Epson Stylus SX600FW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson Stylus SX600FW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

struikrover 27-06-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

We hebben de Epson al 2 jaar in huis.
En alles zonder problemen.
Ik heb hem bedraad aangesloten. Ben niet zo van de WiFi.
Dus daar geen ervaring mee met de Epson.
Ik ben er wel van overtuigd dat gebruikers gauw roepen dat het niet werkt. Maar er zijn zoveel factoren waar iets aan kan liggen. Het is te makkelijk om dan meteen een artikel de schuld te geven.

Terug naar de printer: Het bevalt prima. Hem je het nodig dan doet het netjes z'n taak.
Het print snel en mooi.

Wel altijd orginele cartridges gebruikt. Dat werkt prima. Qua prijs per afdruk valt het mee.

Als scanner en kopieer apparaat fungeert het ook perfect.

Wil je veel documenten tegelijk scannen en opslaan. Functioneert prima de auto bulk optie noem ik het voor gemak.

Kortom, een PRIMA ding voor "weinig" geld.

rudi03 24-06-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

lees over deze printer slechte reviews, wat mij verbaasd. heb dit apparaat al bijna 2 jaar in huis en hij werkt altijd. printer staat op zolder (twee trappen omhoog) en ik geef de printopdracht beneden. goed contact met wifi! ik gebruik zowel epson als merkloze cardridges: zonder problemen!

eeuwigetwijfelaar 26-06-2012

Geweldig dat er iemand zo tevreden is! Ik ben wel benieuwd welke merkloze cartridges je gebruikt en of je ze bijvult of niet. Verder of je dan ook kleur afdrukt en of die kleur dan overeenkomt met het origineel. Ik sta altijd open voor meer kennis en inzicht zodat ik deze printer nog vele jaren kan gebruiken want ik vind het een oogstrelend apparaat.... dat je toch niet op zolder zet....:)

HHHH1111 26-06-2012

Ben met stomheid geslagen dat er een Epson 600 is die het doet en zelfs met vreemde cartridges. Wees er heel zuinig op u heeft een UNIEK exemplaar!!

eeuwigetwijfelaar 04-06-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

Op verzoek van Kieskeurig geef ik nogmaals mijn mening over deze printer. KOOP HEM NIET !!!
Ik lees nogal eens een review over willekeurig welk product en dan denk ik nog wel eens: "Deze persoon heeft de gebruiksaanwijzing niet gelezen en daarom werkt het apparaat niet goed." Maar bij dit apparaat kun je lezen wat je wilt, het is gewoon een mooi ding van buiten en een rotding van binnen.
Ik gebruik hem uitsluitend om teksten zwart/wit mee te printen en dat kan (zelfs) met niet originele inkt.
Wil je kleuren printen met niet originele inkt vergeet het dan maar! Volgens mij zit het in de mix van de kleuren waardoor je blauw bijvoorbeeld oranje wordt en niets dus zijn eigen kleur behoudt.
Ik besteed er niet meer energie aan en raad dus deze printer AF.

Mar00008 06-05-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

Vanaf dag 1 is de ontvangst van het WIFI signaal een probleem geweest ookal stond deze op 5 meter afstand. Tijden ging het goed maar na een maand of 2 moest je telkens alles weer instellen. Ik heb hem nu 2 jaar ongeveer en nadat de laatste keer opnieuw instaleren omdat de printer niet meer werkte (dus scanner kopieren etc wel) viel vervolgens de scanner uit. Maar nu heb ik hem met USB aangesloten op m'n laptop en hij werkt eindelijk zoals het hoort.
Niet ideaal en weer een kabeltje, maar einde gedonder. Wel een beetje duur voor een WIFI printer die toch met een kabeltje wordt aangesloten!

Ikzelfpuntnl 02-04-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

Na ruim een jaar plezier te hebben gehad van deze printer, is hij er nu volledig mee gestopt. Begon met papierstoringen en eindigt met het niet herkennen van originele en nieuwe ruimschoots gevulde cartridges. Je mag tegenwoordig toch wel verwachten dat een beetje printer langer meegaat dan een jaar. Nee, voor mij geen Epson meer en omdat ik met HP drivers negatieve ervaringen heb, zal ik nu wel uitkomen op een Canon...... Heel slecht deze ervaring!

eeuwigetwijfelaar 15-02-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

Al heel wat cartridges en losse inkt gekocht. het ding blijft geld kosten terwijl hij de pagina's nu weer niet helemaal print. als je losse inkt koopt moet je die erin doen voor hij onder de 25% van de cartridge zit anders herkent hij de cartridge niet meer als je die hebt gereset. ik ben redelijk technisch en ik heb gedacht dat het allemaal wel mee zou vallen, maar mooi niet hoor! begin er niet aan zou ik zeggen, het is een gebed zonder einde! hij ia mooi, maar dat is het enige dat goed is aan dit ding.

kraan2012 13-02-2012
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

Als je weinig print, gaan naar verloop van tijd de printkopjes verdrogen. Voordat je die weer schoon hebt, ben je heel wat inktpatronen verder. Zoals bekend, kost dat bakken met geld, ook omdat deze printer vaak patronen niet herkend. Als een kleur op is, weigert hij te printen, ook in zwart-wit. Ik heb spijt van mijn aankoop en ga een kleurenlaserprinter aanschaffen want die geven veel minder problemen.

Bredase 23-08-2011
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

Ik heb de printer nu anderhalf jaar. De eerste keer na 2 of 3 maanden problemen met de papierdoorvoer. Volgens de fabrikant kwam het door niet-Epson cartridges_:) Daarna regelmatig problemen met kwaliteit van afdrukken of ik nu Epson cartridges gebruik of andere. Zwart doet het regelmatig niet, de andere kleuren wisselen. Kost een fortuin aan cartridges, veel ergernis door het telkens moeten uitlijnen en reinigen van de koppen. Niet kopen!!@!

Een baarnaar 30-06-2011
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

In september 2009 kocht ik de Epson Stylus SX600FW. In november 2009 herkende ie de inktcassettes niet meer. Terug naar de winkel en na 6 weken een vervangend exemplaar gekregen. Na 4 maanden hetzelfde probleem. Weer werden cassettes niet herkend en werd de afdrukkwaliteit ver onder de maat omdat sommige kleuren ontbraken. Weer teruggebracht voor garantie en weer een ander exemplaar gekregen. Inmiddels had ik een andere printer gekocht voor tussendoor. Die werkt naar behoren. Toch de nieuwe SX600FW geinstalleerd, maar weer hetzelfde probleem. Contact gezocht met de fabrikant of er misschien iets in de produktie mis was gegaan, mede omdat de printer inmiddels uit de handel is. Het enige antwoord dat je krijgt is, spuitkanaaltjes 4 maal reinigen. Dat betekent ook gelijk weer nieuwe inktcassettes, want die raken door deze acties snel leeg. Dat wordt er niet bij gezegd. Volgens de helpdesk van Epson is er niets met de printer, maar veel anders kunnen ze niet zeggen. Mijn raad: koop nooit een Epson want hij verbruikt heel veel inkt, drukt zeer slecht af na korte tijd en ik heb er alleen maar ellende van gehad. Slechtere printer kan je volgens mij niet kopen.
Een sneer naar de Consumentenbond kan er ook wel bij. Die testte de printer als beste koop. Ik vraag mij af waar de bond naar kijkt. Zeker niet naar enige duurzaamheid. Ik heb me er mooi door laten misleiden. Een koude douche voor de Consumentenbond.
Een Baarnaar

boudewijna 16-11-2010
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

Frustratie met de printer voorlopig voorbij ...:

Het maakte niet meer uit of ik originele of alternatieve inkcartidges van een goed merk gebruikte -> de onterechte meldingen over cartidges gingen niet weg met als gevolg dat de printer het niet deed. En als de meldingen er niet waren, dan kwam er geen inkt/print uit ...

Na alle pech met deze printer heb ik een laatste investering gewaagd in de vorm van de aanschaf van zelfresettende navulbare inktcartidges (gekocht bij www.inktboer.nl).

Het bleef een gok en ik blijf mij verbazen, maar tot nu toe heb ik sommige cartridges wel voor de 3e keer nagevuld (na een melding volgens verwachting) en print en stampt de printer als een echte productiemachine zonder problemen -> mijn kinderen zijn heel blij.

Sjabbe 13-11-2010
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

Niet kopen! Herkent regelmatig cartridges niet. Eerst in de garantieperiode na de eerste keer cartridge wisselen. Terug naar BCC. Printer 4-6 weken kwijt en kreeg geen vervangende printer mee! Slecht van BCC! Op dit moment weer dezelfde problemen.

doosje252 13-09-2010
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

wat een verschrikkelijke vervelende machine. wij kregen ook problemen met de printer -- hoera in de garantieperiode. alleen maar originele cartridges gebruik maar ho maar geen zwart meer afdrukken. nieuwe zwarte cartridge gekocht en geplaatst en nee hoor deed het niet. nou we mochten hem opsturen tuurlijk.wachten wachten en wachten na een maand kregen we een printer retour ja een andere nou dat was ook wel mooi alleen deden de kleuren het niet meer. weer contact gehad met epson. stuur maar terug .tuurlijk. we kregen weer een andere en nu doet ie helemaal niks meer .andere cartridges gekocht kontakt gehad met epson voor de vakantie al in juni en ja hoor je raadt het al de garantietermijn is verlopen dus fluit maar naar je product. weer kontakt gehad met epson maar zij beweren dat zij ons voldoende hebben geholpen ja mn neus uit. niet dus ik heb nu een printer die het helemaal niet meer doet en epson die ons verder niet terwille wil zijn. dus mensen weest gewaarschuuwd koop geen epson printer ze zijn duur in gebruik en de service is zwaar k.l.....te oja en we kunnen helemaal niet vanaf alle computers naar de printer en dan afdrukken.

Struikrover 25-05-2010
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

Het apparaat gekocht na uitvoerige vergelijkingen. Doorslag was een goede recensie bij de consumentenbond. Plus een leuke korting bij een webwinkel. Relatieve goedkope afdruk maar je moet er natuurlijk geen print fabriek van maken. Dan zij er andere mogelijkheden.

Het apparaat bevalt prima.
Het installeren van het apparaat op een W2K3 omgeving gaat prima. Maar ook XP werkt zonder moeite. Scan functie zit er op. Of vanaf de PC. Of gelijk naar het geugenkaartje. Het kan allemaal. Ook wegschrijven in PDF formaat is geen probleem.
OCR schijnt er ook op te zitten als module maar niet nodig gehad.

Ik was gewaarschuwd dat bij een eerste keer printen de 1e set cartridges relatief "snel" zou kunnen zijn. Nu heb ik gelukkig ook een laserjet printer ernaast staan. Dus bij afdrukken in kleur alleen gedaan indien echt nodig.
Het leek er in eerste instantie op dat de cartridges snel leeg waren. Het zwarte patroon doe ik nog het langst mee.
Tot nu toe alleen geprint op gewoon papier wat prima overkomt. Altijd nog origineel gebruikt van Epson. Voor de luilakken kun je voor de dezelfde prijs als in de winkel de cartridges ook bestellen op de epson site zonder verzendkosten. Waar vind je dat nog.

Ik ben er tot nu toe tevreden over.

Ruudtig 22-05-2010
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

De printer heb ik nu 8 maand in gebruik.

Het is een prettige printer in gebruik.
De scan functie is niet zo sterk, je kunt slechts per bladzijde scannen ook als je de DPA gebruikt.

Cartridges worden naar verloop van tijd een probleem. Ik heb de eerste 2 maanden de originele gebruikt, daarna van de Hema/Aldi. Dat ging altijd goed tot voor een paar dagen geleden. Zonder dat de situatie de afgelopen twee maand is veranderd geeft de printer aan dat de catridges niet origineel zijn, en dus niet herkend wordt. Vrij bijzonder, Epson ziet dus kans de software met nieuwe kennis te updaten op afstand.

Aangezien ik geen zin heb afhankelijk te worden van het prijsbeleid van Epson (Scheelt met Hema factor 2 a 3 in prijs), doe ik het apparaat nu weg.

Wie kan mij een tip geven voor een printermerk/type die minder problemen heeft met een 'ander-dan-het-eigen-merk'cartidges

chrisstoffel 07-04-2010

slechte kwaliteit

sinds 3 maanden deze printer in mijn bezit,in het begin leek het een goede printer die aan alle verwachtingen voldeed totdat de eerste cartridge moest worden vervangen, na het vervangen van de blauwe cartridge bleek deze het niet meer te doen, hierop een reinigingsset gekocht en alles gereinigd, en zowaar hij deed het weer.
Maar na een maand weer een cartridge vervangen en het zelfde euvel weer, krijg nu geen enkel streepje meer op het papier.
het blijkt dat dit veel vaker voorkomt bij deze printer, dus niet kopen.

Martijn_1 03-02-2010
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

Prachtig apparaat voor zijn geld. Ik heb hem gisteren aangesloten via een router en de ethernetpoort. Dit werkt hartstikke goed. De bijgeleverde software is makkelijk te installeren en ook de software om te scannen is handig in het gebruik. Ik geloof niet dat er een printer in de handel is voor dit geld met alle mogelijkheden die deze printer heeft. Scannen en kopiëren gaat ook in kleur, in tegenstelling tot andere reviews die ik hier gelezen heb. De papier feeder op de bovenzijde werkt goed, vooral als je meerdere dingen moet kopiëren of scannen. Ik heb nog geen foto's afgedrukt, dus ik weet niet wat voor kwaliteit hij levert. Voor de rest ben ik zeer tevreden over het apparaat.

HHHH1111 10-01-2010
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

Dit bericht is in vervolg op mijn review van 15-11-09.

Door de problemen heb ik nog 40euro gespendeerd aan nieuwe orginele cartridges en deze werden geaccepteerd maar er kwam niet één teken meer op papier. Ik zal u sparen wat ik dacht en wilde doen.
Mede door het laatste heb ik printer afgegeven aan de balie van de 'de beste computerzaak van NL (Pa.......)'. Heb ik eerste instantie eigenlijk meteen mijn geld terug willen hebben maar kreeg geen medewerking. Deze winkel wil de de gelegenheid hebben om het op te lossen dit ook staat in de voorwaarden. Hebben jullie dan een andere voor me zolang ? Nee die hebben we niet.
Printer is op 23-11 opgestuurd en is vervangen voor een nieuwe na zelf maar te gaan bellen met de repair afdeling van Epson op 31-12 want niemand kon mij antwoord geven. Op mijn vraag aan de balie waar zijn de nieuwe cartridges kreeg ik een plastic zakje met hierin de 4 kleuren geheel open en doorgelopen in het zakje.
De medewerker vond zelf ook dat dit erg slordig was maar deed er niets aan.
Ik heb het geheel meegenomen en tijdens de controle van de kleuren werd de BK (zwart niet geaccepteerd) en dan kun je meteen niet meer verder bij deze printer. Zal u wederom sparen wat ik dacht. Printer wederom opgepakt weer terug naar de winkel en op de toonbank gedeponeerd, deze ging mee naar achteren en toen bleek dat de BK kleur op was en er moest een nieuwe in of ik de kosten wou delen, absoluut niet dus, heb 'm afgegeven met 4 nieuwe cartridges. Geheel weer meegenomen en ja hoor alle kleuren deden het. Het inkt niveau gecontroleerd en toen had ik het echt gehad, de kleuren hadden op BK na want die was vol dan nog maar een kleine 15% aan inhoudt terwijl......, zal u wederom sparen wat ik toe heb gezegd.
Ik dit hele verhaal in een klacht op papier gezet en gedeponeerd t.a.v. de directie van deze winkel keten. Na een paar dagen kreeg ik het verlossende telefoontje dat ik mijn geld terug kreeg, alleen het aankoop bedrag van de printer en de andere kosten kun je naar fluiten.
Na wat zoeken ben ik uiteindelijk op mijn oude merk terug gekomen en heb een All-in-One Photosmart HP C309a(CC335) gekocht bij BCC die weliswaar duurder is maar het nu al beter doet. Deze maakt schitterende foto afdrukken.
Voor mij nooit dus meer een Epson printer terwijl ik dit toch jammer vind want de mogelijkheden, uitvoering voor het geld is dit een hele mooie machine totdat je achter de negatieve kanten komt en dan wordt het een lijdensweg die mij afgezien van parkeergeld, tijd en 40 euro cartridges die bijna leeg waren en er uiteindelijk zelf achteraan heb moeten gaan waar deze printer blijft onnodige ergenis heeft op geleverd die niet vergoed worden.
Mede met dit bericht hoop ik u te waarschuwen voor een mogelijke lijdensweg.

Ik wil mijn complimenten uit laten gaan naar Office Savers in Kesteren die mij een gratis printer geleend hebben voor de tijd dat de Epson weg was. Bedankt voor de super service !

nancyvanderkwaak 08-01-2010
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

Ik heb ook problemen met deze printer. Als ik een print maak (of een kopie) wordt er slechts een gedeelte van de pagina afgedrukt, zo ongeveer 1/3 van de pagina. Ook blijft het document in de printer vastzitten (of de laatste pagina bij het printen van meer pagina's). Gebeld met Epson en zij weten hier ook geen antwoord op. Het gekke is dat mijn ouders de BF300FW hebben en deze deed precies hetzelfde! De printers moeten terug naar de winkel. Liefst zou ik een ander type of merk printer kopen. Jammer, ik had eigenlijk wel veel vertrouwen in Epson.

melsius 11-12-2009
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

waardchuwing: printer niet kopen. Heeft goed gewerkt tot eerste cartridge (zwart) vervangen moest worden. De nieuwe cartridge wilde niet werken. Epson gebeld: moet minimaal 5 keer de printkp laten zelfreinigen. Tijdens het reinigen gaat de volgende cartridge (rood) leeg. Opnieuw begonnen. Nu werkt de zwart ondertussen en de rood niet. Door alle reinigingen is de zwart nu weer bijna leeg. Wie brengt er nu een apparaat op de markt dat je minstens 5 keer moet laten zelfreinigen ? Ik heb nu 30 € aan cartridges verspild en nog steeds werken ze niet allemaal. Heb ondertussen op internet gezien dat er in vele forums over dit probleem geklaagd wordt. Had ik dat maar eerder geweten.

HHHHH 15-11-2009
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

Sinds een maand of 2 in mijn bezit en gekocht omdat de prijs en mogelijkheden erg aantrekkelijk waren voor prive gebruik.
Minpunten:
Machine lust echt veel inkt en cartridges zijn in vergelijk 'vulling en prijs' veel te duur en het resultaat laat vooral op fotopapier echt te wensen over. Gewone tekst afdrukken in zwart-wit en kleur gaan goed.
Cartridges van andere merken geven wisselende of helemaal geen resultaat gewoon omdat ze het niet of wisselend doen.
Printer maakt veel lawaai bij het invoeren van het papier en afdrukken. Heb reeds 2x ervaren dat de auto invoer niet werkt of hij neemt 2x A4 tegelijk wat vooral bij faxen zeer hinderlijk is.
Pluspunten:
All-in-one apparaat, netwerk aansluiting werkt perfect, apparaat is compact. Snel met afdrukken. Geheugenkaarten invoer en lcd scherm dat in hoogte in te stellen is. Automatisch invoer. Installatie is eenvoudig volg aanwijzingen. Software i.c.m. scanner werkt eenvoudig en goed.
Conclusie:
Spijt van aankoop ja toch zeker wel die ik baseer op grond van mijn ervaringen zie de minpunten. Had ik maar wat meer geld gespendeerd dan was het waarschijnlijk een Canon geworden.

g.bakhuisen 09-11-2009

super apparaat na 15 minuten
werkend op alle systemen in mijn geval windows-xp-vista en windows7.
echt een top apparaat.

Fokkie123 30-10-2009
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

Ik heb de printer nu enkele dagen in mijn bezit. Het toestel heb ik geïnstalleerd via het netwerk. Alles werkte naar behoren op het scannen vanaf de SX600 naar de computer toe niet. (bediening vanaf het toestel)

Na twee keer aan de lijn met Epson helpdesk te hebben gehangen blijkt dat dit toestel niet de knoppen voor het scannen te ondersteunen via het netwerk.

Jammer dat ik functie juist wil gebruiken. Voor de rest is het een mooi toestel.

Jan van Dijk 05-09-2009
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

Ik heb deze printer nu een paar dagen, en hij bevalt mij uitstekend. Problemen met het draadloze netwerk heb ik niet gehad, gewoon goed de gebruiksaanwijzing met betrekking tot het wifi gedeelte goed opvolgen (de printer dus NIET aan de PC of netwerk aansluiten!)
Binnen een kwartier konden alle vier PC's hier in huis deze printer gebruiken(XP & Vista).

Fotokwaliteit is mijns insziens zeer goed, zowel vanaf de PC als rechtstreeks vanaf een sd kaart.

Al met al een aanrader dus.

whalertje35 13-06-2009
Geschreven voor: Epson Stylus SX600FW

Ik heb na lang wikken en wegen tussen een coleur laser en inkjet gekozen voor de Epson SX600FW. Ik heb de printer gekocht, uitgepakt, ingesteld, cartridges erin, software op de computer geinstalleerd en aan mijn draadloos netwerk gehangen binnen 20 minuten!! Werkt perfect, goede kwaliteit prints en scans. Over het verbruik kan ik nog niks zeggen, daarvoor heb ik de printer te kort. Maar echt een aanrader!!!