Boretti Davinci Nero - Reviews

6,8

jon 31-07-2016 Product paar dagen in bezit

niet tevreden over boretti

2,7
In 2011 een Boretti Da Vinci Nero aangekocht naar 5 jaar is de binnenkant volledig
Door geroest, valt helemaal uit elkaar omdat het uit gewoon plaatstraal is en geen inox
Goedkoper merken zij meestal wel uit inox
En dat voor zoon kostelijk merk

Léon 08-06-2016 Product paar dagen in bezit

Boretti Da Vinci Nero

Wij zijn zeer tevreden over onze nieuwe buitenkeuken. Hij is zeer makkelijk in elkaar te zetten en erg gebruiksvriendelijk. klein minpuntje is het schoonmaken van deze bbq wellicht met het juiste schoonmaak middel zal het beter gaan.

oud ijzer 06-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Beste mensen,

Mijn boretti valt spontaan uit elkaar, levensgevaarlijk.
Ik dacht eens te googlen naar reviews...........
Ongelooflijk, ik sluit mij aan bij Guido. Exact dezelfde ervaring, verschillende elementen zijn totaal doorgeroest.
De hoes was inderdaad na een week al kapot.
Ik kan me herinneren dat je vroeger (jaren 70-80) fantastische mooie auto's kon kopen uit Italie.
Nadeel was toen, als je de showroom verliet roeste de auto al.
Met de bbq van Boretti, is dit exact hetzelfde geval.
Dacht alleen dat dit niet meer bestond, anno 2000.

Guido_Trampe 28-06-2015 Product jaar of meer in bezit

6,7
Sinds 2008 ben ik in het bezit van de boretti DaVince Nero. Man wat was ik gelukkig met dit prachtige apparaat. Altijd heerlijk op gebakken, gegrild en gekookt. Wel viel me vanaf het derde kjaar al op dat er zich overal serieuze roest ging vormen. Dat verbaasde me zeer omdat de machine na gebruik altijd meteen weer in de garage werd opgeborgen. Dat moest ook wel omdat de bijgeleverde hoes na 3 keer gebruik al gescheurd was.

Vorig weekend de unit weer uit de garage gehaald. Ik wilde hem geburuiken om te grillen op een feestje. Toen ik de gasfles open draaide hoorde ik het gas meteen lopen. Nadere inspectie leerde dat het volledige binnenwerk van de BBQ is weggeroest. Piezo ontsteking werkt niet meer, gasbranders hangen los en gasafsluiting is ook defect (staat altijd open). Dus nu na 7 jaar is mijn BBq van bina 1.000 euro niet alleen onbruikbaar maar zelfs serieus gevaarlijk geworden.
Ben wel benieuwd naar ervariungen van anderen hierin. hoe ga ik hier mee om? Ik realiseer me dat de BBQ niet gloednieuw meer is, maar om een 1.000 euro BBQ in 7 jaar af te moeten schrijven terwijl ik er uiterst voorzichting mee om ben gegaan. Ik vindt het moeilijk te verkroppen. Ik zal ook een melding maken bij Boretti om te kijken wat zij van deze kwestie vinden.

ruparee 08-05-2015 Product paar dagen in bezit

5,7
De bodemplaat, waar de deurtjes overheen gaan als je ze open en dicht doet, begint te roesten.

Ook de branders reageren niet op de manier waarop je dat mag verwachten van zo'n topmerk BBQ.

Om nog maar niet te spreken over de hoes. Die is in de hoeken en onderin ook ingescheurd, Zonde van alles..

benjoost 08-01-2015 Product jaar of meer in bezit

Na de goede service van Boretti is mijn mening over dit produkt zeer gestegen. Een aanrader dus. De hoes is vervangen en als je de BBQ ingevet wegzet en regelmatig kijkt heb je nergens last van.

benjoost 15-09-2014 Product half jaar in bezit

Mooie zeer gebruiksvriendelijke bbq de davinci nero. Elke week komt er wel iemand bbq-en en vinden hem zeer mooi. Echter de hoes begint nu al te scheuren en was binnen enkele weken al verbleekt wat geen solide indruk geeft maar ook geen gezicht is. Hoop dat hier wat aan gedaan kan worden.

Lexjmt 16-08-2014 Product jaar of meer in bezit

Ik heb de Boretti nu ruim 1 1/2 jaar in gebruik en hij functioneert op alle fronten uitstekend. Alleen begon een paar maanden geleden de buitenhoes scheuren te vertonen. Een telefoontje en het opsturen van een paar foto's waren voldoende om geheel gratis een nieuwe hoes thuis bezorgd te krijgen.
Dat noem ik service!

cc79 01-05-2014 Product jaar of meer in bezit

6,3
Ik heb deze bbq reeds 2,5 jaar, de branders, zijwanden,etc zijn aan het doorroesten. Ik heb een maand gelden een vriendelijke mail naar boretti gestuurd voor een offerte voor de reparatie, hier wordt simpelweg niet op gereageerd. Heb de mail nogmaals verstuurd vandaag, in de hoop dat zij wel een oplossing voor mij vinden!

Pelly.nl 20-04-2014 Product jaar of meer in bezit

6,7
Mooi ding in het begin had ik een plaat krom en de hoes stuk beide super snel opgelost en vervangen door boretti. Nu een jaar verder en begint dat ding te roesten en af te bladeren , dus wij mailen krijgen heel snel een mail terug van stuur eens wat foto's doe je dit hoor je niks meer terug. Vind erg jammer dat de service nu nul is.

Iphaul 16-03-2014 Product jaar of meer in bezit

5,7
Na enkele jaren gebruik ervaar ik een ernstig probleem met dit toestel. Heb de klantendienst een laatste maal aangeschreven en hoop op een correcte afhandeling. Wordt vervolgd dus...

emilekkkk 15-03-2014 Product jaar of meer in bezit

3,7
Het gebruik om er op te koken is goed, maar het schoonmaken is tijdrovend en moeilijk bereikbaar op sommige plaatsen (o.a. onder de branders). De kwaliteit van het plaatmateriaal en de coating is zeer slecht. Het lijkt wel of het materiaal gecoat is met roest eronder.De coating laat gewoon los op bepaalde plaatsen (met name de bodemplaat)Heb die plaatsen kaal gemaakt en opnieuw gespoten.
Ook de hoes scheurt snel aan de zijkanten op de naden.

Jacksoncreil 28-11-2013 Product jaar of meer in bezit

Erg prettige barbeque in gebruik! Ook de service van Boretti is ongekend goed: In het begin had ik een probleempje met een zijbrander en binnen een paar dagen komt er een Boretti monteur langs om dit te verhelpen. Na ca 2 jaar intensief gebruik vond ik dat de roosters en bakplaat wat minder werden, hier en daar een roest plekje. Na melding bij de servicedienst van Boretti kreeg ik te horen dat dit waarschijnlijk veroorzaakt wordt door (te) intensief schoonmaken. Zodoende beschadig je de emaillelaag en krijg je roestvorming. Toch kreeg ik voor deze keer een volledige set bakroosters kosteloos toegestuurd!! Top!

Wortelstampot 23-08-2013 Product jaar of meer in bezit

3,3
Een vreselijke slechte BBQ. Inmiddels staan de blaren onder het zwarte emaille van de roest, en de hoeken onderaan (bij luchtopeningen) zijn ook aan het doorroesten - terwijl de BBQ altijd droog staat onder een veranda (onder de bijbehorende hoes, waarvan de naden ook loslaten). De beschermers boven de branders zijn eerder vervangen maar roesten wederom. Veel te duur voor zo'n slechte kwaliteit. Waardeloos.

Maryska1282 17-08-2013 Product jaar of meer in bezit

6,7
De degelijkheid heeft te maken met de roosters en vooral met de hoes.
Bbq is inmiddels 2,5 jaar oud en heeft altijd het gedegen onderhoud gehad zoals het moest.
Maar na een jaar begonnen de roosters al te roesten. Contact gehad met boretti en de roosters
zijn inmiddels vervangen ( wat eigenlijk niet moet kunnen ) we moesten hier trouwens wel gewoon voor betalen. Na veel aandringen met maar liefst 30% korting. Maar de hoes is van een dergelijke kwaliteit dat gewoon slecht te noemen is.
Bbq heeft in de winter altijd binnen gestaan, maar de hoes is na een jaar al gaan scheuren. Vindt niet dat dat kan voor een bbq van deze prijsklasse.
De hoes is dus zeer zeker een punt van verbetering waard

Pikkepully 09-07-2013 Product jaar of meer in bezit

7,3
Heb de bbq inmiddels een paar jaar. Een genot om op een mooie zomerdag aan te koken. Mooi vormgegeven en een goed resultaat. Echter de kwaliteit en het onderhoud aan dit apparaat zijn belabberd. Daar had ik wel iets meer van verwacht voor die ruim €800,- Zoals reeds vermeld in eerder reviews heb ik al meteen een nieuwe hoes moeten kopen omdat de originele veel te klein is. Ondanks de bbq droog in de schuur staat na het seizoen begint ie aan alle kanten te roesten en is met name het binnenwerk er slecht aan toe. De main burner zit compleet los omdat de zelftap schroef geen houvast meer hebben. De zogenaamde flavour grids vallen de gaten in. Verder is het schoonmaken een crime. Ik probeer nu of ik bij de importeur losse onderdelen kan krijgen zodat ik het e.e.a. kan vervangen. Weet iemand een service nummer? Heb inmiddels wel een explosie tekening van het apparaat met alle onderdeelnummers

Eddo40 08-06-2013 Product jaar of meer in bezit

De Boretti is een uitstekend apparaat en maakt buitenkoken erg gemakkelijk en zeer aangenaam! Alleen wel erg jammer dat de kwaliteit van de materialen tegenvalt. De hoes is niet van goede kwaliteit en scheurt. Helaas begint ook de geemailleerde zwarte laag los te laten op de zijpanelen (blaasvorming onder de lak) en op sommige plekken laat de laag los en roest. Er staat dat de buitenkeuken buiten lan blijven staan, maar dat is dus niet aan te bevelen. Het apparaat gaat dan wel erg snel achteruit.
Ondanks dat de keuken er eigenlijk niet mooi meer uitziet, is het nog steeds wel leuk om buiten te koken en te BBQ-en.

tomvanderbeeke 03-06-2013 Product jaar of meer in bezit

6,3
Sinds 2011 in bezit van Boretti da Vinci. Al na 1 winter problemen met originele hoes; was gewoon paar maten gekrompen leek het wel. Na contact met Boretti keurig snel nieuwe hoes gekregen van ander materiaal. Echter, ook deze hoes lijkt niet bestand tegen weersinvloeden. Binnenbekleding verandert van structuur waardoor er nu op hoekpunten makkelijk scheuren invallen etc.
Boretti zelf staat 24/7 keurig onder de hoes in de tuin. Na deze winter blijken er in de coating echter allerlei roestplekken te zijn ontstaan... Bobbelt her en der, laat los, kortom slechte zaak voor zo'n duur apparaat met deze naam.

Paco31 18-05-2013 Product jaar of meer in bezit

4,3
Ik wil als aanvulling van mijn eerdere review nog even reageren over de bevestiging van de branders. De bevstiging van de branders aan het huis van de bbq zijn doorgerrot. Ik heb er andere boutjes met moertjes aan moeten bevestigen om het op zijn plaats te houden. Ik hoop dat ik nog even met de bbq door kan, maar vrees van niet.

Paco31 18-05-2013 Product jaar of meer in bezit

4,3
Ik heb de Boretti bbq gekocht omdat mijn vorige bbq zijn diensten al heeft bewezen. Ik koos voor een Boretti omdat ik dacht dat de kwaliteit van hoog niveau zou zijn. Niets is minder waar. De kwaliteit is zeer tot zeer slecht te noemen. De boutjes zijn doorgedraaid. Lak van de bbq is gaan bollen. Gasgeleider is doorgeroest. Hoes is gescheurd en niet berekend op bepaalde weersomstandigheden.Ik heb deze bbq net drie jaar en dacht dat ik wel enkele jaren met deze bbq kon doen. Gezien de prijs is deze in verhouding met de kwaliteit van de bbq niet evenwichtig. Zeker voor n gerenommeerd merk als Boretti. Volgende keer maar voor n goedkopere kiezen