Samsung WF0704F7V

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WF0704F7V op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

erikpeter 25-10-2020

stil, maar valt toch tegen

Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Na 7 jaar is de trommel uit balans. Iets met de ophangpunten, zo te lezen gebeurt dit vaker. Reparatie kost ± €450 dus een andere wasmachine gekocht. Geen Samsung dit keer. Ik vind 7 jaar veel te kort om dan al stuk te gaan (ik woon alleen was dus niet vaak). Wat mij meteen opviel is dat de was nu veel minder gekreukeld is en de vlekken er beter uitgaan. Bij de Samsung moest ik soms wel 3 x wassen en op het langste programma laten draaien voordat de vlekken weg waren. Bij de nieuwe wasmachine is 1x wassen met normaal programma voldoende.

Minpunten: wast niet schoon; gaat te snel kapot; ongeacht het programma erg gekreukte was

Pluspunten

• stil
  • uitgebreide programmakeuze
  • komt redelijk droog uit de machine

Minpunten

• wast niet altijd schoon
  • gaat te snel kapot
  • was erg gekreukt

Dekker 17-05-2020

Na 6 jaar trommel los en niet meer te repareren.

Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Trommel maakt veel geluid. Blijkt los te zitten. Trommel na veel moeite uit de kuip kunnen halen. Blijkt dat 2 van de 3 schroeven waarmee de trommel is bevestigd loszitten. De gaten waar de schroeven inzitten zijn dusdanig groot geworden dat vervanging van de schroeven niet mogelijk is. De schroeven zijn dusdanig geoxideerd dat ze afbreken bij het losdraaien. Je gaat je afvragen of Samsung bewust heeft gekozen voor RVS schroeven in aluminium. 10 jaar garantie op de motor geven is makkelijk als je zeker weet dat de rest van de onderdelen het ruim voor die tijd gaat begeven. Vervangen van de onderdelen (als samsung het nog levert) is ruim 200 euro en dan moet je m weer in elkaar zien te krijgen. De machine is net 6 jaar oud, geen optie dus.

Minpunten

• Levensduur

erik met een K 23-10-2020

Hier precies hetzelfde euvel. Wasmachine was 7 jaar oud.

C.xx 03-11-2014
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Wat een rotding! Tot nu toe zijn 4 kledingstukken kapotgetrokken. Kleding stinkt na wassen (ook al hang ik het direct op). Nadat we Samsung hebben benaderd krijgen we de mededeling dat de garantie is verlopen. Nou mijn garantie is ook verlopen naar Samsung toe. NOOIT meer een Samsung witgoed meer in mijn huis!

Hugo1977 27-06-2013

Een dure gok...
Als je de reviews mag geloven, KAN deze samsung een goede aanschaf zijn. Maar dat is alleen als je een goed exemplaar thuisgestuurd krijgt. Er schijnen veel 'foute' machines tussen te zitten. Ik had zelf minder geluk en kreeg er een die al vanaf het begin klachten opleverde: een muffe, zure lucht en gele plekken onder de oksels van witte t-shirts. Mijn oude wasmachine (een "Candy") deed het gek genoeg veel beter, zelfs op lagere temperaturen.
Ik heb alles geprobeerd, alle programma's, verschillende soorten wasmiddel.
De klantenservice van Samsung stuurt me simpelweg met een kluitje het riet in en geeft niet thuis.
GOED NADENKEN VOOR U HEM KOOPT is mijn advies. Ik zal zelf nooit meer het risico van een Samsung nemen en ga ga voortaan voor de zekerheid van betrouwbare merken als Bosch, Miele, Siemens. Een pijnlijke en dure les.

beelovely 01-02-2013
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Onze Zanussi wasmachine (5 jaar oud) stopte er plotseling mee tussen kerst en oud en nieuw en vlak voor een weekendje Ardennen. Ellendiger kan het niet met een kind van 3,5 en vreselijk veel modderige kleding nadien. Het voorgaande exemplaar (ook Zanussi) ging ook maar 5 jaar mee. Daarom via verschillende consumenten vergelijkingssites op zoek gegaan naar een nieuw exemplaar van uiteraard een ander merk. Uiteindelijk voor deze Samsung gekozen nav de vele positieve reviews en de geruisloosheid sprak daarin erg aan(slaapkamer naast washok). Hij maakt in dit opzicht direct alle beloftes waar, daar waar het bij de vorige leek of er een helicopter opsteeg hoor je dit apparaat nauwelijks. Stil, erg veel opties en zoals het hoort, een schone was. Centrifuge stand had 1600 toeren mogen zijn (iets droger resultaat) en wij twijfelen over de duurzaamheid, het klepje naar het filter brak af op de avond van ontvangst. Levering via BoBshop verliep prima. Kortom tevreden!

johan46b 29-01-2013
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

De oude zanker wasmachine mocht na 23 jaar trouwe dienst plaats maken voor de samsung. Ja ik kon hem nog wel maken (lagers) maar zo t is een rot klus om te doen, en gezien zijn leeftijd...Na 23 jaar is er veel verbeterd, aan een was machine. Geen mechaniche insteldraaiknop meer, maar electronica. Alles word geregeld via een printplaat, waar het meet en regel gebeuren heel precies word uitgevoerd. de inductiemotor is totaal stil. Dan valt pas op dat mijn oude machine toch wel veel lawaai maakte. De buitenkant ziet er gelikt uit, en de bediening is makkelijk, en naar eigen idee weer anders in te stellen.De was is perfekt schoon. En hoe de binnenkant zich houd, dat moeten we afwachten,maar net als zijn voorganger 23 jaar.wie weet..

JurjenF 27-01-2013
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

De machine wast op diverse reeds gebruikte programma's prima. De instellingen zijn zodanig dat iedereen ermee overweg kan en ook prima naar je hand te zetten als je een instelling wilt wijzigen. Een 9 omdat soms de centrifugeer snelheid niet aangepast kan worden. Die zou eigenlijk 'vrij' te programmeren moeten zijn. Hij is muisstil, ook met 1400 tpm centrifugeren. Alleen komt de was er minder droog uit dan verwacht. Jammer. Daarom een 8 voor wasresultaat. De machine zit er gelikt uit en bedient ook prima. Derhalve een 10 voor beide punten.
Ik kan dezse machine voor de aangeboden prijs zeker aanbevelen.

huibmar 25-10-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Ik heb deze machine 1 week en kan over de duurzaamheid nog niets zeggen. Wat een verademing is deze stille machine na mijn vorige Zanussi die iedere wasbeurt door de geluidsbarriere probeerde te gaan.Het is ook een zeer gebruiksvriendelijke machine met een zeer overzichtelijk en makkelijk te bedienen bedieningspaneel .Ook is het fijn dat je kunt lezen hoelang de wasbeurt gaat duren en hoeveel tijd er rest.
Tot nu toe,dik tevreden!

Constant 18-10-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Ik heb deze Samsung machine vanaf januari 2012 in bezit.
In eerste instantie meer dan tevreden over de machine, geruisloos, en de was kwam er schoon en goed droog gecentrifugeerd uit.
Ik was dus blij en tevreden met deze aankoop.
Echter, eind Juli merk ik dat hij wat meer lawaai begint te maken, ook komt de was er minder droog uit, ook de buren vragen of ik niet meer s'avonds de was wil doen omdat mijn wasmachine erg resoneert.
Direct nog maar eens nagekeken of de machine waterpas staat, de machine staat hier op een vlakke betonnen vloer en stond perfect waterpas.
Nadat ik een was overdag had gedaan terwijl ik thuis was kon ik me hun beklag begrijpen, veel lawaai en resonatie door het huis, erg irritant.
Daarop de serviceafdeling van de winkel waar ik hem had gekocht gebeld, deze sturen een monteur, na enig speurwerk is de klacht hem ook duidelijk,2 dempers van de wasmachine zijn stuk.
De monteur vraagt me dan ook hoeveel was ik er tegelijk in doe, want deze denkt dat ik er teveel wasgoed in stop.
Nou sinds 2 jaar woon ik alleen en ik doe altijd kleine wasjes,bv 2 spijkerbroeken of 5-6 handoeken of 3 blousen of 1 set beddengoed, bij een machine met 7Kg capaciteit kan ik hardop zeggen dat ik dus 100% zeker deze machine niet overbelast.
Maar OK de dempers moeten besteld worden en worden op 28 augustus 2012 geplaatst en 1 van de defecte dempers was gewoon geknakt!!!???
Welnu is het 18 oktober 2012 en de problemem beginnen opnieuw, was minder droog, resoneren van de machine, lawaai door het hele huis, tikken van de trommel, en vanmorgen de buren aan de deur of mijn wasmachine weer stuk was.
Mijn wasmachine is anderhalve maand geleden gemaakt en weer kapot.
Wederom de service afdeling van de winkel gebeld, en deze komen volgende week dan maar weer langs.
Ik heb al kenbaar gemaakt bij de serviceafdeling dat ik geen enkel vertrouwen meer heb in deze wasmachine.
Ik zal volgens de service afdeling van de winkel echter de monteur eerst af moeten wachten en kijken wat deze constateert.
Wat een prettige en goede aankoop leek blijkt helaas een illusie.
Helaas heb ik waarschijnlijk een maandagmorgen of een late vrijdagmiddag samengestelde Samsung WF0704F7V wasmachine.

Moon1969 30-12-2012

Ik denk dat als je alleen woont, geen wasmachine met een capaciteit van 7 kilo moet nemen en dat je dus te lichte wasjes draait. Met andere woorden, je overbelast de wasmachine juist door hem telkens te licht te beladen, is mijn mening.

emoberts 20-02-2013

Ik heb het zelfde probleem. Ga morgen de service afdeling van Samsung bellen. Ik vrees ook dat het de dempers zijn. We zullen zien. Zal verder reageren als ik nieuws heb.

Moon1969 10-09-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Sinds eind juli in mijn bezit en wat een verademing tijdens het centrifugeren: fluisterstil! Het meeste geluid komt van het pakken van water bij de start en voor het spoelen van de was en dat is al heel weinig geluid.

Het wasresultaat is prima, niks op aan te merken. Wasgoed zou naar mijn mening droger kunnen/mogen zijn na een centrifugeer-ronde van 1400 toeren, maar op zich is dat ook goed. De lijst programma's is uitgebreid, duidelijk en makkelijk te kiezen, daar heb ik de gebruiksaanwijzing niet eens voor nodig. Aanpassen van bv toerental centrifugeren of wastemperatuur wijst voor zich. Wel vind ik dat er programma's op zitten die in principe overbodig zijn, omdat je het wasprogramma makkelijk kunt aanpassen naar eigen wensen.

De wasmachine schakelt zich vanzelf uit nadat deze klaar is met de was. Op zich makkelijk, maar voor mij is het ook een soort reminder als er een lampje zou blijven branden, zodat ik het natte wasgoed niet vergeet op te hangen.

Mochten de geluidjes je storen, ook die kunt je uitschakelen. Ik vind het niet vervelend.

Al met al heel erg tevreden over deze wasmachine, nu maar hopen dat deze nog jarenlang mee zal gaan.

Moon1969 30-12-2012

Even een update: nog steeds heel tevreden met deze wasmachine, omdat hij heerlijk stil is!

Mijn gezin bestaat uit 3 personen (waarvan 2 kids), dus 7 kilo capaciteit is heel handig voor ons. Ook handig is, dat de wastijd aangepast wordt, als ik hem iets lichter belaad. Als ik de wasmachine gevuld heb, wasmiddel in het bakje heb gedaan en vervolgens aanzet, gaat de wasmachine een paar rondjes draaien om te 'wegen/testen' wat de belading is. En is dat lichter, kiest hij vanzelf een kortere wastijd.

Enige mini-minpuntje is dat het wasgoed toch nog enigzins te vochtig (naar mijn mening) uit de wasmachine komt na het centrifugeren bij 1400 toeren. Bij de vorige wasmachine (Whirlpool) was dat toch echt wel een stuk beter.

wasmachientje25 04-07-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Inmiddels hebben we de machine ongeveer een half jaar in gebruik, en bij deze geef ik even een update. In het begin was ik nog wat voorzichtig, maar deze machine laat zien dat dat niet nodig is. Wel heb ik wat dingen ontdekt. Hij gooit bijvoorbeeld de haren na elke was op de rubberen rand. Vooral bij lakens zul je dit merken. De filter hoeft hierdoor bijna nooit te worden geleegd. Verder heb ik gebruik gemaakt van veel verschillende programma's. Tere beha's en zelfs colberts en blazers gaan op de handwas stand. Ik heb nog geen jasje gesloopt! Eerlijk gezegd ben ik nog steeds verbaasd over de kwaliteit van dit apparaat. Ik heb nog nooit gekke dingen meegemaakt. Vlekken worden, eventueel na behandeling met Vanish/Ossengal, prima verwijderd. Eens per maand doe ik een ronde met soda, liefst op 90 graden. Op die manier houd je de machine schoon.

wolly138 02-07-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Onze vorige Zanussi wasmachine gaf het na 12 jaar op. Na wat zoekwerk op de Samsung WF0704F7V terechtgekomen. Keuze voornamelijk gebaseerd op prijs en reviews op o.a. kieskeurig.nl.

De eerste was wasbeurten waren erg vreemd. Die nieuwe machine maakt zoveel minder geluid dan onze vorige. Ook hoeft (mag) er veel minder wasmiddel in. Daarbij gebruikt de wasmachine ook nog eens minder water. De eerste was resultaten zijn gewoon goed te noemen. Niets op aan te merken.

Voor wat de bediening betreft is deze wasmachine vrij simpel. Voor de eerste wasbeurten hebben we altijd een van de bestaande programma's gekozen en die voldoen prima. Wel is het even oppassen bij het uitstellen van een wasbeurt. De machine geeft na het instellen van een programma de tijdsduur aan die nodig is voor de wasbeurt. Eigenlijk moet je dat zien als de eindtijd na 'nu'. Wanneer je een vertraagde tijd wilt instellen, bijv. voor gebruik van nachtstroom, dan pas je in feite de eindtijd na 'nu' aan. Je moet dus geen tijdstip van de dag opgeven, maar een tijd (uren) na 'nu' en dat is de tijd waarop de was klaar is. Dus het is in dat opzicht altijd even rekenen met de benodigde wastijd en start van de nachtstroom. Het was makkelijker geweest wanneer de machine zelf een klok zou hebben gehad.

We zijn dus vooralsnog erg tevreden. Maar we hebben dan ook geen ander vergelijk dan onze vorige 12 jaar oude wasmachine.

SD12 19-04-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Goede wasmachine voor een leuke prijs. Veel opties, duidelijk display, grote deur, zeer stil!

Qwertyabc 18-04-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Tot nu toe prima machine. Grote vulopening, muisstil en veel mogelijkheden. Was komt er goed schoon uit. Over de duurzaamheid kan ik nu nog niet veel zeggen, maar de knoppen, de trommel en de rest van de machine ogen en voelen solide.

Verder uitstekende service van wasmachine.nl: in de eerste machine bleek na levering een deuk te zitten. Na een kort telefoontje werd de machine een paar dagen later zonder problemen, gedoe of extra kosten omgeruild voor een ander exemplaar. Voor zover ik heb gezien zijn ze bovendien de enige waarbij in de (bovendien lage!) bezorgkosten standaard plaatsing op de gewenste plek zit inbegrepen (ook als je daarvoor een of meerdere trappen op moet). Prima dus!

TimoJanssen 23-02-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Prima ding. Staat stabiel en doet gewoon zijn werk. Was komt er net zo schoon uit als in de vorige (dure) wasmachine.

wasmachientje25 08-02-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Dit is onze eerste wasmachine vanwege samenwonen. We wilden graag een 7 kilo trommel, en we hebben goede ervaringen met Samsung apparatuur. En ik moet zeggen, deze wasmachine is super! Ik vind hem erg stil, behalve het water pompen na. Centrifuge hoor je bijna niet. Er staat een vriezer op en daarop de flessen wasmiddel, en dat wiebelt maar een héél klein beetje. Het wordt niet onveilig, ofzo.
Wasresultaat is meer dan prima. Vlekken zijn vrijwel altijd weg. Ik waardeer de vele programma's. Er zijn korte programma's voor o.a. wol. Deze centrifugeren nauwelijks, dus je kunt er ook fijne materialen in wassen. Verder kun je kiezen om een programma te verkorten tot 60 min, 45 min, 30 min of 15 min. Het katoenprogramma heeft een voorinstelling van 60graden, maar je kan je eigen programma opslaan. Ik gebruik best veel verschillende programma's. Ook tere stoffen doen het prima maar het loont de moeite een goed programma te kiezen. Lees hiervoor ook het boekje goed door. Verder is er een anti kreukstand die goed werkt bij bijv. overhemden. Centrifugeren is aan te passen, maar bij sommige programma's met een minimum of maximum. Mogelijkheid tot het instellingen van 5 spoelingen is ook handig. De piepjes horen wij niet omdat hij in een washok staat. Machine blijft niet irritant piepen zoals bij Bosch.
Het reinigingsprogramma draait hier elke maand met wat soda. Reinigen van het filter kan iedere gek, wel eerst het water weg laten lopen via het slangetje. Afentoe het zeepbakje controleren op zeepresten.
Ik zet wel eens iets in de week, om het daarna te wassen, maar dan denkt de weegfunctie dat er veel in de trommel zit. Maar verder vind ik die weegfunctie in de katoenstand buitengewoon goed werken. Het progamma pakt pas de volle tijd bij een écht volle trommel.
Hier wordt véél minder gewassen dan eerst, maar tere kledingstukken krijgen wel eerder een eigen wasronde. Door het minder wassen is wel meer kleding vereist, maar dat is logisch.
Duurzaamheid weten we pas als hij het blijft doen, maar ik heb er alle vertrouwen in.

YvdWijn 18-01-2012
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Een paar weken in het bezit van deze machine. Wast prima. Eenvoudig te gebruiken. Genoeg mogelijkheden, maar soms wil je een spoelgang meer of een hoger toerental om te centrifugeren. Dat kan niet altijd, je zit dan vast aan een voorgeprogrammeerde instelling. Dat zal wel wennen. Prijs/kwaliteit dik in orde.

blacksabbath 24-12-2011
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Na 13 jaar trouwe dienst begaf mijn aeg wasmachine het, de reparatie was zo duur. Dat ik voor hetzelfde geld een nieuwe wasmachine kon kopen. Het budget bepaald en de keuze is uiteindelijk op een samsung gevallen. Alle winkels afgestroopt en adviezen ingewonnen. Ik moest vooral geen samsung kopen, bij bcc was deze zelfs uit het assortiment gehaald vanwege de klachten. Terwijl op kieskeurig andere revieuwers een andere mening waren toegedaan. Ook de 30 dagen niet goed geld terug garantie gaf me het gevoel deze wasmachine te kopen. Heb de wasmachine nu meer dan een maand en gebruik hem alleen in het weekend. Hij is makkelijk in bediening, heeft een mooie grote deur en de was komt er mooi wit en schoon uit.

Riedijk 14-12-2011
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Tja, ik was ook heel enthousiast over alle positieve beoordelingen, dus een maand geleden gekocht. Het allereerste wasje had ik 1 trui en 1 jas erin en hij weigerde te centrifugeren, waarschijnlijk omdat er een balanssensor inzit en deze aangaf dat de was niet goed verdeeld kon worden. Resultaat: een kletsnatte trui en jas, terwijl dat bij mijn vorige Zanussi nog nooit is gebeurt. Daarbij ben ik het er mee eens dat hij nog op 30 of op 40 graden echt mooi schoon wast. Ben teruggegaan naar BCC en die kwam met de smoes dat ik te weinig wasmiddel gebruik, terwijl ik per wasbeurt 125 ml gebruik, wat eigenlijk al boven het gemiddelde ligt van een normale wasbeurt. En over de balanssensor zeiden ze dat alle machines die tegenwoordig hebben behalve de Miele(waar je het dubbele voor betaald!)Daarbij heeft de machine een aantal vaste wasprogramma´s, waar moeilijk van af te wijken is. Mijn enthousiasme is dus wel minder geworden. Hij doet zijn werk, maar niet naar volledige tevredenheid.

BramdB 12-12-2011
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Heb deze wasmachine nu een paar maanden in mijn bezit. Voor aanschaf heb ik goed gekeken en vergeleken. Toen ook nog gekeken naar het broertje met bubblejet maar las op een buitenlandse site dat zij bij het onderzoek geen verschil waar konden nemen.
Had hiervoor een AEG. Deze Samsung bevalt me goed hij heeft een scherpe prijs maar ondanks dat voelt hij zeer degelijk aan ik denk zelfs nog beter dan de AEG.
In gebruik is hij handig. Er zijn veel programma's maar ik denk dat veel daarvan weinig gebruikt zullen worden. Of ik zou allemaal mini wasjes moeten gaan draaien. De was komt er schoon en behoorlijk droog uit en ik heb ook het idee dat mijn was zachter is. Dit zonder gebruik van wasverzachter. Ik was nu 7 kilo in plaats van 5 kilo was en verbruik minder wasmiddel en toch komt mijn was er fris en schoon uit.
Hij maakte wel herrie bij 1400 toeren maar kwam er al snel achter dat dit te maken had met het zeepbakje. Ik heb hier zelf een rubbertje geplaatst en nu tikt deze niet meer en is de machinen netjes stil.
Al met al een aanrader.

samiera1985 04-12-2011
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Ben totaal niet tevreden met deze wasmachine. Heb hiervoor een goedkope indesit gehad en die wast beter op 40 gr dan deze op 60 gr. De was is erg nat en de vlekken blijven er allemaal in. Heb alle mogelijkheden geprobeerd (extra toeren,was 3x op verschillende mogelijkheden gewassen, extra veel wasmiddel (poeder en vloeibaar),verzachter) Ik vindt het verschrikkelijk dat ik mijn was gewoon er weer vies uit krijg. Jammer dat mijn wasmachine alleen een machine is maar niet wast.
Wel een paar pluspunten (mag ook wel voor dat geld), tijdsdisplay en mogelijkheden. Maar ja, dan moet je er wel wat aan hebben. Heb het nu 2 weken. Hoop dat ik hem terug kan brengen maar denk dat dit niet mogelijk is. IK KAN WEL HUILEN WAT EEN MISKOOP.

Anoniem 05-12-2011

12 zeer positieve reviews allemaal dik boven de 8. Vraag mij nu echt af en denk ook meerdere gebruikers van deze machine: of jij doet iets gigantisch fout, of je l*lt maar wat. Je ervaart bv de mogelijkheden als een pluspunt in je review, en dan geef je er uiteindelijk een 2 voor als eindbeoordeling. Raakt zo kant noch wal en érg geloofwaardig.

Officiele reactie van Samsung 07-12-2011

Beste Samiera1985 en Dhr. Keurig,

Het spijt ons te moeten vernemen dat jullie ontevreden zijn over de prestaties van de WF0704F7V. Wij willen graag met jullie achterhalen wat de oorzaak kan zijn van de problemen die jullie met deze wasmachine ervaren. Hiervoor adviseren wij jullie om een ticket te openen op onze website http://www.samsungworld.nl/nl/support/product/WF0704F7V-XEN/tickets. Hier kunnen wij, indien nodig, in privé-contact met jullie treden.

Met vriendelijke groeten,

Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl

dhr. Keurig 05-12-2011

ha samiera, ik dacht dat ik de enige was met deze klacht. Ik doe nu maar oxi action er bij en de trommel minder vol, maar echt schoon wilt het niet worden. dhr. Keurig

Mw. de Bruin 12-03-2012

Hallo,
Wij hebben 2 weken geleden ook een Samsung maar WF0704Y7E gekocht. Helaas krijg ik mijn was ook niet helemaal schoon. De vlekken blijven er in zitten. Alle mogelijkheden geprobeerd, maar zonder resultaat. Doe ik iets verkeerd?
Mw. de Bruin

Mark7282 01-12-2011
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Zeer tevreden over deze machine. Hiervoor hadden we ook een goede Samsung (ging 12 jaar mee). De was is goed droog, de machine is vrij stil (wel even goed plaatsen), en voor ons genoeg mogelijkheden en opties. Groot voordeel is de inhoud en de prijs/kwaliteitverhouding.

Daffie1708 17-11-2011
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Ik heb de machine een week in bezit. Geweldig!! Heel eenvoudig gebruik; erg stil en super stabiel met het centrifugeren. De was is erg schoon en droog.

samiera1985 30-11-2011

Beste Daffie ik heb sinds vandaag deze wasmachine maar mijn kleren worden totaal niet droog. Maar het blijft kletsnat. Heb eerst op dagelijkse was gedraaid daarna gecentrifugeerd en vervolgens op leeg pompen maar het blijft nat. Hoe heeft u dit droog gekregen?

Anoniem 02-12-2011

@samiera1985:

dagelijkse was is voor een klein wasje van max 3 kilo (bv. sokken en ondergoed). Doe geen 5, 6 of 7 kilo in de machine en dan op dagelijks zetten, je wasgoed komt er dan zeiknat uit. Voor een normale witte of bonte was (7 kilo) moet je programma "katoen" kiezen en dan 1200 of 1400 toeren, zeker met 1400 toeren komt de was er redelijk droog uit voor wasmachine begrippen (restvocht is er altijd dus je moet altijd de was uithangen of hup de droger in).

Huucster 14-11-2011
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

We hebben deze wasmachine nu ruim een maand in bezit en hij bevalt prima. Zeker gezien de prijs/kwaliteitverhouding. Zoek maar eens een wasmachine met dezelfde opties, dan ben je al snel het dubbele kwijt.

Zoals in andere reviews ook is te lezen is de wasmachine erg stil. Bij ons staat hij op de 2e etage, maar als we op de 1ste etage zijn vergeten we vaak dat we de wasmachine aan hebben staan. Je moet er echt naast staat wil je hem horen. Uiteraard maakt het centrifugeren wel wat meer lawaai, maar dit is peanuts vergeleken met mijn vorige, een Bauknecht van 10 jaar oud.

Het gebruiksgemak is super simpel en handig (en goed voor het milieu) dat de was vooraf wordt gewogen. Op deze manier bepaalt de wasmachine hoeveel tijd hij nodig heeft om het programma af te wikkelen. Erg handig dat er vloeibaarwasmiddelen bakje bij zit.

Als ik toch een klein minpuntje mag noemen. Het is niet mogelijk om een klein wasje van bijvoorbeeld 30 minuten op 30/40 graden te wassen op 1400 toeren. Het korste wasje is volgens mij een uur. Maar goed, dit is dan ook het enige minpuntje en als je dit afzet tegenover de zuinigheid A+++ dan kun je het vast tegen elkaar wegstrepen.

En wat de duurzaamheid betreft, dat is dus nog even afwachten. Maak me hier eerlijk gezegd ook geen zorgen om. Heb voor 5 jaar extra garantie gekocht en was voor bijna €500,- klaar. Al zou hij het na 5 jaar begeven, dan koop ik er toch gewoon weer een :-)

Stijnvd 09-02-2012

Kunt u al wat zeggen over de duurzaamheid?

Fr@ns M 23-10-2011
Geschreven voor: Samsung WF0704F7V

Heb het gevoel dat diverse organisaties incl consumentenbond, de “reguliere” wasmachines meer aanbevelen ten nadele van o.a. dit merk. Een TOP wasmachine voor een lage prijs!

Aangeschaft op een tip van mijn schoonzus die deze machine inmiddels een half jaar in gebruik heeft en ben blij dat ik naar haar ervaring heb gevraagd. De machine ziet er solide uit, zeer gebruiksvriendelijk (nog geen boekje nodig gehad), veel verschillende was programma's incl een handig 15 minuten programma (je kunt zelfs een eigen programma samenstellen en in het geheugen opslaan), wast schoon en is door de directe motor/trommel aandrijving fluister stil, zelfs bij 1400 toeren. Deze machine is niet in de consumenten test opgenomen maar hoort zeker in de bovenste regionen thuis! Op dit type wordt zelfs 10 jaar motor garantie gegeven.
Een klein min puntje vind mijn vrouw, dat er bepaalde programma's zijn waarbij de centrifuge snelheid niet op 1400 toeren is in te stellen. Dit kun je dan na beëindiging van het betreffende programma alsnog apart selecteren. De was komt net zo droog uit de trommel als bij mijn vorige wasmachine. Verder hoop ik van deze machine net zolang als van mijn “overleden” Miele van 25 jaar oud te mogen profiteren, de toekomst zal dit echter moeten uitwijzen. Mocht m'n oude condens droger het begeven, dan zal ik zeker de aanschaf van een Samsung overwegen.

Consumentenbond, merken objectief?
Vergelijk ze in hun test en dan mag u het zeggen!

Martijn Tijssen 03-11-2011

De concumentenbond heeft 4 types van Samsung getest, dit type inderdaad niet maar voor elk merk geldt dat niet alle types getest zijn. Ik denk dat het probleem is dat er zo gigantisch veel modellen wordt uitgebracht dat het ondoenlijk (lees: te duur) is om ze allemaal te testen. De tests van de CB geven m.i. wel een aardig beeld in de goede/slechte eigenschappen van de verschillende merken.