Canon PIXMA MG8150

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MG8150 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Tuuthola 31-03-2015
Geschreven voor: Canon PIXMA MG8150

- heb m 3 jaar, prive gebruik, weinig prints per jaar.
- de inkt verdampt waar je bij staat. ongehoord. dit heb ik nog nooit meegemaakt!
- als er 1 van de inkttankjes leeg is, dan weigert hij met alles. ook scannen
- ook al print je alleen zwart/grijs, de kleuren tankjes zijn in no-time leeg.
- ik erger me bijzonder aan dit apparaat en de bijbehorende kosten en minpunten. heb me voorgenomen om nooit meer een Canon te kopen
- door mijn ervaringen met dit apparaat zal ik ook nooit meer een inkjet printer kopen...mafia is het.
- ohja, hij print en scant als de beste.

A Parker 13-01-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG8150

Wat een deceptie.. . .de printer maakt goeie scans en prints maar na zo'n 35 tot 50 tekst-prints zijn vaak al één tot 3 cartridges leeg en een paar andere half leeg. 3 Keer is de printer terug naar Canon (Bergen op Zoom) geweest en het haalt niets uit. Eén set cartridges kost ongeveer € 75,- Ronduit een wanproduct. En gezien de andere reviews ben ik niet de enige met deze ervaring ! Media Markt en ik samen gaan Canon verzoeken het product terug te nemen en een ander voor in de plaats te geven.

JosMB 30-12-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG8150

Goede afdrukken, scan werkt ook prima. Grootste minpunt is wel het inktverbruik, werkelijk schandalig hoog en zeker als je ziet wat de inktpatronen kosten. Foto's drukken we niet af. Daarom ook duurzaamheid een 1, niet van de printer zelf maar van de cartridges. Ook zoals bij andere reviews opgemerkt, werkt de printer niet meer als slechts een van de vijf patronen leeg is.

PeterVL57 08-09-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG8150

Ik heb een maand of 5 met dit apparaat gewerkt/ De print-kwaliteit is uitstekend en de mogelijkheden eveneens, met een mogelijkheid om dia's en negatieven te scannen mag jeecht niet mopperen met een multifunctional.
Het gebruiksgemak vind ik matig. Wat al eerder is opgemerkt: de scanner gaat muiten zodra een inktcartridge leeg is. Echt vreemd en onhandig. Verbinding met het thuisnetwerk was voortdurend kwakkelen.
De vormgeving vind ik ook niet handig. Hij is groot en log, met de bediening bovenop en dat is in een kast niet handig.
Maar het grootste punt van kritiek is het inktverbruik. Ik heb nog nooit een printer met zo'n hoog inktgebruik gehad. Foei Canon. Voor duurzaamheid een 3......

Dinkie 01-07-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG8150

Goede kwaliteit scanner, daar ben ik zeer tevreden over. Inktverbruik valt erg tegen.
Als er 1 inktkleur op is, dan kun je meteen ook niet meer scannen, dit vind ik erg lastig. Heb je toevallig net geen inktpatroon liggen, dan vergeet het maar, je krijgt echt niets gescant.Dit viel me erg tegen, want ik scan vaak ook gewoon iets, zonder het meteen te willen printen.

Gira53 04-08-2015

ik heb daar geen last van je klikt op ok en kunt weer gewoon door

Asjmhd 01-06-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG8150

Op zich een prima apparaat. Doet wat hij moet doen.
Alleen.... Het is een enorm apparaat waar moeilijk een plek voor te vinden is. In ieder geval niet in een gangbare kast!
Verbruik is ook enorm!! Ik print zelden een foto en zeker niet op een A4 formaat, maar toch zijn de cartridges niet aan te slepen. Veel te hoog in gebruik!!

Ik zou de printer hierom niet meer aanschaffen als ik nog een keer mocht kiezen.

P_K 26-04-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG8150

De dure Canon MG8150 is een waardeloze, veel te dure, printer. Heb jaren lang met grote tevredenheid een Hp inktjet photoprinter gebruikt waarvan na 10 jaar de driver niet volledig meer werkte en geen update beschikbaar meer was.
Maar bij mijn Canon is de inkt om de haverklap op en nieuwe cartridges zijn duur. Ook droogt de printerkop snel uit waardoor er geen int meer komt. Alles al een paar keer schoon gemaakt en voorzichtig doorgeblazen. Geeft even resultaat maar als ik hem na een tijdje weer gebruiken wil is er weer een cartridge leeg of verstopt. Zeer teleurstellen en frustrerend. Goedkopere imitatie cartridges zijn helemaal een ramp, na 3 dagen al opgedroogd en onbruikbaar. Navulinkt idem dito en een grote kliederzooi! Niet doen dus. Koop maar een HP. De slechtste of goedkoopste HP is volgens mij veel beter dan deze, ook in gebruik, zeer dure Canon MG8150

Zeeleeuw49 27-04-2012

Dit is natuurlijk complete onzin. Werk je toevallig bij HP of heeft de winkel waar je hem kocht er geen gratis cartridges bij gedaan, extra dus. Sorry hoor maar dit soort reviews wordt niemand wijzer van.

aartvanduyn 15-12-2014

werk jij bij Canon ???

Fred de G 08-11-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG8150

Ik heb deze printer nu een jaartje. De printer geeft afdrukken van een prima kwaliteit. Vandaar de 9.
Hij krijgt geen 10 want het scannen van dia's gaat niet echt geweldig. Het scannen van negatieven gaat wel heel goed.
Let er wel op dat de scanner alleen negatieven van 24x36 mm kan scannen. Ik heb negatieven van 24x24 mm, deze films passen prima in de houder, maar de scanner scant dan steeds 1,5 negatief. Wordt volgens Canon niet ondersteund. Erg vreemd, want er zijn instelvakjes voor in het programma, maar die zijn "grijs".
De knopjes op de printer zijn zo gevoelig, dat je nogal eens van de ene optie naar de andere schiet. Ik gebruik daarom voornamelijk de meegeleverde programma's.
De printer is zonder meer stevig. Ik heb tot nu toe ook nog nooit onderhoud aan de printkoppen hoeven ui te voeren.
Belangrijkste probleem is toch wel het inktverbruik. De stroom gaat er bij mij nooit van af, maar de patronen vliegen er doorheen. Ik heb nu al meer aan inktpatronen uitgegeven dan aan de aanschaf van de printer. En wij printen vrijwel geen foto's, alleen maar teksten met hier en daar een plaatje. Standaard staat hij op concept printen. Daarom krijgt hij bij duurzaamheid maar een 6.

Maxwell26 13-03-2012

Beste Fred de G,
Hebt u al ervaring met het gebruik van compatible cartridges ? Met vr gr Maxwell

Karel4141 06-03-2012

Hallo Fred,
Vraagje. Wat ik nergens kan vinden: als je een scan maakt van bijv. een advertentie uit een krant, kun je dan het scangebied verkleinen tot je enkel die advertentie hebt?
Groet,
Karel

Zeeleeuw49 02-11-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG8150

Schitterende printer met lcd scherm, dubbelzijdig afdrukken en een gelikte kwaliteit van de te printen onderwerpen. Scannen, Foto's printen en normale standaard afdrukken. Vlekkeloos, perfect en supersnel.

Dertienuur 01-11-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG8150

Mijn vorige HP printer hield er na 14 jaar mee op en ik wilde een goede printer terug. Ik heb de MG8150 nu een maand of drie in gebruik en ik moet helaas constateren dat hij niet meevalt.
Het installeren ging goed, ook van de draadloze verbinding naar een tweede pc. Het lijvige handboek dat wordt meegeleverd (en alleen over de eerste installatie gaat) bevat instructies in zowat alle talen die er bestaan en is moeilijk leesbaar met verspringende teksten en 4 talen per bladzijde.
Er is ook een uitgebreide handleiding aanwezig op de installatie-cd maar die is in het Engels en ik denk dat de meeste gebruikers niet thuis zullen zijn in technische Engelse termen waardoor hij niet te gebruiken is. Je kunt ook een Nederlandse handleiding downloaden (van meer dan 1.100 bladzijden) maar daar zit geen index bij waardoor hij niet bruikbaar is en de zoekfunctie begint te zoeken bij blad 1 en dan moet je ook nog de juiste term weten). Misschien is het de bedoeling dat je die thuis uitprint om de printer te testen anders snap ik niet waarom die index er niet bij zit. Je hebt hem wel nodig want ik heb al verscheidene keren contact gehad met de helpdesk om uitleg te vragen. O ja, toen ik de handleiding opzocht op de website van Canon kreeg ik de handleiding van een ander model.
En dan het inktverbruik, dat is ontzettend hoog, in vergelijking met mijn vorige printer is het ongeveer 4 keer hoger, ik heb de afgelopen tijd hooguit 40 printjes (in de stand fast) gemaakt plus 1 cd bedrukt en hij geef nu al aan dat de inktpatronen bijna leeg zijn. Canon geeft aan dat er veel inkt verbruikt wordt als je de printer aanzet en dat je hem dus niet uit moet zetten maar op de standby moet laten staan maar lievehelp zeg, tegenwoordig moet je toch energie besparen! Dus als je een paar weken bezig bent om je oude dia's te scannen en de printer alleen daarvoor aanzet lopen de inktpatronen leeg.
Maar goed, je zou ook delen van internetbladzijden samen kunnen voegen tot 1 af te drukken pagina, blijkt alleen te werken op een oude versie van Internet Explorer, ook de invoegtoepassing voor Adobe Premiere Elements blijkt alleen te werken op de verouderde versies 7 en 8. Als je daar een opmerking over maakt verwijst Canon naar Adobe en Adobe naar Canon. Tja..
De bedieningsprogramma's (er zijn er een aantal) zijn chaotisch ingedeeld, uit de fancy-benamingen kun je niet gelijk afleiden wat de bedoeling van een programma is waardoor je onnodig moet zoeken en mogelijkheden van de machine kunt missen.
De extra mogelijkheden voor sjablonen ed die je krijgt wanneer je Canon inkt gebruikt, stellen niet veel voor. Het aanbod is erg beperkt en leuk als je van origami houdt, verder niet zo.
De machine print en scant overigens goed, ook dia's en negatieven maar die moet je achteraf nog wel in een bewerkingsprogramma verbeteren (contrast, helderheid, zwarte randen afknippen ed) maar dat is normaal.
O ja, je kunt vanaf de memorycards ed bestanden kopieren naar de pc maar andersom niet standaard. Als je dat wel wilt, moet je de instellingen aanpassen waardoor je geen foto's meer kunt afdrukken vanaf de memorycard (info helpdesk). Als ik al foto's zou willen afdrukken overigens vanwege het inktverbruik.
Als je de wireless eenmaal hebt geinstalleerd, kun je die niet uitschakelen als je die functie even niet nodig hebt.
Kortom, zou ik deze machine weer aanschaffen? Neen, ik wil niet steeds weer aanlopen tegen dingen die niet kunnen en het inktverbruik is veel te hoog.

Marian 05-09-2017

Ik heb deze printer ook al vanaf 2011 in gebruik en hij doet het nog steeds prima. Inktverbruik valt best mee. Zeker nu je tegenwoordig goede alternatieve merken inktcartridges hebt. Waarom wil je de wirelessfunctie uitschakelen? Gewoon dubbel installeren zowel wireless als bedraad en dan de goede printer selecteren. Kortom een prima printer en nog steeds een van de betere die Canon heeft geproduceerd. Overigens is het een multifunctionele printer met de mogelijkheid om foto's vanaf een geheugenkaart af te drukken. De functie van kopiëren van en naar de naar en van de computer zul je moeten doen via een cardreader in de computer.

Ronald.H.W. 24-08-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG8150

Door bliksem inslag op de telefoon leiding waren zowel mijn printer server alsook mijn vorige Canon printer S750 kapot. Er zat niets anders op dan naar een andere uit te kijken. Aangezien ik ook overgegaan ben naar win7 en daar de programmatuur van de CanoScan 2700F ook niet meer op werkte en de HP Scanjet 2400 ook langzaam is, heb ik gezocht naar een multi functioneel apparaat die ook negatieven, dia's en foto's kan scannen. Omdat ik goede ervaring heb met de canon S750 printer en ook de CanoScan, maar mindere met de HP's, besloten om voor deze MG8150 te gaan.

Na uitpakken en alle folie er afgehaald te hebben is het installeren is een fluitje van een cent. De wireless was ook snel gevonden en ingesteld.

Na de software geïnstalleerd te hebben op de PC en Laptop, allereerst gekalibreerd. Dit gebeurt door middel van bijgeleverd speciaal papier. De print ziet er strak en ragfijn uit. Een heel verschil met mijn oude printer.
Wat natuurlijk heel fijn is, dat ook dubbelzijdig kan worden afgedrukt zonder dat je het papier met de hand moet omdraaien. Print kwaliteit op normaal papier ziet er voortreffelijk uit, Wat betreft foto's moet ik dit nog doen.

Negatieven en dia's scannen is werkelijk geweldig t.o.v. de oude CanoScan. De kwaliteit is echt heel goed, zeker op 4800 DPI. De scan tijd is echter alleen wat lang, zo'n 13 tot 15 minuten voor 4 negatieven of dia's.
Ook normaal scannen van documenten is voortreffelijk en snel. Het lawaai van het scannen is zeer gering zeker t.o.v. de oude HP. Geen gezoem meer aan de kop.

Alle ander opties zoals direct printen van een geheugenkaart etc. heb ik nog niet uitgeprobeerd maar zal vast ook goed gaan.

Ik blijf dit apparaat wireless gebruiken om te voorkomen dat bij nogmaals blikseminslag op de telefoon leiding dit apparaat in ieder geval daardoor niet kapot gaat.

Ook een pluim voor BobShop de internet winkel waar ik deze kocht. Donderdag laat besteld en zaterdag in huis. Komen na wat er werd beloofd.

Retlaw67 30-04-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG8150

Wij hebben de Canon nu drie dagen in ons bezit en hij vervangt hier de Epson PX800FW die wij drie jaar in ons bezit hebben gehad.
Vrijwillig was die keus niet, de Epson zoop inkt, maar dat vergaf je hem wel als je de kwaliteit van zijn foto's zag en problemen heb ik er verder niet mee gehad. Toen Apple echter zijn Snow Leopard lanceerde hebben wij echt alles geprobeerd, maar de foto's waren niet meer om aan te zien. Software op de Epson site werkte niet en de kans dat je intelligent leven in de ruimte vindt is vele malen groter dan bij de Epson helpdesk.

Dit terzijde; de Canon PIXMA MG8150:

Installatie; in twintig minuten gepiept.
Dit ondanks de vrij complexe handleiding, maar al ben je niet technisch dan nog kan een kind de was doen.

Foto's printen; welke bal gehakt heeft verzonnen dat deze printer traag is?
Hij is super snel vergeleken bij de Epson, stukken stiller en ook het laden van het papier in de achterste lade (met de print kant naar voren) is fantastisch.
Zei ik dat de Epson mooie prints maakte?
Met de Canon ga je er nog op vooruit, vooral het detail in de contrastrijke delen is beter en de kleuren zijn nog levendiger. Zwart/wit foto's zijn helemaal perfect en hier bewijst de grijze cartridge zijn diensten.
De foto's van mijn Canon 7D met 100mm macro L lens laten er geen twijfel over bestaan dat de printer met gemak fotolab kwaliteit kan produceren en tenzij je op A3+ wil printen hoef je niet verder te kijken dan de 8150.
Ik heb ook nog een Panasonic DMC FZ38, omdat ik soms te lui ben voor de 7D en zelfs met een eenvoudige point en shoot kan deze printer perfecte foto's produceren.

Kopiëren en printen; Daar heb ik hem niet voor gekocht, maar zoals verwacht doet hij dat ook snel en geruisloos.

Foto negatieven scannen en printen; Goed, dit is een beetje lastig, de negatieven houder zit onder de kap van de printer verstopt en bij Canon houden ze van verstoppertje spelen, want dat hadden ze wel wat duidelijker mogen zeggen, of ik ben gewoon dom.
Eenmaal gevonden wijst de weg zich echter vanzelf en na twintig minuten had ik scans van de negatieven van mijn oude Agfa camera in de hoogste resolutie.
Als dan je kaak niet op je knieën van verbazing valt, dan doet hij dat wel als je een printje maakt en die naast de originele foto van de foto speciaal zaak uit 2000 houdt.
Allemachtig, ik wist niet dat die Agfa zulk een mooie foto's maakte.

Inktverbruik; Op advies van Kieskeurig heb ik de printer in standby laten staan, zit nu al drie dagen foto's te printen met de bijgeleverde cartridges en ik heb de cartridges die ik bij 123inkt heb besteld nog niet hoeven te gebruiken.
Diegene die zeggen dat de Canon veel inkt verbruikt hebben zeker nooit een Epson printer gehad. Maar goed, grijs gaat inderdaad het hardst, gevolgd door magenta.

Bediening en Software; De bediening op de printer zelf is dik in orde.
De software zal je bevallen als je met Windows werkt, heb je een Apple dan weet je dat het veel beter kan.
Geen nood, printen uit iPhoto en PSE 8 en 9 (met plug in) is een fluitje van een cent en biedt veel meer mogelijkheden.

Voor de rest kan ik er niet meer over zeggen, ik moet nog DVDs printen en verwacht dat dit ook wel zal lukken.

Alles oogt degelijk en duurzaam en de printer is mooi om te zien

Kortom; ik kan deze printer warm aanbevelen.

Maxwell26 13-03-2012

Beste Retlaw67,
Hebt u ervaring met het gebruik van compatible cartridges en zo ja, hoe komen dan de geprinte foto's er uit ? Kwalitatief gelijk of minder dan bij het gebruik met de originele cartridges.
Met vr gr. Maxwell

Rico1979 24-09-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MG8150

Sinds een paar weken de mg8150 in bezit. De foto prints (op canon fotopapier) zijn indrukwekkend te noemen. Gelijk aan foto kwaliteit Inktverbruik valt mee als je de printer niet steeds op standby zet. Anders verbruikt de printer ook inkt bij het schoon spoelen.

Scannen van negatieven levert goede resultaten op. Meegeleverde mac software werkt goed. Heel af en toe kan de printer niet gevonden worden door een driver prpbleem. Dit lost zichzelf dan weer op en wordt vast in nieuwe driver software opgelost.

We zijn erg tevreden met deze printer en hij ziet er ook nog eens strak uit.