Siemens WT47Y700NL - Reviews

tile-Energieklasse
A++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 403 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Annika 26-10-2016

Stil en droog

De wasdroger ziet er mooi uit, met een mooi groot raam waar een lichtje in brandt als de droger draait. De droger maakt weinig geluid, meer een soort achtergrondruis. Het display is duidelijk en makkelijk bedienbaar. En het belangrijkst: de handdoeken kwamen heerlijk droog uit de machine.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Weinig herrie
  • Goed droogresultaat

Minpunten

• Grote trommel (niet altijd genoeg was voorhanden)

Louis 12-05-2016

mooie, stille droger

Onze oude heteluchtdroger ging stuk en toen hebben we, naar aanleiding van de goede reviews en testresultaten, deze gekocht. Mooi apparaat, hele grote trommel, en allerlei mogelijkheden voor het instellen. We moesten er wel even aan wennen dat de droger er langer over doet dan onze oude droger, maar hij is in elk geval een stuk energiezuiniger. We hebben standard het resultaat 'kastdroog' iets 'verhoogd' omdat de was naar ons gevoel net niet droog genoeg was. Maar dat kan ook komen omdat 'ie inmiddels weer koud was toen we het uit de machine haalden en koude was voelt soms vochtig, ook al is het dat niet. Wel jammer dat het geluidssignaal als de droger klaar is, niet zo hard is. Onze oude bleef met tussenpozen luid piepen en omdat de machine op zolder staat, was dat handig. Deze piept minder lang en een stuk zachter, dus dat signaal missen we vaak. Het apparaat is tijdens het gebruik stil en geeft veel minder warmte af dan de vorige. Wij zijn er erg blij mee.
Ik heb geen cijfer voor duurzaamheid gegeven omdat we het apparaat nog maar net hebben...

Nancy 29-04-2016

Sneller droog dan verwacht!

Van een zuinige gasdroger die supersnel droogde overgestapt naar een warmtepompdroger. Met in mijn achterhoofd dat ik me erop moest instellen dat het droger langer zou duren dan ik gewend was. Niets is echter minder waar! Binnen een uur is een volle wasmachine met handdoeken en ondergoed (gecentrifugeerd op 1600 toeren) hartstikke droog. Mooie vormgeving, handig lampje in de trommel, makkelijk te kiezen programma. Ook veel stiller dan mijn vorige droger. Bijkomend voordeel, geen blazende warme lucht meer naar buiten toe op momenten dat we op ons terras zitten, want er is geen grote afvoer meer nodig. Wel de afvoer van de wasmachine even moeten aanpassen omdat hier ook de afvoer van de droger nu bij moet. Conclusie, superblij mee!

Pieter 29-11-2016

Zeer fijne droger!

Behalve energiezuinig, mooi vormgegeven en met zeer veel mogelijke instellingen heb ik deze droger gekozen ivm de zelfreinigende condenser.

Om geen gat in de muur te hoeven boren heb ik gekozen voor een droger waarbij ik het condenswaterreservoir na iedere droogbeurt zou moeten legen. Er werd echter een slang bijgeleverd waarmee ik de droger nu heb aangesloten als dezelfde afvoer als de wasmachine. Daar dus ook geen omkijken meer naar!

Geen 10 omdat het geen A+++ is maar A++.
Qua gebruikersgemak wel een 10.

Erg blij met deze droger!
Pieter

Pluspunten

• Automatisch reinigen condenser
  • Afvoerslang meegeleverd voor directe afvoer water
  • Grote trommel
  • Overzichtelijke bediening
  • Startmoment uit te stellen

ES 26-10-2016

Super Wasdroger

Onze criteria was zo min mogelijk herrie tijdens het drogen, energiezuinig en gebruikersvriendelijk.
Nu al een paar keer gebruikt en dik tevreden mee. Door verschillende programma's aarzelen we ook niet om er iets niet in te stoppen. Sorteren en gaan! De machine stopt door de Isensor technologie ook wanneer de was droog is en loopt zijn programma niet uit. Voordeel hiervan is het nog zuiniger met energie omgaan en sneller klaar. Naast de basis, is altijd mooi meegenomen zo'n verlichte trommel, zelfreinigende condensor en de afvoermogelijkheid. Dik tevreden.

Roel 01-05-2016

Prima product

Een aantal weken nu in mijn bezit, het is een mooi en bijna geluidsarm product. Bij de instelling kastdroog was het niet kastdroog daardoor wat instellingen verandert en nu is het veel beter. De gebruikshandleiding is gelukkig geen dik boek, maar toch een goede/duidelijke handleiding. Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen.

Anna 25-03-2018

Wat een verschil! Topper die Siemens wasdroger

prijs vs kwaliteit voor een warmtepompdroger is top! bediening is makkelijk en de was is heerlijk droog!
Vooral de tijdsindicatie en de vochtigheidsindicatie is top. (bv ik kies kastdroog maar hij geeft al tijdens het programma aan of het strijkdroog is!)

Pluspunten

• tijdsindicatie
  • laadvermogen
  • stroomgebruik
  • verlichting in trommel

Minpunten

• nog niet gevonden ! echt niet!

Andre 26-02-2018

Top LCD, veel instelmogelijkheden. Kwaliteitsproduct!

De Siemens WT47Y700NL heeft alles wat we zochten in een wasdroger en een hele reeks extra's. Het is een grote investering, dus eerst wat onderzoek.
Oorspronkelijk keken we naar een soortgelijke Bosch-droger, maar uiteindelijk deze Siemens gekozen. Ik had in beoordelingen van deze en de vergelijkbare Bosch-droger gelezen, dat het gebruik en instellen een beetje gecompliceerd is, maar eenmaal gewend gaat het uitstekend.
Deze machine is groen en schoon, heeft een geweldige efficiëntie, is relatief stil en heeft een royale capaciteit. De garanties en andere klantenondersteuning spreken boekdelen over dit betrouwbare apparaat.
Het is waar dat je een beetje tijd moet besteden aan het goed lezen van de instructies en het uitproberen van enkele ladingen, maar als je de instellingen eenmaal hebt zoals je wilt, is dit een klasse apart. Een beetje sceptisch in het begin maar nu moet ik zeggen dat ik een band heb met mijn nieuwe machine!
Naar mijn mening moet u het droogdoel uit de fabrieksinstelling verhogen om een acceptabel resultaat te krijgen. Dit is heel gemakkelijk om te doen en je hoeft de instelling maar één keer te veranderen.
De Siemens is redelijk stil en stabiel. Het apparaat houdt de kleding erg zacht, en er zijn aanzienlijk minder pluisjes gegenereerd dan mijn oude standaard condens droger. Aanvankelijk dacht ik dat sommige ladingen/soorten kleding nog steeds een beetje vochtig/klam aanvoelden, maar volgens de instructies moet de kleding uit de machine worden verwijderd en worden gevouwen, zodat resterend vocht door de stapel kleding tijdens het afkoelen kan her distribueren, dit werkt goed.
Het compartiment waar het water zich verzamelt is gemakkelijk toegankelijk en lijkt goed ontworpen. Tevens is het pluisfilter eenvoudig toegankelijk en schoon te maken.
Als u serieus overweegt een warmtepomp condensor droger aan te schaffen, zou ik dit apparaat aanbevelen. Prijzig maar de moeite waard. Geen rekken met natte kleren meer rondhangen deze winter ..... :)

Alfons 26-02-2018

fantastische droger

Deze droger is een uniek apparaat. Eenvoudig in te stellen en hij doet precies wat je wilt. Was zo aan gesloten en draaide binnen een paar minuten. een prachtig uiterlijk zeer robuust een geweldig apparaat. Heeft veel fijne programma's wat het gebruik zeer aangenaam maakt. De zelf reinigende condensor is erg gemakkelijk. Ben blij met deze machine en hoop er lang plezier van te hebben.

Pluspunten

• veel progamma's mooi desing
  • zelf reinigende condensor
  • gemak afvoeren via wastafel

Minpunten

• kan ik niet vinden

JPH 16-04-2016

Efficiente Siemens Warmtepompdroger

9,4
Deze Siemens warmtepompdroger van iQ800 serie vermindert het energieverbruik met ruim meer dan de helft tov mijn 12 jaar oude afvoerdroger. Bijkeuken wordt niet vochtig, maar wel iets warmer. Waterafvoer voorkomt iedere keer ledigen van reservoir. Automatische condensor reiniging verminderd onderhoud en handhaaft efficiency.

Pennyfield 15-04-2016

Uitstekende droger, zeer blij met de aankoop!

Ik was toe aan een nieuwe wasdroger. Het oude exemplaar (ander merk) was inmiddels 10 jaar oud en deed het werk een stuk minder goed dan de eerste paar jaar.

Ik heb mijn keuze laten vallen op de Siemens WT 47Y700 NL vanwege de mogelijkheden, ruime inhoud en het feit dat de warmtepompdroger ook nog eens zuiniger is en minder "stof" de ruimte in blaast.

Doorslaggevend was voor mij de energiezuinigheid, een zelfreinigende condensor en de opties voor verschillende soorten was inclusief een koud programma.

Nu na bijna 4 weken in bezit, moet ik eerlijk zeggen dat dit een heel fijne wasdroger is. Niet alleen komt de was er droog en nagenoeg kreukvrij uit (ook al heeft deze een kreukvrij programma voldoet de standaard kastdroog optie), de droger is ook nog eens erg stil en de was ruikt ook nog eens erg fris na het programma.

De voornaamste voordelen:

+ Energiezuinig
+ Uitgestelde start en anti-kreuk programma
+ Zelfreinigende condensor met aansluiting op de afvoer
+ Geen afvoerlucht in de ruimte, dus ook minder stof!

Minpuntje
- De deur moet je door een vergrendeling opentrekken. Dit voelt wat "onnatuurlijk". Het is gewoon even wennen maar het voelt wat ongemakkelijk.

Al met al is deze droger zeker het aanbevelen waard. Er zijn dan ook geen echte minpunten te benoemen. De duurzaamheid is, met een paar weken, natuurlijk lastig in te schatten. Maar ik beoordeel dan ook meer op de duurzaamheid van mijn wasgoed zoals deze uit de droger komt. De was voelt fijner aan en ik heb minder pluis in het reservoir dan bij mijn vorige machines.

San 01-03-2016

7,6
Goede degelijke droger. Wordt niet zo warm als de oude droger. Geluidsloos, vergelijken met de oude droger. Eenvoudig en duidelijk in gebruik.

A.Botter 05-02-2015

Gisteren geleverd gekregen en nu al meer dan tevreden! Overtreft alle verwachtingen. Erg stille droger, veel mogelijkheden en geen warmte meer in ons washok! Nu al de aankoop van het jaar voor ons!

fons 16-06-2018

geweldig

deze warmtepomp droger is een echte aanrader Hij doet wat er van hem verlangt wordt probleem loos met zijn vele progamma,s is het een echte kanjer

Pluspunten

• mooi design
  • degelijke machine makkelijk te bedienen

Ruben 03-04-2018

Stil, koel en modern

Na reeds twee keer een nieuw controller board voor Samsung droger, besloten voor vertrouwde Siemens kwaliteit te gaan.
Zelf-reinigende condenser, dubbele stoffilter en warmtepomp waren voor ons belangrijke eisen en deze stelt niet teleur! De uitkomende lucht is nauwelijks warmer dan kamertemperatuur en erg droog. Het grote scherm en touch-bediening is erg prettig in gebruik en de (vermoedelijk) borstelloze aandrijving erg stil. In vergelijking met vorige droger veel effectiever en is ons beddengoed wel wat gekrompen, maar dat is kwestie van wennen

• Zelf-reinigend
  • Dubbel filter
  • Warmtepomp
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Uitschakelen anti-kreuk niet mogelijk/gevonden
  • Enigszins langzamer

Monique 25-03-2018

makkelijk te bedienen en grote vulopening

Doorslag voor mij om deze wasdroger aan re schaffen? Hoog cijfer tov veel reviews en beste getest door consumentenbond én zelf reinigende condensor én afvoer

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • grote vulopening
  • Zelfreinigende condensor
  • Afvoer

Minpunten

• Geen jeans programma

ErikA72 14-03-2018

Goede no nonsense droger.

Goede no nonsense droger die doet waar hij voor gemaakt is. Erg veel droog programma's plus opties om je eigen droog schema in te stellen.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Taxbird 10-03-2018

Snel & zuinig

Vorige week gekocht en geen minuut spijt van. Programma is bij mij meestal eerder klaar dan dat de display bij aanvang aangeeft. Makkelijke wissel tussen waterafvoer bak en de afvoerslang. Kortom helemaal happy.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Jeroen 06-03-2018

Praktisch

Goede prijs kwaliteit verhouding. zuinig in gebruik, maakt weinig geluid.
In een korte tijd is de was droog.

Pluspunten

• zuinig
  • weinig geluid

Minpunten

• niet

Iris 05-03-2018

Fijne machine

Fijne machine, erg blij mee! Voldoet aan onze verwachtingen en is prettig in gebruik. Simpele bediening met veel opties.