Siemens WT47Y700NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 412 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

beadragon 01-10-2017

Een zuinige nieuwe techniek waterpomp droger

Een zuinige mooie wasdroger met de nieuwste techniek, en fijn dat de waterafvoer direct op de bestaande wasmachine afvoer kan, zelf de kit hiervoor is meegeleverd (zie foto)

WWMK 09-09-2017

Waardeloze kwaliteit

in 2014 aangeschaft. Het apparaat droogt geen 8 kilo, maar maximaal 5. Ook de deur ging hangen. Deze is vervangen, maar doet inmiddels hetzelfde.
Nu geeft het apparaat continue een alarm dat het condensreservoir (wat automatisch zou moeten legen) vol zit. Maar deze zit helemaal niet vol. Dus is de droger na 3 jaar gebruik alweer stuk. Ik mag hopen dat ik nog wat garantie krijg.
Waardeloos ding voor veel geld. Dit was mijn laatste Siemens wasdroger.

WMK 09-09-2017

Waardeloos ding

Ik het begin al veel storingen gehad. Hij droogt lang geen 8 kilo, dan blijft 'ie maar doorgaan en duurt het drogen letterlijk een eeuwigheid. Na de waardeloze service van zowel BCC als Siemens geen oplossing gekregen en moest ik mijn was maar in 2 delen drogen. Ook ging de deur al snel hangen. Nieuwe deur gekregen, maar probleem was er nog steeds.
Nu na 3 jaar geeft het apparaat continue aan dat het condensreservoir geleegd moet worden. Maar hij is leeg...
Voor mij nooit meer een Siemens apparaat. Veel geld voor een hoop rotzooi. En bij BCC zien ze mij ook nooit meer, want die schuiven alles af op Siemens. Wat nou high service..

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• droogt veel minder dan 8 kilo
  • snel kapot

r.bruce27 09-08-2018

waarom reageren BCC en Siemens hier niet op? Lijkt me een serieuze klacht die gezien de andere reviews tot een typische pechgeval behoort. Daar ga je dan toch wat aan doen lijkt me.

Steef75 04-09-2017

Laag energiegebruik en grote trommel

Wij hebben de machine nu 2 weken en zijn zeer goed te spreken. Grote trommelinhoud, laag energiegebruik en gied droogtesultaat!

Ireen30 28-08-2017

Alles in één

Onze vorige droger (luchtafvoer droger) was kapot (ander merk). Na wat research ben ik bij deze van siemens uitgekomen. Als vrouw wil het oog ook wat, het is een mooi aparaat en is van alle gemakken voorzien.
Wat ik ook prettig vind is dat de droger vele malen zuiniger is dan de voorganger die we hadden. Ik had wat wassen in te halen en kon hem dus gelijk een aantal keren gebruiken. Wat mij opvalt is het dubbele stof filter, dit lijkt mij een enorm pluspunt omdat er zo minder stof ontsnapt naar de rest van het apparaat.
Er zitten veel opties op, dit zorgt ervoor dat ik nog even uit moet zoeken welke instelling(en) ik het beste kan gebruiken. Wel heb ik al 2 droogprogramma's in het geheugen kunnen zetten. Zelfs zonder gebruiksaanwijzing is dit gemakkelijk te doen.
Fijn is om in het scherm te kunnen zien hoeveel tijd de droger nog nldig heeft voor de was!

wvan_ouwerkerk 13-08-2017

Erg blij met m'n Siemens warmtepompdroger

Nadat m'n oude wasdroger na 14 jaar kapot is gegaan ben ik overgestapt op deze Siemens warmtepompdroger. De techniek heeft in 14 jaar niet stil gestaan zeg. Wat een vooruitgang op m'n vorige droger, energiezuiniger, meer opties in programmakeuze en met 8 kg laadruimte kan ik behoorlijk wat was in 1 keer drogen. Helemaal blij mee.

Simon Jan 17-07-2017

Geweldige aanwinst

Wasdroger is naar volle tevredenheid en voldoet aan onze verwachtingen.
Al onze huishoudelijke apparaten zijn van Siemens, dus toen er een nieuwe droger moest komen, was de keus niet zo moeilijk.

rmutsaers 15-06-2017

Hele fijne wasdroger met grote capaciteit

Erg fijne wasdroger. Handig aan te sluiten op afvoer waardoor je de water opvangbak niet meer hoeft leeg te maken. Voldoende droogprogramma's met mmoi verlichte trommel. Even wennen aan het tikkende geluid van de warmte pomp maar verder erg stil. Enige minpuntje is het plexiglas aan buitenzijde van de deur. Dit wordt snel statisch en trekt daardoor stof aan. Zou beter zijn als dit van echt glas was. En wasdroger wordt best warm, met betere isolatie zou ie misschien nog zuiniger zijn want minder warmte verlies.
Verder erg tevreden.

kvevr 24-05-2017

geweldige machine

Sinds een aantal weken dagelijks in gebruik.
Geeft geen warmt af.
Is heel erg sil.
Droogt uitstekend.
Makkelijk schoon te houden.

Hank Mansion 02-05-2017

Een mooie set

De droger droogt prima. De was kan meteen de kast in. We hebben ook een wasmachine van Siemens (WM16Y541NL/36). Eeen prachtige set.

Peter Martha 12-04-2017

Super droger!

Van condensdroger naar een warmtepompdroger was een heel goede keus. Vrijwel geen opwarming meer van de ruimte waar de droger staat opgesteld. Weinig geluid en goed droog resultaat van veel voorkomende wassen, zoals handdoeken en lakens. Als wastoren met de wasmachine uit dezelfde serie ziet het er ook gewoon goed uit.

E.Ekhart 09-02-2017

Design is perfekt,snel en droogt geweldig

Gekozen om de goede reviews , het design met de grote zwarte glazen deur ,de lichtblauwe toetsen geweldig, droogt perfekt en snel

Pluspunten

• design
  • droogt geweldig
  • redelijk snel
  • makkelijk in te stellen

Ton101 31-01-2017

Droogd goed!

Nog even wennen na 25 jaar een luchtafvoerdroger. Ruimte wordt vochtiger en je ruikt het wasgoed nu.

Laurens 25-01-2017

Droger

8 kilo droger die perfect droogt in zeer korte tijd. Bediening is prima en duidelijk.
Aanrader voor iedereen die veel moet drogen.

Jeroen K 25-01-2017

Fijne droger.

Was is snel droog vaak eerder klaar dan start tijd aangeeft.
Verlichting in de trommel is een pluspunt. beeldscherm is duidelijk en de knoppen zijn makkelijk te bedienen. kortom fijn product.

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Binnen verlichting

Minpunten

• Aansluit snoer aan de korte kant

Jaan 23-01-2017

Super aankoop

Bewust gekozen voor deze trommel met een 4 persoonshuishouden. De was komt er droog uit en is niet erg gekreukt. Je kunt verschillende soorten was selecteren die goed aansluiten bij de droogtijd.

Pluspunten

• verschillende programma's voor soorten was
  • automatische hersteltijd voor het drogen

OTask 20-01-2017

Mooi design, mooier droogresultaat.

Wegens ruimtegebrek hebben wij in onze vorige woning een was-droog combinatie gebruikt van het merk van een concurrent. We waren tevreden met het wassen, maar erg ontevreden met het drogen. Dit, ondanks de goede beoordelingen van deze machine.
Inmiddels deze Siemens droger gekocht n.a.v. goede reviews van professionals als ook normale klanten. Inmiddels een paar weken met veel tevredenheid in bezit. Werkt snel, relatief stil, droogt super goed en is daarnaast ook een prachtig apparaat, zoverre je dat kan zeggen over witgoed.
Super tevreden en hopelijk zal dat nog lang zo blijven.

Pluspunten

• Mooi
  • Droogt super goed
  • Relatief stil
  • Snel
  • Veel opties

Anton P 08-01-2017

grote glazen deur, duidelijke bediening

Droger geïnstalleerd, er zat een korte maar duidelijk gebruiksaanwijzing bij.
Het bedieningspaneel is duidelijk/overzichtelijk. Veel keuze in de gebruikersprogramma's. Maar meestal gebruiken wij het handdoekenprogramma. Daarom deze voorkeur met voorkeurtoeren en welke droogtegraad onder 1 van de 2 voorkeuze toetsen gezet.

Pluspunten

• 2 voorkeuze programma's
  • weinig geluid

Minpunten

• verwachte eindtijd klopt niet altijd

Arjan en Eline 08-01-2017

Snel droge was en makkelijk te bedienen

Wij hadden nooit eerder een wasdroger. Nu willen we niet anders meer. Wat makkelijk dat de was gelijk droog is. De siemens condensdroger is makkelijk in gebruik, stil en wij konden deze gelijk af laten wateren op de afvoer. Ook dat was eenvoudig qua aanpassing op de machine.

Pluspunten

• Snel droge was
  • Bedieningsgemak

r.bruce27 09-08-2018

jammer dat die aanpassing nergens wordt getoond want er is ook een review die dat juist heel lastig vindt en naar een aparte site verwijst voor uitleg "howto". Heb je aparte dingen nodig of zit alles erbij? De geven info over deze apparaten vind ik over het algemeen matig...

MW100 08-01-2017

Een apparaat met uitstekende prestaties

De droger is gebruiksvriendelijk en stil in gebruik. Duidelijke display toont de informatie die opdat moment relevant is om het relevante programma te draaien. De was bereikt de gewenste droogte bij elk gewenst programma