar sinds vandaag lijkt het wel of er iemand water in de ketel zit te gorgelen. Hiervoor geen enkele storing of probleem gehad. Opwarming van de kamer 's ochtends als het erg koud is duurt soms wel lang maar rest van het jaar geen probleem

linde84 22-11-2012

Heerlijke ketel.Zeer stil en nog nooit een storing gehad na 2 jaar. Prima service en onderhoud van Nederlandse Installatie Maatschappij. Niet verder zoeken want een betere prijs/kwaliteit verhouding bestaat niet. Ik betaalde 2 jaar terug maar € 1650,00 all-in met materiaal en montage. Wie het goedkoper kan laten doen , moet nu reageren.
Mijn conclusie: bij mensen die problemen hebben ligt het niet aan de ketel maar aan de rest van de installatie.

Amgiky 04-03-2012

Woensdag 29 februari de nieuwe HRE 30/36 zelf geplaatst, wat een genot, ketel is zeer stil, en geeft en perfecte warmwater opbrengst.
Het koppelen van een draadloze Honeywell Chronotherm Wireless Modulation kamerthermostaat is zeer eenvoudig, het toestel is hierop voorbereid, alleen aan elkaar linken en draaien maar. Tevens het toestel Concentrisch aangesloten met een speciale rookgas/luchttoevoer adapter 60/100. Het Muelink & Grol rookgas afvoermateriaal met kunststof rookgaspijp en wit gespoten lucht toevoerpijp maakt het geheel af.
Het voordeel van het toepassen van dit M&G afvoermateriaal is o.a. dat het toestel minder intern vervuild.

Vincent van t H. 28-11-2012

Beste Amgiky,

Ik heb even een vraagje aan je. hoe bevalt de draadloze thermostaat. Ik overweeg hem ook aan te schaffen, maar kan nergens een review van de thermostaat vinden. Ik ben benieuwd naar je reactie.

MVG Vincent

Esther 76 03-03-2011

Hebben de ketel nu ruim 4 jaar in het bezit Al meerdere keren de nmonteur over de vloer gehad, buiten het onderhoudsdcontract om. De condensafvoer verstopt erg snel, wat inhoud dat de ketel het dan niet meer doet en de monteur moet komen. 2 kranen tegelijkertijd gebruiken is ook niet echt mogelijk, beide kranen krijgen maar weinig warmwater toegevoerd.
Als ik opnieuw zou moeten kiezen, zeker geen intergas.

henry86 03-09-2012

haha dit heeft totaal niks met intergas te maken.
de 36/30 is een cw5 klasse, dus heb je dan niet op 2 tappunten tegelijkgenoeg warmwater.
als je dat had gewild had je voor een cw6 klasse moeten kiezen.

amgiky 07-03-2012

Hallo Esther,

Ik denk dat dit niet aan het toestel ligt, maar aan het rookgas afvoer materiaal, kun je aangeven wat er op het toestel is geplaats ???

Gr.
Amgiky

1010chris 29-10-2011

ik ken jullie situatie niet maar als ik zo lees dan krijg ik toch het gevoel dat er enkele randvoorwaarden niet optimaal zijn.Ik plaats deze ketel al heel lang maar herken deze klachten niet.Is de voordruk een 22mm koudwaterleiding tot aan de ketel ? Als je condens afvoer regelmatig verstopt betekend dit 2 dingen, 1 jullie hebben een langere afvoer dan gebruikelijk en 2 dat de monteur jaarlijks de gasafvoerleiding moet controleren op bovenmatige erosie.De warmwaterleiding is vaak nog 12mm dit zorgd bij tegelijkgebruik voor een te lage druk .Dit had voor komen kunnen worden door 15 mm aan te leggen.deze ketel kan makkelijk twee kranen aan dus er moet iets anders aan de hand zijn.

Winterweer 26-12-2010

HRE 36/30 vier weken terug i.c.m. modulerende Honeywell Chronotherm VISION Touchscreen klokthermostaat aangeschaft toen onze 13 jaar oude Radson/Bosch het tijdens de koude dagen begaf. Tot nu toe zeer tevreden. Mooi slank ontwerp en fraai/nuttig display (programmastand en stooktemperatuur). Doet zijn werk goed en in stilte. Alleen bij aanslaan hoor je een donkere brom van de ventillator maar CV hangt bij ons op 3e verdieping aan holle (gibs)wand waardoor er een lichte resonantie optreedt. Geeft flinke straal heet tapwater en hij krijgt ons vrijstaande huis (houtskeletbouw) met vloerverwarming met gemak warm! Als de comfort- of zelflerende ECO stand uit staan, duurt het iets langer voordat er warm tapwater is maar het mag geen naam hebben en hij is hierdoor veel zuiniger. Duurzaamheid valt na vier weken nog niet zoveel over te zeggen maar gezien het ontbreken van een (storingsgevoelige) driewegklep en de 15 jaar garantie op de warmtewisselaar hebben wij daar veel vertrouwen in. Door zijn intelligente manier van stoken, zal het gasverbruik naar verwachting ook een stuk lager uitvallen. Gezien de gunstige prijs/kwaliteit verhouding dus een absolute aanrader!

rob trekdrop 07-11-2010

Super toestel 2 jaar in mijn bezit, Zit geen driewegklep in die kapot gaat. gewoon goed laten onderhouden en je kan er jaren mee doen. Geen lawaai.
Goede service van fabrikant.

Edko 04-03-2010

Sinds we deze ketel hebben is er een koude trek in de kamer waar te nemen.
Onze oude ketel was er eentje van het z.g. aan/uit-type,
en deze ketel is modulerend.
Een evt. aanwezige trek in de kamer is altijd verzoezeld geweest door de oude ketel omdat deze op veel hogere temp. brandt.
We hebben al vanalles geprobeerd, zoals vananderingen in parameters,
tochtstrips aanbrengen, het modulerende van de thermostaat uitschakelen en de pomp langzamer laten draaien, maar niets helpt.
Als iemand nog een tip heeft dan houd ik me aanbevolen.

pewill 22-07-2012

1) je oude ketel gaf een lagere temperatuur aan dan dat het in werkelijkheid was. Misschien moet je de huidige thermostaat een graadje hoger zetten.
2) heb je de radiator afgedekt (bijvoorbeeld een bank ervoor) waardoor je de stralingswarmte mist?

ellyvette 31-01-2010

Ik heb deze ketel 36-30 nu 5,5 jaar en sinds november, dus de ketel was toen pas 5 jr steeds dezelfde storing.
Steeds geeft hij harde ploffen, zo hard dat je denk dat hij uit elkaar ploft en dan gelijk lekt hij water.
Volgens het installatiebedrijf kon het aan 6 dingen liggen,aan de 5e oorzaak hebben ze vorige week gewerkt, maar nu weer zelfde euvel. Dus nu maar hopen dat de 6e en laatste oorzaak raak is als oorzaak voor het euvel.Anders weten we ook nie tmeer wat we ermee meoten. De ketel is altijd in onderhoud geweest, dus alle controlebeurten gehad enz,Ik snap niet dat de monteurs niet weten wat de oorzaak is van het euvel. Het zou aan de gasdruk kunnen liggen.Bij mten was die tussen 20.5 en 35,Nadat dus vorige week een nieuwe brander is geplaatst was ie tussen 23 en 35, Het gasbedrijf zegt dat die waarden normaal zijn. Ik weet het allemaal niet meer hoor.
Herkent iemand deze problem en want ik ben die ketel spuugzat.

ketelboy 20-11-2011

huisdrukregelaar kapot of de brander gescheurd,
ik heb bij een nefit ook als eens deze ploffende en knallende geluiden gehad,toen was de brander gescheurd

Dirk Post 21-01-2010

We hebben deze ketel nu zo n 3 maand in gebruik,hiervoor hadden we een 18 jaar oude VR ketel.
Men waarschuwde ons dat deze kachel wat lawaaierig was,maar wel goed,en duurzaam.
Welnu,wij vinden deze ketel in z n geheel niet lawaaierig,zelfs zeer stil.
En de ketel doet het prima! perfect.Ook zeer eenvoudige bediening.
Ook de warm water voorziening werkt voortreffelijk.
En prijs/kwaliteit vinden we voortreffelijk.
Voor ons is deze ketel een zeer goede keus.

D.Kuijper 15-01-2010

---------- update review, 15-01-2010 ----------
Ik heb de Intergas 36/30 nu 1.5 jaar.In het begin last gehad van tikken direct na branden.De Intergas momteur had dit binnen 5 minuten verholpen.Het heeft inderdaad te maken met het aandraaien van de boutjes van de deksel van de warmtewisselaar.Hierna is het verschijnsel weggebleven.We zijn zeer tevreden over deze kachel.Hij is zuiniger als onze Nefit welke wij hiervoor hadden en ook het stroomverbruik is gedaald.Wat ons betreft is het een aanrader ook m.b.t prijs/kwaliteitverhouding.

---------- 1e review, 01-09-2008 ----------
Na bestudering specificaties en prijzen uitgekomen op deze Intergasketel.Eerste ervaringen zijn erg positief.Zeer stil,bijna onhoorbaar,en zuinig.Dit terwijl er een enorme hoeveelheid warm water geboden wordt.Wel nu af en toe het tikken na warm water tappen.Hiervoor ga ik contact opnemen met de leverancier.Ik zal daarvoor de gegevens uit de overige reviews gebruiken.Toch heel tevreden over deze super compacte,zuinige ,stille kachel.

ruben rispens 28-10-2009

----------Update review, 28-10-2009-----------
Ketel hangt nu ruim een jaar en een strenge winter bij ons in huis. Zeer tevreden! De ketel is stil en doet zijn werk zeer efficient.
We hebben afgelopen jaar 1100m3 gas verbruikt (vloerverwarming + warmwater 4 pers, tweekapper)
Standaard een temperatuur van 20gr in huis.

Tot op heden een prima keuze!

-----------1e review, 25-9-2008-----------
Vooralsnog een uitstekende keze.
Wij hebben in ons huis vloerverwarming met een zwarte Tyleenslang, welke dus zuurstof doorlatend is.
Intergas is de enige fabrikant die een ketel maakt die hier tegen kan, zonder allerlei ingewikkelde tussenoplossingen te moeten maken.
Warmwater, veel en direct heet! Stil apparaat, en prijstechnisch zeer interessant.
Bediening eenvoudig. Alles naar wens in te stellen.
enige minpuntje was dat in eerste instantie er een ventilator op zat die resoneerde., en dat er een borgveertje niet zat waar hij hoorde. Na melding bij intergas stond er binnen 48 uur een intergas servicemonteur, met nieuwe onderdelen op de stoep!
Probleem opgelost.

Peter628 03-10-2009

Prima ketel, erg stil veel warm water en verwarming gelijkmatiger en sneller.
Ketel gekocht om zijn extra hoog rendement en omdat de ketel geen drieweg klep heeft en ... hij is niet duur. Ketel zelf geplaatst. Ombouw naar gebruik met zonneboiler was wat lastig.
Ben zeer tevreden met deze ketel

wemel23 21-06-2012

Hallo Peter, ben ook in bezit van een Intergas HR 36/30 en wil binnenkort een zonneboiler installeren, kun jij mij aangeven welke problemen jij hierbij hebt ondervonden, waar zit,m de moeilijkheid ?

Groet Hans

Wim164 28-02-2009

Na 8 jaar begaf onze AGPO Econpact 27 het definitief. Veel kosten gemaakt aan deze ketel. Gisteravond zelf de AGPO vervangen door de Intergas HR 36/30. Alles werkte direct! Fluisterstil en veel instelmogelijkheden. Geweldige ketel.Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen....

herman2009 08-02-2009

onze HR-intergas-combi van 2004 heeft na elke 15-maandse onderhoudsbeurt een (erg storend) tikkend geluid opgeleverd, dat pas na aandringen van zowel ons als de service-installateur door Intergas werd verholpen (tot de volgernde onderhoudsbeurt). Tikken komt door niet goed afstellen van beschermkap en/of warmtewisselaar aan de achterkant. Iets losser draaien van de bevestigingsbouten is niet afdoende. Laatste keer in okt 2008 heeft Intergas (gratis !) volledig nieuwe achterwand geplaatst. Instalateur is inmiddels alle klachten over Intergas beu en deze ketels uit haar assortiment gehaald ! Ook mijn onderhouscontract wordt beeindigd. !

rebrink 29-01-2009

Hoi allemaal
Eind oktober is deze ketel bij ons geplaatst. Zonder meer een absolute verbetering t.o.v. de oude Vaillant ketel. De Intergas CV ketel is zeer stil en geeft ruime hoeveelheden warm water. Ook het verwarmen is uitstekend. Alleen ook wij kregen na zo'n 3 weken het vervelende tikkende geluid bij aanwarmen en afkoelen (erg irritant). Dit gemeld bij de leverancier die het in eerste instantie niet kon verhelpen. Hierna is een monteur van Intergas geweest en heeft de voorplaat van de warmtewisselaar alswel de verbinding van het rookgas gedeelte opnieuw gesteld. En jawel hoor..., het tikken is verdwenen. Kortom na een klein incidentje zeker een meer dan tevreden gebruiker.

John16011971 26-01-2009

Hallo,

Ik heb sinds de zomer van 2007 deze HR Combi in ons nieuwbouwhuis in gebruik en hij is zéér stil, heel snel met warmwater, erg zuinig en comfortabel in gebruik.

Peter G 12-01-2009

De ketel nu 1 week in gebruik.
Ontzettend veel water t.o.v. de oude AGPO die 11 jaar oud was en versleten.Ik heb het niet precies gemeten maar binnen 10 minuten! is het bad vol
De kamer is in 1.5 uur van 17 naar 20.5 graden terwijl het vriest.(thermostaat op 21 graden)Dit laatse stukje duurt langer door de regeling wat normaal is. levensduur kan ik niets over zeggen.

JJH14 18-11-2008

Bij vervanging cv was keuze beperkt door aanwezigheid in huis van zgn. zwarte slangen, maar bij dit merk is dit voor de garantie geen enekel probleem. Op advies van Breman (ook zeer snelle service en keurig, schoon werk, een aanrader!) blijkt dit een uitstekende keuze te zijn. Toestel is zeer geruisloos, verwarmt comfortabel en levert zeer snel warm water, zelfs met meer druk voor de massagedouche. Kortom, wat wil je nog meer.

leon87 31-10-2008

Wij zijn zeer tevreden over de Intergas Kombi. Doet zijn werk al meer dan een jaar onberispelijk, storingvrij, geruisloos en zuinig.

Tevredenklant10 25-03-2008

Drie jaar in het bezit van deze super ketel.
Geen driewegklep(een van de meest storingsgevoelige onderdelen van een cv ketel), geen platenwisselaar, dus weinig onderdelen(kunnen alleen maar kapot gaan)
15 jaar garantie op de wisselaar!!!
Hoogste jaartaprendement, dat ziet u direct op uw gasrekening.
Perfect comfort 15 ltr op 60 graden(ook geschikt voor een stortdouche)
Heel scherp in prijs.
Kortom: Wil je de beste kwaliteit voor een scherpe prijs dan is dit de ketel!