Siemens WT47Y700NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 405 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Peter Martha 12-04-2017

Super droger!

Van condensdroger naar een warmtepompdroger was een heel goede keus. Vrijwel geen opwarming meer van de ruimte waar de droger staat opgesteld. Weinig geluid en goed droog resultaat van veel voorkomende wassen, zoals handdoeken en lakens. Als wastoren met de wasmachine uit dezelfde serie ziet het er ook gewoon goed uit.

E.Ekhart 09-02-2017

Design is perfekt,snel en droogt geweldig

Gekozen om de goede reviews , het design met de grote zwarte glazen deur ,de lichtblauwe toetsen geweldig, droogt perfekt en snel

Pluspunten

• design
  • droogt geweldig
  • redelijk snel
  • makkelijk in te stellen

Ton101 31-01-2017

Droogd goed!

Nog even wennen na 25 jaar een luchtafvoerdroger. Ruimte wordt vochtiger en je ruikt het wasgoed nu.

Laurens 25-01-2017

Droger

8 kilo droger die perfect droogt in zeer korte tijd. Bediening is prima en duidelijk.
Aanrader voor iedereen die veel moet drogen.

Jeroen K 25-01-2017

Fijne droger.

Was is snel droog vaak eerder klaar dan start tijd aangeeft.
Verlichting in de trommel is een pluspunt. beeldscherm is duidelijk en de knoppen zijn makkelijk te bedienen. kortom fijn product.

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Binnen verlichting

Minpunten

• Aansluit snoer aan de korte kant

Jaan 23-01-2017

Super aankoop

Bewust gekozen voor deze trommel met een 4 persoonshuishouden. De was komt er droog uit en is niet erg gekreukt. Je kunt verschillende soorten was selecteren die goed aansluiten bij de droogtijd.

Pluspunten

• verschillende programma's voor soorten was
  • automatische hersteltijd voor het drogen

Wilco1234 22-01-2017

Prima Product, "handleiding" minimaal

Dit apparaat ondertussen bijna 1 jaar in gebruik, tot bijna alle tevredenheid. Wat we een duidelijk minpunt is, is het ontbreken van een duidelijke en volledige handleiding, de "kaart" die bij dit product zit en te downloaden is op de service-site is erg karig en geeft totaal niet aan hoe je bijvoorbeeld een condenswaterafvoerslang moet monteren (en bijhorende actiepunten). Na wat zoekwerk, vond ik de handleiding van de WT47W562NL, ook een warmtepompdroger, waar wel een boekje bijhoort. In deze handleiding WEL een duidelijke HOWTO (Condenswaterafvoer
omschakelen).

OTask 20-01-2017

Mooi design, mooier droogresultaat.

Wegens ruimtegebrek hebben wij in onze vorige woning een was-droog combinatie gebruikt van het merk van een concurrent. We waren tevreden met het wassen, maar erg ontevreden met het drogen. Dit, ondanks de goede beoordelingen van deze machine.
Inmiddels deze Siemens droger gekocht n.a.v. goede reviews van professionals als ook normale klanten. Inmiddels een paar weken met veel tevredenheid in bezit. Werkt snel, relatief stil, droogt super goed en is daarnaast ook een prachtig apparaat, zoverre je dat kan zeggen over witgoed.
Super tevreden en hopelijk zal dat nog lang zo blijven.

Pluspunten

• Mooi
  • Droogt super goed
  • Relatief stil
  • Snel
  • Veel opties

Anton P 08-01-2017

grote glazen deur, duidelijke bediening

Droger geïnstalleerd, er zat een korte maar duidelijk gebruiksaanwijzing bij.
Het bedieningspaneel is duidelijk/overzichtelijk. Veel keuze in de gebruikersprogramma's. Maar meestal gebruiken wij het handdoekenprogramma. Daarom deze voorkeur met voorkeurtoeren en welke droogtegraad onder 1 van de 2 voorkeuze toetsen gezet.

Pluspunten

• 2 voorkeuze programma's
  • weinig geluid

Minpunten

• verwachte eindtijd klopt niet altijd

Arjan en Eline 08-01-2017

Snel droge was en makkelijk te bedienen

Wij hadden nooit eerder een wasdroger. Nu willen we niet anders meer. Wat makkelijk dat de was gelijk droog is. De siemens condensdroger is makkelijk in gebruik, stil en wij konden deze gelijk af laten wateren op de afvoer. Ook dat was eenvoudig qua aanpassing op de machine.

Pluspunten

• Snel droge was
  • Bedieningsgemak

MW100 08-01-2017

Een apparaat met uitstekende prestaties

De droger is gebruiksvriendelijk en stil in gebruik. Duidelijke display toont de informatie die opdat moment relevant is om het relevante programma te draaien. De was bereikt de gewenste droogte bij elk gewenst programma

Vennetjes 07-01-2017

Fijne en gebruiksvriendelijke machine !!

Aangezien deze droger energiezuiniger is, hebben wij de keuze gemaakt om een nieuwe droger aan te schaffen i.p.v. zonnepanelen. dit heeft op langere termijn een grotere terugverdientijd als investeren in panelen.

Pluspunten

• energiezuinig
  • geluid

Minpunten

• Schoonmaken Pluizenfilter

A. van Rooij 04-01-2017

Goede bedienings mogelijk heden.

Voor zover we nu kunnen beoordelen werkt hij naar wens. Hij is rustiger dan de oude droger. Is veel beter te bedienen en heeft meer diverse mogellijkheden.

AE 03-01-2017

Zeer fijne droger!

Droger van mooi design! Eindelijk een droger die zowel energiezuinig is, stil en er netjes uit zit. Veel keus aan programma's en de was is vrij snel droog.
Heerlijk om de was warm te laten drogen, genot om daarna een warm shirt aan te trekken.

Pluspunten

• Stil, nauwelijks te horen in huis
  • Energiezuinig

Minpunten

• Nauwelijks hoorbaar wanneer hij klaar is

amnsmit 03-01-2017

Prima droger, wel erg veel lawaai

Het droogresultaat en gemak van bediening zijn zeer goed! Er zijn voldoende programma's om uit te kiezen. Het enige wat mij erg tegenvalt is het lawaai van de condenspomp. Dit is veel erger dan verwacht en valt zeker te vergelijken met wat op deze link te zien is https://www.youtube.com/watch?v=JKUDXQpbi9Y. Mocht je geen problemen hebben met lawaai dan ik het een prima droger.

Coen 03-01-2017

WT47Y700NL

De Siemens WT47Y700NL heb ik gekozen vanwege de beoordeling van de Consumentenbond aangevuld met reviews van gebruikers op verschillende websites. We hebben de droger een aantal dagen in gebruik en deze voldoet uitstekend. Ons gezin bestaat uit 6 personen en er wordt dagelijks gewassen en gebruik gemaakt van de nieuwe droger. Het resultaat is perfect. Daarnaast ziet de machine er ook nog eens geweldig mooi uit. Kortom: de perfecte keus.

Pluspunten

• Droogresultaat
  • Gebruiksgemak
  • Energieverbruik
  • Mooi uiterlijk

Bryan 02-01-2017

Goede prijs-kwaliteitverhouding

Groot voordeel van de warmtepompdroger is de mogelijkheid om het water automatisch af te laten voeren. De bediening is eenvoudig en intuïtief. Het apparaat bespaart energie door het programma voortijdig te beëindigen als de was al droog is. Niet in alle gevallen is de was echter volledig droog wanneer dit gebeurt, dus soms een tweede keer aanzetten. Het stoffilter zit verder vrij snel vol. Legen na elke keer drogen.

Pluspunten

• Laag energieverbruik
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Was niet altijd volledig droog na programma.
  • Stoffilter snel vol

M 30-12-2016

Super mooi!!!!

Super makkelijke bediening. Snel klaar en maakt weinig geluid alleen even wennen aan het brommende geluid van de pomp. Ziet er heel mooi uit.

Pluspunten

• Snel klaar
  • Makkelijke bediening

Jeroen 30-12-2016

Kwaliteit

Mooi apparaat, werkt uitstekend. Wel even de was sorteren. Bij de installatie is de waterafvoer niet naar behoren gedaan waardoor we bijna een overstroming hadden. Je kunt de droger zowel met als zonder afvoer gebruiken, maar kijk dus goed voor gebruik.

Pluspunten

• Werkt heel goed
  • Vrij stil
  • Verlichting

Jennifer 29-12-2016

Warmtepompdroger

Deze droger hebben wij gekregen, we dachten hem niet nodig te hebben maar na 2 keer gebruiken waren we om. Heerlijk stil, ongelofelijk gemakkelijk en de was is daarna goed handelbaar, strijken of opvouwen. Heerlijke zachte kleding en handdoeken en alles ruikt heerlijk fris

Pluspunten

• weinig geluid
  • grote capaciteit