Inventum MN305C - Reviews

Best Reviewed - oktober 2018
Inhoud
30 liter
Uitvoering
magnetron met oven en grill (combi)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 46 reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum MN305C op Kieskeurig.nl.

Scot 20-04-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Brand in de ventilator

5,8
Na bijna een jaar gebruik gemaakt te hebben van deze magnetron vloog hij in de brand.
We gebruiken voornamelijk de magnetron functie.
Blijkbaar komt er teveel vocht achterin waar je niet bij kan zonder hem te demonteren.
Als je voornamelijk de magnetron functie gebruikt zou ik kiezen voor een "gewone" magnetron.
Dat deze zo goed uit de test komt verbaasd mij zeer.
Bij bol.com gekocht en wel netjes mijn geld teruggekregen.

Reinout01 29-08-2015
  • Product maand in bezit

Dit apparaat heeft een beetje een vreemde bediening, als je het magnetron vermogen moet kiezen dan kies je P100 voor 900 watt en dan P80 voor 720 watt, P50 voor 450 watt, P30 voor 270 watt en P10 voor 90 watt. Ik zie de logica niet.
Daarbij is hij vrij lawaaiig vergeleken bij onze oude Brother combi oven.
Wat ik ook erg storend vind is het feit dat hij veel storing geeft op de tv en mijn wifi compleet plat legt. De afscherming voldoet dus niet aan de gestelde eisen. Ik ken geen ander modern huishoud apparaat dat zo slecht is afgeschermd.
Verder doet hij het goed hoor, dus als je hem niet in de buurt van tv of wifi gebruikt is het een aanrader.

Ger07 28-09-2015

Het magnetronvermogen is dus in procenten van 900 watt. Dat is niet zo erg toch ? Maar het geluid en de afscherming vind ik wel zwaar wegen. Dat is dan jammer.

kolle1311 02-12-2015

Deze bezwaren zijn voor mij zwaarwegend genoeg om deze niet aan te schaffen.

rpvanoyen 04-07-2016

I.v.m. mogelijke storing mag de magnetron NIET in de nabijheid van TV en andere storingsgevoelige apparatuur (zoals draadloze router) geplaatst worden. Staat duidelijk in de gebruiksaanwijzing vermeld, maar dat geldt voor ieder merk magnetron...

WMF 03-07-2016
  • Product half jaar in bezit

Plotseling lawaai

Geschreven voor: Inventum MN305C

Ik heb deze magnetron nu ongeveer een half jaar in bezit en sinds kort begint hij, vooral bij de ovenstand, zonder aanwijsbare reden belachelijk veel lawaai te maken. Aangezien ik een open keuken heb, is dit zeer storend. Tot die tijd zeer tevreden.
Helaas heb ik de factuur niet meer, ook geen idee meer waar ik hem heb gekocht. Ik heb na een woningbrand alles nieuw aan moeten schaffen en her en der ontbreken helaas wat bonnen/facturen. Afwachten wat klantenservice Inventum gaat doen.

Bert 19-07-2017

Vandaag in bezit

Geschreven voor: Inventum MN305C

Geniaal apparaat! ben er stil van. . . . en helemaal verliefd!
Dank allen voor geweldige reacties. Het heeft voor mij de doorslag betekend en ben daar zeer blij om. Dank ook Kieskeurig, perfectie bestaat dus wel! En ik ben kieskeurig!

Goed, boekje opengeslagen (natuurlijk onderin de doos haha) Ik vertik het om dozen ondersteboven te openen, afijn het apparaat moet er toch een keer uit.
Heldere taal en logische opbouw en niet langdraderig. Geweldig. Apparaat netjes afgeschermd met blauwe folie. Verwijder deze ook best wel leuke kleur.
Staat omschreven als: verwijder al het verpakkingsmateriaal.

Goed eerst maar de oven aandoen en het nieuwe eruit branden op 170 graden Celsius
Grill tot rood en kippensoep met combifunctie gedaan. (Ontdooien en beetje opwarmen) Geen honger nog.

Hij maakt geluid, maar geluid is goed. Dan weet je immers dat er gekookt wordt.
Mooi ruim en voor grotere pizza's, pootjes ombuigen/afknippen, of andere rooster aanschaffen.
De bediening berust op een geniaal systeem, zodra je die door hebt kun je de hele machine bedienen zonder het boekje, waar nogmaals alles in zeer duidelijke stappen uitgelegd is.

Ik was huiverig voor de rode cijfers maar ach, een viltstift doet wonderen dacht ik. Maar de cijfers vallen reuze mee! De viltstift blijft waar die is.

Piepjes zijn doordacht Like it!

Druktoetsen zijn overal kut, zo ook deze. Maar slecht is het niet.
Gewoon bewust drukken en dan is er niks aan de hand.
Zal we een veiligheidsnorm zijn en dus perfect eigenlijk.
Het ziet er mooi uit met duidelijke indicatie van wat het doet.

Cijfer: 10

Minpunten

• Wat ik zei over die druktoetsen

Janscor 29-07-2015

mooie en strakke combi en makkelijk in gebruik,hebben de eerste kippetjes al gegrild en ze kwamen er sappig en gaar uit

Sabby92 22-06-2015

Zou dit product aan iedereen aanraden! Handig voor gebruik. Strak. Niet vervelend om tegen aan te kijken. En een zeer duidelijke uitleg en veel mogelijkheden!:)

Bennie84 05-04-2015

Een ideale combi voor weinig geld.
Hij kan van 140 tot 230 graden in stappen van 10 graden. ( veel A merken die veel duurder zijn dan 200 euro kunnen niet eens boven de 200 graden terwijl veel gerechten warmer gebakken moeten worden en vaak ook in veel te hoge stappen).
Makkelijk te bedienen ook voor de senioren.
Ik ben blij dat ik deze gekocht heb voor weinig geld in plaats 1 van 300 euro met overbodige functies die niet eens boven de 200 graden kan.
Inventum bedankt dat jullie wel nadenken over wat een product moet kunnen.
Door het 5 jaar garantie te geven moet de duurzaamheid wel goed zijn.

dik 30-11-2017

de oven wordt niet heter dan 200 graden, gemeten met een oventhermometer. De linker achterpoot wordt zo heet dat hij een gat in de plastic bovenkant van mijn koelkast gemaakt heeft, je moet er dus wel iets hittebestendigs onder leggen. Twee jaar in bezit, het plateau draait nu niet meer.

AK_zoekt 26-04-2015

Betaalbaar, functioneel en strak uiterlijk.

Wat mogelijkheden betreft behoorlijk basic, dus geen snufjes als crisp of automatisch wegen hoeveel het product dat je ontdooit weegt. Als basic genoeg is dan is dit een goede keuze.

Let op: de cijfers op het scherm lichten felrood op. Als je daar niet van houdt moet je een andere kiezen. En de menu's hebben Engelstalige pictogrammen. In plaats van drank en vlees komt er in beeld beverage en meat te staan.

HuibF 28-01-2016

Mooi en praktisch apparaat voor een redelijke prijs. Riante garantieregeling na registratie bij Inventum. Handleiding voldoende voor ervaren gebruiker maar voor beginner te summier. Goede afscherming en redelijk stil. Aanrader!

J 07-10-2016

Ha HuibF,
Is de oven snel voor te verwarmen?
Had mijn oude Whirlpool; is wel heel handig.

Bert 19-07-2017

rond de 2 minuten op 170 graden. Super voor mij!

Jordy Nijmeijer 03-06-2015

Hij doet het heel goed enig nadeel is het harder moeten trekken om de deur te openen. Mogelijkheden genoeg.

GerbenT 14-05-2015
  • Product maand in bezit

Ben nog aan het testen maar ben erg tevreden.
Ik heb hem te vervanging van mijn magnetron en als aanvulling op een hele oude grilloven (met spies).

Ik moest wel even wennen aan de te kiezen standen maar dat went redelijk snel, mede door de simpele bediening.

Uiterlijk en vormgeving is netjes en strak en deur en knoppen voelen solide aan.

Klein minpuntje is de glanzende binnenkant die daardoor wat meer aandacht vraagt bij de schoonmaak.

Heb hem pas een maand dus kan nog niet zeggen over de duurzaamheid

Menno van Epen 19-04-2015

Gebruiken de combimagnetron nu al een week of 3. Alle gezinsleden kunnen er goed mee werken en hoor geen klachten van hun. Verder alles wat ik in de review heb geschreven klopt aan deze combi magnetron.

Electronica Lover 13-04-2015

6,5
Ondanks de vele positieve reactie ben ik genoodzaakt ook een kritisch geluid te laten horen mbt gebruiksgemak.

Klokfunctie: 1x indrukken om de tijd in te stellen. 2x indrukken om de timerfunctie te gebruiken in combinatie met de andere functies. Dit is duidelijk niet goed doordacht. De tijd instellen doe je eenmalig en verder gebruik je altijd de timerfunctie. Dus wat mij betreft zou het 2x klok instellen moeten zijn geweest en 1x voor het gebruik van de timer.

Vermogen: het vermogen wordt aangeven met de vage aanduidingen als P100, P80 e.d. Na enig zoeken blijkt P100=900W / P80=720W etc. Met andere woorden, vermenigvuldigen met 90. Onbegrijpelijk dat dit zo omslachtig wordt weergegeven. Onze kinderen leren wel beter hoofdrekenen, dat dan weer wel.

In de handleiding staat ook nog zoiets als 'de stappen van het instellen van de tijd is als volgt:
0-1 minuut : 5 seconden
1-5 minuten: 10 seconden
(etc).
Geen flauw benul wat met deze cryptische omschrijving bedoeld wordt. Afijn, dat zal wellicht duidelijk worden tijdens het gebruik?

Positief is wel dat hij het prima doet. Maar dat mag natuurlijk ook verwacht worden.

kolle1311 02-12-2015

Het vermogen is steeds uitgedrukt in het percentage van 900 (het max vermogen)
dus P80= 80% van het max vermogen is 80%x900=720 Zo moeilijk is dat toch niet?

cobi58 23-05-2016

En die stappen van instellen betekent gewoon dat je de eerste minuut in stapjes van 5seconden kunt instellen, en na die minuut tot 5 minuten, in stapjes van minimaal 10 seconden. Je kunt dus bijvoorbeeld niet instellen 1 minuut en 25 seconden, maar wel 1 minuut 30 seconden of 1 minuut 20 seconden.
mvg Cobi

Rob Crombeen 04-12-2018

Makkelijk bedienbare combimagnetron

Geschreven voor: Inventum MN305C

Voor mijn moeder va 84 jaar gekocht.
Inderdaad makkelijk te bedienen zodat zij direct vishapjes in de hete lucht over heeft bereid en melk gekookt voor de pap. Ziet er zo goed uit in RVS dat hij mooi op de aanrecht staat!

Pluspunten

• Bediening
  • Vormgeving/ uiterlijk

geert 17-11-2018

plaatje in de keuken

Geschreven voor: Inventum MN305C

Mooie combi-magnetron die exact doet wat op de site vermeld staat. Gebruiks-vriendelijk en bakt als een tierelier daarnaast grilt het of combi's ervan. Fantastisch!!!!!

J.de Jong 28-10-2018

Zeer gebruiks vriendelijke combimagnetron

Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding
Door zijn eenvoudige bediening uitermate geschikt voor senioren!
Kortom een toppertje!

C.K. Beckers 24-10-2018

Goede service en informatie.

Geschreven voor: Inventum MN305C

Gekocht omdat de prijs vooral door de aanbieding van Expert meevalt.
Mooi vooraanzicht en misstaat niet in de keuken.
Voldoet aan al mijn verwachtingen

Pluspunten

• Mooi aanzicht
  • Grote inhoud vooral voor een groot bord .
  • Simpele bediening

Minpunten

• nog geen ontdekt

Miranda 20-10-2018

Zeer eenvoudig in gebruik, doet wat 'ie moet doen.

Geschreven voor: Inventum MN305C

Super makkelijk te gebruiken, eerste keer handleiding erbij, daarna niet meer nodig. Doet wat 'ie beloofd te doen. Veel verschillende functies, mooi simpel design en prima kwaliteit. Wat minder is de korte snoer, ik moest wat passen en meten. Maar ik ben absoluut een tevreden klant/gebruiker!

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • veel functies
  • degelijke kwaliteit

Minpunten

• vrij korte snoer

peter groote wolthaar 13-10-2018

mooie zilverkleurige aanzicht

Geschreven voor: Inventum MN305C

goede combi-magnetron voor een redelijk lage prijs. 5 jaar garantie goede revieuw in consumentengids. prijs/kwaliteit gaven de doorslag. Daarbij is de gebruiksaanwijzing zeer goed.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • gebruiksgemak
  • 5 jaar garantie na registratie

Anita 10-09-2018

Mooi handig betaalbaar apparaat

Geschreven voor: Inventum MN305C

Mooi en handig en betaalbaar apparaat .goede garantie, duurzaam
Goede service bedrijf. Lange garantie .