Alpine CDE-104BTi

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alpine CDE-104BTi op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Gkloen 02-02-2011
Geschreven voor: Alpine CDE-104BTi

ideale radio, vooral het gebruikers gemak.

het parrot systeem werkt echt super! (hoewel ik pas na een jaar er achter ben gekomen dat je opneemt en ophangt met de zelfde knop)

wat betreft het scrollen door je telefoonboek, je kan met de map toets( 1 en 2) letters van het alfabet selecteren.

er is wel een limiet van muziek op de usb stick (max. 100 mappen met daarin max. 100 nummers)

ook ik heb last van het probleem dat de radio telkens unit error aangeeft. heeel hinderlijk.
over het algemeen formatteer ik de usb en zet er dan opnieuw muziek op. zit ik in de auto en hij geeft dit als nog aan, dan stop ik hem er op nieuw in totdat hij doorlaad en hem wel pakt
mijn usb is ingesteld op FAT32

dit is het enige nadeel. en als er iemand achter is wat hiervan de oorzaak is zou ik het graag willen weten!

JohanStikvoortJohan 31-01-2011
Geschreven voor: Alpine CDE-104BTi

Installatie gaat erg makkelijk en hij ziet er niet al te slecht uit. Geluidskwaliteit is prima. Hij vindt de telefoon vanzelf, dus je hoeft niets in te drukken en is te checken via het bluetooth icoontje op het scherm.
De radio en cdspeler doen het prima, ipod heb ik niet maar zal vast ook prima werken.

Het gebruiksgemak laat zeer te wensen over. De knopjes zijn tijdens het rijden niet afleesbaar en zitten erg dicht op elkaar. Als je een binnenkomend gesprek wilt oppakken kun je - als je net door een hobbel gaat - de beller ook wegdrukken of het geluid harder zetten.
Soms verliest hij het contact met mijn Galaxy S. Dan moet je volgens mij het contact vd auto uit en opnieuw aanzetten, kortom voor de rest van de rit is ie onbruikbaar voor bellen. Om op te hangen moet je een knopje langer dan 2 seconden indrukken, snel wegdrukken gaat dus niet. Verder is het niet echt handig om via de radio in m'n adressenboek te scrollen (met zo'n 250 contacten). Je blijft bezig.
Het geheel werkt niet intuitief maar bij dagelijks gebruik wen je aan eraan.

Al met al doet ie wat ie moet doen, maar daar blijft het bij. Je wordt niet echt blij van je aanwinst, achteraf had ik liever een andere gekocht, hoewel je niet weet wat je dan weer aantreft.

top 01-11-2010

---------Update review, 1-11-2010---------
Ik ben tot deze radio gekomen omdat ik ingebouwde Parrot wilde en een goede aansluiting met mijn Iphone.

Bellen gaat prima en handig!

Iphone
Muziek selecteren en afspelen gaat heel makkelijk. Altijd verbinding en dat mijn Iphone ondertussen oplaad is een must!

Zeker een aanrader!

1 min punt: radio ontvangst is niet al te best, maar dat gebruik ik zelden.

---------1e review, 26-9-2009---------
Het is echt een super radio! De functies die je allemaal via de autoradio kan bedienen is ook zeer handig. Je kan de subwoofer instellen, de bass en noem het maar op! Ik heb zelf een iphone en nu met dat kabeltje kan ik al mijn muziek bedienen via de radio en dit gaat super gemakkelijk, het enige minpunt is dat je maar 1 regel tekst heb waardoor je niet al te lange teksten moet hebben want dan word het wat moeilijker te lezen. Wat ik echt goed vind is dat er meteen een kabel bij zit die in mijn iphone past dus dit bespaart kosten en door de kabel word mijn iphone meteen opgeladen! De bluetooth werkt ook uitstekend, maar moet eerlijk bekennen had niet anders verwacht van parrot. En de bijgeleverde microfoon werkt ook prima.

Vision 30-09-2010
Geschreven voor: Alpine CDE-104BTi

Bediening steekt erg logisch in elkaar. Hij doet wat hij moet doen, geluid is erg goed, alleen carkit zou iets beter kunnen, maar je kan duidelijk horen wat er gezegd wordt en je kan er ook duidelijk doorheen praten. Bluetooth-verbinding voor connectie met telefoon werkt ook erg goed. Staat goed in mijn auto:-) Alles werkt tot nog toe na behoren en ik heb hem een paar jaar in bezit.

JayBee22 20-12-2009

Briljant apparaat!!!

Eindelijk een alles-in-1 oplossing als je een iPhone 3GS hebt en in de auto handsfree wilt bellen, je iPhone als iPod wilt gebruiken en tijdens het rijden je iPhone wilt opladen. Na een zeer slechte ervaring met de Parrot MKI-9200 heb ik eindelijk een apparaat gevonden dat dit alles heel goed doet zonder gezeur.

robin leek 10-07-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-104BTi

zeer tevreden. goed geluid, handig met blue tooth, werkt prima, kleine knopjes is wel even mikken met je vingers tijdens het rijden maar dat went. handig is dat je met de radio je telefoon kunt bedienen en je ipod. en tijdens een telefoongesprek wacht de CD/iPOD met waar hij gebleven was en gaat daarna verder. de verstaanbaarheid bij bellen/handsfree is denk ik erg afhankelijk van waar je het microfoontje (bijgeleverd) plaatst.

ontvangst radio is ook goed. nadeel is dat de manual op CD wordt geleverd.
ik heb 'm overigens laten inbouwen, aangezien ik ooit een keer de plus en min verwisselde en daarmee de radio om zeep hielp.

eddykay 28-04-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-104BTi

Dit toestel heb ik nu een aantal dagen in bezit en ik ben er uiterst tevreden over, zeer goede prijs kwaliteits verhouding. Alles werkt perfect en het geluid is super zowel met I-pod als USB. Verder is het toestel zeer eenvoudig te bedienen, en heeft een handige zoekfuntie voor songs/albums etc. Sommige mensen vragen zich af wat het verschil is tussen de 103BT en 104BT. Ze zijn beide gelijk behalve de kleur, de 104BT heeft als extra een i-pod kabel, bij de 103BT moet deze los aangeschaft worden.
Ik wil wel even opmerken dat dit mijn tweede toestel is, de eerste had ik besteld via een internet shop (uiteraard voor de goedkoopste gegaan)de radio weergave viel tegen en de bluetooth functie werkte soms niet goed. Ik heb het toestel met een hoop moeite terug gestuurd. Het was namelijk een buitenlands model. Dit is niet te zien aan het uiterlijk of type nr.
Kijk dus uit voor shops die import modellen verkopen.
Ik heb mijn Alpine nu bij de autoradio shop besteld, misschien iets duurder maar wel een echt nederlands toestel. Zoals ik voorheen al vermeld had alles werkt nu echt perfect, met de losse microfoon ben je zeer goed te verstaan voor de tegenpartij. Een grote plus t.o.v. Pioneer, Kenwood, JVC en Sony, bij deze toestellen ben je vaak slecht of helemaal niet te verstaan. De meeste van deze toestellen hebben een microfoon in het frontje. (wat een drama)en het geluid tijdens het bellen vond ik erg slecht. Ik heb deze toestellen bij een aantal bekenden mogen testen, en ik ben blij dat ik nu het verschil weet. Voor mij dus als test winnaar de Alpine CDE-104BT. (wel het nederlandse model :)

Rickjanca 26-04-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-104BTi

Gisteren lekker de hele dag bezig geweest. Ik moet nu al zeggen wat een kwalitiet. Geluid is veel en veel beter dan mijn vorige radio. De radio is makkelijk te bedienen en in te stellen. Er kunnen 4 vaste telefoons worden gepaired. Nummer 5 is te gebruiken als gasttelefoon. Telefoonboek kan via de radio simpel worden opgevraagd en is zeer makkelijk te bedienen. Geluid kan je op verschillende manieren instellen, over alle boxen, boxen voor, boxen achter etc etc. Ipod werkt zeer goed. Is zeer snel en het geluid is perfect. Ipod reageerd snel door de meegeleverde Ipod kabel. De kabel komt via de achterzijde binnen. Het meeste werk was het microphoontje netjes te plaatsen. Tot nu toe 1 minpuntje en dat is dat de gebruiksaanwijzing via een cd. Ik heb dus met mijn laptop in de auto gezeten. Dat werkt opzich wel. En ja ik doe het voor het milieu.

Roder00 30-03-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-104BTi

Heb de radio sinds vandaag. Ik heb hem laten inbouwen dus van kabels wegwerken had ik geen last. Heb een half uurtje in de auto gespeeld ermee en het werkt allemaal perfect. Bellen met mn Iphone via de radio werkt prima, geen ruis en perfect geluid. Het duurt 10 seconden voordat de Iphone herkend wordt en de telefoonnummers geladen zijn. Ook de muziekweergave via de Iphone is prima, de playlist bedienen via de radio is wat lastiger maar dat is even wennen. Qua geluid over de radio vindt ik hem ook goed, ik heb 2 standaard VW speakers voor plus twee tweeters en achterin heb ik twee audiosystem speakers in laten bouwen. Heel erg acceptabel geluid voor wie geen basskasten in de kofferbak wilt. Erg tevreden dus!!

biemer 13-03-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-104BTi

Vandaag aangeschaft, en binnen no time ingebouwd. Microfoon wegwerken is even werk geweest, maar het resultaat is er ook naar. Prima radio met tal van mogelijkheden. Ook ediening is vrij simpel. Deze week al twee radio's geprobeerd, maar direct teruggebracht.
JVC KD BT 22, en Kenwood KDC BT 6044. Kenwood was trouwens niet makkelijk in bediening. Bellen tijdens het rijden was ik nauwelijks te verstaan voor de ander. Het zogenaamde kofferbak syndroom. Het ging mij voornamelijk om de BT verbinding, en met deze Alpine werkt het perfect. MP3 speler via USB aangesloten, en je weet niet wat je overkomt, geweldig. Ik heb hem nog maar sinds vandaag, maar kan hem toch aanraden.

rkbreda 09-03-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-104BTi

Ik ben sinds kort in het bezit van deze autoradio. Hiervoor had ik een KenwoodKDC-BT8041U radio. Dat was een half jaar geleden de enige met een fatsoenlijke geintegreerde Bluetooth Carkit. Daar was het ook om te doen. De Kenwood is twee keer kapot gegaan waardoor ik nu voor de Alpine gekozen heb. Gelukkig is de radio bij een klantgerichte dealer aangeschaft waardoor deze ruil mogelijk werd.
Wat een verademing! De bediening is logisch en erg simpel. Het geluid is beter en aansluit mogelijkheden te over.
De Ipod is gemakkelijk aan te sluiten en te bedienen vanaf de radio. Ook kun je nog een USB apparaat aansluiten.
Ik ben tot nu toe erg tevreden. Dus als je besluit een radio te komen met geintegreerde Bluetooth carkit zou ik voor deze gaan.

Marcel1968 03-03-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-104BTi

Sinds januari in bezit. Hoe je de verlichting kleur kunt veranderen heb ik niet kunnen vinden. (Volgens mij is dit een optie van de 103BTi, en niet van de 104BTi).
De aansluit mogelijkheden zijn enorm. Blue4Tooth, AUX-IN, iPod, USB.... wat wil je nog meer. En voor een prijs waar je normaliter nog geen middenmoter kunt vinden. Het geluid is super, en met allerlei instel mogelijkheden op allerlei mogelijke manieren te bewerken.

Zelf heb ik hem gekocht vanwege de iPod functie en de GSM-BLUETOOTH verbinding.

De iPod verbinding is storingvrij, super. Dat in tegenstelling tot die altijd tegenvallende FM-transmitters waar ik er al meerdere van geprobeerd had.
De iPod kan bediend worden met de Alpine maar echt handig gaat het niet tijdens het rijden, daar zijn de knopjes te klein voor. Ik heb hem ingesteld staan op Random/Shuffle alle songs. En met NEXT skip ik dan de songs die niet leuk zijn. Maar ben je opzoek naar een specifieke track uit 10.000 songs (heb een iPod Classic 160GB).... dan kun je de auto beter aan de kant zetten.
Voordeel is wel dat de iPod in het handschoenenvakje ligt en via een kabel onzichtbaar is weggewerkt.
Maar ik zit nog in dubio of ik (voor vakantie ritten) de iPod niet beter gewoon via de AUX-IN kan gaan aansluiten (USB werkt niet), en de iPod dan met een zuignap aan het raam bevestigen, zodat ik tijdens het rijden de gewenste tracks makkelijk kan selecteren.

De GSM BlueTooth optie is helemaal super. éénmalig verbinden en iedere keer als ik in de auto stap, wordt de verbinding automatisch gerealiseerd. De lijst met telefoonnummers wordt automatisch gesynchroniseerd en, nog gemakkelijker hij kan overweg met Voice Dailing van Nokia (ik heb hem werkend met de N70 en de Nokia 5800). Druk op de telefoonknop van de radio, roep de naam, en het systeem begint te bellen. IDEAAL. En de geluidskwaliteit is super aan beide kanten. Microfoon weggewerkt in het dak van de auto.

USB: zet wat Kinderen voor Kinderen CD's op een USB stick, stick in de radio, en hup, achterin hebben ze ook plezier.

Al met al een perfecte radio, met wat kleine minpuntjes; de bediening van de miniscule knopjes en de gigantische hoeveelheid aan opties, waardoor je tijdens het rijden beter van het toestel kunt afblijven.
De volume knop! Toch nog een probleempje. De volumeknop moet je leren gebruiken. De dubbelfunctie (indrukken en gebruiken) is zo licht afgesteld, dat wanneer het je bedoeling is het geluid iets harder te zetten, je te makkelijk daarvoor in de plaats de BASS aan het regelen bent.
Leg de handleiding maar op een vaste plek in het handschoenen vakje, want je zult hem vaak nodig hebben. Te veel menu opties moet je zoeken achter teveel toets combinaties.

rbojanssen 01-02-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-104BTi

Gisteren aangeschaft. Zelf ingebouwd, geen probleem met de snelstart handleiding die erbij zit. Ik heb wel iso stekkers in mijn auto dus dat maakt het wat makkelijker. Enige wat niet gelukt is (in Duitsland gekocht) is de antenne aan te sluiten. Maar dat zal een kwestie zijn van een verloopstekker.

Geluid bevalt prima. Ik gebruik de standaard boxen en heb deze radio voornamelijk gekocht vanwege zijn geintegreerde bluetooth van Parrot. En die werk super!! Ik kreeg zelfs de vraaf of ik nu in de auto zat of uit de hand belde, zo hoort een handsfree set te werken.

Ik gebruik de radio i.c.m. de iPhone, en hiervoor is een stekker meegeleverd (hoeft niet voor bellen gebruikt te worden) zodat je de muziek van de iPhone kunt afspelen. En zeer handig als extra: de telefoon wordt opgeladen!! Bediening van de telefoon kan volledig via de radio.

Ik ben heel erg tevreden over de werking en bediening van het geheel. Had vorige week in eerste instantie een goedkopere jvc met bluetooth gekocht maar die is vanwege slechte belkwaliteit weer retour winkel.

Enige nadeel is, maar dat kan aan mijn auto liggen, is de hele kabel handel die je moet zien weg te werken, maar als je de radio laat inbouwen wordt dat natuurlijk voor je gedaan.

Top apparaat !!

(Degelijk kan ik nog niks over zeggen)

zsjefke sjeersjoem 27-01-2009
Geschreven voor: Alpine CDE-104BTi

Heel mooi en warm geluid (zelfs over de standaard ingebouwde speakers [4 stuks]) dat goed te tunen is. Hiervoor een 'standaard' Sony gehad en het verschil is goed hoorbaar. Radio heeft veel aansluitmogelijkheden (versterker, subwoofer), bluetooth werkt perfect en zeer eenvoudig in te stellen, apart microfoontje meegeleverd. Aparte aansluiting voor de Ipod (met Ipod bediening!) aan de achterkant via meegeleverde kabel. USB en Aux op de voorkant (nog niet geprobeerd). Er zitten wat instellingen verborgen in een menu die je niet tijdens het rijden kunt instellen. Hiervoor heb je de (overigens goed opgezette) handleiding nodig. De kleur van de verlichting is in te stellen (blauw, groen, amber, rood).

Deze autoradio is super en kan ik iedereen aanbevelen.