Nefit TrendLine HRC 30 Combi

AWB ThermoMaster C-XV 30

8,9

jcjk 24-09-2016 Product paar maanden in bezit

Klein en fijn

nadat wij ruim 22 jaar een Nefit ketel hebben gehad deze ketel als vervanger gekozen, hebben nu een zee van ruimte over, de ketel zorgt nu voor snel en veel warm water en is echt superstil. Hoop dat we hier weer ruim 22 jaar van mogen genieten. Gecombineerd met de nieuwe thermostaat Easy, waardoor ook snel een overzicht van alle belangrijke functies

Pluspunten

• Klein
  • met Nefit Easy
  • via app status zien
  • via app gebruik

wilbroek 13-09-2016 Product paar weken in bezit

CV ketel nieuw

Ik zocht een kleine CV als vervanging voor een 17 oude Intergas. Werkt perfect en geruisloos. Kon ook wat hoger worden gemonteerd gezien zijn prima afmeting.

Dees1961 06-09-2016 Product paar maanden in bezit

Geweldig!

Stil, zuinig, veel douchewater en heerlijk warm huis. Wij hebben dit apparaat nu enkele maanden in ons bezit en we staan er nog steeds van te kijken hoeveel douchewater dit apparaat levert. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit apparaat een super vervanging van onze oude Daalderop is. Hij was niet goedkoop maar voor ons meer dan het bedrag waard. Super krachtpatser.

Pluspunten

• stil
  • veel douchewater
  • lekker en snel warm huis

Minpunten

• prijzig

peter 01-09-2016 Product paar dagen in bezit

VEEL beter dan de vorige!!!!

onze oude ketel begon te lekken en nog meer lawaai te maken.
hij was 17 jaar oud op advies van de installateur deze nefit trendline HRC 30 combi gekocht. wat een verschil zeg!!!!
stiller, zuiniger,kleiner top produkt ik raad hem iedereen aan!!!

Henry van Noort 28-08-2016 Product paar weken in bezit

nieuwe ketel

Oude ketel begon te lekken ( 16jaar) Keuze tussen repareren of nieuwe. Advies installateur nieuw.
Super ketel. Stil / klein / werkt met onze nieuwe thermostaat.
Meer water .

Pluspunten

• stil
  • meer water

Evert 10-08-2016 Product paar dagen in bezit

Nefit Trendline II HRC30 CW5 HR CV-ketel

Besloten om huidige ketel te vervangen, voordat deze kuren gaat vertonen. Ook omdat een nieuwe ketel een hoger rendement (milieu) en lagere variabele (elektra pomp en gas) kosten heeft. Huidige ketel was een Nefit Turbo, van 1995, dus met 21 jaar wel aan pensioen toe.

Na consumentenbond, vergelijkingssites en internet reviews een shortlist gemaakt: Nefit (Rolls onder de ketel en ook omdat de huidige ketel geen storing heeft gehad afgelopen 12 jaar), Vaillant (nummer 2 van NL) en Remeha. Hierbij is de ATAG (beste keus van Consumentenbond) afgevallen, op advies van verschillende loodgieters.

Na een prijs/kwaliteit afweging, toch voor de Nefit gegaan (voornamelijk de persoonlijke goede ervaring met Nefit en de kosten per maand verschillen (15 a 20 jaar afschrijving, liever geen goedkoper (Remeha) model, dat na 10 a 15 jaar vervangen moet worden, de installatiekosten gaan dan ook meewegen.

Vervolgens offerte van lokale loodgieter opgevraagd en internetprijzen vergeleken. Op dit moment (10-08) was de Nefit HRC30/CW5 ongeveer 1250,- euro en install bij diverse 350,- (de lokale loodgieter vroeg totaal 2350,- dat prijsverschil was me te gortig) en ben voor Feike CV gegaan (familiebedrijf met landelijke dekking, kosten 1650,- all-in (ketel kan op huidige Honeywell worden aangesloten, expansievat wordt vervangen). Advies is om ook direct te dakdoorvoer te vervangen, kost 125,- euro.

Warm water duurt iets langer als oude ketel (daar zat warm water voorraad in), na ongeveer 30 seconden warm water beschikbaar (met klein straaltje verwarmt de ketel al full speed, dus pas vol open als het warm is, geen waterverspilling.

Hoop dat deze ook weer 20 jaar meegaat, de ketel is ieder geval voorbereid om ook met andere gassen overweg te gaan (als Groningen dicht gaat), zelfs bio-gas.

Pluspunten

• Betrouwbaar/A-merk
  • Innovatief
  • Zuinig A+ pomp
  • kan op huidige Honeywell
  • Eenvoudig menu bediening

Minpunten

• je betaalt iets extra.

JPB te Vleuten 16-07-2016 Product paar dagen in bezit

20jaar trouwe dienst

In 1997 heb ik een nieuw huis laten bouwen en omdat ik zakelijk ook al diversen Nefit ketels aangeschaft had, heb ik er toen ook een privé gekocht met een Nefit boiler.
Het heeft al die jaren goed gedraaid en ik was dus ook zeer tevreden over de kwaliteit van deze ketel met boiler. Hij deed het nog steeds uitstekend. Maar gezien de besparingen die je kan halen met een nieuwe ketel heeft mij doen besluiten een milieu vriendelijke ketel aan te schaffen en dat samen met de Nefit Easy thermostaat. Ik ben voor de toekomst weer klaar!

Henk Bos 09-06-2016 Product paar dagen in bezit

Nieuwe Nefit ketel

We hadden al een Nefit in ons appartement. Deze afgelopen week laten vervangen door een HRC24/CW4. De vorige brandde best warm, maar deze wordt voor ons de kampioen. Lekker warm en meer waterdruk. Geen Spijt!

Blije klant 24-05-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne ketel

Ik had hiervoor nog een geiser waar ik na heel lang wachten eindelijk eens warm water kreeg dus dit is echt een verademing krijg nu super snel warm water en ook de verwarming word snel warm. Ook erg fijn dat het een kleine ketel is en handig in gebruik.
Ik ben er super blij mee

Fam Jager 18-05-2016 Product paar dagen in bezit

Nefit Trendline HRC25/CW4 II

7,3
We hadden sinds 1996 in onze tussenwoning op de zolder (2e verdieping) een Nefit VR 2520 V Combi-wandketel, met een klein ingebouwd tapvat, en daarbij een Nefit kamerthermostaat “energiemeter”. Daar zijn we 20 jaar zeer tevreden mee geweest.

Alhoewel deze ketel nog goed functioneerde, wilden we niet wachten totdat deze het op een ongelegen moment zou begeven. Daarom vervingen we hem in maart 2016 voor een Nefit Trendline HRC25/CW4 II (incl. een eenvoudige kamerthermostaat Moduline 100). We hadden echter van deze nieuwe combi-ketel toch wel wat meer verwacht. Met name moeten we nu de kranen (aanrecht begane grond en wastafel 1e verdieping) lang open zetten, voordat er warm water uit komt. Ook is dat water dan op z’n heetst nog lager van temperatuur dan bij de oude ketel. Vervelend bij benodigd heet kruik- of scheerwater. De instelling aanpassen naar “hot” levert helaas geen heter water op. Ook bemerken we geen groter comfort vanwege de huidige CW 4 t.o.v. de voormalige CW3-ketel. De talloze instellingsmogelijkheden zien er wel interessant uit, maar de meerwaarde daarvan is ons tot heden nog niet duidelijk geworden. Een pluspunt is het zeker het geluidsvolume; de ketel is nauwelijks hoorbaar. Waarschijnlijk zal de nieuwe ketel wel zuiniger zijn met een lager gasverbruik, maar vanwege het nog korte gebruik is dat nog niet aantoonbaar.

Al met al kunnen we helaas niet berichten, dat we zeer tevreden zijn met onze huidige aankoop.

Dijkstra 26-03-2016 Product paar dagen in bezit

besparing op energierekening

Sinds december 2015 de Nefit Trendline in gebruik. Wij zien significant minder verbruik electra vergeleken bij voorgaande jaren.

Joep1 12-01-2016 Product paar weken in bezit

Na jaren tobben maar nog werkende ketel de knoop doorgehakt en deze geplaatst. Dat hadden we jaren eerder moeten doen. Nu overal in huis easy alles warm wanneer wij dat willen met de Nefit easy. Wat erg leuk is dat je dat via een App kan regelen. Lekker snel warm water. In een woord een TOP product.

wayne 30-12-2015 Product paar weken in bezit

Nu 3 weken de Nefit TrendLine HRC 30 in bedrijf met de nefit easy klok thermostaat.
Boven gebruiken wij radiatoren en beneden als hoofdverwarming vloerverwarming.
De easy staat bij ons weersafhankelijk geregeld zodat het boven ook lekker warm wordt, wat voorheen niet het geval was. De beneden verdieping wordt geregeld met een Honeywell Round aan/uit draadloze kamerthermostaat met RF module deze stuurt de Gemotoriseerde tweeweg regelafsluiter van honeywell die de vloerverwarming open/dicht stuurt, deze combinatie werkt echt perfect.
De eerste dagen hadden we wat bijgeluid in de leiding, dit bleek afkomstig van de motor van de(Gemotoriseerde tweeweg regelafsluiter) die de vloerverwarming open en dicht stuurt, deze is door de installateur vervangen voor een ander type en het geluid is weg.
Echt heel tevreden met deze combinatie....toppie.

Henk 27-11-2015 Product jaar of meer in bezit

Nu na 1 jaar gebruik nog steeds super tevreden over deze cv ketel icm de Nefit easy.
Voor mij alleen maar Nefit.

Franq 20-10-2015 Product jaar of meer in bezit

4,2
Mijn buurvrouw en ik hebben tegelijkertijd deze ketel aangeschaft en hebben vanaf het begin veel problemen gehad. Veel storingen met het warme water (fluctueerde steeds). Diverse malen laten repareren, heeft veel geld gekost. Reparatiekosten waren duurder dan een nieuwe ketel. Diverse malen Nefit zelf gebeld maar gaven niet thuis.Voor ons nooit meer Nefit.

droes 11-10-2015 Product kwartaal in bezit

na 20 jaar heb ik de nefit ecomline vervangen door een trendline cw 5.
het eerste grote verschil is hoe stil deze ketel is.
daarnaast is hij voor warme water ook al een stuk zuiniger. als ik naar het gasverbruik kijk van juni tot en met september vorig jaar en dit jaar.
het verbruik van de verwarming kan ik nog niet zeggen om dat deze week voor het eerst de verwarming nodig had,ook hier heb ik wel vertrouwen in
ik heb deze ketel gekocht met de nefit easy.
ik wist van tevoren dat deze thermostaat niet te bedienen was met een windowsphone. dus doe ik dat met de telefoon van mijn dochter en dat werkt perfect. dus mijn enige minpunt is dat de easy niet te bedienen is met een windowsphone.
ik vindt het jammer dat nefit geen app maakt voor windowsphone.

ahmverhoeven 07-10-2015 Product paar dagen in bezit

27 jaar geleden een Nefit Turbo 32 geplaatst. Prima ketel. Erg weinig storing gehad, alleen in het begin (ONDER DE GARANTIE). Zit te overwegen om hem te vervangen, maar hij valt nog steeds niet uit. Ben benieuwt hoe lang deze nog mee gaat.

Greet 07-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Onze Nefit is nu bijna 25 jaar oud zonder grote mankementen. Een keer een nieuw drukvat, een nieuwe pakking, maar dat was het. Niet zo leuk voor Nefit, die ons graag een nieuwe ketel wil verkopen, maar wel voor ons. Ieder jaar denken we: nu zal hij er wel mee ophouden, maar nee, hoor. Still going stong.

Fam Pijls 07-10-2015 Product jaar of meer in bezit

6,2
De vorige Nefit Turbo 32 heeft 25 jaar gedraaid en was goed te onderhouden. De Trendline is perfect mbt de variabele vlam maar een nano lucht metertje om de onderhoud aan te geven zou niet veel extra gekost hebben.
Ook de Thermometer had ik veel gebruikersvriendelijker verwacht met meer opties zoals bv de TOON.

jeannenoelle 07-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Wat een fijn ketel is onze Nefit Topline Aquapower. Sinds de plaatsing kregen we al een paar honderd euro terug van de energiemaatschappij en de ketel is stil, prettig in gebruik én betrouwbaar.