Marantz UD5005/ZWA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz UD5005/ZWA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

jaccoi 04-02-2014
Geschreven voor: Marantz UD5005/ZWA

Na 3 jaar heeft het loopwerk het begeven. Ik lees dat dit een veel gehoorde klacht is bij dit toestel. Ik heb hierover contact gelegd met Marantz, maar ik mag hem gewoon laten repareren voor een paar honderd euro.
Je zou toch verwachten dat Marantz voor een dergelijke kwaliteitsproduct wat meer service zou bieden? Je snapt: ik stap naar de consumentenbond. Want ondanks dat de garantieperiode is verlopen, mag je van dit product een betere degelijkheid verwachten.

titoturbo71 01-08-2012
Geschreven voor: Marantz UD5005/ZWA

Speler die tot nu toe alles afspeelt wat ik er in doe.
Enige wat mij opvalt is dat het motorwerk van de BR/DVD een nare toon van rond de 1KHz ten gehore brengt. Op het moment dat je het afspelen stopt, dan is de toon weg. Bij stille passages is de toon goed hoorbaar. Mijn kamer is niet zo groot. Mijn audio/tv opstellen staat recht voor mij op ongeveer 2,5 a 3 meter. Daar kan in niets aan veranderen. Ik ga het apparaat toch retourneren. Erg jammer...want verder een prima apparaat.

Mikey1982 24-06-2012
Geschreven voor: Marantz UD5005/ZWA

Het afspelen van USA (23,976) film in een MKV formaat blijft een probleem.
Deze maand een firmware update uitgevoerd waarbij ik niets kan ontdekken tot een echte verbetering. Ik vermoed wel dat ze de resolutie hebben aangepast bij het aspelen van MKV / DIVX ondertitels (Subtitle bestand SRT)

In mijn text staat FLAC support, maar helaas werkt dat niet. Ook tot heden niet naar enkele updates.

3D weergave werkt goed tijdens het kijken van Blu-Ray films (eigenlijk niet anders verwacht) FULL HD3D of Full side by side (2x 1080p)

Inmiddels werkt YouTube ook een tijdje, maar de interface blijft zeer traag. Verder weet ook niet hoe het DLNA 1.5 werkt, ik hoop natuurlijk op iets goeds.

Aqua 15-01-2012
Geschreven voor: Marantz UD5005/ZWA

Na advies bij RAF-Adam heb ik gekozen voor de Marantz UD5005, daar ik deze speler, in combinatie met mijn Denon receiver, hoofdzakelijk gebruik voor het afspelen van muziek Blu-ray disc. De muzikaliteit van de speler is buitengewoon goed. Een strak en warm laag, een breed midden en een helder hoog zonder te "gillen". Las ik in vorige ervaringen dat de speler nogal wat bijgeluiden produceerde (o.a. loopwerk), heb ik geconstateerd dat dit nogal meevalt. Maar overtuig jezelf tijdens een test in een winkel. De prijs die ik moest betalen in de winkel, € 449, - was actie, rechtvaardigt tenslotte wat meer onderzoek dan "alleen" het bestellen via het internet. Succes!

alexkramer 11-02-2012

en waarom heb je niet gekozen voor een denon speler ??

alexkramer 11-02-2012

en op welke type denon receiver heb je hem aangesloten ?

Mikey1982 30-09-2011
Geschreven voor: Marantz UD5005/ZWA

Eindelijk is de Youtube optie beschikbaar dat ik eigenlijk geen meerwaarde vind.
Ik las ook al in een oudere review dat het beeld haperde. Het lijkt me onlogisch dat het beeld hapert.
De speler heeft problemen met het afspelen van 23.976 fps of wel NTSC films waardoor het lijk dat de film hapert. De film slaat gewoon een plaatje over.
Speel een 25 fps of wel PAL films af of converteer de film naar 25 fps.

Hierover heb ik me al beklaagt bij Marantz Nederland.
Dit moeten ze echt herstellen ik stoor me er mateloos aan het haperen van 29.976 fps films... Het is toch een Universele drive.

RJ78 13-06-2011
Geschreven voor: Marantz UD5005/ZWA

Ik heb de speler aangeschaft in combinatie met een marantz sr6005 en monitor audio speakers (2xRX6, RX center, RXW-12, 2xRadius HD90). Het geluid van de combinatie is fantastisch en de set ziet er super uit.

De UD5005 is aangesloten via een netwerk kabel op een linksys router. In eerste instantie heb ik windows media player gebruikt als DLNA server. Dit was echter bijzonder instabiel bij .mkv files. Nu heb ik serviio draaien en werkt het streamen super. De bestanden die ik meestal kijk zijn DTS met H264 met ondertitels in wisselende formaten tussen de 8 en 14 Gb. Het enige dat me opvalt tijdens het streamen is dat de processor tegen de grens van zijn kunnen aanloopt voor wat betreft het beeld. Hierdoor haperen vloeiende beelden licht, maar bij actiescenes heb je er geen last van. Ik weet trouwens niet of dit ook voor andere gecomprimeerde bastanden geldt.

HDMI control werkt goed en het starten van de speler gaat lekker snel. Ook het afspelen via usb stick en usb drive werkt prima.

Voor het organiseren van mijn mp3's gebruik ik tagscanner. De mediaplayer laat dan alle tag informatie en de covers goed zien. De GUI van de mediaplayer had echter wel wat beter gemogen want deze is heel erg basic, maar al met al ben ik erg tevreden met deze speler.

Wimo23 12-02-2011
Geschreven voor: Marantz UD5005/ZWA

Geluid beoordeeld via analoge uitgang.
Behoorlijke vooruitgang t.o.v. Pioneer dv 420p: aanzienlijk minder verstoringen als vals klinkende piano's, zingende trompetten e.d. Wel is het zo, dat mijn cd-speler (Marantz cd6003) beter klinkt en emoties oproept, die ik hier mis.
Beeld is geweldig; betere scherpte, waardoor veel meer details zichtbaar worden (via HDMI kabel naar HD ready Panasonic TV).
Andere apparatuur: Harman Kardon stereo receiver HK 3490 (2x120W)en vloerstaande Dal Ikon 5 luidsprekers.
Storende geluiden bij het afspelen van muziek dvd's zijn bij mij niet te horen; alleen tijdens het opstarten en dat is volgens mij vrij gebruikelijk bij deze apparaten. Wel maakt de lade een fragiele indruk; zeker in vergelijking met die van de cd-speler.
Tot nu toe zeer tevreden; zeker met nog de andere mogelijkheden in mijn achterhoofd. Het geluid is niet perfect, maar wel voldoende om met plezier naar muziek dvd's te luisteren. Alle waar naar zijn geld; 500-1000 euro extra en ook dit is opgelost.

Gerkro 08-02-2011
Geschreven voor: Marantz UD5005/ZWA

Ik heb deze UD5005 nu 2 maand in mijn bezit.
Wat een geweldige speler, met veel potentie.

Als Marantz de updates nu netjes bij gaat houden heb je hier een lange tijd een up-to-date speler aan.

Ik gebruik hem het meest voor blu-ray's en deze geven echt een fantastisch beeld en geluid.
Teven is de speler ook acceptabel voor cd's al vind ik het loop werk wel een beetje lawaaierig voor cd's. (toch mijn vrouw maar overhalen dat het noodzakelijk is om een losse cd-speler te kopen ;) )

Ik gebruik hem in combinatie met een Marantz NR-1501 en dat oogt ook nog eens geweldig. Tevens heb ik een synology nas-server en hij speel perfect mkv bestanden af!

Hiervoor had ik een popcorn hour c200, maar die beviel niet (niet stabiel genoeg) en dan is dit echt een verbetering.

Ik hoop dat marantz nog een keer met een soort van internet tv op deze speler komt, zodat ik uitzending gemist zou kunnen kijken via deze speler, maar de toekomst zal het leren.

Deze speler zal voorlopig mijn audiomeubel niet verlaten!!

Kleine update: heb laatst een update gehad en volgens mij is de speler nu 3d compatible. Er is nml een tabje in het menu bij gekomen met 3d. Helaas kan ik dit niet testen om dat ik geen 3d-tv heb.

Tonybony 28-01-2011
Geschreven voor: Marantz UD5005/ZWA

Heb hem nu ong 2 maanden, leuke speler goed geluid en beeld.
even een min punt, 6 van de 10 keer werkt de stand-by knop niet, stekker 3 min. eruit tot het ledje uitgaat en dan werkt de stand-by knop weer.
misschien een keertje terugbrengen, want dit is wel irritant