Alecto DBX-85 - reviews

• Degelijkheid
    8.3

7,4
Product een jaar of meer in bezit
Het binnenwerk is Chinees en dezelfde print zie je terug in vele merken. De techniek die er achter zit is bijzonder goed maar de degelijkheid verdient echt een één. Drukknopjes, batterijveertjes, etc. het echt gewoon troep. Ik kan het weten ik heb ondertussen al meer dan 100 van die dingen in reparatie gehad en vele met afgebroken schakelaars van de print, oplaadcircuit doorgebrand, versterker IC kapot, transceivermodule kapot. etc. Vaak niet meer te repareren en dan wordt het een passend donorapparaat zoeken en onderdelen of hele print overzetten Als ze daar wat kwalitatief beter spul in stoppen gebaseerd op dezelfde techniek dan heb je een prima babyfoon.
Product een jaar of meer in bezit
Eerste set was na 3 jaar kapot, nieuwe gekocht omdat er nog een kleine bij kwam, deze is in minder dan een jaar al kapot. Het bereik en geluid is wel goed ( als ie het doet), ik zal alleen nooit meer een product van alecto kopen. Ook omdat ik nog een projector heb van dit merk die het ook niet goed doet.
9,4
Product een jaar of meer in bezit
Bijna drie jaar in bezit van deze babyfoon. Doet het erg goed in en rondom huis. Doet wat hij moet doen zonder storingen. Zowel open te beluisteren,als bij bepaald geluidsniveau.
Product een jaar of meer in bezit
Deze babyfoon al 4 jaar in gebruik. Werkt goed. Goed bereik, ook bij ons bovenburen. Geen ruis en een fijn nachtlampje.
6,8
Product een jaar of meer in bezit
Prima babyfoon, maar nu, naar 3 jaar matig gebruik issie kapot. Repareren kost veel geld aldus Alecto. Deze kan nu dus naar de milieustraat... Jammer hoor, zo'n niet duurzaam apparaat!
6,4
  • Bereik 7
Product een jaar of meer in bezit
Goede babyfoon die doet wat die moet doen. Helaas is hij nu deels defect na een kleine 2 jaar gebruik. (Eerst een half jaar in een doos gezeten, dus geen garantie meer). De babyfoon kan niet meer opladen wanneer we hem in het oplaadstation plaatsen. Ook gaat de babyfoon niet aan in het oplaadstation. Oplossing: batterijen opladen in een standaard oplader en in de babyfoon plaatsen. Niet ideaal, maar het is niet anders. Daarom een 2 voor degelijkheid.
7,4
Product een paar dagen in bezit
Makkelijk in gebruik te nemen, goed geluid. Handig om de ouderunit met clip even mee te kunnen nemen. Mooi nachtlampje.
  • Mogelijkheden 10
Product een paar weken in bezit
dit is wederom onze 2e babyfoon ( ivm 2 kinderkamers met peuter en baby) van alecto, we horen ieder geluidje alles wordt gehoord, helder geluid geen gekraak, ook erg handig is de talk functie, wij zeggen dan meestal als we beneden zijn nog welterusten tegen de kinderen waar ze erg rustig van worden.... ook erg gemakkelijk is de volume toets,om het geluid evt te dempen kortom,een echte aanrader ook qua prijs!
Product een paar weken in bezit
fijne babyfoon, duidelijk geluid, en niet teveel knopjes erop, super fijn
Product een paar dagen in bezit
Heel degelijk apparaat. fijn in de omgang, maar inderdaad jammer dat hij niet heel ver bereik heeft. En niet veel geld voor zo iets.
4,4
  • Geluidskwaliteit 5
  • Bereik 1
Product een jaar of meer in bezit
Babyfoon nu een jaar en 4 maanden in bezit. Als hij het doet, doet hij het redelijk (vooral niet uit doen!!) Soms slaan de lampjes onverklaarbaar uit in het rood, terwijl er geen geluid is. Soms is het geluid vervormd. Dit is allemaal niet heel erg, maar wat super frustrerend is, is het niet kunnen vinden van de babyunit. Als de ouder unit uit staat en de baby unit blijft aan, dan vindt de ouder unit de baby unit 9 van de 10 niet terug als je hem weer aanzet. Belachelijk!! Beide units moeten uit en dan met geluk vinden ze elkaar weer. Neuh...ik ben geloof ik niet echt tevreden.
Product een jaar of meer in bezit
Deze babyfoon heeft verder geen poespas, gewoon een heel degelijk ding, werkt prima, heeft altijd contact, alleen niet een heel groot bereik. Dat is dan ook het enige minpuntje. Voor deze prijs een prima koop!
9,4
Product een jaar of meer in bezit
bij geboorte van mij zoon (5 jaar) gekocht en we gebruiken het nog steeds. het is zeer degelijk en gebruiksvriendelijk. enige nadeel was wel dat de bijgeleverde batterijen heel snel leeg waren maar destijds contact gehad en ik kreeg gewoon nieuwe en natuurlijk moet je na enkele jaren wel nieuwe batterij kopen want zo lang krijg je nou ook geen garantie. top kwaliteit voor heel zachte prijs. ik raad iedereen aan. ik heb geen nadelige opmerkingen behalve dat je rest van je leven met dit ding opgeschept zit
5,2
  • Mogelijkheden 6
  • Geluidskwaliteit 4
  • Degelijkheid 2
Product een kwartaal in bezit
We hebben voor ons tweede kindje 2 babyfoons van dit type gehad. De eerste had zoveel ruis dat je ons zoontje niet kon horen. Die hebben we binnen een week teruggebracht. Toen hebben we een nieuwe gekregen, die ruisde gelukkig niet maar deze viel gisterenavond spontaan uit en is niet meer aan te krijgen. Hij is nog geen 3 maanden gebruikt. Nu toch maar weer een DBX-88 aanschaffen, die hebben we voor onze oudste ook en die functioneert al 2 jaar prima. Dit type is wat betreft degelijkheid enorm tegengevallen.
9,6
  • Bereik 10
Product een jaar of meer in bezit
Heb deze al 2,5 jaar en gebruik hem elke dag. Superding, nooit problemen mee. Heb wel gelijk andere (zwaardere) batt in de ouderunit gedaan die veel langer meegaan. Gevoeligheid is in te stellen van laag (hoor je alleen als er echt wat is) tot hoog (hoor je continue alles) Regelmatig in de actie bij blokker voor maar 39,95
  • Mogelijkheden 10
Product een jaar of meer in bezit
Super babyfoon, nog nooit problemen mee gehad. geen stoorzenders van andere babyfoons. makkelijk in gebruik en stevig. terugspreekfunctie, erg handig als je bij de buren op visite bent en je kind vraagt je wat, je kunt zo op afstand terug praten. goed geluid, je hoort constant wat, sommige babyfoons springen pas aan als er een aantal seconden een geluid is, deze babyfoon staat altijd op scherp. echt een aanrader, nu ruim 4 jaar in ons bezit en nog nooit kapot geweest!
Product een jaar of meer in bezit
Deze babyfoon bijna een jaar in gebruik.Bij aanschaf direct de batterijen vervangen voor andere oplaadbare batterijen met een 2500NMa. Daardoor is de standby tijd verdubbeld van 6 uur naar 12 uur! Geen problemen gehad werkt direct perfect met een goed geluidskwaliteit zonder brom. Tip zet de babyfoon tussendoor wanneer je kind wakker is uit, dan gaat de babyfoon langer mee in standby
5,8
  • Gebruiksgemak 7
  • Geluidskwaliteit 2
  • Degelijkheid 7
Product een paar dagen in bezit
Wij hadden deze babyfoon gekocht, maar hij ruist ontzettend ! Wij kunnen horen dat er iets op de kamer van onze peuter gebeurd, maar wat weten we niet. Normaal is onze peuter aan het praten wat duidelijk te verstaan is, nu door de babyfoon totaal niet. We hebben hem omgeruild omdat iedereen hier lovend over was (we dachten dat het specifiek aan die van ons lag) en kregen een andere (zelfde type) mee. Precies hetzelfde verhaal. Niet te horen en veel ruis. We hebben ons geld terug gevraagd; geen probleem gelukkig.
  • Geluidskwaliteit 7
Product een paar dagen in bezit
Mij lijkt het een prima babyfoon, ik kan er nog niet erg over oordelen omdat ik hem pas net een uur aan heb, haha. T.o.v. onze oude babyfoon is dit wel luxe. -dat je kunt zien wanneer je buiten bereik bent -dat je kunt zien als de batterijen op zijn -dat je terug kunt praten -het nachtlampje (wat natuurlijk niks voorsteld, maar wel grappig) -dat hij dect is, en dat de stations elkaar gewoon opzoeken, automatisch) -dat je hem ook CONSTANT aan kunt zetten -dat ook de baby-unit op batterijen (dus draadloos) kan -dat er 2 "gewone" penlites inpassen (oplaadbaar uiteraard) -dat er lampjes op zitten, dus naast de tv of op een drukke verjaardag is ideaal Ik snap alleen nog niet echt de "gevoeligheidsinstelling" als ik op die knop druk, gebeurd er niet echt iets. Dat moet ik nog eens even uitvogelen. Het is gewoon inpluggen en hopla (ouder unit moet dan wel even 14 uur op de lader (logisch).
Product een paar dagen in bezit
Nog maar een paar dagen in ons bezit maar tot dusver bevalt hij prima. Build quality lijkt prima in orde hij voelt degelijk aan. Makkelijk in gebruik: uitpakken, aansluiten en 1 (kleine) pagina uit de handleiding door gelezen en voila werken.