Miele W 5877 Edition 111

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele W 5877 Edition 111 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Jaapkiesk 24-01-2016
Geschreven voor: Miele W 5877 Edition 111

Een hele fijne wasmachine met onderandere stoomfunctie, kort progamma 20 of 30 minuten, hychiëneprogamma,dekbedprogamma, vlekkenprogamma zoals; gras, bloed, chocolade en nog veel meer optie's. Dekbedovertrek met kreukherstellend progamma wassen dan in het trappengat ophangen en sávonds weer schoon en vooral strak op bed. zelfs zijn er nog progamma's bij te kopen. bijna 3 jaar in gebruik en zal nog wel ruim 20 jaar mee gaan net als de vorige Miele. Tip: koop je een goedkoopmerk, hij gaat kapot, dan betaal je €100 a €200,- per reparatie omdat hij vaker stuk gaat. Bij ons draait hij iedere dag.

Rachida123 10-03-2014

Een uitstekende wasmachine.

Deze wasmachine speciaal aangeschaft vanwege de stoomfunctie
wat strijken bijna of zelfs geheel overbodig maakt.

Het wasresultaat is perfect, schoon en fris ruikend komt
de was uit de trommel.

Een aardige feature is de verlichte trommel dat verleent
deze Miele wasmachine beslist cachet, het geeft het
een soort luxe uitstraling bij de aanvang van het wassen.

Hoe dan ook, ik ben zeer tevreden met deze wasmachine.

En waar Miele bekend om staat komt ook deze machine
zeer degelijk en uiterst betrouwbaar over.

Ceetje65 12-11-2013
Geschreven voor: Miele W 5877 Edition 111

Mijn 3e miele wasmachine is deze W5877. Met een groot gezin was je erg veel meer dan 15 machines per week. Gelukkig draait mijn oude Miele nog volop mee want als ik het van deze nieuwe moet hebben de W5877 zou ik het niet redden. Wat is die machine vreselijk traag. Mijn oude Miele wast er ruim 2,5 x in dezelfde tijd als de nieuwe Miele op hetzelfde programma. De 8 kilo haalt hij ook niet want hij zit snel te vol en dan centrifugeert hij slecht. Vergeleken met mijn vorige Miele kan er nauwelijks meer in.

Problemen nieuwe Miele: Twee keer een monteur bijgehad want hij waste zo slecht en centrifugeerde rampzalig. Wat bleek nou er bleef erg veel schuim/zeep in de machine achter. Dit werd iedere wasbeurt erger daarom waste de nieuwe machine niet schoon en kwam de was er nat uit. Die machine hebben ze zo zuinig willen maken dat de verhouding zeep / water totaal zoek is (ik heb zacht water). Ik gebruik het minimum aan zeep en dat krijgt hij al niet weggespoeld. Heel vaak de melding overdosering gehad zelfs als ik er geen zeep in deed haha.

Oplossing: de monteur van Miele heeft een extra spoelbeurt toegevoegd aan alle programma's en het probleem is nu verholpen. De balans zeep / water klopt nu.

Mijn advies: koop nooit een "te" energie zuinige machine (A+++) maar gewoon een goedkopere minder zuinige Miele. Als hij toch een extra spoelbeurt nodig heeft om fatsoenlijk te kunnen wassen is hij geen A+++ meer dus geef je veel te veel geld uit aan een zogenaamd zuinigere machine wat hij niet is.

Gelukkig doet mijn oude Miele W485 het nog prima wat een dijk van een machine is dat vergeleken met deze trage nieuwe machine. Ik heb spijt van de aanschaf van de nieuwe W5877 want als mijn oude ermee ophoudt kan deze nieuwe het werk niet aan ondanks zijn 8 kilo. Mijn oude heeft het 10 jaar alleen moeten doen tot hij kapot ging. Gelukkig hebben we hem kunnen repareren want ik kan deze dus duidelijk niet missen.

Pluspunt: het stomen vind ik echt top zeker met mijn huisstofmijt allergie.

yorno34 31-08-2013
Geschreven voor: Miele W 5877 Edition 111

Nou inmiddels een paar maand verder wasmachine staat waterpas en op een betonnen vloer, ben verder wel tevreden over het wassen maar het centrifugeren vind ik tegen vallen niet dat het niet droog is dat zeer zeker niet, maar man wat een herrie met 1600 toeren dat vind ik diep teleurstellend voor een machine van €1500, vandaar mijn beoordeling van een tweetje op duurzaamheid en voor mij dan ook de laatste Miele deze zal er dan ook geen 20 jaar staan net als de vorige ik zit er zelf sterk aan te denken om volgend jaar een nieuwe te kopen en deze maar op marktplaats te zetten.
Ba teleurstellend mag dan allemaal wel goeie onderdelen in zitten maar comfort heeft ook met geluid te maken je koopt ook geen BMW of Mercedes die lawaaierig motor geluid binnen in met zich meebrengt.

yorno34 09-06-2013
Geschreven voor: Miele W 5877 Edition 111

Ik heb verder niet veel aanmerkingen de was komt er schoon en fris uit, enigste opmerking die ik heb is dat hij stil moest zijn volgens de gegevens maar dat vind ik wel tegen vallen als hij aan het centrifugeren is kan ik hem beneden horen, hij staat gewoon op een betonnen vloer en staat op rubberen schokdempertjes en ja hij staat ook nog waterpas, bij het centrifugeren resoneert het helemaal door de zijpanelen van de machine en dan krijg je een diepe brommende geluid, mijn dochter heeft een Bosch en die doet dit toch allemaal een stuk stiller en voor een stuk minder geld. De oude Miele van 20 jaar was daarin tegen stiller draaide weliswaar 1200 toeren maar ja dat is maar 200 minder dan de nieuwe Miele als ik spijkerbroeken draai.

wasberry10 13-06-2013

Ik zou u aanraden de rubberen schokdempers eronderuit te halen en de machine zo op de vloer te zetten.

De rubbertjes zorgen ervoor dat de machine zijn eigen balans niet kan vinden en gaat vervolgens zelf meer schudden en dus geluid maken.
Elke willekeurige monteur zal waarschijnlijk ook deze rubberen schokdempers afraden. De machine stabiliseert zichzelf, misschien handig voor een goedkope plastic machine maar een miele moet stevig op de grond staan.

Laat je ervaring maar horen,
MVG

yorno34 17-09-2013

De rubberen doppen zijn er allang onderweg daar ligt het niet aan, en de machine staat waterpas op een betonnen floer en staat stabiel, en ja ik plaats een review naar mijn bevinding het word namelijk geacht om eerlijk antwoord te geven en niet overal om heen te draaien zoals dat tegenwoordig allemaal gaat zodat mensen hun besluit kunnen nemen of ze wel of niet iets kopen we moeten per slot van rekening allemaal hard voor ons geld werken en lang voor iets sparen omdat alles al duurder is geworden anders zou kieskeurig helemaal geen zin hebben als mensen niet eerlijk zouden zijn.
Ik zou nog contact leggen met Miele en er schijnt wel iets aan de machine te liggen dan draai ik mijn mening wel bij maar heb verder in de tussen tijd geen zin aan welles nietes spelletjes daar voel ik me wel te oud voor.

yorno34 16-10-2013

Update gebeld met Miele servicecenter en die zijden dat de poten minstens 1 cm uit moeten gedraaid worden anders kwam de bodemplaat op de grond , zo gezegd zo gedaan en natuurlijk weer waterpas gezet maar helaas mocht niet baten, maar weer gebeld en afspraak gemaakt voor een monteur en die vertelde dat de slang van het zeepbakje tegen de zijwand van de machine aan zit en daardoor het lawaai veroorzaakt werd.
Het probleem is nu verholpen en is inderdaad een heel stuk stiller, ik blij buren ook blij .
Pluspunt wil ik nog wel even vermelden voor de Miele servicecenter en service voor de snelle afhandeling. minpuntje vind ik wel dat dit een vaak voorkomende probleem is van dit model omdat de slang van het zeepbakje te dicht op de zijpaneel zit, en de poten minstens 1 cm uit moeten gedraaid worden anders zit de bodemplaat op de vloer, dus eigenlijk een constructiefoutje, maar was wel simpel te verhelpen door de monteur.

Maar verder zeer tevreden over de machine nu dan ook stukken stiller.

G11947 01-07-2013

Ja ook ik vindt dat hij erg veel lawaai heeft met het centrifugeren,mijn oude Miele was veel stiller

yorno34 15-06-2013

Even op wasberry10 reageren had de rubberen schokdempertjes ook na die tijd er ondergezet om te proberen maar helpt inderdaad niets.
Maar ik heb de oplossing al gevonden centrifugeer nu gewoon op 1200 toeren dan is het wel stil.
Of op 1600 toeren en dan met oordopjes in haha.

a3aanm 11-09-2013

Ik vind het nogal vreemd dat u een 2 geeft voor duurzaamheid omdat u zelf een nieuw product denkt aan te gaan schaffen. Duurzaamheid staat voor hoelang de machine meegaat. Niet voor hoeveel koopdrang je zelf hebt. Daarnaast vind ik het vreemd dat deze review hier staat met een klacht. Met een klacht moet u naar de fabrikant/winkelier gaan. Niet het internet op. Dit laatste zal het namelijk niet verhelpen. Begin er eens mee om (zoals hieronder staat) de rubber doppen onder de machine te verwijderen. Dit zou de fabrikant u wellicht ook aangeraden hebben. Misschien heeft deze nog wel veel meer tips waardoor uw ervaring verandert. Wanneer het dan nog niet naar wens is zou je dit hier kunnen schrijven. Als laatste zou ik op willen merken dat wanneer u de moeite neemt om u verhaal te doen, het misschien handig is om leestekens te gebruiken. Ik kan hier maar met moeite wat uit wijs worden.

G11947 14-02-2013
Geschreven voor: Miele W 5877 Edition 111

Op aandringen van mijn echtgenoot een Miele gekocht, "er is geen betere" nou vlgs. Mij is er wel degelijk een betere, want bij deze Miele komt het wasgoed er niet schoon uit en het ruikt ook niet schoon.Voor deze machine heb ik een flink bedrag moeten betalen voor een zeer zeer matig resultaat. En het frappante is dat een kennis met precies het zelfde probleem zit,zelfde machine en zelfde resultaten,dus voor mij geen Miele meer.

Officiele reactie van Miele 15-02-2013

Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring met Miele heeft en willen daarom graag met u in contact komen. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens in een e-mail te sturen naar webcare@miele.nl, dan nemen wij contact met u op.

Miele Nederland Webcare

AvdHF64 02-03-2013

Heeft u al gereageerd op het contact verzoek van Miele? En wat was het resultaat.
Mijn ervaring met Miele is, ik zou bijna zeggen 'helaas', perfect.
Ook ik hou niet van one liners maar toch... Miele er is geen betere. Wij hebben nu alles van Miele, stofzuiger, vaatwasser, koelkast, vrieskast, wasmachine, wasdroger. 1 Keer probleem gehad met vaatwasser. Even inloggen op website en binnen een paar dagen was hij kosteloos gerepareerd.

ma8 15-02-2013

Jij hebt een was droogcombinatie van miele. Komt de was er niet schoon uit volgens jou. Of heb je een gewoon wasmachine van miele

gerben1932 23-07-2013

ONDANKS DAT ONZE MIELE WASAUTOMAAT AL 18 JAAR PROBLEEMLOOS WAST, HEBBEN WIJ NU TOCH BESLOTEN OM DEZE NIEUWE UITVOERING
VAN MIELE TE KOPEN EN HEBBEN ER ALLE VERTROUWEN IN. WAT MIELE
LEVERT IS NIET GOEDKOOP MAAR WEL VAN TOP-KWALITEIT!
DUS WIJ VINDEN UW COMMENTAAR ONTERECHT EN GEWOON GEZEUR!