Alecto DBX-79

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto DBX-79 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

marcel12345 29-12-2012
Geschreven voor: Alecto DBX-79

Wij hebben deze babyfoon bij de Aldi gekocht (elec) voor 35 euro en zijn er tevreden over, zeker gezien het prijsverschil met andere babyfoons. (geen ervaring met andere bf's)
We hebben deze bf nu 2 maanden in gebruik.
De geluidskwaliteit is redelijk tot goed, de gevoeligheid prima.
Dat de tijd/datum wegvalt als het basisstation uit gaat is jammer maar zie ik niet echt als een nadeel.
Het enige echt grote nadeel is de batterijduur van de handset.

Pluspunten :
- gebruiksgemak
- liedjes
- talk back functie
- werkt ook op batterijen
- laag stroomverbruik basisstation
- ledjes op handset
- goed bereik

Minpunten
- liedjes worden ook via handset doorgegeven (verklaart deels korte batterijduur)
- gebruiksduur handset, is erg snel leeg (iemand ervaring met ander type/merk aaa-batterijen ?)

Marcel646 02-03-2011
Geschreven voor: Alecto DBX-79

Na maandag JL. de DBX-79 gekocht te hebben is deze in de van maandag op dinsdag al kapot gegaan.
Hij lade niet meer op en het ouder toestel ging niet meer aan.
Dinsdag met het apparaat terug gegaan naar de winkel waar ik deze gekocht had bleek het om een bekend probleem te gaan met een serie van deze babyfoons.
De winkel medewerker zij mij dat bij het toestel defecte batterijen zaten.
Toen hij andere batterijen in het oudertoestel had gedaan wou hij het apparaat nog eens helemaal controleren.
Wat bleek nu, bij controle bleek dat nu het babytoestel het niet meer deed.
Kreeg gelijk van de winkel een nieuwe mee naar huis met gelijk een setje nieuwe batterijen.
Deze heb ik bij thuiskomst meteen aangesloten en deze bleef het wel doen.
Er is alleen een min punt: De batterijen zijn wel snel leeg.

rooiepieter 30-11-2010
Geschreven voor: Alecto DBX-79

Goed apparaat met veel mogelijkheden. MAAR dit lijkt maarmin punten
Snel leeg

degelijk

minpunt muziekje duurt kort

Bjorn Huyse 26-09-2010
Geschreven voor: Alecto DBX-79

Gebruiken nu enkele maanden deze babyfoon, ook gekocht in de Aldi, en hebben nog geen enkele keer een probleem gehad. Altijd onmiddellijk bereik. Ook meegenomen op vakantie en daar (zijnde andere omgeving) onmiddellijk perfect bereik. Zeer goede geluidskwaliteit. En ja, op de ouderunit kan je de geluiden (toetstonen) niet uitzetten, maar is dat nu HET belangrijkste van een babyfoon??? Ik kan maar zeggen dat we voorheen een babyfoon van Prémamam hadden die 180 EURO (!!!) koste en deze was heel slecht. Heel moeilijk bereik. Bij verplaatsen soms 30 min wachten op bereik en dat voor een babyfoon van 180 EURO. Wij zijn uitermate tevreden over deze babyfoon en zou hem echt aan iedereen aanraden !!

MarcoBlok 24-05-2010
Geschreven voor: Alecto DBX-79

Opvallend om te zien dat het apparaat vooral wordt verkocht voor 2e kindjes. Zo ook bij ons. Ik deel alle kritische opmerkingen van de voorgangers. Het apparaat heeft te weinig bereik en piept bij iedere druk op de ouder-unit zonder dat je dit uit kunt zetten. Ook wij hebben dit apparaat gekocht omdat ie zo'n 30 euro minder kost dan de DBX 88, maar achteraf hadden we dat geld er graag voorover gehad. Voelt een beetje als eigen schuld, maar het blijft desondanks ook objectief beschouwd een slecht apparaat dat in feite daarmee nog te duur is geprijsd ook.

daan1970 08-05-2010

---------- update review 08-05-2010 ----------
Wij hebben inmiddels de dbx 79 al weer wat langer in bezit (zie mijn eerdere beschrijving in 2008). Ik ben nog steeds van mening dat wij beter een tweede DBX 88 hadden kunnen kopen. De 79 die we voor ons 2e kind hadden gekocht werkt nog steeds, al hebben we de batterijen vervangen door een zwaardere oplaadbare versie (dit op aanraden van Alecto zelf) aangezien de babyfoon erg snel leeg was. Ik heb de handset al meerdere malen laten vallen aangezien hij erg glad is en onhandige vorm heeft (daarbij is het klepje achterop afgebroken welke nu met plakband vastzit) het pleit wel voor de 79 dat hij het nog steeds doet. Het volume is nog steeds zacht. En ook de gevoeligheid blijft achter bij de 88. Ik heb het idee dat hij selectief is in het soort geluid dat hij doorgeeft (en dat heeft niet te maken met de gevoeligheid die je in kan stellen). Wij hebben de 88 gebruikt voor ons jongste kind en de 79 naar ons oudere kind doorgeschoven omdat we twijfelden aan de gevoeligheid voor kleine geluidjes (terwijl we de 79 voor onze jongste erbij hadden gekocht). Het berijk is goed. De datum en tijd gaan steeds naar nul als het basisstation uit gaat. Maar die gebruiken we eigenlijk niet (al kunnen we nu goed zien hoelang onze dochter er al inligt (de tijd begint altijd bij 12.00 uur, dus kun je vanaf daar verder tellen). De liedjes gebruiken we eigenlijk niet, maar die functioneren hetzelfde als bij de 88. De vormgeving ben ik nogsteeds niet over te spreken. Je activeert veel te makkelijk perongeluk knoppen en hij ziet er erg goedkoop uit. Kortom. Hij voldoet, maar de DBX88 is beter.

---------- oude review 12-09-2008 ----------
Wij hebben deze babyfoon gekocht voor ons tweede kindje en hebben al een DBX-88 in ons bezit.

De DBX-79 voldoet prima en is iets goedkoper dan de 88. Maar ik vind de uitvoering erg goedkoop. De knoppen zijn zo geplaatst dat als je de ouderunit oppakt, je ze perongeluk activeert. Ook kun je hem niet even in je broekzak stoppen, want dan activeer je ook de knoppen. Zodra je de baby unit uitzet, gaat gelijk het alarm op de ouderunit aan, bij de 88 heb je nog genoeg tijd om de unit uit te zetten voordat hij gaat piepen. De ouderunit gaat ook hard piepen zodra je hem aanzet. (dat moet je dus niet te dicht bij de babykamer doen). Ook vind ik de geluidskwaliteit (metname het volume) beter van de 88. Het menu werkt prima en is duidelijk. De slaapliedjes gebruiken we niet en ook de zaklamp heb ik nog nooit gebruikt. De talkback functie is prettig om als ouders met elkaar te communiceren. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, daarvoor heb ik hem nog niet lang genoeg in bezit. Ook het bereik heb ik nog niet getest. In en om het huis doet hij het prima, vergelijkbaar met de 88.

Ik ben tevreden over de 79, hij doet wat hij moet doen, maar als ik ooit een nieuwe moet kopen ga ik denk ik toch weer voor de 88.

Hendr 07-05-2010
Geschreven voor: Alecto DBX-79

Wij zijn wel tevreden over deze babyfoon. Met een logeerpartijtje de volumeknop kapotgevallen (van trap). Wil graag weer dezelfde bestellen.
Ontvangst / geluid is goed. Datum en tijd valt inderdaad elke keer weg, maar wat doe je daar eigenlijk mee?? Wat wij een groot pluspunt vinden is dat er muziek op zit en deze van een afstand aan kunt zetten, ideaal.
Dus weer een nieuwe bestellen.

F.N.Gerritsen 06-10-2009
Geschreven voor: Alecto DBX-79

waardeloos ,gekocht bij Aldi voor onze 2e en na een maand al defect.
Ouder unit laadt de baterijen niet meer op. Nieuwe baterijen geprobeerd zelfde resultaat, doet het een paar uur en dan ineens een piep toon dat de baterij leeg is terwijl het apparaat gewoon in de lader staat. Apparaat werkt nu allen nog op gewone baterijen maar dat word een duur geintje want die gaan maar een uurtje of 7 mee, mijn advies koop een Philips (onze vorige gaat al 2,5 jaar mee Dag/nacht)

mhit 28-07-2009

---------- update review 28-07-2009----------
Wij hebben het defecte apparaat naar fabrikant terug moeten sturen, kregen wel vrij snel een geheel nieuw apparaat. Helaas echter WEER met dezelfde problemen (plus nieuw probleem): Geeft foutieve temperatuur aan, datum/tijd kan niet worden ingesteld en heel zacht geluid.

---------- oude review 27-01-2009----------
Helaas hebben wij dezelfde problemen:

Zeer zacht geluid, ook bij maximaal niveau.

Tijd en datum moet steeds opnieuw worden ingesteld

En inmiddels is na enkele maanden nu ook de oplader defect

wollie9b 25-07-2009
Geschreven voor: Alecto DBX-79

ik ben ook heel tevreden over dit apparaat. duidelijk goed bereik leuke deuntjes erop wat wil je kind nog meer

Hennus 29-04-2009

Prima babyfoon.
Het geluid is prima en ook heel hard, dus ik vraag me af wat anderen bedoelen dat je goed moet luisteren.

De winkel waar ik hem kocht gaf als tip hem niet altijd op de oplader te laten staan.
Dan gaat de batterij sneller leeg.
Ook alleen maar oplaadbare batterijen gebruiken.
Dus ouderunit gewoon pas opladen als je ziet dat hij bijna leeg is!
Ook makkelijk in gebruik, ouderunit mooi klein en handig om bij je te houden!

Renswouw 03-04-2009
Geschreven voor: Alecto DBX-79

Wat een pruts apparaat, heb hem aangeschaft voor 2e kind.
Geluid is veel te zacht, datum en tijd verdwijnen op het moment dat de basis uitgaat, je ziet de lampjes ook niet of nauwelijks oplichten (overdag, hebben ook gemerkt dat ie niet de alles op vangt,mn vrouw riep me en het ding reageerde niet terwijl ik hem niet gevoelig had staan.
Hebhem nu retour gedaan en een DBX-88 aangeschaft, dit is een apparaat dat wel is te vertrouwen.

DylanL 23-03-2009
Geschreven voor: Alecto DBX-79

Deze BF is onlangs bij de Aldi verkocht onder de naam Elec. Hij bevalt prima (ik heb geen last van te laag volume) alleen de lader voor de ouderunit werkt niet. Hij geeft aan dat hij laadt, maar de batterijen lopen simpelweg leeg totdat de babyfoon helemaal niets meer doet. Ook niet als hij in de lader staat. Heb nieuwe batterijen gekocht en daarmee gebeurt hetzelfde.
Wel mag ik mag hem kosteloos opsturen naar Alecto waar ze hem zullen onderzoeken.

Jennie 13-01-2009
Geschreven voor: Alecto DBX-79

* maximale geluidsnivo en gevoeligheid van de 79 is heel erg zacht(je moet vaak goed luisteren of je iets hoort, terwijl dat bij de 88 nooit hoefde)

Yom 19-11-2008
Geschreven voor: Alecto DBX-79

Ook wij hebben zowel een 88 als een 79 in bezit. Achteraf gezien hadden we beter voor een 2e 88 kunnen gaan, maar je denk dat een model uit 2008 een verbeterde versie van het 2004-model is. Dus niet. Hier de grootste minpunten vd 79:

* maximale geluidsnivo en gevoeligheid van de 79 haalt absoluut niet het nivo van de 88 (je moet vaak goed luisteren of je iets hoort, terwijl dat bij de 88 nooit hoefde)
* de 79 is kleiner, platter, maar heeft cheapy indruk zowel in vormgeving als materiaal
* geen Nederlandse taal in menu (althans in ons model)

Pluspunten:
* de 79 gebruikt normale oplaadbare AA-batterijen gebruikt (de 88 en ingebouwde accu), en dus te vervangen.
* de muziek speelt 20min tov 5min in de 88 (scheelt dus 4x extra herstarten muziek :) )

Kortom, de 79 voldoet, maar we zouden als gezegd toch weer een 88 gekozen hebben.