Ferroli BlueSense 4

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Ferroli BlueSense 4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Uneswido06 01-08-2023
Geschreven voor: Ferroli BlueSense 4

In 2020 heb ik een warmtepomp met een Hybride ketel van Ferroli gekocht. In 2023 lekkage in de ketel waardoor er diverse onderdelen vervangen moeten worden.
De onderdelen zijn heel moeilijk te krijgen, waardoor na veel telefoontjes en 3 maand verder de ketel nog niet gerepareerd is.

Minpunten

• Levering materialen

G.m.dijk 12-04-2021

Ferroli

Geschreven voor: Ferroli BlueSense 4

Nu maar hopen dat hij met gasverbruik veel lager is dan mijn nefit. Ben elke keer 4 liter water kwijt voor ik warm water uit de kraan krijg.
Verwarmen doet hij wel goed.

AdH 23-03-2021

Fijne CV-ketel; mooi systeem met Optifor

Geschreven voor: Ferroli BlueSense 4

Ons nieuwbouwhuis werd in 2001 opgeleverd met Agpo CV-ketel gecombineerd met een Optifor WTW-unit; een systeem dat recent in de markt was gezet. Het is een erg plezierig systeem gebleken (zuinig en comfortabel). Ook de Agpo Econforte 127 CV-ketel beviel ons prima. Geen problemen mee gehad. Wij hoorden echter ook van het brandgevaar van dit type ketel. Hoewel onze ketel jaarlijks werd onderhouden, was het vertrouwen wel weg en de ketel was bovendien al bijna 18 jaar oud. Wij besloten te vervangen. Wij wilden eigenlijk af van Ferroli, vanwege de problemen met meerdere typen ketels van dit merk. Een andere CV-ketel kon echter niet samenwerken met de Optifor. Afstappen van dit systeem zou niet alleen duur zijn, maar betekende ook inleveren op comfort. Daarom links en rechts geïnformeerd over de Blue Sense van Ferroli. Dat viel positief uit, zodat wij besloten een nieuwe Ferroli Blue Sense 4 aan te schaffen en de Optifor te laten reviseren.
Dat is nu bijna 2 jaar geleden. Wij hebben er geen spijt van. De CV-ketel voldoet prima; een fijne ketel die probleemloos werkt en bovendien ook zuinig is. Het systeem met de Optifor kenden we al en daar zijn we ook erg over te spreken. Kortom geen spijt van dat we bij Ferroli zijn gebleven.

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • warmt snel op
  • betrouwbaar

Minpunten

• nog niet ervaren

Chris de la Bije 16-08-2018

Zeer veel reparaties

Geschreven voor: Ferroli BlueSense 4

Nog nooit een CV-ketel (de Blue Sense 4) gehad, die zo vaak een reparatie nodig heeft, wel 4 a 5 keer PER JAAR!
Om de haverklap springt hij in de noodstand en moet dan met de hand gerest worden.
Als je in de winter enige tijd weg bent, en de CV springt dan in de noodstand, dan kom je thuis in een ijskoud huis, echt niet leuk. Hoewel de ketel uit 2013 stamt overwegen wij toch vervanging.
Chris de la Bije

Minpunten

• reparatiegevoeligheid!!!

Dirk 20-10-2017

Corrosie, lekken etc...

Geschreven voor: Ferroli BlueSense 4

In het bestek voor de nieuwbouw van ons appartement stond Nefit vermeld. Uiteindelijk is een ketel van Ferroli geïnstalleerd. Kost minder en ís ook minder. Na ca. 5 jaar heeft het gehele appartementencomplex de ketels vervangen en alsnog een Nefit geïnstalleerd. Overal dezelfde problemen. Vrijwel alle apparaten bleken te lekken, te corroderen.

Pluspunten

• lage prijs

Minpunten

• lage kwaliteit
  • lekken, corrosie

Wim 01-11-2017

Beste Dirk?
Ik ben sales director bij Ferroli Nederland. Weet u zeker dat het hier gaat om de BlueSense van Ferroli. Uw ervaring staat haaks op onze ervaring en die van andere, zowel consumenten als installateurs. De wisselaar is bv van RVS316 titanium met erg hoge resistentie tegen corrosie en is relatief duur. Ook zijn de verbindingen bijna allemaal metaal op metaal ipv metaal op kunststof. Op de wisselaar zit daarom dan ook 10 jaar garantie. Indien er bij een complex alle ketels vervangen moeten worden is dit meestal bekend bij onze service afdeling al was het maar vanwege eventuele reclamaties. Dit is niet het geval. Graag willen wij weten wat hier gespeeld heeft o.a. vanwege kwaliteitsborging. Mag ik u vragen contact met ons op te nemen en naar mij te vragen.

Bij voorbaat dank,
Wim

Dhr. Legs 21-03-2016

Top product

Geschreven voor: Ferroli BlueSense 4

Op advies van mijn installateur deze keer gekozen voor Ferroli toestel. Klein maar fijn, geruisloos, veel warm water en na 2 jaar nul problemen.

Richard1230 11-01-2015
Geschreven voor: Ferroli BlueSense 4

Na het akkoord gaan met de offerte voor plaatsing van een Ferroli BlueSense 4, daarbij behorende condens-afvoer en dak-doorvoer vond een goed overleg plaats voor de datum van plaatsing. Er werd correct en netjes gewerkt. Het werk verliep voorspoedig echter de CV-Installatie had een lekkage in de kelder waardoor de installatie langzaam leegliep Het apparaat functioneert sindsdien, nu 11maanden, feilloos en naar tevredenheid.
Geen spijt van de keus voor deze ketel, ondanks de negatieve recenties.

Tarikerdogan 07-07-2014
Geschreven voor: Ferroli BlueSense 4

Ik heb in mijn oude huis een Ferolie ketel gehad megadance. Met die ketel wel wat problemen maar dat lag aan installateur.
Service was goed van Ferrolie, vandaar weer dezelfde merk. Op deze ketel heb ik zelfs 10 jaar garantie op alle onderdelen.

Warm water is super snel! en veel water bij regendouche.
Verwarming is ook snel warm.
Ik heb een originele klok thermostaat romeo in het begin beetje moeilijk maar als je weet hoe deze werkt helemaal goed!!
Ook de prijs was heel goed! inclusief montage en 10 jaar garantie 1245,-

Een echte aanrader deze ketel en merk!!

Dinkel18 30-06-2014
Geschreven voor: Ferroli BlueSense 4

De BlueSense ketel is nu ruim een halfjaar in gebruik en is een verademing vergeleken met zijn voorganger uit Deventer. Hij is stiller en sneller en gebruikt aanmerkelijk minder energie. Een echte aanrader wanneer je aan een nieuwe ketel toe bent.

NathaliePM 20-05-2014
Geschreven voor: Ferroli BlueSense 4

Om te beginnen was ik helemaal klaar met Agpo! Na veel ellende met mijn vorige cv ketel heb ik een coulance regeling getroffen met tegenwoordig Ferroli (voorheen Agpo) Om mijn ketel te vervangen voor deze Bluesense. Op alle vlakken kan ik zeggen dat wij als gezin van 5 echt tevreden zijn ook ons bad is nu eindelijk snel gevuld en onze rainshower van Sphinx werkt nu ook goed ( hier dachten wij dat deze niet goed was) dus ook zijn onze excuses oprecht en schrijven wij deze revieuw omdat wij ook heel negatief waren bij onze oude ketel op social media enz,, Ferroli heeft alles goedgemaakt wat fout ging bij Agpo!

Leander maan 06-05-2014
Geschreven voor: Ferroli BlueSense 4

Na lang zoeken bij deze ketel terecht gekomen via een kennis.
Om eerlijk te zijn was het merk mij niet bekend, maar de prijs en de ervaring die een kennis van mij ermee heeft, heeft ons ook doen besluiten voor deze ketel te kiezen en niet een van de bekende merken.

Wij zijn een gezin van 5, en kunnen eindelijk genieten van een geweldige douche waar ook onze regendouche ineens prettiger werkt. Afgelopen winter ook probleemloos en zeker noemenswaardig gezien onze dochter op zolder slaapt hij maakt vrijwel geen geluid! je moet er bijna met je oor tegen aan staan om te weten of hij aan staat. kortom zeker een aanrader ook volgens onze huis installateur een prettige ketel in onderhoud met 10 jaar garantie op de wisselaar? schijnt een duur gedeelte te zijn in een ketel?

ivan1 12-03-2015

Toestellen die niet in België verkocht worden, krijgen GEEN goedkeuring. Opletten : misschien ben je ook niet verzekerd als er wat gebeurt!

Dinkel18 07-03-2014
Geschreven voor: Ferroli BlueSense 4

Deze RVS 316ti combiketel is een gebruiks vriendelijke ketel en levert veel warmwater en is geluids arm. Het onderhoud aan de ketel is erg eenvoudig en snel uit te voeren. Een verademing vergeleken bij mij voorgaande Nefit ketel.