Samsung BD-C6900

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung BD-C6900 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

beh 11-02-2013
Geschreven voor: Samsung BD-C6900

Aanvankelijk deed het apparaat wat werd beloofd in de reclame-uitingen en de gebruiksaanwijzing al is het geluid niet synchroon met het beeld te krijgen als je het signaal van de speler rechtstreeks naar de versterker stuurt. Het geluid is er eerder.

Na ruim een jaar ging het loopwerk stuk; onder garantie vervangen dankzij BCC. Na een paar dvd's begon het nieuwe loopwerk te haperen; bij een wisseling van scene valt het apparaat een seconde of langer stil waarna het versnelt om toch in de pas met de tijd te lopen. Gek worden we ervan. Weer zo'n flutproduct uit Korea. Had namelijk ook al veel problemen met een KIA. Nooit meer Samsung.

Cobra42 06-06-2012
Geschreven voor: Samsung BD-C6900

In augustus 2010 gekocht en waren zeer tevreden. Eind 2011 begon de ellende toen we Piranha 3d wilden bekijken. 3D beeld was schokkerig en verschoven. Wij dachten dat het aan de film lag en hebben deze toen terug gebracht. Later hebben we andere 3D films gekocht maar het probleem deed zich ook bij die en ook voor. De speler is ter reparatie gestuurd naar Samsung en hebben al 6 weken niets meer gehoord.
Slechte service van de winkelier en Samsung.
Over het algemeen ben ik altijd zeer tevreden over Samsung producten maar nu heb ik echt mijn bedenkingen.

TheoC6900 17-04-2012
Geschreven voor: Samsung BD-C6900

Op alle fronten voldeed tot voor kort deze in mei 2011 gekochte speler. Maar er ontstonden problemen toen ik afgelopen december wat gedownloade series en films op DVD kreeg die achteraf van NL ondertiteling waren voorzien. De ondertiteling werd van die DVD's slechts gedeeltelijk op de C6900 weergegeven. Op mijn computer en andere Samsung Blu-Ray players (de C5300 en de C6500) werd de ondertiteling wel compleet weegegeven. De C6900 is inmiddels 3x via de leverancier bij Samsung geweest ter reparatie. De laatste maal kreeg ik hem terug met de mededeling dat hij aan de specificaties voldeed en er niets aan te doen was. Ik heb medio maart jl. Samsung uivoerig laten weten dat ik hier geen genoegen mee neem. Maar daar heb ik nu, een maand later, nog steeds niets op gehoord. Ik heb onlangs een gebruikte C6900 gekocht om te zien of die het probleem van de ondertiteling van DVD's met gedownloade series en later toegevoegde NL ondertiteling ook had. En dat blijkt inderdaad het geval te zijn. Ergo: i.t.t. de andere modellen van Samsung (de C5300 en de C6500) hebben het probleem niet. Dus het is een hard- en/of softwarefout van de C6900. Ik neem hier uiteraard geen genoegen mee en zal dit tot het eind toe uitvechten met behulp van de Consumentenbond en/of via mijn rechtsbijstandverzekering.

benno37 21-04-2012

Wanneer je gewoon legale blu-rays of dvd's in de winkel koopt heb je heb je dit probleem niet. Dus gewoon kopen in plaats van downloaden.

benno37 15-04-2012
Geschreven voor: Samsung BD-C6900

Een perfecte blu-ray/dvd speler! Heb deze voor slechts 100,00 euro bij BCC gekocht. Is het geld meer dan waar. Het upscalen van dvd's zie je echt terug. Start- en laadtijd sneller ook acceptabel. Deze speler komt bij de consumentenbond als zeer goede speler uit de test! Daar kan ik mij helemaal achter scharen. Ook de vormgeving en pianoblack erg mooi!

pieter snavel 31-01-2011
Geschreven voor: Samsung BD-C6900

Apparaat werkt goed en installatie in combinatie met Samsung TV was een fluitje van een cent.

In combinatie met TV van Samsung een schitterend beeld.

Het gratis 3D startpakket liet wat lang(4 weken) op zich wachten, maar vandaag eindelijk ontvangen.

Grote teleurstelling zijn de meegeleverde 3D brillen in het 3D startpakket. Deze geven een zeer onbestendige vieze chemische geur (weekmakers??)af.

Zo erg dat je ze na een paar minuten van je neus haalt omdat de geur niet te harden is, en je je wellicht zorgen moet maken over mogelijk schadelijke effecten. het verziekt in elk geval het kijkplezier behoorlijk.

Hopelijk verdwijnd die vieze chemische geur snel, anders gaan ze linea recta terug naar de winkel.

Van Samsung zou je mogen verwachten dat zij dit soort materialen in 2010 niet meer toepassen in hun producten.

Helaas daarom een dikke onvoldoende voor degelijkheid van hun product.

Majo1983 20-10-2011

Hmmm ik heb ook een samsung 3d TV en in combinatie met de blueray speler heb ik ook een gratis startpakket gekregen. In totaal heb ik 5 brillen en geen van deze brillen heeft ook maar enigszins iets van een nare geur afgegeven. Misschien een productiefoutje?

maud1804 26-01-2011
Geschreven voor: Samsung BD-C6900

Ik heb pech gehad. Mijn eerste speler had een defecte hdmi uitgang. De tweede maakt geen automatisch contact met mijn wifi netwerk. Deze is ter reparatie voor 2 weken naar een reperateur geweest. Deze heeft een fimware update gedaan. Nieuwe AK94-0028B.
Nu is het probleem nog niet opgelost! Nog steeds het zelfde wifi probleem. Dat is helaas niet het enige.
Soms start een blueray dvd heel traag. De disc start eerst normaal. Kopieer waarschuwing, Dolby intro en kijkwijzer hoofdstukjes starten normaal. Maar dan!Matrix, deel 1, 2 en 3 starten bijvoorbeeld een 20 tot 30 keer voordat de disc mooi gaat spelen! Het klinkt alsof de laser eerst alle hoofdstukken een halve seconde bekijkt.
Ik ben helaas niet onder de indruk. Voor € 250 verwachte ik toch wat meer kwaliteit. De helpdesk van Samsung is ook teleurstellend.
Ik weet nu niet wat ik ga doen. Weer terug sturen? Misschien eens een week bij de buren neer zetten. Kijken hoe het daar gaat. Ik meld mij nog wel een keer!

arnold41 17-10-2010
Geschreven voor: Samsung BD-C6900

Bij de samsung C8700 46" deze speler aangeschaft. Blue ray echt heel mooi en speelt vloeiend het schijfje af. Ik heb het apparaat op een 8 jaar oude Marant 5.1 receiver "analoog" met goede Av-kabels per kanaal aangesloten. Mijn receiver heeft geen HDMI. Geluid vind ik echt top, zeker boven mijn verwachting (goede kabels maken wel verschil, had eerst geprobeerd met standaard Av-kabels, maar het verschil is echt merkbaar met betere kabels).

Up-scaling van DVD materiaal heel mooi. Aangezien iedereen wel een berg "gewone" DVD's heeft, was dit voor mij wel een belangrijk koop argument. Samen met de C8700 echt zeer mooi beeld (bijvoorbeeld CSI las vegas met veel shots in het donker echt veel detail).
Ik heb dit in enkele winkels zelf vergeleken met de alom bejubelde Panasonic VT25 met Panasonic 3D Blue ray speler. De Samsung combo stak hier echt met kop en schouders bovenuit mbt. upscaling van DVD materiaal. Veel scherper beeld en geen beeldruis!
Enige te benoemen nadelen kunnen zijn dat deze speler nogal een fragiele invoerlade heeft en (voor HDMI receivers) een 2e HDMI aansluiting ontbreekt (alleen als je deze echt nodig hebt).

Voor deze prijs categorie (Blue ray speler) echt een aanrader.

hzw 16-04-2012

sorry klopt niet ik heb een D6900

hzw 16-04-2012

mijn BD6900 heeft geen lade maar een sleuf??
Modelverwisseling

Jan.54 01-10-2010

----------Update review, 1-10-2010----------
In een eerdere review was ik ontevreden, vanwege de niet geleverde starterkit en het 'blijven hangen' van films.

Inmiddels is de starterkit eindelijk geleverd (2 brillen). Ja, met de bijgeleverde animatiefilm is de 3D wel heeel goed. Jammer dat er niet veel op 3D te krijgen is.

Het blijven hangen had een lag niet aan de speler zelf, maar aan de opstelling: beinvloeding door een ander apparaat. Dat is nu wel goed.

----------1e review, 1-9-2010-----------
De eerste blu-ray schijf bleef regelmatig hangen. Bij de tweede af en toe kleine hikjes. Dat is nog geen reden om erg tevreden te zijn.
Een belangrijke reden om deze speler te kopen was de 3D mogelijkheid.
Maar helaas, Samsung belooft wel een starterkit met brillen en een disc, maar ze sturen niets. Hebben ze er zelf weinig vertrouwen in?
Ik kan met deze speler nog niet blij zijn.

Slagmolen 04-08-2010

perfecte 3D Blu ray speler

bedienigs gemak zeer eenvoudig

beeld kwaliteit ras zuiver

Upscaling van oude schijfjes,lijken als nieuw.

zeer tevreden met de aanschaf van deze 3D speler.

let wel op extra aanschaf nodig HDMI kabel 1.4 ivm data
aanschaf prijs €80.

wil deze 3D speler zetten op een 10

Olga20000 20-06-2010
Geschreven voor: Samsung BD-C6900

Na review van Alefroi twijfelde ik enorm of ik deze speller zou kopen.

Uiteindelijk besloten om toch te wagen. Dat is de enige 3D speller, ik heb ook 3D TV van Samsung gekocht en Samsung heeft nu een actie met gratis 3D-brillen en een 3D-film.

Ik moet zeggen dat gelukkig speller bleek een juweeltje te zijn! Ik heb blu-ray film "Princess en de kikker" samen met mijn dochter gekeken en dat ging prima tot het einde.

Verder draadloze internet werd makkelijk geinstalleerd; heb ik een paar YouTube filmpjes gekeken. De eerste installatie duurde even, daarna ging het sneller.

Speller is zeer compact en met mooie een soort touch-screen 'knoppen'.

Het duurt een beetje langer dan bij DVD speler om een film te laden, maar volgens mij is dat bij bijna alle blu-rays het geval.

Ik heb de enige min-punt: afstandbediening (minder relevant voor mij omdat ik een universele van Logitech gebruik).
Wat is die lelijk, afgrijzelijk, alsof die uit jaren negentig is gerukt. Goedkope plastik met enorme lelijke knoppen. Niet te geloven! Zo'n mooie speller met zulke onding leveren. Zijn ze daar blind bij Samsung?! Nou ja, bij mij verdwijnt die toch voorgoed in een la :-)

Ik heb speller net een paar dagen en 3D mogelijkheden heb ik nog niet uitgeprobeerd. Mogelijk over een maandje nog een review met 3D dan.

Alefroi 15-05-2010
Geschreven voor: Samsung BD-C6900

Deze speler lukt het niet een film helemaal af te spelen, na een half uur tot drie kwartier hikt hij op een hoofdstuk-/scèneovergang en stopt dan met afspelen. De speler keert dan terug naar het startscherm van de speler zelf. Ik heb mijn exemplaar daarom teruggebracht naar de winkel en een nieuwe van hetzelfde type meegekregen. Die heeft echter hetzelfde probleem. Ik neem echter geen nieuwe van dit model meer mee. Nou ja, dan is het eigenlijk ook niet meer boeiend om meer over het apparaat te schrijven.