Pioneer BDP-150-K

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer BDP-150-K op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Garfmaster 07-05-2014
Geschreven voor: Pioneer BDP-150-K

In Januari 2013 aangeschaft in combinatie met Denon versterker met Klipsch speakers. Mooie combinatie. Leest usb en geeft dit goed weer via de Denon versterker. Afstandsbediening lijkt uit de jaren 80 te komen maar goed daar is mee te leven. Maar na ruim een jaar stopt de speler er mee en beginnen de films te hakkelen. Hiervoor een LG gehad en 4 jaar lang zonder enige problemen gebruikt. Nu koop je "kwaliteit" ( in januari 2013 159 euro voor betaald) en stopt deze er na iets minder dan 1.5 jaar mee.
Nee valt mij zwaar tegen en de speler wordt niet hersteld maar vervangen door een LG waar ik zeker weet langer plezier van te hebben voor een lagere prijs.

remlov 11-07-2013
Geschreven voor: Pioneer BDP-150-K

Nu ik deze speler een tijdje in gebruik heb,ben ik hier goed te spreken over. De speler onthoudt waar je stopt en gaat daar de volgende keer verder. Laat de speler wel in standby staan anders heb je kans dat de software in de war raakt,alleen de stroom er af als je hem lang niet gebruikt.

Dawson 11-06-2013
Geschreven voor: Pioneer BDP-150-K

De beeld- en geluidskwaliteit is perfect te noemen. De snelheid waarmee de speler opstart is snel, al ligt het soms aan de disc met extra's dat het langer duurt.

Nu de negatieve punten waaraan Pioneer Benelux Almere niets zegt te kunnen doen, dit in meerdere telefonische gesprekken medegedeeld:
-Speler loopt vast als een film te lang op pauze staat, gebeurt enkel met DVD's
-Een enkele DVD loopt vast tijdens afspelen, dit komt volgens de medewerker doordat niet alle fabrikanten zich aan de 'standaard' houden. Heel vreemd wat de discs spelen wel af in een DVD speler van LG, Panasonic en Sony.
-De DNLA functie is een puinhoop, geregeld klapt de verbinding eruit, ververst geen bestand directories, en moet een aantal keer worden gereset met knopje voorkant.
-Tijdens navigeren met afstandsbediening loopt de navigatie stroef tot vast, soms wel 5 sec wachten voordat je het volgende mediabestand (via netwerk) kan openen.
-Het DivX VOD is niet werkend te krijgen, voor geen mogelijkheid. Pioneer verwijst door naar Divx en Divx naar fabrikant hardware.
-BluRay Live, Bonus etc werkt ALLEEN als er een harddisk/USB stick van minimaal 8gb is ingeplugd. De speler beschikt zelf niet over extra geheugen.
-Er is me in december 2012 toegezegd dat er in januari 2013 een 'firmware update' zou komen, deze is er nog steeds niet.

Terugbrengen naar de MediaMarkt heb ik overwogen, maar aangezien Pioneer telefonisch heeft laten weten niets te kunnen doen. Tevens ben ik absoluut niet te spreken over de manier waarop de servicedienst van Pioneer met je omgaat aan de telefoon; zeer ongeïnteresseerd en arrogant. Diverse keren gebeld, geen vertrouwen in opsturen. Ben tevreden over de BluRay weergave, zolang ie het doet, eerste en laatste Pioneer wat mij betreft!

Dawson 28-08-2013

Zoals 'remlov' het probleem omschrijft herken ik. Ik heb bij de instellingen het 'snel starten' uitgeschakeld, de speler lijkt hierdoor wat stabieler te gaan werken. Tijdens het aanzetten zie je boven in het scherm de icoontjes van netwerk oplichten en zien je hem opnieuw verbinding maken.

De functie 'snel starten' ervaar ik, nu ik hem uitgeschakeld heb als onnodige functie. Bij het inschakelen van het apparaat of drukken op 'eject' duurt het ong 3 sec langer voor de speler wakker wordt.

Ondanks dit ervaar ik dat de DNLA functie en met name het bladeren op het (gigabit) netwerk niet lekker loopt. Tevens vind ik het doorlopen van de mappen naar 'hoofdmap' op de NAS een drama, had Pioneer beter moeten maken. Nu de speler bijna jaar in gebruik blijf van oordeel beeld/geluid zijn perfect; maar als je 50/50 voor de extra's (DNLA, etc) gaat kan je beter andere speler nemen!

remlov 24-06-2013

in mijn vorige reactie schreef ik dat de speler stopt na ± 10 minuten,ben er inmiddels achter gekomen waar dit aanligt,wanneer de speler in standby blijft gebeurd dit niet ( kost ± 2½ kWh per jaar )maar hij moet gewoon helemaal uit kunnen en dan niet stoppen na ± 10 min. stoppen met spelen.

remlov 23-06-2013

Bij mij stopt de speler meestal na ± 10 minuten, na gereset te hebben speelt hij dan wel helemaal door ,maar start wel aan het begin zeer irritant,maar het beeld perfect!!
Wat is hier aan te doen?

Dunefan 04-02-2013
Geschreven voor: Pioneer BDP-150-K

speler nu een paar dagen in bezit. Ben er tevreden over
Een aantal tips die ik wil meegeven:

Heb je een surround versterker zonder HDMI dan kun je aansluiten op Coax. Stel de audio uitgang van de pioneer dan in op bitstream en op lt/rt (zie handleiding NL blz 41)

Het je een Apple Imac, zorg dan dat je een DNLA server installeert die werkt. Ik heb Twonky server geïnstalleerd op Imac. Dan herkend de pioneer het als DLNA device (Veel mensen gebruiken PS3 media server, deze wordt niet door de pioneer herkend)

Verder ben ik zeer tevreden over de beeldkwaliteit en de audio mogelijkheden (o.a. flac)

Peter B 20-01-2013
Geschreven voor: Pioneer BDP-150-K

Erg goede blu ray speler zoals je van Pioneer mag verwachten met zeer goed beeld en geluid, 3D is echt perfect, alle blu ray's worden prima weer gegeven, starten in normale modus voor mij snel genoeg op. DVD's worden prachtig bijna HD omdat ze prima geupscaled worden echt een aanrader en voor een super prijs kunnen kopen bij Wehkamp (€ 99,00)

waterfiets66 06-01-2013
Geschreven voor: Pioneer BDP-150-K

Perfecte blu ray speler met zeer veel mogelijkheden.Wilde hem voor de slaapkamer maar staat nu onder omdat hij cd en sacd's zeer goed afspeelt.Hij doet ook perfect dvd's upscalen.Oook you tube zit er zeer goed uit.Heeft usb aan achter en voorzijde ideaal om daar vanaf films en muziek af te spelen.
Moest wel even wennen aan het openen van de lade als je op de afstandsbediening druk duurt het eventjes voordat deze open gaat maar nu helemaal aan gewend mooi apparaat voor een mooi bedrag.