Sony BDP-S6500 - Reviews

Steven 04-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie compacte blu-ray speler met goede specificaties

Wij hebben ook een Sony tv dus vandaar ook de keuze voor deze Sony blu-ray. Het is een mooi compact ontwerp en hij heeft veel mogelijkheden. Beeld en geluid is super en handig is ook de WiFi verbinding en app mogelijkheden (oa Netflix).

RdB 06-05-2016 Product paar weken in bezit

Veel waar voor je geld

Sinds 2 weken heb ik deze Sony Blu-ray speler nu in huis en het is werkelijk een heerlijk apparaat. Ik heb deze gekocht samen met een Samsung 4K smart tv en Samsung soundbar. Logischerwijs zou ik dan ook een Samsung speler hebben gekocht en zij hebben ook een soortgelijke speler met min of meer dezelfde mogelijkheden tegen dezelfde prijs in de aanbieding. Echter vanuit verschillende kanalen kwam het advies toch voor deze BDP-S6500 te kiezen. Met name vanwege de geluidskwaliteit die bij deze Sony beter is dan bij de Samsung tegenhanger.

En dat geluid is ontegenzeggelijk fantastisch, al kan ik over de andere speler niet oordelen natuurlijk. Omdat de speler ook nog eens over 4K upscaling beschikt, worden de beelden van mijn Blu-rays en dvd's ook nog eens naar UHD kwaliteit opgepimpt. Over met name de beeldkwaliteit van mijn dvd's ben ik onder de indruk. Zelfs deze worden haarscherp weergegeven, bijna Blu-ray kwaliteit. Ik had al een wat oudere Philips Blu-ray speler maar het verschil met mijn nieuwe Sony is toch wel groot.

Daarnaast zijn de ingebouwde wifi, apps etc. wel handig al heb ik al deze functies ook op mijn tv. De bediening is een fluitje van een cent als ook de installatie van de speler. Hij laadt snel de discs in en doet dat op een geruisloze manier. De RC laat zich intuïtief bedienen en ligt door het handige, kleine formaat lekker in de hand. Qua vormgeving moest ik wel even wennen omdat de speler vrij klein is maar ik moet zeggen dat het wel goed staat dat kleine apparaat. Hij voelt degelijk aan als je deze uit de doos haalt, niet te licht.

Enige minpuntje is dat er geen display op zit. Je kunt dus niet zien hoe lang je onderweg bent in een film of bij welk nummer je op je cd bent. Dit moet je echt op je tv scherm bekijken via de "display" button op je RC maar dat is dan ook het enige. Onoverkomelijk vind ik het in elk geval niet, hoogstens wat onhandig.

Al met al kan ik niet anders zeggen dan dat ik voor de zeer gunstige prijs die ik heb betaald, een zeer goede Blu-ray speler in huis heb gehaald waar ik de komende jaren veel plezier aan zal beleven.