Sony PSP zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 74 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony PSP zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Woutervrolijk15 22-01-2010
Geschreven voor: Sony PSP zwart

R e v i e u w I p o d N a n n o
PLAY STATION PORTABLE
Ik heb sinds 2 jaar een PSP. Ik ben voor de PSP gegaan omdat deze meer mogelijkheden heeft dan de meeste media spelers. Ook heeft de PSP een groot en mooi scherm waar je goed een film op kunt kijken.

WAT KAN ER MET DE PSP
Met de PSP heb je erg veel mogelijkheden. Zo kun je er natuurlijk spelletjes op spelen met speciale UMD schijfjes. Ook kun je met speciale UMD schijfjes films kijken. Je hebt ook de mogelijkheid een grotere memorie stick erin te doen zodat je films via je computer op je PSP kunt zetten. Zo kun je ook foto's en muziek op je PSP plaatsen. Met de PSP is het ook mogelijk te internetten. Je kunt via een draadloos netwerk het internet op en dan kun je hem net zo gebruiken als je computer. Alleen lukt dat niet altijd.
SPELLETJES
De PSP is allereerst gemaakt om spelletjes op te spelen. Je kunt voor de PSP speciale UMD schijfjes kopen die je als een bandje in je PSP doet. Er zijn al veel spelletjes uitgebracht voor de PSP. Wanneer je een spelletje in de PSP hebt gedaan kan je de icoon voor spelletjes selecteren. Hieronder staat het spelletje en als je die opent begint je spel. Je kunt je spel opslaan op je memorie kaart.
FILMS
Je kunt gemakkelijk films kijken op je PSP. Door het grote beeld en het goede geluid is het erg fijn om een film te kijken op je PSP. Je kunt film via je computer op je memorie kaart zetten, maar je kan ook een UMD film kopen. Dan heb je hem op schijf en kun je hem zovaak kijken als je wilt.
MUZIEK EN FOTO'S
Muziek en foto’s kun je er via je computer gemakkelijk opzetten. Je moet dit wel op een speciale manier plaatsen, maar dit zal ik later uitleggen. Je kunt muziek gemakkelijk afspelen of kijken via het icoon in het menu. Ook kun je je foto's instellen als achtergrond of op andere manieren bewerken.
DE BATTERIJ
De batterij laat zich redelijk snel op. Ik doe hem zelf altijd nachts op de lader en kan er dan weer zo'n 10 uur mee spelen. Deze tijd verschilt wel iets als je meer films kijkt of spelletjes die erg veel laden. Je kunt de PSP op een sleepstand zetten zodat hij niet helemaal uitgaat. Dit is een goede oplossing als je moet overstappen van trein bijvoorbeeld omdat je dan snel verder kan gaan bij waar je gebleven was. Je kunt hem ook helemaal uit zetten dat bespaart veel batterij, maar dan moet je er wel voor zorgen dat je bijvoorbeeld je spel wel opgeslagen hebt.
EXTRA'S
Er zijn erg veel extra's voor de PSP. Zo zijn er verschillende beschermhoesjes verkrijgbaar en ook etuis zijn er in verschillende kleuren en maten. Je kunt ook een dokkingstation kopen waar je je PSP op kunt zetten en gemakkelijk aan kunt sluiten op je computer. Hij laad dan en je kunt ook nog gegevens overzetten of gewoon een filmpje kijken. Ook kun je er een grote handgreep voor kopen zodat hij makkelijker vasthoud. Ik vind dit zelf niet erg prettig spelen.
MUZIEK EN FILMS OP JE PSP
Gegevens op je PSP zetten gaat niet zomaar. Je kan muziek er gewoon opzetten en het komt dan direct in de goed map terecht. Echter wanneer je er een film opzet zal hij hem niet automatisch af gaan spelen. Je moet dan eerst een mapje maken voor je video's en dan kun je ze in dat mapje zetten. Wanneer ze in dit mapje staan zul je de naam moeten veranderen in: M4V00001. De vijf cijfers aan het eind kun je willekeurig invullen. Wanneer je je filmpjes niet deze naam geeft zal hij ze niet herkennen en weergeven. Vergeet niet dat je de film eerst in MP4 moet omzetten voordat je ze in de PSP plaatst.
CONCLUSIE
Een geweldig apparaat wat je eigenlijk altijd bij je moet hebben. Ik heb sinds ik deze PSP heb geen vervelende reizen meer, want de PSP verzacht deze voor mij. Ook gaat de tijd zeer snel als je de PSP in handen hebt. Ik moet alleen een ding melden over de PSP:

stratman 10-03-2008
Geschreven voor: Sony PSP zwart

Ik heb hem nu een paar maanden. Het apparaat werkt perfect, mooi beeld en ik vind het geluid nog meevallen gezien de gaatjes waar het uit moet komen. Wil je beter geluid? Dan kan je er gewoon oordopjes in doen. Ik vind er wel een paar nadelen aan zitten:
Hij wordt heel snel vies, je ziet echt alle vingerafdrukken op het apparaat. De hoeveelheid leuke games valt echt tegen en als laatste vind ik de analoge joystick niet altijd even handig. Internet, foto's en film doet het perfect.

marcel5 08-01-2008
Geschreven voor: Sony PSP zwart

ik hbe mijn psp nou al een maand en ben er erg tevreden over ales is goed aan me psp.

Henkie2 07-01-2008
Geschreven voor: Sony PSP zwart

Heb de psp zo'n 2 jaar gehad. Hoewel het een topapparaatje is met een hoog gadget gehalte vind ik dat er gewoon te weinig goede games zijn te vinden. Ik wacht al eeuwen op gran turismo mobile. Verder vind ik het jammer dat het schermpje niet zichtbaar is als de zon erop schijnt.

Vedro 04-12-2007
Geschreven voor: Sony PSP zwart

Beste uitvinding van de afgelopen jaren de psp :)
Het enige nadeel er aan is dat het geluid niet zo hard kan, maar verder is het helemaal top.

Ik gebruik het nu bijna 2 jaar elke dag in de trein en op werk zonder problemen. Met goede firmware en homebrew is het helemaal een feest.

Films games en internet, wat wil je nog meer.

Eric27 03-11-2007
Geschreven voor: Sony PSP zwart

hallo heb de psp nu ongeveer een kwartaal

pluspunte
ik vind dat hij heel duidelijk is
mooi uitelijk
zeer handig
en licht fijn in de hand
en dat de schijfjes zo niet zo snel kapot of bekras raaken

minpunte
jammer dat die kabel van de psp slim en lite die voor de tv er niet op past

groetjes Eric

arno222 23-09-2007
Geschreven voor: Sony PSP zwart

ik heb de PSP nu al bijna 2 jaar in bezit en heb hem bijna elke dag gebruikt. ik heb ook ooit een DS gekocht en dat was wel leuk om samen te spelen omdat ik op internaat zit en iedereen had er een. na die tijd gewoon terug mijn psp gaan gebruiken. kwaliteit is super, zeer mooie prijs.
ben er heel tevreden van, ben nog aan het denken om de nieuwe versie te kopen, maar dat is zonde om mijn oude zo goedkoop weg te doen. games zijn wel goed in vergelijking met de DS, tot nu toe de beste handheld die ik ooit gehad heb. groeten, Arno222

Daan Ligtvoet 07-08-2007
Geschreven voor: Sony PSP zwart

De PSP, sony's eigen handheld! Wat kun je daar over zeggen wel eerst het is een sony, het is een degelijk en werkend systeem. Het is aan de grote kant en het heeft zijn eigenaardigheden.

Het is kwaliteit! Voor het feit dat je een systeem koopt dat niet mega populair is bij game makers heb je wel een perfecte mp3/mp4 speler. Inderdaad, de games ervoor zijn niet altijd top kwaliteit maar dertegen heb je gelijk wel een perfecte video speler en mp3 speler.

Als je mp3's speelt dan kun je 8 uur luisteren op de batterijen, minder als een mp3 speler maar op zich pefect voor podcasts. En met de opslag op een geheugen stick genoeg ruimte om spul op mee te nemen.

Kwa video, speciale PSP formaat UMDs zijn misschien een domme uitvinding maar als je zelf thuis je dvd's omzet naar PSP-MP4 formaat dan heb je een perfect kleine movie speler. Het kleine scherm is heel scherp en helder.

Kwa gamen moet je alleen de goede games kopen, lees de reviews! En je hebt altijd te maken met laadtijden maar de goede games zijn dan ook goed.

Grafisch zien de games er goed uit voor een handheld, er zit genoeg kracht in om games mooi op het kleine scherm te toveren. Je zit vast aan de UMD formaat helaas en dat kan in snelle games zoals GTA problemen opleveren maar ja..dat neem je lief!

En dan de connectivity, wireless internet, demo's downloaden! Tegen anderen spelen en demos sharen.

De PSP doet wat het doet en doet het goed! Het is groot gaat in games iets van 3-4 uur mee en moet dan opladen maar dat is de prijs voor zulke prestaties en grafische kwaliteit!

S4p4t6M 23-07-2007

Hallo,
ten eerste wil ik zeggen dat ik de psp verkocht heb, beviel me niet eerst was het leuk daarna niet meer. De spellen zijn wel mooi maar matig in fun, koop alleen de goed gerevieuwde spellen anders ga je de mist in vooraal, FPS!(werekn voor geen meter). slecht en duur klinkt niet goed verder is de machine wel mooi degelijk maar beschadigd snel.

MvG,
S4p4t6M.

Berloes 17-07-2007
Geschreven voor: Sony PSP zwart

De PSP is echt een super spelcomputer de accu doet goed zijn werk en de spellen die je er voor kunt kopen zijn echt geweldig om mee te spelen. Ik heb hem nu ongeveer een kwartaal en ik kan hem aan veel mensen aanbevelen hij ligt goed in de hand en is goed veel leuke speel plezier voor overal waar je maar wilt.

WilcoB 23-05-2007
Geschreven voor: Sony PSP zwart

Heb vorig jaar vlak voor Sinterklaas de PSP aangeschaft. Binnen 2 weken al aan m'n 3e PSP toe. De eerste had een dode pixel. De 2e had ook een dode pixel en ik kon het geluid niet zachter zetten. Beide keren zonder problemen omgeruild.
Ik vind de vormgeving ontzettend mooi. Hij ligt lekker in de hand. Veel verschillende mogelijkheden. Ook is het aanbod en variatie in spellen wat groter dan bij de DS (hoewel de DS zich vooral op de jongere doelgroep richt). Verder vind ik het heerlijk om de spellen in breedbeeld te spelen.

Helaas ook wat minpunten. Zo vind ik de laadtijd nogal lang en maken de UMD schijfjes nogal wat kabaal. Verder vind ik het menu erg onoverzichtelijk en onhandig in gebruik. Dit zou zeker verbeterd kunnen worden. Door het grote schermpje (in vergelijking met de Nintendo DS) is hij wel veel gevoeliger voor krassen. Oppassen dus!

Diablo 22-05-2007
Geschreven voor: Sony PSP zwart

Sinds een weekje een psp in huis. Heb de psp overgenomen voor weinig van mijn zwager die het had gewonnen.
Ik heb medal of honor er bij gehaald omdat FPS games mijn voorkeur genieten.
Ik moet toegeven het is wel rete cool, de besturing is wel effuh wennen maar het beeld is mooi en het geluid is super.
Heb er een 2 Gig stick bijgehaald waar ik een film op heb gezet.Als je de film op goede kwaliteit omzet naar mpeg 4 dan is het prima te zien zelf de subs zijn goed te lezen.
Internetten gaat ook prima alleen jammer dat er (nog)geen toetsenbordje is.

HIER WAT TIPS:
Je hoeft geen Ms stick Duo die zogenaamd speciaal voor de Psp is aan te schaffen.Bestel het via internet dat is goedkoper ik gebruik zelf een sandisk ultra II 2 Gig.

Een goed omgezette dvd film is al snel +/-500 Mb dus reken zelf uit hoe groot je Ms duo moet worden.

Het aanschaffen van bescherm folie voor het scherm is ook onzin en het is lelijk.Gewoon zuinig zijn op je scherm.Als er toch krassen opkomen kan je een custom frontje aanschaffen of een orgineel sony frontje.

Sutanto 11-03-2007
Geschreven voor: Sony PSP zwart

Ik zat eerst te twijfelen tussen de DS en de PSP, maar uiteindelijk kwam de PSP eruit rollen. Desondanks de prijs van was het allemaal de moeite waard.

Om te beginnen de beeldkwaliteit is echt fantastisch nog nooit zoiets moois gezien voor een handheld! De graphics komen akelig dicht in de buurt van de ps2!

Geluidskwaliteit is prima (speakers vallen tegen maar een paar goeie oordopjes maakt het allemaal beter).

Vormgeving is goed ligt lekker in de hand geen uitsteeksels die je tijdens het gamen belemmeren. Ziet er ook erg mooi uit.

Degelijkheid is zeker goed. PSP systeem een paar keer laten vallen maar bijna geen sporen te bekennen (alleen een paar oppervlakkige krassen). Het is wel handig om na aankoop gelijk een screenprotector de kopen aangezien het scherm wel erg kras gevoelig en stof gevoelig is.

Qua mogelijkheden is de PSP toch zeker de beste!
Met wat homebrew kan je je PSP omtoveren in een afstandsbediening voor de tv of voor de pc. Internet is vooral heel handig als je even lekker online wilt gamen of gewoon op het web wilt surfen. Het internetten is kosteloos alleen je hebt wel een wireless router nodig of een access point (van de buren:p).

Pluspunten:
+Veel mogelijkheden!
+Fantastisch beeldkwaliteit!
+Goede geluidskwaliteit! (mits je over goede oordopjes
beschikt).
+Stevig
+Mooie vormgeving
+Ontzettend veel accessoires (en er komen nog meer)

Minpunten:
-Hoge prijs
-LCD-Scherm trekt veel stof aan en is kras gevoelig

Tips:
1. Update je firmwire niet zo loop je leuke homebrew mis.
2. Als je echt moet updaten gebruik dan Devhook (zoek dit op op internet).
3.Koop gelijk een screenprotector

djj1992 08-03-2007
Geschreven voor: Sony PSP zwart

Geweldig Apparaat, zelfs nog na anderhalfjaar!

Vooral toppers zoals Syphon Filter zien er gewoon vet uit.

Verder is Homebrew natuurlijk ook geweldig, vooral om dat bijna iedereen het op zijn psp kan doen.

Dus niet Updaten zolang het niet hoeft!

J.S 15-01-2007
Geschreven voor: Sony PSP zwart

Sony is niet het concern waar ik ooit nog wat van koop. Voor mijn kapotte
stickje vragen ze €89,-. Krijg ik wel een nieuwe voor. Ze nemen mijn psp in
en ruilen die weer om voor een andere. Ze halen dus van kapotte psp's de nog
werkende onderdelen eruit en maken er een werkend apparaat van. 3 maanden
garantie. Ik ben iig erg teleurgesteld in Sony en nogmaals in de psp. Jammer,
want het is en voor mij, was een leuk hebbedingetje.

Ms222 17-10-2006
Geschreven voor: Sony PSP zwart

ik heb de psp al weer een hele tijdje terug gekocht maar ben nog steeds
hartstikke blij ermee.
ik gebruik hem overla voor, als mp3/mp4, internetten gaat ook heel goed, alleen
het ypen wat langzaam. voor de rest is de psp mij heel goed bevallen en de
mogelijkheden worden steeds groter!

bean70 23-09-2006
Geschreven voor: Sony PSP zwart

Wat een gaaf ding zeg. Wel behoorlijk aan de prijs, maar het is wel kwijlen bij
de graphics. Geluid is soms wat zacht vind ik. De eerste die ik had, had na
twee dagen twee dode pisels. Is keurig omgeruild voor een nieuwe PSP. Ik was al
draadloos thuis en de PSP was in een fluitje van een cent ook aangesloten op
het net. De nieuwere firmware heeft RSS aan boord. Buiten nieuwsfeeds en
audiofeeds van het net is het ook mogelijk muziek vanaf een PC/Laptop in het
draadloze thuisnetwerk af te spelen op de PSP. Leuk! Software om zelf DVD om te
zetten naar MP4 is beschikbaar (niet inbegrepen) zodat je ook zonder een UMD
film ook film kunt kijken. Jammer dat er ZONDER firmware hacks niet meer
mogelijk is op de PSP

Andy19 12-08-2006

ZEER goed apparaat. Geweldige graphics !! Mooi om fislm op te kijken mp3 mee te
luisteren internetten en spellen op te spelen !!! Een dikke 9,5 !!! Ook fijn
dat je er zoveel mee kunt doen via software of spellen op het geheugen te
zetten. iso spellen, afstandsbediening enz enz.

Glenniej 25-07-2006
Geschreven voor: Sony PSP zwart

De PSP is echt een klasseapparaat, alleen moeten er wat meer leuke spellen voor
uitkomen, het geluid is inderdaad wat minder, maar de oordopjes zijn wel goed

TommTomm 25-06-2006
Geschreven voor: Sony PSP zwart

echt een mooi apparaat heb giga pack gekocht en ben er zeer tevreden over
het geluid van de boksen zelf vind ik erg slecht maar het geluid van de oortjes
is een stuk beter
heb meteen 2 spellen erbij gekocht

ridge racer (slecht spel ik raad hem echt af)
burnout legends (zeer mooi spel een echte aanrader alleen snel uitgespeeld)

curmie 11-04-2006
Geschreven voor: Sony PSP zwart

Wat een supermooi apparaat...lang lopen kijken en denken..doe ik het wel...doe
ik het niet...
Uiteindelijk enkele weken geleden het valuepack gekocht en absoluut geen spijt
van..
Vrienden die Nintendofreaks zijn gaven aan dat de beeldkwaliteit toch wel errug
mooi was!!Mooier dan bij de DS.
En die is ook supermooi, groot beeldscherm.
Vormgeving is om te zoenen, mogelijkheden zijn er te over. Mis alleen nog een
wat groetere verscheidenheid aan spelletjes, tis nog erg veel race en
sport....mag wat meer RPG worden.
Maar ik ben verliefd en verslaafd......

sgv 25-03-2006

cool apparaat
goede beeldkwaliteit,alleen de geluidskwaliteit is niet zo heel goed.
mensen opgelet!hij kan niet tegen water ;-)
ik had hem een maand geleden in het water laten vallen (niet expres)
helemaal kapot,maar ik kreeg garantie van sony.
dus twee weken later had ik een nieuwe teruggekregen (van sony)
veel mogelijkheden zoals internet foto's films en muziek zijn ook top.
geen last van dode pixels.
kortom prachtding!

Henry Kamp 18-03-2006
Geschreven voor: Sony PSP zwart

Heb mijn PSP gekocht bij Lik-Sang in December 2004.
Heb de PSP nu meer dan 1 jaar in huis en ik ben vol loof over de kwaliteit.
Heb nog steeds geen probleem kunn ontdekken aan mijn PSP.
Geen losse of vastzittende knoppen.
De PSP heeft ook nog steeds geen luie of dode pixel.

Het is alleen jammer dat de volume van de interne speakers soms wat aan de
zachte kant zijn.
Maar een goede speaker (Logitech AMP) of headset maakt dat weer helemaal goed.

Strid 09-03-2006
Geschreven voor: Sony PSP zwart

Waardeloos. Films kijken is niet fijn, de geluidskwaliteit is slecht, er zijn
nauwelijks fatsoenlijke games voor verkrijgbaar en er zitten binnen de kortste
keren dode pixels op. Na 2 maanden heb ik een Nintendo DS gekocht en die bevalt
me véél beter. PSP=zware teleurstelling!

Kitsch 05-03-2006
Geschreven voor: Sony PSP zwart

Ik heb de PSP nu 3 maanden en ben er zeer tevreden over.
Ik heb de gig pack gekocht met daarbij een 1 gig geheugen kaart erbij. En wat
andere extra's