Panasonic DMP-BD60EG-K

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMP-BD60EG-K op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

greenpassenger 09-01-2011
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD60EG-K

heb deze speler nu een jaar in bezit
beeldkwaliteit is uitstekend
geluidsignalen naar mijn yamaha van 10 jaar oud is ook dik in orde, ook dts-hd waarvan ik twijfel heb gehad dat deze nog door mijn oude versterker zou aanvaard worden
dvd wordt in tegelstelling tot andere spelers redelijk vlot ingelezen
enig minpunt: maakt nogal lawaai wanneer je in de dvd-menu bent, maar eenmaal aan het spelen heb je er geen last van

Roland1974 02-01-2010
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD60EG-K

Dat Blu-Ray spelers traag zijn met opstarten heb ik inmiddels ondervonden, maar op mijn Panasonic Viera 42PZ80E is het beeld het wachten meer dan waard. Wat een juweeltje. Ik heb wel de handleiding even goed nagelopen voor de juiste instellingen. Zo staat de instelling voor 24 fps standaard uit. Dat zorgde voor wat schokkerige beelden, maar aangezien de tv 24p ondersteund kon ik de optie gewoon aanzetten en het probleem was verholpen. Aansluiten via ethernet is een fluitje van een cent. (Overigens de tv aangesloten met een redelijk standaard HDMI kabel. Een dure kabel heeft alleen nut als er flinke afstanden (>2,5m) overbrugt moeten worden tussen Blu-Ray en tv. HDMI is een digitaal signaal en dat werkt met enen en nullen. M.a.w. het doet het wel of het doet het niet. Zeker voor afstanden < 1,5m.)
Gebruik is even wennen. Menu's gaan anders dan bij DVD en natuurlijk gaat het allemaal wat trager, waarbij ik mij wel eens afvraag of ik de knop op de afstandbediening wel goed heb ingedrukt etc. Meestal wel dus.
BD-live heb ik nog niet van kunnen profiteren. Bij de film UP zit wel een mogelijkheid, maar kennelijk wordt dat hier niet ondersteund. VieraCast werkt prima. Makkelijk ook. Ben benieuwd naar de nieuwe content in de toekomst.
Verder optisch aangesloten op mijn oude vertrouwde Technics versterker (ook panasonic). Werkt prima en zuiver.

HHHH1111 27-12-2009
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD60EG-K

Op aanraden van mijn collega deze BD-60 aangeschaft en ik ben er tot nu toe goed tevreden over. De AB vind ik een beetje onduidelijk hoe en wat nu wanneer ingedrukt moet worden maar dit is even wennen. De Handleiding is duidelijk en in het Nederlands.
Aansluiten op het internet is via een poort op de N-router (UPC) en dit werkte direct. Niet alle You Tube filmpjes zijn full-screen te bekijken en nog niet alle opties zijn ingevuld in het start scherm.
Over de snelheden ben ik goed te spreken en de beeld en geluidsweergave bij film (DTS-HD) ook.
Over de audio weergave als cd-speler vind ik 'm niet goed. Het geluid mist detail en dat vind ik echt jammer. Zelf ben ik een liefhebber van SACD dus misschien leg ik de lat wel te hoog.
Gelukkig wordt dit goed gemaakt bij het afspelen van normale dvd's en blue-ray.
Toch heb ik een tip voor die personen die graag willen experimenteren in het menu. Indien je een HD-ready toestel hebt aangesloten via HDMI en je stelt per ongeluk in het menu 1080p in dan is het scherm hoogst waarschijnlijk geheel vol met strepen en niet meer leesbaar. Om toch dit menu weer zichtbaar te maken neem je een cinch(tulp-gewoon audio) kabel die je koppelt tussen de composiet video uitgang en een video ingang meestal ergens op het front of aan de zijkant van je lcd scherm. Na terug stellen goede formaat kun je deze kabel weer weg halen.
De usb aansluiting werkt perfect en op het scherm is een duidelijke weergave van de inhoudt te zien. Ook het afspelen van mp3 gaat heel goed.
Voor het geld een mooie blue-ray speler die een 'goed' krijgt zeker voor het geld.

geelen39 25-12-2009

Een geweldige speler
hij ziet er ook nog eens goed uit
ook bij een dvdfilm is het beeld perfect beter dan mijn dvd recorder met upscaling
en het updaten gaat goed ook zonder internet
je pakt een leeg schijfje gaat naar de panasonic site en download de laatste update brandt dit op het schijfje
doet hem in de speler en de speler leest en update je speler je kunt alleen ongeveer 5 minuten niks doen

henkgr 16-12-2009
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD60EG-K

Prima apparaat, enigzins traag, leuke extra's.
Voor het beste beeldresultaat op mijn Panasonic HD-Ready Plasmatv heb ik de speler vast ingesteld op 1080i.

Harro88 10-12-2009
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD60EG-K

Ik ben sinds een paar weken in het bezit van deze topper van Panasonic. Deze BR speler is aangesloten via HDMI op mijn reciever/plasma, vandaar de keuze voor de BD60 i.p.v. de BD80 (de BD80 is alleen interessant als je receiver geen HDMI ondersteunt; koop anders gewoon de BD60)
Een paar pluspunten van deze speler:
erg makkelijk in het gebruik.
Updates binnen halen was ook geen enkel probleem. Verder heeft deze BD60/80 een hele simpele en vooral duidelijke gebruiksaanwijzing. Kunnen andere fabrikanten nog wat van leren.

Qua beeld kan ik verder alleen maar zeggen; super!

jg43 03-12-2009
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD60EG-K

Had hiervoor de Samsung bdp 1600 deze na 2 dagen omgeruild voor deze panasonic (met bijbetaling van €20 en 6 blu-ray disc`s gratis) totaal €169 betaald bij een filiaal van every day low pricing en high serves. De pana komt degelijk over en doet het prima.Heb nu nog HD-ready tv (66 cm) deze wordt volgend jaar vervangen door een 94 cm full HD tv. Beeld is scherp en geluid is uitstekend via HDMI op m`n Onkyo SR TX 507 aangesloten.Kortom ik ben heel tevreden na de pana 14 dagen in bezit te hebben.

wessel XXX 03-05-2009
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD60EG-K

Speler 2 wken in bezit, aangesloten op een pioneer krp-500a. Reden van de deze aanschaf, het is mijn eerste Br-speler, dus eerst wat ervaring opdoen. X-aantal films bekeken op BR maar ook dvd zijn allen top. Kaatje met fototjes erin en gaan.
Wat mij betreft een zeer goede eerste ervaring met BR.
En dat voor 260 Euro.

quaker 02-05-2009
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD60EG-K

Ik heb zojuist deze Blu ray speler aangeschaft en ik ben er tot nu toe tevreden over.

Je hoort welleens mensen over lip-sync problemen, maar daar heb ik geen last van (Onkyo reciever i.c.m. Panasonic plasma)
Sommige receivers hebben de mogelijkheid om de 'delaytime' (tijdsvertraging) aan te passen.
Kun je dit niet, dan heb je denk ik een probleem.
gelukkig bij mij lopen beeld en geluid gelijk.
Als ik het geluid van de versterker en TV samen aanzet dan is een minimale 'echo' waarneembaar.
Maar we praten dan over slechts miliseconden.

Ik heb nog geen Blu Ray schijf getest, maar ik moet zeggen dat de DVD's netjes worden ge-upscaled.
Oudere films blijven oud ! dus verwacht geen wonderen.

Het is wel een langzaam apparaat qua opstarten en uitzetten.
Maar ja, dat was ik al van de Onkyo DVD speler gewend (een vreselijk apparaat!)

De speler heeft wel een kleine ventilator aan boord, maar daar hoor je eigenlijk niets van, zit toch in een kastje.

De CD lade voelt wel wat goedkoop en rammelig aan.
En jammer dat het display erg eenvouding is.
Slechts een paar karakters en dat is het.

De afstand bediening werkt goed, je hoeft niet perse op een meter afstand te richten.

Het geluid is goed en zeker ook met het afspelen van een normale CD.

Wie weet schrijf ik later nog wel een keer een review.
Hopelijk heb ik jullie een beetje geholpen.

Als algemeen cijfer geef ik deze speler een 8.

hjjb 29-04-2009
Geschreven voor: Panasonic DMP-BD60EG-K

Ben 3 dagen bezig geweest het probleem met Lipsync blijft, 3x gebeld met Panasonic. Pas bij de 3x bellen kreeg ik een andwoord waar ik wat mee kon. probleem met Lipsync. Was nog geen oplossing
En men kon niet aangeven wanneer dat opgelost kon worden.als ik nu een Bleuray film zit te kijken ziet het er niet uit en klopt er niks van het geluid bij het beeld. Gelijk terug gebracht naar de winkel waar ik deze heb gekocht. En nu heb ik een sonyBDB S350B voor hetzelfde geld. Aansluiten.. film starten, en nergens geen last meer van.
Conclusie (Panasonic DMP-BD60) is een BUD ding en dit merk komt er bij mij niet meer in goedkopen zooi