Canon Pixma MP-540

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Pixma MP-540 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

DAFYA 07-02-2014

ik heb een CANON MP 540 met de storing C000
ik heb die kunnen oplossen door de printer uit te zetten op knop NAVI ingedrukt te houden dan op knop ON drukken wachten tot de printer is uitgewerkt met voorberijding
bij mijn lukte het en werkt weer als vanouds
succes Bert

Remco94 14-03-2010
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

Heb deze printer nu ongeveer driekwart jaar in mijn bezit en ben er nog steeds zeer tevreden over. Over het algemeen is het een zeer prettig apparaat en is gemakkelijk te bedienen. Het is ook mogelijk foto's via een SD card of USB stick te printen zonder daarvoor de printer aan de computer te koppelen wat ik persoonlijk heel prettig vind. De afdrukkwaliteit is ook bij foto's heel goed.

Verder is de snelheid van de afdrukken redelijk snel. Een Word-document is in een paar seconden volledig geprint.

Kortom, een goede, betaalbare, all-in-one printer.

Jack1957 01-01-2010
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

Zeer slechte kwaliteit. Na 4 maanden de kop kapot. Kost meer dan een nieuwe printer. Had dit ook al met een MP 510. Zelfde problemen. Service Canon zeer slecht. Men verschuift de problemen naar de klant. NOOIT meer Canon.

cees7326 23-12-2009
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

Wie weet of ik cd/dvd kan bedrukken met dit apparaat.
Een half jaar in bezit. Heb ook een HP 940C die volgens mij met betere kleuren afdrukt op papier. Foto's worden prima afgedrukt.

EDS19 20-11-2009
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

De printer is erg geschikt om foto's mee af te drukken. maar de inkt is wel erg snel op. De stevigheid is ook niet al te best..
Na een paar maand brak er al schanier van een klep...

Johan2007 28-10-2009
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

De afdrukkwaliteit is erg goed. Je kan er zelfs een mooie foto mee printen op fotopapier en deze doet niet onder voor de adruk van een fotograaf. De mogelijkheden zijn natuurlijk ook ruim: printen, scannen, kopieren en alles kan je uitgebreid instellen. Het is ook een makkelijk apparaat. Als je gewoon de basis dingen wilt doen dan wijst het bijna voor zich. Maar aanpassingen zijn ook niet al te moeilijk. Ik heb het apparaat nu +/- 1 jaar dus de duurzaamheid is voor mij (nog) goed. Nu moet ik wel zeggen dat ik hem niet heel veel gebruik en dat de inkt wel snel opraakt. Dus voor mensen die niet te veel printen is dit een ideaal apparaat.

Anoniem 23-09-2009
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

Ik ben overgegaan tot de aankoop van deze Canon Pixma MP540 all-in-one printer vanwege doorlopende problemen met de inkt cartridges van mijn vorige Canon (Pixma MP150). De inkt leek wel uit te drogen en ging elke keer minder lang mee en aangezien de MP150 slechts 2 cartridges heeft werden de gebruikskosten mij te gortig.

Waarom dan toch weer een Canon zou je zeggen? De MP540 heeft aparte cartridges voor alle kleuren waardoor de gebruikskosten een stuk vriendelijker zijn. Ik heb ook een digitale camera van Canon en dat komt de functionaliteit van mijn apparatuur ten goede. Het uiterlijk van deze printer sprak mij heel erg aan en de aanschafprijs was erg vriendelijk.

De installatie van zowel de hardware als de bijgeleverde software verliep wederom geruisloos en dus hoop ik nu langer van dit mooie apparaat te kunnen genieten.

naamhb 11-09-2009
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

Een leuke printer, maar veel te duur in gebruik. Het lijkt wel of de inkt verdampt. Ook al print je alleen zwart-wit, dan zijn toch de kleuren inkt cartridges steeds op. Ik ben in een half jaar al zo'n 100 euro kwijt, aan voornamelijk af en toe een zwart-witprintje. Ik heb Canon hierover gebeld, en ze zeiden dat dit normaal is (inkt wordt gebruikt voor reiniging!, en als je zwart-wit kopieert gebruikt ie ook kleureninkt), en dat ik waarschijnlijk niet de printer heb gekocht die bij mij past. Leuk om te weten, maar dat had ik eigenlijk voor de aanschaf al willen weten. Als de inkt op is, doet de scanner het ook niet meer!

naamhb 11-09-2009

richardnr14 23-07-2009
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

Net een paar dagen in bezit echt een top printer. Mooi foto afdrukken, wist niet wat ik zag.
Ook de bij geleverde software is heel handig voor foto's printen en scannen. Het enige jammere vind ik dat je voor het geld er geen (USB)kabel bij krijgt om hem op je computer aan te sluiten.

Frans1947 02-07-2009
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

Naar aan leiding van veel positieve reacties en een positief advies in de Consumentenbond heb ik deze printer gekocht. De aansluiting en instellingen gingen van een leien dakje dankzij de gedegen en zeer duidelijke handleing. Het is inderdaad een fantastisch produkt en vergeleken met mijn vorige printer een Pixma MP130 is deze MP540 fluisterstil. Ook het mooie display geeft duidelijk aan welke handeling je kan doen. Daarnaast ben ik aangenaak verrast door de extra photo paper glossy invoer aan de achterkant van de printer en de invoerlade aan de voorkant. Hierdoor blijft het papier mooi in de lade liggen zonder om te krullen achterin de printer als het papier rechtop moet staan. Daarnaast zijn de afdrukken aanmerkelijk beter dan de MP130, die mij jarenlang heeft verwend met mooie afdrukken. Echter, het moet gezegd dat deze MP540 (nieuwere technieken) uitstekend voldoet met prachtige kleurenafdrukken. Voor mij blijft Canon de printerspecialist. Ook is het met deze printer mogelijk om pasfoto's te maken voor rijbewijs of paspoort. De kwaliteit is gelijk aan die van de shops.

gbbosma 01-07-2009
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

Printer een maand in bezit maar bevalt prima. Hij print snel en stil. Gebruikt weinig inkt. Print mooie duidelijke teks/letters. Foto's zijn levendig en echt van kleur. Zelf heb ik er een bluetooth dongle in en met de laptop is dit idiaal. Ook kopieeren zonder dat de computer aan moet bevalt prima. Kopie's zijn zo klaar. Echt een printer die makkelijk in gebruik is, display geeft goed aan wat je moet doen bij een handeling die je gebruikt. Een printer nodig, zou ik deze DOEN!

josski 30-04-2009
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

Ongeloofelijk dat ze zoiets kunnen maken voor zo weinig geld. Scanner werkt erg goed en mooie prints.

sportsbink 30-04-2009

bijzonder prettige multifunction.
print draadloos de mooiste foto's. Heerlijk met laptop aan de slag en geen kabels.

Rudi4 26-03-2009
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

Goed product mooie print en scan afdrukken en gemakkelijk te gebruiken.

KrissCross 03-03-2009
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

Goede printer en scanner voor een acceptabele prijs. Zeker de printkwaliteiten zijn behoorlijk goed. Met name de fotokwaliteit (op echt fotopapier) is goed. Groot voordeel zijn de aparte (vijf) inkttanks, waardoor alleen de tank die leeg is vervangen hoeft te worden. Printer leest ook direct vanaf geheugenkaartjes. LCD-schermpje is klein, maar voor de functies duidelijk genoeg.
Printer produceert weinig lawaai, scanner is mooi stil.

Denzoil 22-01-2009
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

Voor deze prijsklasse is dit een geweldig printertje. Kan uit zichzelf kopieren en printen. Foto's enz kan je rechtstreeks vanaf een geheugenkaartje printen. Het schermpje plus menu op de printer is ook zeer makkelijk te gebruiken. Op goed fotopapier zijn de foto's niet te onderscheiden van die van een fotowinkel. Daarnaast print ie zeer scherp en strak en normale text pagina's ook best wel snel. Cartridges worden tevens vol bijgeleverd en zijn overigens niet erg duur voor wanneer je ze niet bijvult :-). Als je niet te veel foto's print lijkt het er op dat ze best lang mee gaan.

Al met al, een goede koop dus. Zoals uit de overige reviews wel blijkt.

bbredewold 03-01-2009

Erg prettige printer.

+ Papierbak volledig onder de printer, dus niet te zien.

+ De voorklep gaat automatisch open als men deze vergeet.

+ Erg prettig tft-schermpje waarop erg duidelijk de instellingen te maken zijn.

+ Vele talen waaronder Nederlands.

Printen doet de printer goed, en zonder al te veel geluid.

Wat ook economisch een leuke bijkomstigheid is, is dat de bijgeleverde inkt-tanks volledig gevuld zijn, en niet voor de helft zoals de meeste meegeleverde patronen.

Wat verder leuk is, dat de printer zogenaamde printsjablonen heeft. Met een druk op de knop heb je een vel lijntjes papier, of een vel bladmuziek (notenbalken).

Al met al een super printer voor een super beschaafde prijs!

River Phoenix 18-12-2008
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

Afdrukkwaliteit is uitstekend. Printen gaat relatief snel. Software is duidelijk. Enkel de papierlade onderaan is wat onhandig om vullen. Doet echter niets af aan de prijs/kwaliteit, die uitstekend is.

Frederik V 14-12-2008
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

De printer nu sinds een paar weken in mijn bezit. Print snel af, maar het inschakelen duurt wel wat langer vind ik.
Scannen gaat ook heel snel en goed. Tot nu toe nog geen negatieve punten ontdekt.
Tip: de printer is voorzien voor bluetooth. Koop niet de dure bt adapter van Canon, maar een goedkoop alternatief zoals bvb de Trust ultra small bluetooth adapter. Kost je slechts 10 euro.

Bezempje 30-11-2008
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

Wat een geweldige printer is dit.Kwaliteit prints zowel tekst als foto zijn erg goed.
Echte aanrader zeker voor de prijs.

melissa2007 24-11-2008

4 weken geleden een Canon
MP540 gekocht.
Een prima printer, scanner/kopier apparaat.
De installatie was zeer eenvoudig.
Mooi apparaat om te zien.
Vandaag foto's geprint, is niet van de fotograaf te onderscheiden. Zeer scherp.
En natuurlijk de 5 aparte cardridges is voordelig.
Hiervoor hadden we een Canon i550, was ook een prima printer, na 8 jaar ging de printkop stuk.
Met de ervaringen die we bij de i550 hadden gingen we zeker weer voor een Canon.

Nightmar3 04-11-2008
Geschreven voor: Canon Pixma MP-540

Ik heb de printer enkele dagen in mijn bezit.
In eerste instantie wilde ik een all in one printer, na wat onderzoek kwam deze voor mij als 1 van de beste uit de bus. Vooral de 5 cardridges maakt het printen voordeliger.

Ik had hiervoor een Hp deskjet 5150 inkjet printer, het afdrukken was weinig mis mee, maar als je naar de inktprijs per/pagina kijkt ben je een stuk duurder uit dan de meeste printers.

Ik heb meerdere foto's uitgeprint en de kwaliteit is werkelijk perfect, het display maakt het installeren van de inkt en inktkop een stuk gemakkelijker, het display verteld je precies wat je moet doen. Het scannen en kopieeren werkt ook perfect.

M.v.g