Sony BDP-S790

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony BDP-S790 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rene FF 21-01-2014
Geschreven voor: Sony BDP-S790

Ter vervanging van een overjarige dvd-speler, meteen over naar de blu-ray. Makkelijk in gebruik, degelijkheid zal pas na een paar maanden blijken. Voor de internet faciliteiten kun je beter een WD of Roku kopen. Dit apparaat gekozen wegens de verschillende beschikbare beeldformaten èn de aanwezigheid van LINE_OUT Audio/Video, waarmee je via SCART datgene wat je afspeelt terug inkoppelen in je thuis coax-netwerk.

Marco2525 18-01-2014
Geschreven voor: Sony BDP-S790

Fantastische beeld- en geluidkwaliteit. Speelt blu-ray maar ook SACD af. Zeer goede DAC toegepast. Ook ideaal als mediaplayer voor video en muziek. Maakt de videos en muziek beter door middel van upsampling waardoor bestanden van mindere kwaliteit beter eruit zien of klinken.
Speelt helaas alleen geen FLAC-bestanden af en dat is natuurlijk wel erg slecht aangezien dit een veel gebruikt type audiobestand is (lossless) waaraan geen licentiekosten verbonden zijn. Gemiste kans.

Anoniem 28-08-2013
Geschreven voor: Sony BDP-S790

Mijn eerste indruk is dat de Sony BDP-S790 een heel veelzijdig apparaat is. Je kunt je ogen niet geloven als je naar de beeldproductie van dit apparaat kijkt. Blu-ray is fantastisch met mooie diepe en scherpe kleuren. Ook opnamen in AVCHD worden prachtig weergegeven. Gewone DVD's worden ook zeer goed weergegeven en worden opgewaardeerd. Ik heb geen artifacten of blur e.d. kunnen waarnemen. De geluidskwaliteit van de speler is overall enorm goed. Ook met CD's en SACD's. Zelfs bestanden met MP3 worden zeer goed weergegeven.
De installatie van het apparaat was een eitje met de snelinstelling. De WiFi-verbinding met de ingebouwde wireless lane en de router was zo gemaakt. Wat wel even wennen was het invoeren van de lettertekens via het virtuele toetsenbord van het apparaat. Dit had ik nodig om het password in te voeren voor de beveiligde verbinding. Erg omslachtig allemaal. Dit had Sony beter moeten doen. Ik heb daar zelf inmiddels een betere oplossing voor gevonden, door een app. via het internet te downloaden. Deze app heb ik geïnstalleerd op mijn Samsung GT-P3100 tablet, waardoor ik nu het toetsenbord van de tablet kan gebruiken. Werkt heel prettig, maar er is zo nu en dan nog wel sprake van een aantal kleine bugs. Het is dus nog niet helemaal uitontwikkeld, maar het werkt veel en veel prettiger dan de bijgeleverde Sony afstandsbediening. Nu we het toch over deze afstandsbediening hebben. Hij voelt nogal fragiel aan. Ik heb de meeste gegevens kunnen overzetten op mijn LogitechOne en ik maak gebruik van de Samsung tablet natuurlijk. Tenslotte nog dit: Er zijn heel veel toepassings- mogelijkheden met het apparaat. Er zijn heel veel radiostations van over de hele wereld te streamen. Ook trouwens een flink aantal TV-stations. Er is een toepassing als Opera waarbij je de beschikking krijgt over een flink aantal apps. Kortom te veel om op te noemen.
Maar zelf vind ik het gebruik van You-toube zeer aantrekkelijk. Beelden op een groot scherm weergeven gaat fantastisch en zonder haperingen. Nog even de aansluitingen van het apparaat: Aan de achterkant 1 USB, 1 ethernetport, 2 HDMI's aansluitingen, 1 coaxiale-out, 1 optical-out, 1 analoge line-out video, en 1 analoge line out adio L/R. Aan de voorkant van het apparaat heb je nog een USB-aansluiting, welke overigens heel goed werkt.

Nog even de Pros en cons van het apparaat op een rij:

Pros: Zeer goede beeldverwerking; zeer goed geluid, heel veel mogelijkheden op het gebied van streaming en toepassingen; duidelijke menu's; eenvoudig te installeren. gevoelige wireless LANE antenne met een goede signaalsnelheid kwaliteit 2.4 Ghz 802,11n.

Cons: Flimsy plastic afstandsbediening, Omslachtige invoer van gegevens met het virtuele toetsenbord van het apparaat met daarbij het gebruik van de bijgeleverde Sony afstandsbediening problematisch en zeer omslachtig. Apparaat zelf voelt wat plastic aan, vergeleken met de Panasonic DMP-BDT330/500, Samsung BDP-7500, Pioneer BDP-450, ed., maar deze van een recentere datum.

Anoniem 28-08-2013

Ik wil nog even vermelden dat dit apparaat ook nog een internetbrouwsel heeft. Als je daar mee wilt werken dan hou je dit niet erg lang vol. Even gauw iets opzoeken lukt nog wel. Erg omslachtig en veel gepiel om de URL in te voeren met de leestekens van de bijgeleverde remote.

PierreO 29-08-2013

Hedde gij ook last van de Cinavia-code, of vind jij dat niet relevant.

walenkamp 26-03-2013
Geschreven voor: Sony BDP-S790

In het vergelijk met andere spelers is deze niet juist te beoordelen.Dus: Mijn prille ervaring met deze Sony/BDP-S790/3D is er eentje van verbazing met wat ik zie, hoor en allemaal kan instellen. Niets valt tegen en bijna alles overtrefd mijn verwachtingen.Een heel klein minputje is de statische aantrekkingkracht van het voorfront, waardoor het display soms moeilijk te lezen is.Geluid: glazuiver klankbeeld. Beeld: strak ,helder met zichtbaar kontrast zonder dat het beeld hard wordt.

Anoniem 18-01-2013
Geschreven voor: Sony BDP-S790

Ik heb deze Sony BDP-S790 nu iets meer dan een week in mijn bezit en heb hem als filmfanaat naar volle tevredenheid al veelvuldig gebruikt. Helaas werd de (eerste) Blu Ray speler wel met een defecte lade bij mij afgeleverd maar door een goede/snelle service van Modern.nl werd deze een dag later meteen omgeruild voor een perfect werkend model.

Bij het uit de doos halen van deze Blu Ray speler viel mij op dat hij erg solide aanvoelt dit in tegenstelling tot vele concurrerende spelers, hij weegt naar verhouding een stuk zwaarder dan ik verwacht had en dat is positief bedoeld. Het installeren is een fluitje van een cent, HDMI kabel erin en stekker in het stopcontact en hij is na het uitvoeren van een aantal snelinstellingen zoals de taal klaar voor gebruik. Het hangt een beetje van de overige apparatuur (A/V Receiver enz.) af of er instellingen aangepast moeten worden maar voor kenners is dat geen enkel probleem. Voor de leek kan het dankzij een povere gebruiksaanwijzing wel eens iets lastiger worden.

Deze Blu Ray speler speelt niet alleen 2D/3D Blu Ray's en DVD's af maar ook Super Audio CD's en hij heeft een ingebouwde WiFi-verbinding. Juist dit gedeelte heeft mij positief verrast, makkelijk in te stellen en ik heb dan ook al regelmatig gebruik gemaakt van de streaming mogelijkheden die dit apparaat mij biedt. De beeld- en geluidskwaliteit zijn beide perfect, ook de upscaling van DVD's is in vergelijking met mijn oude Samsung Blu Ray speler zeer goed te noemen. Alles staat bij deze Sony BDP-S790 net even op een hoger niveau en ik hoop dat hij mij de komende jaren maar veel plezier mag bezorgen.

Brommetje198 04-02-2013

Hallo,

Heb je ook al ervaring met het streamen van films vanaf je pc naar de bluray speler? Mkv bestanden bijvoorbeeld ? Alvast bedankt voor je antwoord.

LarzzTop 24-12-2012
Geschreven voor: Sony BDP-S790

Geweldige blu-ray player voor de filmliefhebber. Fenomenaal beeld en geluid. Allerlei instelmogelijkheden. Wil je 3D beeld en heb je geen 3D receiver.Geen probleem. Met 2 HDMI uitgangen sluit je audio en video gescheiden van elkaar aan. Veel internet mogelijkheden en applicaties. Zelfs een browser. Facebook of e-mail kijken: geen probleem. Hij kan zelfs Skypen. Dan heb je wel een camera en microfoon nodig. Veelzijdig spelertje dus met ontzagwekkend veel mogelijkheden. Zelfs video en muziek on demand is mogelijk: SonyEntertainmetNetwork. Moet je wel voor aanmelden en abonnement voor nemen. Logisch natuurlijk. Een topper in deze prijsklasse!

Tikmans 02-07-2012
Geschreven voor: Sony BDP-S790

Absolute aanrader deze Sony BDP-S790. Prachtig beeld en geluid (in combinatie met een 50" Panasonic plasma), veel mogelijkheden en praktisch in het gebruik. Hiervoor had ik een Philips BDP-7700 maar daarvan waren de tiptoetsen, het internet-gedeelte en de afstandsbediening dermate slecht dat ik dat apparaat na twee weken ergernis heb omgeruild voor deze Sony. Dat is een goede zet geweest. Geen haperingen, vastlopers en andere ellende meer dus ik ben dik tevreden met dit apparaat.

PierreO 08-09-2012

Ben blij dat je zo tevreden bent met deze Sony en dat je het nodig vindt om de Philips af te kraken. Maar hoe zit het met cinavia, heeft Sony dat bij deze speler ook zo hoog in het vaandel staan.