• Test panel 7.1 aug 2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tristar KA-5140 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Saartje 18-10-2022

Fijn, compact en goed werkend

Geschreven voor: Tristar KA-5140

Ik heb dit apparaat mogen testen. Wat mij opviel was dat het een mooi formaat apparaat is. Niet te groot, niet te klein en bijna op elk tafel/kastje te.plaatsen. Het apparaat is door het stevige, leren handvat makkelijk op te pakken/ en te verplaatsen. Er.zitten vier standen op, 2x voor koud en2x voor warm. Stand 1 is voor beiden een rustig modus. Standje 2 blaast harder. Ik had verwacht dat het geluid meer zal zijn, maar dit valt goed mee. Ik het het kunnen testen met warm en koud weer. Ik heb het getest in mijn woon-en werkkamer. Nu is mijn woonkamer maar 20 vierkante meter, maar het werkt goed. Bij het testen was de woonkamer 20 graden. Binnen een half uurtje, stand 2, was mijn woonkamer zo'n 7 graden warmer. Daarna nog een halfuurtje op stand 1 laten staan. Daarna maar uitgezet, omdat het echt te warm werd (was inmiddels 27 graden) . Dus zeker voor een werkkamer, kinderkamer, slaapkamer een perfect apparaat. Het enige was dat de 1e paar keer een geur van de Tristar afkwam. Hoe vaker je dit gebruikt, des te minder dit wordt. Natuurlijk heb ik het ook op warme dagen getest. Het apparaat doet waarvoor het gemaakt is. Heerlijk afkoelen. Het is niet zo dat je woonkamer binnen afzienbare.tijd is afgekoeld, dat doet zelfs een airco niet. Maar het is wel heerlijk om een avondje op de bank door te brengen met het apparaat. Het is een goed apparaat, zeker als je nog de cv wil uithouden en bv je werkkamer o.i.d wil verwarmen.

Pluspunten

• Compact, makkelijk te verplaatsen
  • Niet te veel lawaai

Minpunten

• Snoer mag wat langer.

Maribelle1991 19-08-2022

Heel handig om in huis te hebben

Geschreven voor: Tristar KA-5140

Ik vond het een mooi product om te testen.
Gezien ik zelf geen airco in huis heb, en de warme dagen die wij de afgelopen tijd hebben gehad.

Wat mij gelijk opviel wanneer ik hem uit de doos haalde was het uiterlijk.
Hip en zeer makkelijk te verplaatsen door het handvat.

Ik heb hem dan ook in de woonkamer gebruikt, en de ventilator stand was echt prima en voldoende.

De verwarming stand was ook voldoende, voor een niet al te grote ruimte.

Wat ik wel een minpunt van dit product vind is de geur, dat werd wel minder in de loop der tijd.

Zeker een voldoende voor dit product, en zeker ook de mogelijkheden in 1. Neemt ook niet veel ruimte in bezit, waardoor het toch wel erg makkelijk is om in huis te hebben.

Keuzes voor warm, koud, draaibaar, vaste stand en heel makkelijk draaibaar.
Werd na gebruik ook niet extreem warm.

Pluspunten

• Flexibel
  • Makkelijk verplaatsbaar
  • Veel opties (warm, koud, draaibaar, vaste stand)
  • Uiterlijk

Minpunten

• geur

Eline F. 18-08-2022

Goede oscillerende ventilator met onlogische knoppen functie

Geschreven voor: Tristar KA-5140

Wat ons als eerst opviel, was het stevige geïntegreerde handvat waarmee je de ventilator op kan tillen en verplaatsen. De ventilator paste prima op onze kleine tafel in de woonkamer. Het snoer is wat aan de korte kant, waardoor we bij ons bureau een verlengsnoer nodig hadden.
Eenmaal aangezet kwam er een aangename bries vandaan. Overigens is dit geen koele lucht, maar warme lucht wat met een vaart rondgecirculeerd wordt. De knop om de oscillatie aan en uit te zetten ontdekten we iets later, omdat deze op een aan-uitschakelaar lijkt. Onlogisch in onze optiek.
Ook kwam er een sterke lucht uit die je door onze hele woonkamer en keuken rook. Dit vinden wij vreemd, want er wordt aangegeven dat het om een lichte geur zou gaan die spoedig verdwijnt. Dat laatste is bij ons na twee weken testen niet het geval, want tot op heden is de geur niet verdwenen.
Om de ventilator aan te zetten moet je de thermostaatknop ongeveer 120° naar beneden draaien en de functieknop op de gewenste stand draaien. Als je de verwarmingsfunctie gebruikt, verwacht je dat dit een lage temperatuur is, maar dan blijkt dat dit deel van de draaiknop niet eens actief is, omdat je zo’n 120° naar beneden moet draaien om hem aan te krijgen. Wij vinden dit dus een vreemde constructie. Draai je de functieknop op “0”, dan staat de ventilator ook uit.
De snelheid van de wind, stel je in met de functieknop. Er zijn slechts twee standen mogelijk. Omdat de tweede stand ondanks dat dit niet de verwarmingsfunctie was, wat warmte produceerde, hebben we alleen de eerste stand getest.
De verwarmingsfunctie hebben we niet getest in verband met de hitte in huis. Naar wat we snel hebben uitgeprobeerd, is onze verwachting dat de ventilator onze slaapkamer van 9 m² kan verwarmen.

Pluspunten

• Oscillerend bereik
  • Handvat
  • Verwarmingsfunctie
  • Krachtige luchtsnelheid

Minpunten

• Geur
  • Thermostaatknop
  • Oscillatieknop aan achterkant

Daytjuhh 17-08-2022

Tristar 2 in 1 heating fan test.

Geschreven voor: Tristar KA-5140

Wij waren al een geruime tijd op zoek naar een kacheltje voor tijdens de koude kampeer avonden. En eventueel als kacheltje voor onze zolder waar het in de winter best fris kan worden.
Tijdens onze vakantie hebben wij zowel de kachel functie als de ventilator functie kunnen uitproberen.

Het kacheltje ziet er super leuk uit en is erg handzaam goed te verplaatsen met het leren handvat. Wel erg jammer dat het geen omvalbeveiliging heeft. Dit maakt het minder geschikt bijvoorbeeld met kinderen. De occilerende functie is prima maar de afgifte van warmte viel ons tegen. Zeker omdat het 2000 watt is hadden wij daar meer van verwacht. Als ventilator schiet hij ook wat te kort. Het geluidsniveau is helemaal prima als jij vol aanstaat hoor je hem keurig op de achtergrond maar helemaal niet storend. Hij blaast goed rond maar om de temperatuur een paar graden omhoog te krijgen is hij niet krachtig genoeg.

Mijn conclusie een heel leuk retro kacheltjeben makkelijk in gebruik. Hij is perfect voor een beetje extra warmte in de tent of caravan maar niet bij hele koude avonden.

Pluspunten:

*Het uiterlijk.
*De gebruiksvriendelijkheid.
*Het gewicht

Minpunten:
*Hoge wattage
*Geeft iets te weinig warmte af
* Geen omval beveiliging

Pluspunten

• Het uiterlijk
  • Makkelijk te dragen
  • Simpel in gebruik

Minpunten

• Hoge wattage
  • Geen omvalbeveiliging
  • Geeft weinig warmte af

Christina0102 15-08-2022

Goede heater en ventilator

Geschreven voor: Tristar KA-5140

Deze 2 in 1 heater is echt ideaal. Tijdens deze warme dagen heb ik heerlijk kunnen genieten op mijn kamer. Ook getest hoe het product voelde met de verwarmingsstand en die doet het ook erg goed, ideaal voor in de winter. In het begin ruik je dit een beetje, maar dit is al snel over (dit staat ook in de handleiding).
De koelingsstand verkoeld goed wanneer ik in mijn kamer ben en zorgt ervoor dat ik er comfortabel kan zitten. Het heeft voor zowel wam en koud meerdere standen. Ook kun je het zo instellen dat de ventilator langzaam draait en zo dus de warme/koude lucht op meerdere plekken kan rouleert.
Het is een mooi en compact design. Het is een witte heater met lederen handgreep. Juist dat beetje leer geeft het een finishing touch. Zeker een aanrader.

Mariekje 14-08-2022

Koeler valt tegen, verwarmt goed

Geschreven voor: Tristar KA-5140

Mooi compact design met een leren handvat waardoor het de Tristar Heater en Koeler KA-5140 gemakkelijk te verplaatsen is. Dit product heb ik getest tijdens de hittegolf, de verwachtingen waren hoog maar voor een hittegolf of boven de 27 graden koelt het de koeler niet genoeg. Verwarmen nog even buiten geprobeerd toen het was afgekoeld. Gaf voldoende warmte af dus in de winter is dit mogelijk een meer geschikt product dan in de zomer.

Pluspunten

• warmte
  • compact

Minpunten

• koelt onvoldoende

Antje 14-08-2022

zeker aanrader twee minpunten

Geschreven voor: Tristar KA-5140

Wij mochten de Tristar Heater en Koeler uittesten en hebben deze gekozen i.v.m. de huidige energiemarkt.
Waren al een tijd opzoek naar een apparaat dat kon koelen en verwarmen.
We konden het apparaat goed uittesten wat betreft koelen i.v.m. de warme dagen van dit jaar.
Werkt net zo goed als een grote ventilator ondanks zijn formaat. Het maakt natuurlijk niet de lucht koud maar verplaatst de lucht, wat verkoeling brengt. Het design is heel mooi, klein en compact en gemakkelijk te verplaatsen door het handige handvat . Helaas een kort snoertje dus je moet een verlengsnoer gebruiken
Het apparaat maakt wel veel lawaai. Bij volvermogen moet je de tv harder zetten.
In het begin van het testen hebben wij alle knoppen getest maar het apparaat zwenkte niet heen en weer. Na anderhalve week testen begon het plotseling wel te zwenken maar nu met een irritante tik.
Wat het warmen betreft konden wij het apparaat niet goed testen, i.v.m. de hittegolf van 32 graden en meer.
Wel even op de logeerkamer gezet met verwarming aan en er kwam best wat warmte van het apparaat af, dus wij denken wel dat hij een kamer goed kan verwarmen als bijverwarming

Pluspunten

• klein en compact
  • gemakkelijk te verplaatsen
  • leuk design

Minpunten

• zwenkte niet plotseling na week wel
  • maakt redelijk veel lawaai

Stammie29 12-08-2022

Ventilator

Geschreven voor: Tristar KA-5140

Mooi design, makkelijk in gebruik. Geeft snel warmte of verkoeling.
Makkelijk te verplaatsen door het lederen hengsel.

Enige nadeel is dat het snoer erg kort is en dat het apparaat niet vast kan staan maar constant beweegt.

• Handig te verplaatsen

Minpunten

• Kort snoer
  • Kan niet vastgezet worden en draait constant

Chris 12-08-2022

Fan van de Fan!

Geschreven voor: Tristar KA-5140

Ten eerste is deze fan een compacte maar zeer krachtige ventilator. Het apparaat kan voor zijn formaat veel lucht verplaatsen (koelt de lucht niet persee af, maar het voelt wel koeler aan door de wind). Heat functie heb ik niet grondig getest, maar werkt wel gewoon prima zo lijkt het. Handvat is handig om hem te verplaatsen, vooral tijdens deze warme dagen waarbij je hem gebruikt om de koude lucht te verplaatsen naar je slaapkamer. Ook is het draai-voetje ideaal om de lucht meer te verspreiden in een kamer. Dus al met al een top fan!

Pluspunten

• Compact
  • Krachtig
  • Draaivoet
  • Handvat

Minpunten

• Stroomverbruik

a****@c******** 12-08-2022

Een mooi vormgegeven ventilator met heating functie

Geschreven voor: Tristar KA-5140

De vormgeving voelt vintage aan, mooi en compact. Vanwege het bescheiden formaat is hij makkelijk te verplaatsen. Het apparaat is zelfs mee geweest logeren. Het is makkelijk te bedienen. Alleen de term “ koeler” suggereert meer dan het apparaat doet; het verplaatst gewoon de warme lucht van de kamer, zet deze in beweging. Uiteraard heb ik met de huidige hitte de heater niet getest.

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • handig meeneem formaat

Minpunten

• geen innovatie; gewoon een ventilator

IngridO1970 11-08-2022

Matige kwaliteit

Geschreven voor: Tristar KA-5140

Nadat het product uit de verpakking kwam, viel vooral de vieze chemische lucht op. Het heeft dagen geduurd voordat dit verdween. Product voelt kwetsbaar en plastic achtig aan.
Op de koude stand geeft het veel frisse wind. Ook op de laagste stand. Maakt echter veel geluid wat wij storend vonden.
Zodra de verwarming werd gebruikt begon het weer ontzettend te stinken. Wellicht zal dit bij langdurig gebruik afnemen. Wordt wel goed warm.
Hij is licht van gewicht en goed te verplaatsen door het handvat. Is wel groot en lomp om op te bergen omdat het niet demontabel is

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Koelt goed

Minpunten

• Alles is van plastic
  • Ruikt chemisch

i*******@g******** 10-08-2022

Fijne stil apparaat

Geschreven voor: Tristar KA-5140

Ik heb deze heater en koeler mogen testen op het moment dat er een hittegolf was. Moest even uitvogelen hoe het werkte, maar wat een fijn apparaat. Behoorlijk stil..Er zit een draai stand op, maar hij kan ook gewoon 1 kant opblazen. De opening zijn klein genoeg dat e vingertjes van mijn kleinzoon er niet tussen kan komen. Ik heb de heater wel even aangehad, maar met 30°c buiten niet echt goed getest.

Ook vind ik het design leuk..

Pluspunten

• Redelijk stil
  • Klein handzaam
  • Leuk uiterlijk

m*********@g******** 10-08-2022

Handzame ventilator

Geschreven voor: Tristar KA-5140

De tristar mag ik tijdelijk testen voor review.nl. Het is een leuk vormgegeven, handzame ventilator met een handig lederen handvat, waardoor je hem makkelijk van de ene naar de andere plek kan verplaatsen door je huis.
Er zit 1 knop op met 2 koude standen en 2 warmte standen en 1 knop om eventueel extra ( standenloos !) luchtverplaatsing te genereren. Met beide knoppen kan je het toestel aan- en uitzetten. Aan de achterkant zit de knop om het toestel te laten draaien.
Het toestel zwenkt niet ver uit, maar doordat je het flink kan laten blazen, heeft het toch een flink bereik.
Het toestel is niet echt geluidloos te noemen en na een tijd gaat het gezoem en gerammel me toch irriteren, maar dan heeft het de ruimte al flink afgekoeld en kan ik het toestel tijdelijk uitzetten.
Handig (en leuk voor de liefhebber) is het rode lampje aan de zijkant wat brandt als het toestel aanstaat. Mocht je het vergeten/ het gezoem niet meer horen, kan je zien dat het toestel aanstaat.
Het snoer is niet echt lang en dus zal je, als je het toestel ergens op wil plaatsen, al snel een verlengsnoer moeten gebruiken.
Gezien de tropische temperatuur de laatste dagen heb ik het verwarmingselement niet echt getest, maar toen ik de 2 warmte standen opzette, gaf het toestel heel snel een aangename warmte af. Ik neem aan dat dat dus ook snor zit.

Pluspunten

• Handzaam formaat
  • Gewicht
  • Koud en warm

Minpunten

• Niet geluidloos
  • Kort snoer

Snoepiejudge 09-08-2022

Goede heater, maar meer een ventilator

Geschreven voor: Tristar KA-5140

Ik ben zeer tevreden over deze heater/koeler. Hij was wat kleiner dan verwacht maar heeft een strak design. De Heater/koeler is makkelijk te bedienen en eigenlijk spreekt het voor zich.
Ik heb hem gebruikt beneden om te koelen. Hij maakt het niet kouder maar dat had ik niet verwacht. Het zorgt wel voor een koele bries en dat is al heerlijk met deze hitte.
Het verwarmen doet hij wel goed. Een kleine kamer is erg snel verwarmd en dat vind ik zeer prettig voor de winter.
Ik ben zeer tevreden over de Tristar heather/koeler, hij voldoet aan mijn verwachtingen.

Pluspunten

• Verwarmd goed
  • Koele bries
  • Klein en stevig

Minpunten

• Meer ventilator dan koeler

N******@h********** 07-08-2022

Meet van verwacht

Geschreven voor: Tristar KA-5140

Ik had met verwacht van het koelen. Het apparaat is handzaam en ziet er mooi strak uit. Het was buiten bijna 30 graden en binnen 24,5. Ik wilde een kleine ruimte koelen. Ik voelde nauwelijks verkoelende lucht. Ongeveer 30 cm vanaf het apparaat voelde ik frisse (niet eens koude) lucht. Strand 1 of 2 maakte niet echt uit qua hoeveelheid lucht. Het geluid vond ik ook niet aangenaam. Een simpele ventilator heeft hetzelfde geluid, maar meer koele lucht. Na een uur of twee heb ik het apparaat uit gezet en de deuren naar buiten open gezet. Ook jammer dat het apparaat automatisch draait en dat dat niet stopgezet kan worden. Misschien verwachtte ik teveel, als ventilator op je bureau naast je lijkt het me een prima apparaat. Verwarmen heb ik vanwege de temperaturen buiten nog niet gedaan.

• Handzaam
  • Zowel koelen als verwarmen

Minpunten

• Koelt niet bijzonder
  • Draait automatisch
  • Geluid te aanwezig
  • Weinig verschil in standen
  • Kleine marge in standen

Snoepiejudge 09-08-2022

Vanaf de achterkant kan je deze uitzetten! Er zit een klein knopje voor het draaien stop te zetten.