Sony Xperia Z5 goud / 32 GB - Reviews

32 GB opslag
Besturingssysteem
Android
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 443 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Roggie 02-04-2016

Nog geen nadeel kunnen ontdekken

Wat een mooi toestel. Ik had hiervoor een LG g3. Maar dit toch wel een verademing. Super snel en heel makkelijk met vingerafdruksensor. Je kan verschillende vingers instellen.

Pascal Braaksma 02-04-2016

Super tevreden

9,4
Ben al 6 jaar Sony gebruiker vanaf Sony Xperia s de Sony Xperia Z1 heb nu de Sony Xperia z5 en is echt boven verwachting goed de vingerscan is ook echt een topfunctie werkt ook supergoed

Stef 02-04-2016

Top toestel voel me er gelijk thuis mee

Ja super toestel alles werkt perfect 👌 ligt fijn in de hand top kwaliteit foto's. Dit toestel heeft alles te bieden wat je van een Sony verwacht.

PJ 01-04-2016

Prachtig, snel toestel

De Xperia Z5 is een fantastisch mooi toestel. Het is Sony dit jaar voor het eerst gelukt een waterdicht toestel te maken zonder klepjes, wat het laden een stuk makkelijker maakt. Helaas hebben ze in dit proces wel de mogelijkheid om via de magnetische plugs op te laden verwijdert. USB is nu nog de enige mogelijkheid om op te laden, terwijl de plugs (of nog beter: draadloos) ideaal waren om even snel te laden in de auto. Voor de meeste mensen zal het echter vooral beter worden.

De achterkant van de Z5 is nu voor het eerst niet meer van normaal glas, maar melkglas. Dit heeft voordelen met betrekking tot vingerafdrukken en krassen, hiervoor is het vele malen minder gevoelig. In tegenstelling tot praktisch alle andere toestellen heeft de Z5 een volledig vlakke achterkant (dus geen lelijke uitstekende cameramodule).

In het dagelijks gebruik is de Xperia Z5 erg, erg snel. Ik kom zelf af van een Xperia Z, die al niet al te traag was, maar de Z5 vliegt werkelijk door alles heen. Een groot voordeel van Sony telefoons is dat de skin redelijk licht is. In combinatie met de grote hoeveelheid werkgeheugen en de snelle processor zorgt dit ervoor dat je meerdere apps terug kan zonder dat deze opnieuw hoeft te laden. Navigeren door de telefoon gaat ook erg snel.

De camera is erg goed, vooral bij normale lichtomstandigheden. In het donker blijft het lastig goede foto's maken met smartphones, maar de Xperia Z5 doet het net zo goed als een andere.

De geluidskwaliteit van de Z5 is goed via de 3.5 mm poort, maar niet uitzonderlijk. Op sommig van mijn meer gevoelige koptelefoons is er een kleine his te horen op de lijn die weg te halen is door de optie voor hoge geluidskwaliteit aan te zetten. De telefoon ondersteunt LDAC, een 'compressieloze' bluetooth technologie die fantastisch klinkt. I.c.m. mijn XB-1ABT die ook LDAC heeft heb je niet door dat je draadloos muziek luistert (tot je gaat bewegen :) ).

De batterijduur van deze telefoon is ok. Het is Sony praktisch als enige gelukt om de Snapdragon 810 (de processor) enigszins te temmen (dwz dat in tegenstelling tot de meeste telefoons, deze niet extreem warm wordt en daardoor traag), maar alle warmte is verloren energie. De accuduur is dus gemiddeld, daar waar Sony normaal ver boven gemiddelde accuduur neerzet. Voor een telefoon met Snapdragon 810 (bijna alle toptoestellen van nu) heeft die een bovengemiddelde accuduur.

Al met al ben ik erg tevreden met de telefoon. Het design was voor mij een van de belangrijkste argumenten om deze telefoon te kopen (toch wat anders dan Samsung of Apple) in combinatie met LDAC bluetooth en een goede camera. De telefoon is bloedje snel, maar ook snel leeg. Het design en de BT audio zijn fantastisch, de camera ver bovengemiddeld.

Ruud 01-04-2016

Mijn zoveelste Sony

Na lang wikken en wegen toch weer voor Sony gegaan (heb ook deZ1.
Vindt het gewoon erg goed spul.
werkt perfect met Sony TV
Heb gekozen voor de Z5, vanwege de foto mogelijkheden.
Ook de software werkt prettig.
Ik ga er vanuit dat hij net zo goed voldoet als mijn oude Z1

Michiel 01-04-2016

Zeer scherp beeld. Goed geluid

Het grote scherm in combinatie met het zeer scherpe beeld maken de kleinste details goed leesbaar. Bij bellen is de verstaanbaarheid uitmuntend. Verder is de processor spelen de bediening eenvoudig. Klein minpunt is de benodigde druk op de volumeschakelaar welke vrij hoog is.

Anouk 31-03-2016

Blijf fan van de Sony

Dit is nu al de derde Sony Xperia die ik bezit, maar mij krijg je er niet gauw vanaf. Mooie foto's, mooi uiterlijk en erg makkelijk in gebruik. Absoluut een aanrader!

Rob Kräwinkel 31-03-2016
  • Product kwartaal in bezit

Mijn mooiste toestel tot nu toe

Sinds de dag dat ik dit toestel heb kijk ik er elke dag naar en aanschouw ik de schoonheid van dit toestel. De melkglas achterkant staat zo goed bij de metalen rand om het toestel.
Dit moois heeft helaas wel ook een nadeel, de telefoon is heel erg glad en schuift zo uit je broekzak of hand. Ik heb hiervoor nog nooit een telefoon gehad waar ik een hoesje omheen heb gedaan, maar hier had ik het idee dat anders de schoonheid van korte duur zou zijn. Ik heb gekozen voor een metalen bumper zodat ik de mooie achterkant nog wel kan zien.
Ik ben niet heel erg te spreken over de cameraknop het is handig dat je niet meer het scherm hoeft aan te raken om scherp te stellen of de foto te maken door het dubbele klik systeem. Maar omdat je voor de tweede klik nog best even door moet duwen heb ik tot gevolg veel meer bewogen foto's dan met de knop op het scherm. Wel is handig dat je met deze knop ook de camera kan openen, dit gaat erg makkelijk ook als het scherm uit staat.
Hierboven genoemd zijn de enige twee nadelen die ik heb gevonden aan dit toestel, hij is snel, heeft een goede camera, een mooi helder scherm en voor een toestel van dit caliber een goede batterijduur. Ik kom elke dag door zonder bij te laden en heb dan meestal 4-5 uur het scherm aan gehad.
Ik kan dit toestel aan iedereen aanraden die een Android toestel zoekt wat niet je allerdaagse Samsung is en er tegelijkertijd geweldig goed uit ziet. Ik heb zelf de groene uitvoering, die was lastig te krijgen trouwens, maar elke kleur ziet er goed uit op dit toestel.

Edwin whitewolf 31-03-2016

Breng je passie naar een next level

Een wereld gaat open op gebied van foto's en video's. 4k 1woord magic. Onwijs veel mogelijkheden en leuk om je wereld te laten zien wat de Z5 allemaal kan.

Jurre 31-03-2016

Mooie stevige telefoon

Erg mooie stevige telefoon. Randen zijn wat scherp en achterkant is glad.de telefoon is snel. Up tot date en precies goed qua formaat.

JacobhJansen 30-03-2016
  • Product kwartaal in bezit

Geweldig toestel maakt schitterende foto's

Geweldig toestel functioneert zoals verwacht.
Maakt geweldig foto's en is gemakkelijk te gebruiken.
Is een aanrader

Steven 29-03-2016

Stijlvolle smartphone

Prachtige smartphone. Gebruiks vriendelijk. Super camera..heb al veel positieve reacties gekregen.. Vroeger sony ericsson gehad (c902). Was al tevreden, toen overgestapt op samsung. Nu echt weer blij met nieuwe design.. Met 1 woord prachtige stijlvolle smartphone. Keep up the good work.
1 grote plus punt. Super opslag capaciteit van 200gb👌

patrick vandormael 29-03-2016

My Size, My Magic, My Sony.

Ligt heerlijk in de hand, reageert als een baas en maakt alleen maar foto's van mooie dingen. Grafisch heerlijk en een geluid om van te dromen.

Patrick Hendrikx 28-03-2016

Fijn veelzijdig design stukje

Ik vind de Z5 een prachtig vormgegeven toestel net zoals de eerdere telefoons in de experia serie.
Ook qua kunnen en gebruiksgemak staat bij mij de Z5 hoog in het vaandel, na 3 maanden het toestel in bezit te hebben.
Ik weet dat dit toestel meer kan dan waar ik hem tot nu toe voor gebruikt heb.
Ik alleen wel jammergenoeg dat de accu aan de vrij korte kant zit qua accuduur.

Voor de rest in mijn ogen een top toestel.

Albert Dros 28-03-2016

Xperia Z5 review vanuit een Fotografisch oogpunt.

Erg fijne telefoon. Het overstappen van mijn iPhone naar Xperia ging makkelijker dan ik vooraf dacht. Ik ben een tevreden gebruiker. Voor mijn volledige review vanuit een fotografisch oogpunt:

Cam 28-03-2016

Geweldig toestel

Met vingerprintscanner en waterdichtheid is het toestel zeer makkelijk en veilig te gebruiken. Alleen de grootte en de scherpe hoeken zorgen ervoor dat hij iets minder fijn in de hand ligt. Daarnaast is het gebrekkige otg-support voor mij wel een groot nadeel, om het te kunnen gebruiken moet ik de z5 opnieuw opstarten.

Regina Faber 28-03-2016

WAUW ?? X-Peria Z5 a real expirience

Ik heb eerst de xperia p gehad daarna de m4 aqua ook een subliem toestel ik wou graag een z5 dus heb de aqua aan mijn man gegeven de z5 heeft alles wat ik belangrijk vind geweldige geluidskwaliteit, prachtige foto's , prachtig design kortom DIT IS M compliment voor sony al had ik ook niet anders verwacht wij hebben alles van sony, stereotoren, ps3,ps4 3sony telefoons en een tablet en dit alles was mogelijk door een meevaller anders hadden we t niet gehad normaal moeten we van 70€ per week rondkomen met ons gezin, we zijn superblij met sony!!!!! MVG Fam Faber

Roland 26-03-2016
  • Product maand in bezit

Een topper

9,6
Ik ben een paar jaar geleden over gestapt naar de Sony Xperia serie, onlangs heb ik de Sony Xperia Z5 aangeschaft en het is gewoon een top toestel, als je kijkt naar de concurrenten van Sony kan je eigenlijk alleen maar concluderen dat Sony met een hoop dingen voor oploopt in de ontwikkeling, Sony heeft al een aantal jaar de Xperia serie zodanig uitgerust dat ze tegen stof en water kunnen, het geluid is altijd van topkwaliteit en wat niet vergeten mag worden is dat ze elke keer weer een super camera in de toestellen plaatsen, zo ook in de Z5 (een 23 megapixel camera) , een mooi helder beeldscherm, een geweldige camera, stof en waterdicht en met de vingerafdrukscanner is het toestel weer een stukje veiliger geworden.
Met de sterke batterij en stamina modus blijf je lang bereikbaar.

Een echte aanrader!

Mattimages 26-03-2016

Thanks for rigging this

7,6
Er zijn wel overhittingsproblemen hier krijg je wel snelheid voor terug je kan beter een s6 of een s7 kopen more bang for your buck. DE geluidskwaliteit en camera van de z5 zijn wel een stuk beter wil je foto's maken ga voor de z5

Anita Berendsen 26-03-2016
  • Product half jaar in bezit

Klasse telefoon

Mooie vorm van formaat die Xperia Z5 green, een fijne smartphone in gebruik. Hij doet alles wat mijn hartje tevreden steld.