Indesit IWDE7145

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Indesit IWDE7145 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

hudinek 31-05-2014
Geschreven voor: Indesit IWDE7145

Sinds maart 2012 in het bezit van deze machine. De ervaring is heel gemengd. Ik ben er blij mee in de zin van goedkoop, neemt weinig ruimte in, bij weinig was werkt ie lekker. Ik zou hem nooit meer kopen omdat ie veel geluid maakt, te weinig was in een keer kan verwerken (max 3 wasjes per dag ivm lange droogtijd) en de droogresultaat wisselend is. Bovendien hebben wij enorm veel last van al die ronddwalende pluis.

+ prima prijs/kwaliteit
+ zeer compact
+ heel goed zelf in te stellen qua temperatuur, droogtijd, veel programma's, daar is echt goed over nagedacht!
+ kan worden geopend tijdens een lopende programma
+ duidelijke weergave van de looptijd en de onderdelen van het programma
+ kan worden gestopt midden in een programma zonder dat al het water eruit komt.
+ goede centrifuge, maakt veel geluid, maar de was komt er echt heel droog uit
+ in twee jaar totaal geen onderhoud hoeven te plegen, alleen een keer een filter schoongemaakt
+ roest niet
+ het opfrisprogramma, een spijkerbroek is binnen een uur schoon en droog, de 30 minuten heb ik nog nooit gehaald, niet eens met een bloesje

- vreselijk traag, een wasje van 40 graden + kastdroog drogen duurt 5,5 uur!!!!
- de kortste normale wasprogramma duurt 1,5 uur, de kortste vooringestelde droogprogramma duurt 2,5 uur
- de droger kan maar 5 kg was aan terwijl de wasmachine 7 doet = of je wast minder was of je haalt een deel eruit voor het drogen (ik doe dan handdoeken wassen en nette kleding ophangen)
- de eerste maanden stonk de was uit de droger. Dat komt door het gebrek aan een luchtafvoer in combi met de geur van gebruikte materialen, zei de monteur.
- de was komt er vreselijk heet uit als je teveel was droogt. Je brandt makkelijk je handen aan zowel de glazen deur als aan de was zelf
- geen pluizenfilter voor de droger, dus het hele huis is heel stoffig en er blijft er een heleboel stof aan de was zelf hangen.
- geen condensafvoer voor de droger, dus de badkamer is heel vochtig, gewone was aan de lijn kan er niet naast staan.

Omdat ik nu genoeg ruimte heb, ga ik voor een wasmachine en een droger. Ik vind dit apparaat ideaal voor een studentenhuis of een eenpersoonshuishouden. Voor een gezin is het minder geschikt, door de beperkte laadruimte en zeer lange programma's loop ik constant achter met de was. Dat is irritant. Als je max 4-5 kg laadt en geen moeite hebt met 5 uur draaien (ideaal met nachtstroom), dan is dit echt jouw apparaat. De was komt er namelijk goed schoon en droog uit. Mits licht geladen!

stel uit utrecht 15-10-2013
Geschreven voor: Indesit IWDE7145

excuus! ik heb de review bij de verkeerde machine geplaatst: wij hebben de hotpoint arriston (indesit groep) gekocht vier jaar geleden...

stel uit utrecht 15-10-2013
Geschreven voor: Indesit IWDE7145

De machine hebben we nu 4 jaar en hij heeft het na 4 jaar ellende nu echt begeven..

Volgens verwachting wast de machine niet zo goed als haar voorganger die alleen kon wassen, dat kan je ook niet verwachten van een wasdroog combinatie. Maar wat hebben we een spijt dat we deze machine hebben gekocht en onze wasmachine hebben weggegeven.

Na 1,5 jaar ging de droger kapot, gezien de slechte droog capaciteit hebben we besloten geen gebruik meer te maken van de droog optie. Wanneer je gebruik maakt van de droog optie na het wassen, dan krijg je de kreukels niet meer uit je kleding gestreken en moet je opnieuw wassen. Het drogen duurt zo'n 5-7 uur en de was is dan nog niet droog, maar wel gekreukeld en heeft een vreemd plastic luchtje.

Ook het wassen levert een gekreukeld resultaat, ook op 1000 toeren. Erger nog is het aantal kleding scheuren dat de machine veroorzaakt, terwijl het gekeurde wolwasprogramma voor ons de reden was om voor deze wasdroogcombinatie te kiezen.

We zijn een samenwonend stel, werken beiden 50 uur en doen gemiddeld 2 wasjes per week. Nu heeft de machine bijna alleen maar gewassen, niet gedroogd, hebben we 2 maal de monteur op de stoep gehad vanwege defecten en geeft de machine nu zelf aan volgens de monteur zeer intensief te zijn gebruikt...

Voor ons nooit geen indesit meer en al helemaal geen wasdroogcombinatie!

StoneX* 31-08-2012
Geschreven voor: Indesit IWDE7145

Ik heb deze machine nu meer dan een jaar, en t is me al een jaar elende.

Wassen:
De machine wast opzicht goed schoon, alleen de was komt er erg gekreukt uit.

Drogen:
Veel te warm, hierdoor komt de was er erg gekreukt uit, en vaak niet eens droog (lees: Klam)
Ook 3 uur voor het drogen vind ik erg lang. Daarnaast heb ik al meerdere spijkerbroeken weg moeten gooien omdat de lederen labels opkrullen.

Momenteel met Indesit monteurs bezig om de machine te laten bekijken. De monteurs die geweest zijn geven aan "Is normaal". Momenteel bezig om meerdere monteurs de machine te laten controleren, maar stiekem hoop ik gewoon de machine gecrediteerd te krijgen....!

marksi 25-11-2012

je moet een spijkerbroek ook niet drogen in een droger, die moet je gewoon ophangen.
dus dat is gewoon je eigen probleem.

AvdHF64 05-02-2013

Op zich is het kreuken van het wasgoed een probleem dat bijna alle was/droog combinaties hebben. Als de was 'klam' aanvoelt ligt de was waarschijnlijk te lang in de machine na het droogproces. Bij elke was/droog combi machine is het aan te raden de was direct uit de machine te hallen als deze klaar is. De meeste wasdrogers vangen dit op door, als het programma klaar is, te was los te houden door af en toe te draaien en hij blijft piepen (zeuren) tot je de machine uitzet. Om de een of andere reden doen de meeste combi machines dit niet.

WimT69 14-01-2012
Geschreven voor: Indesit IWDE7145

Negatief: Was komt er erg gekreukeld uit en is niet stil tijden het drogen. Glazendeur na een paar weken opeens gebasten maar valt buiten de garantie.
Positief: De was komt er wel redelijk schoon uit en de prijs is laag voor een combi.
Conclusie: Ik heb de wasmachine nu een paar maanden maar tevreden ben ik er niet over, voor mij geen Indesit meer.

WimT69 13-09-2011
Geschreven voor: Indesit IWDE7145

De machine werkt redelijk goed.
Knoppen zijn niet allemaal begrijpelijk.
Service van Indesit is erg slecht.
Begin augustus ontstond spontaan een breuk in het (glazen) deurtje in de stand drogen met een kleine hoeveelheid was.
Aangemeld via de site, maand later komt monteur met een platic rand en meldt dat het glas buiten de garantie valt. Een klacht per email ingedient 31/8, pas 13/9 antwoord met opnieuw standaard antwoord: dat de garantie niet van toepassing is op glas, plastic en rubber onderdelen.

st01 05-09-2011
Geschreven voor: Indesit IWDE7145

Goede machine met uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Wasresultaat en ook droogresultaat zijn prima. Ik kan nog niets zeggen over de duurzaamheid. Het enige nadeel is: Hij is niet zo stil. Maar kortom, de prijs-kwaliteitverhouding is niet te vergelijken met de dure machines..

Henk-A 27-02-2010
Geschreven voor: Indesit IWDE7145

De eerste ervaring is heel goed .De bediening is heel duidelijk .Alles wordt goed aangegeven .Het drogen is ook heel juist zoals staat beschreven .