HP Photosmart 5510 5520

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Photosmart 5510 5520 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

Yves 03-06-2020

Totaal frustrerend ding

Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

wat een frustrerende pseudo-scanner/printer/copiër, één hoop ellende. Al enkele jaren in bezit, nooit goed gewerkt, en altijd slechter en slechter tot je bijna gaat bidden op respons en resultaat voor je er ook nog maar aan komt. SD-kaart geeft mateloze bron van ergernis, 9 op 10 keer signaleert hij geheugenkaart-fouten van allerlei slag (zogezegd, want werkt elders prima).

Pluspunten

• Schone Schijn

Minpunten

• inktzuiper, ook als je amper print
  • immense lange opstarttijd, precies een dinosaurus
  • 9 op 10 SD-kaart storing (gelijk welke kaart)

humamemi 15-02-2020

Printer is werkt goed maar de inkt is niet aan te slepen !

Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Mijn eerste printer was ook een HP, een toppertje vond ik dus dacht dit kan niet missen.
Maar al snel was ik van dit model door de inkt heen. En daar begon de ellende.
Nieuwe dure originele gekocht deze waren er in notime doorheen.
Toen de grotere versie gekocht omdat de kwaliteit goed was.
Binnen extreem korte tijd weer de inkt op, weer nieuwe geplaatst en getest op kwaliteit
Na circa 6 weken had weer een printje nodig maar weer bleek de inkt op!
Der zijn de laatste keer zeker weten niet meer dan 2 afdrukjes gemaakt en toch is
de inkt weg ! Dus bij mij nooit en nooit geen HP meer.

Pluspunten

Minpunten

• Inktverbruik

Hans 22-12-2018
  • Product gekregen

Meest waardeloze merk printer ooit op de markt gebracht.

Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Heb een HP 5510 overgenomen omdat deze draadloos kon printen. Wat een drama om hier mee te werken. Steeds offline terwijl tig keer Ssid en ww ingevoerd. Kan niet scannen en uploaden naar laptop. En ook de service en drivers hiervoor werkt voor geen meter. Mijn advies, alles van HP moet je van 3 hoog achter laten vallen, heb je tenminste nog 2 tellen plezier aan. Wat een baggerzooi. Geef mij maar een Brother. Gewoon een no nonsens dingetje die gewoon doet wat ie moet doen.

Pluspunten

• Heeft ie niet
  • Nog steeds niet

Minpunten

• Teveel om hier te vermelden
  • Zie hierboven

GBerger 20-08-2015
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

De afdrukkwaliteit is uitstekend als de cartridges vol zijn. En dat is het probleem. Het apparaat maakt de cartridges leeg zonder dat je print. We printen zelden maar moeten meerdere keren per jaar cartridges vervangen. Ik zoek nu naar een alternatief. Een printer met lage gebruikskosten als je weinig print. Ik kan deze printer niet aanbevelen.

HereIsTom 21-08-2015

Dat is nu juist het probleem, alle merken hebben zuipmachines gemaakt van hun printers, de inkt wordt niet voor niks het vloeibare goud genoemd!
Ik koop nu de inktcartridges van het merk 123inkt.nl deze zijn veel goedkoper en er zit ook nog twee keer zoveel in!

Hanneke 15-08-2016

Dus niet alleen bij de Photosmart5520 ? Want iderdaad : ik heb een tijdje geleden nieuwe cartridges geplaats...wil vandaag wat printen en ze zijn zo goed als LEEG :( behalve de zwarte ! Echt balen !!

Anoniem 11-08-2015
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Makkelijk apparaat dat idd wel heel veel inkt verbruikt. Je blijft cartriges kopen en ik ben geen grote printer. Net na de garantietermijn ,net weer de cartridges vervangen,bezweek de printkop. Niet te vervangen . Schandalig voor een apparaat van net iets meer dan 2 jaar oud. Dus maar een nieuwe printer dan ?
In elk geval Nooit meer HP.

Demia 29-05-2015
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

In september 2014 deze printer aangeschaft. Eerst de bijgeleverde opstart cartridges op gemaakt. Daarna hebben we er nieuwe cartridges in gedaan. Al na een paar maanden pakte hij het papier niet uit de lade. Dit moesten we steeds aanduwen, dus draadloos heeft dan niet veel zin meer.
Een paar weken geleden was de zwarte inkt op (dit was nog de 1e volledige cartridge) Na het plaatsen van een nieuwe cartridge print hij nog steeds geen zwarte inkt. Printerkop schoongemaakt, stuurprogramma opnieuw geïnstalleerd enz. Niks helpt. Hij print geen zwart meer.
Printer zit aan de binnenkant vol gelekte inkt. Ik heb ook het idee dat hij enorm veel inkt verbruikt. Ik vond de zwarte tekst heel dik gedrukt en niet mooi.
Al met al weinig plezier van deze printer gehad. Voor ons geen HP meer. Onze vorige, een Epson, hebben we 10 jaar gehad.

Kees 27-10-2015

daar ben ik het helemaal mee eens, ik gebruik deze printer alleen voor kleuren prints en moet maandelijks het hele setje cartridges vervangen. Ik heb namaak cartridges geprobeerd maar het resultaat was een hoop storingen en slechte afdrukken. Voor mij ook geen HP meer ondanks een lade vol ongebruikte cartridges.

Paul.. 20-05-2015
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Prima werkende all in one.Nooit problemen gehad met papier wat ik hier en daar lees.Wanneer je de firmware update doet hij prima.

CeesH01 03-03-2015
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Zeer slechte printer. Inkt is snel op en hele slechte prints, bijna altijd strepen ondanks vaak printerkop reiniging.

fredrichter 04-03-2015

heb exact dezelfde ervaring,inkt verdwijnt als sneeuw voor de zon.Foto's komen niet op kleur maar met strepen en een blauwe waas.HP reageert niet op hun enquette vragen waarin ik het probleem aangekaart heb.Heb hem 2 maanden en ik gooi hem nu al weg,wat een pokkeding

Frits Teunissen 03-02-2015
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Heb nu na ruim 'n jaar honderden prints gemaakt. Zowel zw/w op papier alswel foto in kleur op fotopier. Kwalitatief ook een heel goede scanner.
Kortom,met recht van spreken: een zeer goede printer

be112 02-02-2015
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Eigenlijk kun je over deze printer heel kort zijn: erg slecht. Zeer duur in gebruik, erg storinggevoelig, continue stroomonderbreking (nieuwe drivers helpen maar beperkt). Kortom, voor mij een grote miskoop.

Anoniem 08-01-2015
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Nog erg weinig goede printjes uit gehaald. Print erg slecht. Slaat om de paar centimeter een halve centimeter over. Papier loopt vast en print komt scheef op het papier.

HereIsTom 10-01-2015

Doe je toch iets niet goed! Ik heb deze printer al enige tijd en hij print perfect!

008RE 20-05-2015

Heb onlangs deze printer afgegeven bij de milleustraat, had printer nummer 3 omdat de eerste 2 al snel niet deden waarvoor ik het apparaat had aangeschaft, printen dus. Bij het derde probleemgeval heb ik het maar opgegeven, wel een vermogen uitgegeven aan cartridges omdat het apparaat steeds aangaf dat deze vervangen diende te worden terwijl ik nauwelijks iets heb weten uit te printen. Dit soort apparatuur kan ik niet gebruiken.

hansg65 24-12-2014
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Op de vormgeving na, is dit de beroerdste printer die ik ooit heb gehad... Na jaren een uitstekende Canon gehad te hebben, deze printer aangeschaft omdat ik vanaf mijn Android telefoon en tablet wilde kunnen printen. Nou, dat ging. Maar wat een drama verder na Canon... Je kunt niet goed zien welke inkt er op is (terwijl de printer nog steeds aangeeft dat er inkt genoeg is... met originele, dure HP inkt!) en het papier loopt nog wel eens vast of wordt niet opgepakt uit de lade. Echt een flutding! Gisteren snel weer een Canon besteld!

CJ Vink 12-12-2014
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Dit is een waardeloze printer ik raad aan deze goedkope HP nooit te kopen. IP adres elke keer kwijt. Het printen duurt lang voor de eerste pagina eruit is. Na het uitzetten van de printer moet je alle instellingen van je router weer opnieuw instellen. Duurt uren! Waardeloos!!

Paul.. 22-05-2015

Firmware updaten lost denk ik alles op.Gedaan?

Anoniem 07-10-2014
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Waardeloze printer , veel probelemen met wifi verbinding. Altijd is er wat met het papier. Hiervoor de HP F2280 gehad nooit problemen.Mijn volgende printer geen HP meer.

Annie B 03-09-2014
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Ik weet niet hoe andere reviewers aan zo'n hoge score komen, waarschijnlijk zijn ze gesponsord door HP....

Deze printer is echt een VERSCHRIKKELIJK ding....

We hebben hem nu een jaar, en vandaag gaat ie de deur uit. Wat een tijd, frustratie en ellende zitten erin!

Het papier loopt ALTIJD vast. Je moet steeds 2 of 3 keer opnieuw printen en IEDERE keer die papierlade helpen.
Kost PAKKEN papier.
Die doorvoer klopt gewoon niet, slecht ontwerp.

Als je er te ver vanaf zit doet de draadloze functie het niet.

Het instellen is onduidelijk: wanneer print je via je eigen router, en wanneer via het net?

Echt een flutding, goedkope troep!

Paul.. 21-05-2015

Alsoluut niet gesponsord door HP:

Staan de papiergeleiders wel goed? Dat is uiteraard belangrijk want anders kan hij papier scheef trekken (geldt voor alle printers)

mbt draadloos: tja dit is altijd een issue, je zegt zelf te ver.nou dat geldt voor ieder WIFI apparaat.Heeft dus nike met deze printer te maken.Plaats hem eens ergens anders.

Router : tja gewoon verdiepen hoe het e.e.a werkt

ajgmvandermeer 08-09-2014

Ik had dezelfde problemen met het papier. Heb het weten op te lossen door een stuk plakband over de ribbeltjes aan de achterkant van de papierlade te plakken. Blijkbaar liep het papier hier op vast want nu glijdt het soepel door de printer. Wel zorgen dat het plakband goed vast zit, wanneer het los komt plakt het aan de rollers en heb je alsnog een papierstoring. Misschien te laat voor jou maar misschien heeft iemand anders er nog iets aan...

HereIsTom 04-07-2014
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Perfecte printer, al een jaar in bezit en nooit geen problemen, print prachtige kleuren en ook draadloos werkt hij prima en hij is in vergelijking met de Canon printers ook zuinig met de inkt.
Werkt ook fijn met een tablet, kan 'm iedereen aanraden!

apolan 24-06-2014

24-06-2014
Wat een beroerde en dure printer! Aanschafprijs was redelijk laag maar het is een inktslurper, het lijkt wel of de inkt spontaan verdampt. Ik print heel weinig en ik heb ongeveer een 4 maanden (van de 6 maanden) mijn printer niet gebruikt maar moet inmiddels mijn cartridges weer vervangen omdat ze op zijn. En ik zag dat hij als hij standby staat toch wel heel veel contact met internet zoekt. En voor de cashback actie van HP moest een Eprint via internet account worden aangemaakt waarna ze precies konden zien dat ik HP cartridges geplaatst had. En de printer vervolgens soms op dagen 2,5 miljoen ip-pakketjes verstuurd terwijl hij niet gebruikt wordt? Tijd voor een andere printer, deze was zonde van het geld. En cashback of niet, de volgende komt niet meer aan internet!!!!

Totaal: 4

Karola1 23-06-2014
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Kleur afdruk valt erg tegen.
Fel rood is afgedrukt niet fel rood. Echt jammer
Verder wat betreft zwart wit printen wel tevreden.

Marc Verkade 07-05-2014
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Vorige maand begaf mijn HP B110 het plots na twee jaar trouwe dienst (alleen printen, scannen had ik nooit aan de praat kunnen krijgen, de software installatie gaf foutmeldingen destijds). Dus 4 weken geleden een nieuwe printer met dezelfde cartridges gezocht: De HP5520

Echter binnen een maand alweer de tweede HP5520 die het niet meer doet. Wat een brak apparaat!

De eerste was plots wifi kwijt en hangt sindsdien volledig bij het zoeken naar nieuwe routers in de Wireless Network Wizard... Niets werkt dan, de hele printer hangt vast, wieltje stopt met draaien, alleen powercord verwijderen en aansluiten start de machine weer op, helaas geen wifi mogelijk, dus dan maar USB proberen.

USB direct aansluiten op PC werkt niet, de printer wordt niet herkend door Windows tijdens de installatie van de software. Alle HP zut verwijderen en opnieuw proberen werkt ook niet.

Mooie machines, software is altijd helaas erg crappy. De afgelopen 20 jaar al heel veel ellende gehad met de software...

De eerste 5520 omgeruild bij de leverancier met een nieuwe, echter loopt deze vast in de installatie procedure/printer voorbereiding: Melding 'Wagen is vastgelopen' met nog 1.30 te gaan van de installatie...

Wagen werkt gewoon als de klep open gaat. zucht, morgen maar een Epson halen, ben echt klaar met HP, alleen jammer dat ik nu 20 HP364 cartridges weg kan gooien, maar het is me het waard om nooit meer HP te nemen, ik ben er klaar mee!

Anoniem 09-05-2014

Niet om het een of ander maar ik heb al meer dan 8 HP printers in de afgelopen ca 20 jaar bij kennissen geplaatst.Wel eens wat vreemds gehad met software (1x) maar voor de rest ging het altijd prima.Dus als iemand me zoveel ellende verteld over HP of (welk merk dan ook),dan vraag ik me wel eens af of het niet aan iets anders ligt dan aan de printer.

HereIsTom 04-07-2014

Onzin hoor deze HP printer werkt prima, heb 'm al een jaar en een paar collega's ook en nooit problemen, dus schijnbaar doen jullie zelf iets fout, deze HP printer mag best een 10 krijgen!

HereIsTom 08-05-2014

Jammer dat je steeds net het maandagmorgen model hebt!
Ik heb al enkele jaren HP printers, waaronder deze en herken je problemen totaal niet en ben dus juist zeer tevreden met HP ;-)

Dutchdavey 03-07-2014

Ben helemaal mee eens, maar vind het wel jammer dat je score uitkomt op 7.2/10. Meer dan een 4 moet nite mogeelijk zijn..

kvanpoortvliet 31-03-2014
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Ze gaan steeds sneller kapot die printers.
Deze gaf problemen met installeren (kostte me 70 Euro
bij de helpdesk), scant nog steeds niet, pakt heel vaak
dubbel papier en geeft nu problemen met verwisselen van cartridge. De slechtste HP die ik ooit gehad heb.

Dutchdavey 15-03-2014
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Verschrikkelijke ding. Veel slechter dan de Dell (Lexmark) die ik eerder had. Veel geluid, onvoorspelbaar, soms gaat 'ie aan, soms niet, snel door het printer ink, etc, veel slechter kwaliteit ook.

Tenslotte, die eerste twee 5520s zijn al kapot in ses maanden, en ik verwacht de derde over een paar dagen, allemaal onder garantie.

Nooit meer, dus.

LolaS 24-02-2014
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Buiten wat geklungel met de stekker bevalt de printer tot nu toe prima. Hij print foto's alsof ze zo uit de winkel komen. Op het moment dat ik opdracht gaf voor een dubbelzijdig geprinte pagina grinnikte ik wat in mezelf maar hij doet dat echt! En goed.
Enige waar ik minder tevreden over ben is het scannen. De zwarte kat op de te scannen foto was grijs op het scherm. De klep zat goed dicht. Jammer, maar dat is het minst belangrijke.

Paul.. 22-05-2015

Geknungel aan de stroomstekker hoor ik vaker.Dit probleem is op te lossen door een firmware update te downloaden.Hier is de link:

Succes! ( en nee, ik ben niet van HP! )

els.eef 07-02-2014
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

het lijkt wel of de cartridge snel uitdrogen of gewoon niet genoeg inkt afgeven terwijl er nog wel inkt zit. verder is t omslachtig om alleen in zwart te printen ,dat was met mn vorige printer veel makkelijker in te stellen. voor mij denk ik een volgende keer een ander merk

PaPSoft 26-01-2014
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Binnen een half uur geïnstalleerd. De afdrukken met wifi en email adres zijn perfect. De afdruk kwaliteit is erg goed.

erpo1963 07-12-2013
Geschreven voor: HP Photosmart 5510 5520

Met deze multifunctional is het prima werken. Mooie en goede resultaten, ook met het printen via WIFI en eprint. Kopiëren zonder PC gaat ook prima! Mijn vorige multifunctional was een Canon MP540 en deze kan al na 2,5 jaar van drie hoog naar beneden. Nu HP maar eens proberen, tot nu toe Prima!!!