Epson WorkForce WF-3620DWF

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson WorkForce WF-3620DWF op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

fpc s 28-08-2018

Niet doen

Geschreven voor: Epson WorkForce WF-3620DWF

Ik heb deze printer zojuist, een kleine drie jaar na aankoop aan de straat gezet. Het heeft maximaal een jaar naar behoren gefunctioneerd en daarna vooral heel veel tijd opgeslokt maar geen fatsoenlijk printje meer gemaakt. Ik heb telkens braaf de onderhoudsprogramma's afgedraaid, maar de spoelkoppen werkten niet goed. Op een gegeven moment weigerde het apparaat dienst omdat ik verkeerde kleureninktpatronen zou hebben gebruikt. Ik heb uitsluitend de meegeleverde cartridges gebruikt maar die mocht ik kennelijk niet langer dan twee jaar in het apparaat hebben. Meermaals gemaild met de klantenservice maar die konden de probemen niet verhelpen. Het advies was om wederom in de buidel te tasten en nieuwe patronen te kopen terwijl de in huidige patronen nog half vol waren. De nieuwe cartridges konden het probleem niet verhelpen.
Niet doen dus! Een slecht apparaat, slechte service en een bedrijf dat zo krampachtig de eigen inktpatronen in de markt wil zetten dat het zijn eigen apparaten onbruikbaar maakt.

Minpunten

• Printkoppen raken snel verstopt
  • Zelf originele inkt blokkeert het apparaat

Allard 11-08-2017

prima printer

Geschreven voor: Epson WorkForce WF-3620DWF

prima printer, snelle installatie en ook super simpel. print snel en mooi.
duurzaamheid moet natuurlijk nog blijken heb um pas 1 week in huis

Pluspunten

• snel
  • eenvoudige installatie

R.Meijer 16-07-2017

Ziet er mooi uit

Geschreven voor: Epson WorkForce WF-3620DWF

Printer gekocht op 23-3-2016 printkop verstopt op 14-7-2017.
Printer moet aan blijven staan anders gaat hij stuk.
Kop zit vast in de machine kan er niet uit.
Reinigingsslet gekocht van 35 Euro mocht niet baten.
Je moet regelmatig printen zie het resultaat hier boven
Machine 15-7-2017 vuilstort.
Printkop is het grootste probleem van deze apparaten.

Pluspunten

• print mooi
  • start snel op

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Printkop
  • Inkt

Eddy 27-02-2017

na een jaar, rijp voor de sloop

Geschreven voor: Epson WorkForce WF-3620DWF

Na de eerste maanden geen op en aanmerkingen gehad te hebben, begon de inkt op te raken (logisch natuurlijk). En toen begon de ellende. Uit zuinigheidsoverwegingen geen originele inktcartridge gekocht maar een goedkope. na de nodige foutmeldingen en waarschuwingen dat er geen origineel exemplaar in de printer zat, begon de kwaliteit van het printer zeeeeer slecht te worden. niet meer leesbaar, strepen noem maar op. Na diverse keren koppen reinigen enzo toch maar originele inkt gekocht (nieuwe printer is goedkoper). De afdrukkwaliteit is wel weer een stuk beter, maar nog steeds zijn er strepen te zien met printen en ook zijn er regels niet zicht-/lees baar. We gaan nu gewoon een HP kopen en de Epson bij het grof vuil zetten.

Pluspunten

• Ethernetaansluiting

Minpunten

• snelheid scannen (erg langzaam)
  • prijs originele inkt

Borry52 17-01-2016
Geschreven voor: Epson WorkForce WF-3620DWF

Aangezien de drum van mijn laserprinter aan vervanging toe was en een inktjet printer bijna net zoveel kost als een nieuwe laser-drum ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe printer.

Ik ben bij deze printer terecht gekomen omdat ik er een zocht die dubbelzijdig kon scannen, printen en kopiëren en een Lan aansluiting had.
Ook was de prijs van de inkt van doorslag gevend.
Originele inkt is vrij duur maar er worden genoeg alternatieven aangeboden voor een goede prijs.

Printer ziet er goed en stevig uit en zat in een stevige doos.
Installeren van de software met de bijgeleverde CD ging probleemloos maar duurt wel lang omdat hij naar allerlei updates zoekt en installeert.
Software is duidelijk en goed te gebruiken.
De printer is soms een beetje rumoerig maar dat deed mijn oude laserprinter ook.
Als alle instellingen zijn gedaan werkt de printer zeer snel.
Hij start snel op en een printopdracht vanaf de PC gaat ook snel, ook dubbelzijdig.
Kopiëren gaat ook erg goed, als je meerdere pagina’s dubbelzijdig wil kopiëren gaat dit erg snel en de pagina’s worden ook weer op volgorde gelegd zoals ze zijn ingevoerd.
De print kwaliteit is nagenoeg net zo goed als op mijn oude laserprinter.

Ik ben zeer tevreden over deze printer.

Schervenuur 22-06-2015
Geschreven voor: Epson WorkForce WF-3620DWF

De printer is solide en werkt erg snel. Voor mij was het belangrijk dat er een vaste netwerk aansluiting aanwezig is, dit om een stabiele verbinding te garanderen. De sheetfeeder voor de scanner is erg handig wanneer er meerdere pagina's gescand worden. Ik ben erg tevreden over deze printer!