Samsung SDC35701

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SDC35701 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Selina Lelieveld 22-08-2017

Kan de hoge verwachtingen niet waar maken!!

Geschreven voor: Samsung SDC35701

We hebben zowel de wasmachine als droger van Samsung gekocht in 2014. Maar na 1,5 jaar moest de hele droger van binnen vervangen worden, de trommel is scheef gaan staan waar door er overal stof is gaan zitten. Monteur zei dat het brandgevaarlijk was en heeft alles vervangen. Beddengoed word 1 grote bol en droogt helemaal niet. Nu komen we terug van vakantie en heeft de droger continu storing en valt zo uit!

Pluspunten

• Droogt prima voor kleine wasjes
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Beddengoed krijg je er niet droog in.
  • Na 1,5 jaar is er een monteur bij geweest.
  • Alles is er al aan vervangen behalve de behuizing
  • Nu weer storing gehad dat hij na 3 minuten uitgaat
  • 4 x opnieuw aanzetten dan deed hij het weer even.

Coen K. 22-11-2016

Samsung wasdroger / droger na 3 jaar kapot, advies: andere!

Geschreven voor: Samsung SDC35701

Samsung wasdroger / droger slechte ervaring - ervaringen - opgelicht - oplichters
Samsung slechte ervaringen, geen contact met Samsung te krijgen.
Geen reacties, geen terugroepacties, geen klant meer!

Minpunten

• Slechte communicatie met leverancier

RFW 08-10-2016

Jammer

Geschreven voor: Samsung SDC35701

Jammer, het blijkt dat er veel klachten zijn over dit product. Mijn Samsung droger laat mij ook in de steek, na 4 jaar wisselend te hebben gefunctioneerd. Het is een echte productiefout, een sensor die blijft aangeven dat het filter en of de condensator moet worden gereinigd. Niets helpt meer en veel gebruikers hebben deze klachten. Nee, de wasmachine van Samsung doet het prima, maar een droger van Samsung schaf ik nooit meer aan.

Pluspunten

• Prijs

Minpunten

• Trommel draait 1 richting dus kreukwas
  • Sensor is zwakke schakel in droogproces

ln08 24-11-2015
Geschreven voor: Samsung SDC35701

Droger iets meer als een jaar in het bezit gehad. Het apparaat oogt mooi, veel opties, maar daar is ook alles mee gezegd. Het gedonder begon gelijk al na enkele droog beurten. De droger begon te lekken aan de voorzijde, met als gevolg elke keer plassen water onder de droger en op mijn vloer. Elke keer kwam er netjes een monteur, verving de condensor en het luchthuis, dat moest voldoende zijn. Monteur was de deur uit en direct dezelfde dag weer lekkage voor bij het klepje vandaan. De droger is in totaal 3x gerepareerd geweest, waarna we bij de 4e keer defect er op stonden een nieuwe te krijgen van Samsung. Deze hebben we gekregen, een ander type (DV80H4100CW), maar ook deze is inmiddels voor de 4e keer defect door water lekkage. Al met al 1,5 jaar strijd met Samsung, 2 niet deugdelijke lekkende apparaten gehad.

review_fun 23-09-2015
Geschreven voor: Samsung SDC35701

we bought this machine because reviews seemed ok and the design looked great and even the price was good so why not... sadly it's really a terrible machine! It looks great and it starts when you press start... but then even after two hours program of harsh dry, laundry is still moist or wet! You can add another hour... still it's not right... In any case - we always need to add some extra time and it's very frustrating. It's a dryer that doesn't want to dry :( Very bad machine that really just DOES NOT DO the job... We had an old Electrolux and it was so so so much better. It was old still it worked better! DO NOT BUY this product!

mirjamvr 20-07-2014
Geschreven voor: Samsung SDC35701

Wij kozen voor deze droger vanwege de prijs en het merk. Na het krijgen van een miele 2 jaar geleden, die al meerdere jaren in gebruik was bij familie van ons, mochten wij deze overnemen. Hoe oud de Miele ook was, hij deed het echt prima en binnen 30 of 120 minuten was alles droog. Nadat een aantal maanden met wat vreemde geluiden wilden we dan toch een nieuwe kopen. We kozen de middenmoot qua merk en prijs. Blij toen hij eenmaal stond, maar minder toen ik merkte dat het simpelste wasgoed niet op 60 minuten droog te krijgen was. het blijft nat of vochtig. wasgoed als handdoeken etc moet minstens 2 uur draaien, met de miele van ik schat 10 jaar oud was dit binnen 120 minuten klaar. We hebben eerst de afvoer via de wasmachine geprobeerd, geen resultaat en nu met condensafvoer, geen resultaat. we hebben alles al gecontroleerd, maar niets mis. Vraag mij af of meer mensen hier last van hebben en advies kunnen geven, voordat we een monteur laten komen.

jvooijen5 08-12-2013
Geschreven voor: Samsung SDC35701

Na een defecte Miele, maar eens een Samsung wasdroger gekocht. We hebben al een Samsung Wasmachine die goed bevalt.

Binnen 1 1/2 week defect, bij de derde keer gebruiken klapte er iets en ging de wasdroger roken!!
Samsung gebeld en 08-11-2013 kwam de monteur en heeft er toen een nieuw verwarmingselement in gezet.
Week later toevallig weer voor de derde keer te gebruiken weer hetzelfde probleem.
Op 22-11-2013 is de monteur geweest en heeft toen een nieuwe printplaat/besturing besteld, deze is 06-12-2013 geïnstalleerd en proef gedraaid, alles ok.
Die avond hoort mijn vrouw iets tikken op zolder en besluit te gaan kijken, en de wasdroger maar aan te zetten. Ze gooit er sokken in, het gaat steeds sneller tikken. Ze ruikt een brandlucht, de machine gaat weer roken, ze kijkt in de trommel en door de achterwand van de trommel heen is het gloeiend rood!!! Ze gilt en trekt de stekker er uit!!!

Ik meteen naar Samsung gebeld, als we niet thuis waren geweest was mijn huis misschien wel afgebrand!!!! Ik zou die avond worden teruggebeld en dat deden ze dan ook, ze namen het erg serieus en met de hoogste prioriteit op en ze zouden afgelopen zaterdag 7-12-2013 tussen 11.00 en 12.00 bellen.
Nou dit is niet gebeurd en ben er pisnijdig om, de hoogste prioriteit zeggen ze dan!!! Mijn huis had wel af kunnen branden!!!

Wordt vervolgd, want ik laat het er natuurlijk niet zomaar bij zitten!!!

lvdboom286 11-03-2014

Goedenavond,

Hoe is dit afgelopen? Wil nl ook deze droger bestellen.

Groetjes

angelaboaz 19-09-2013
Geschreven voor: Samsung SDC35701

Mooie machine! Mooi uiterlijk,makkelijk te bedienen en droogt snel en stil. Goede waar voor het geld

frans123456789 01-12-2013

waarom voor duurzaamheid een 5, terwijl je nog geen oordeel hierover kan vellen??? Nu trek je de gemiddelde waardering die je wel kan beoordelen naar beneden.

41Leonie 23-07-2012
Geschreven voor: Samsung SDC35701

Ben heel blij met mijn droger, katoenen dekbedden gewassen en gedroogd met 4 tennisballen ging heel goed. Heb ze nog heel even buiten gehangen omdat ze heel licht klam voelden, geen probleem want gewoon alleen even met mooi weer wassen. De rest van de was heel goed droog zelfs op medium
Wat alleen jammer is dat de wasmachine van samsung die ik 2 maanden eerder bij Bobshop gekocht had ook 7 kilo een andere kleur deur heeft staat niet mooi.Verder is het model precies het zelfde. Mijn dochter in België kocht een weekje geleden op aanraden van my bij Bobshop hetzelfde set maar dan 8 kilo een heeft keurig de zelfde deuren.Heb naar Samsung geschreven zij mailde al binnen een paar uur terug om contact op te nemen met de leverancier. Bobshop is goed in leveren maar antwoorden op een email is een ander verhaal.Ook via de telefoon zijn ze niet echt aardig kost ook nog 50 cent per minuut.

sterrevl 10-06-2012
Geschreven voor: Samsung SDC35701

beddengoed droogt id niet goed maar ik geef eigenlijk ook wel de voorkeur om dat uit te hangen dus daar stoor ik me niet zo aan...

id ook een misser dat hij niet op de wasmachine past wij hebben een plank boven de wasmachine gemaakt waar hij nu op staat want ook de universele tussenstukken zijn niet te gebruiken die kon retour naar de winkel

verders ben ik toch echt wel tevreden met deze droger!

GvW 09-06-2012
Geschreven voor: Samsung SDC35701

Slechte droger. Extra droog is nog helemaal niet droog. Draait slechts 1 richting op waardoor lakens, beddegoed etc ophoopt en niet droogt. Tussendoor de lakens uit de war halen dus. Droger past niet op een andere Samsung wasmachine: De pootjes vallen niet binnen het profiel van de wasmachine. Misser van Samsung...

GvW 24-07-2012

Even serieus, een droger hoeft toch maar in één ding goed te zijn, en dat is drogen? Dat doet ie dus niet goed, hoe je het ook bekijkt. Kastdroog is niet kastdroog en ik woon midden in Amsterdam, ik wil mijn was dus niet uithangen na het drogen omdat het nog klam voelt. Waarschijnlijk heb ik ander standaarden...

41Leonie 23-07-2012

Mijn was wordt goed droog, ik begrijp deze klacht niet, misschien stop je er te veel was in. Dat de machine maar een kant uit draait maakt niets uit, in mijn oude 18jaar bauwknecht gebeurde het zelfde kleine dingen komen altijd tussen lakens. Lakens draaien altijd makelijk in elkaar.We hebben de droger gewoon op de wasmachine van Samsung gezet past wel voor de zekerheid een paar plakjes rubber er tussen van een matje wat je onder een druiprek voor afwas legt kost nog geen tientje en probleem opgelost trommel kan niet schuiven.

Isabel B. 08-05-2012
Geschreven voor: Samsung SDC35701

Sinds drie weken zijn wij in het bezit van deze droger en hij bevalt uitstekend! Onze oude AEG-droger gaf na 12 jaar de geest dus snel op zoek naar een nieuwe. Deze droger heeft een uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding. Hij droogt erg goed en past de droogtijd automatisch aan het gewicht van het wasgoed aan waardoor de droogtijd meestal korter is dan de aangegeven tijd. Als de droger klaar is schakelt hij vanzelf na een paar minuten uit.
Tot nu alleen nog gekozen voor "extra droog katoen" programma maar je kunt er nog zoveel meer mee! Echt een aanrader deze droger voor een niet al te hoge prijs. Over de duurzaamheid kan nog niet zoveel gezegd worden aangezien we hem pas drie weken hebben.

Ostruyck 04-05-2012

---------- update review, 04-05-2012 ----------
Naar aanleiding van een klachten mail over de duurzaamheid van de droger en de service door het reparatiebedrijf E-care uiteindelijk toch keurig opgelost door Samsung zelf:

EEN NIEUWE DROGER GEKREGEN!!!

Eind goed al goed.......hopelijk.

---------- 2e review, 18-04-2012 ----------
Zie ook mijn vorige revieuw. Hetzelfde euvel, loslaten afdichtingsvilt nu binnen 2 maanden na de vorige vervanging. Ondertussen loopt je garantie termijn vrolijk door. Bericht is als volgt: pas na 3 keer hetzelfde euvel wordt een voorstel gedaan voor eventuele vervanging van de machine. Weer bijna een week wachten op de monteur.

Mijn oordeel: wat en @#$!!!X?* waardeloze machine. Koop deze machine niet!!! Behalve weer stuk, service "volgens de regeltjes" en niet zorgen voor de beste oplossing om klanttevredenheid te herstellen.

---------- 1e review, 07-03-2012 ----------
Droger iets meer dan een half jaar in bezit en nu al een onderdeel tussen de was waardoor we de droger nu al 3 weken niet kunnen gebruiken.

Weer Samsung? Denk het niet... Ook omdat de service te wensen overlaat

sterrre 27-02-2012
Geschreven voor: Samsung SDC35701

Ik heb de droger nu een week in huis en ben erg tevreden makkelijke bediening, de was komt er droog en fris uit ideaal dat je het water kunt laten aflopen via de afvoer dus hoef ik niet elke keer meer het bakje te legen! hopelijk houd deze het net zolang vol als mijn vorige drogen :)
dus tot nu toe zeer tevreden!

Diandra40 31-01-2012
Geschreven voor: Samsung SDC35701

Heb de samsung nu 1 jaar, maar laat ik het anders zeggen ik heb nu de 3e samsung in 1 jaar. Ben nu in het bezit van mijn 3e droger van samsung en deze gaat ook weer terug. Alle 3 de drogers lekte water. Hoeveel mazzel kun je hebben om dat mee te maken bij 3 drogers. Gisteren is weer een monteur geweest en ik ga nu bij de leverancier kijken voor een andere droger. Ben anders dik tevreden over samsung maar met de drogers heb ik geen succes. De service van de leverancier en samsung zijn uitstekend geweest.
Of het weer een samsung word ?....denk het niet !

Niadca 16-05-2013

Hoewel deze revieuw al wat ouder is, wil ik toch reageren. Oktober 2011 een SDC3D809 gekocht. Droogt prima, maar lekt water. Monteur snapte er niks van, kwam nooit voor. Ik moest dan ook de pootjes anders instellen en het pluizenfilter beter schoonmaken. Yeah Right, ik had hem 2x gebruikt. Afin, monteur is 5x terug geweest en heeft eerst het filter en later de hele onderbak vervangen. Bleef lekken, dus ik kreeg een nieuwe. Maar... die lekt ook! Durf niet eens meer te bellen, maar baal er wel van en ben gaan zoeken. Toen trof ik deze revieuw, is dit een algemeen en bekend probleem?

huisvrouw2012 29-02-2012

Hoe ís het mogelijk dat deze review leid tot zo'n hoog cijfer?

sarah1984 26-10-2011
Geschreven voor: Samsung SDC35701

Heb de droger nu 2weken in bezit. Toen hij werd gebracht was ik toch enigszins verrast door zijn/haar grootte. Er staat beschreven dat hij bovenop de wasmachine geplaatst kan worden. Dit is ook mogelijk maar het pootje staat dan wel een paar milimeter over de rand van de wasmachine. Nu heb ik juist voor een samsung droger gekozen omdat ik ook een samsungwasmachine heb. Ik heb ook een redelijk grote wasmachine(7kg).Ik heb proefgedraaid en hij blijft wel helemaal op zijn plek.
Voor de rest vind ik de droger perfect. Hij is mooi,makkelijk,goed drogend. Draait inderdaad maar 1 kant op maar het beddengoed komt er bij mij prima uit. Ik droog meestal kastdroog. Droger geeft dan 1:36 aan maar past zich aan aan de inhoud van de trommel. Uiteindelijk is hij hooguit 3kwartier aan het draaien. Ik heb dan 7kg drooggoed erin. Ik heb wel 1minpuntje. Als de droger aangeeft dat het programma gedraaid is en het wasgoed droog is dan blijft hij wel doordraaien.

Michelle75 22-11-2011

Hoi Sarah,

Dat doordraaien is voor de antikreuk.Als je voor kastdroog kiest en het programma is klaar en je haalt niet meteen het droge goed eruit dan kreukt het sneller.Vandaar dat hij dan nog even door blijft draaien(is overigens koude lucht).Wij gaan deze denk ik ook kopen...

FalcoV 20-10-2011
Geschreven voor: Samsung SDC35701

Wij waren op zoek naar een goedkope droger voor het drogen van m.n. handdoeken, beddengoed en ondergoed. Twee maanden geleden kwamen wij deze droger tegen in de aanbieding bij Media Markt voor een prijs die ruim lager ligt dan de prijs op internet, dus hebben wij hem meteen meegenomen.

Tot nu toe zijn we erg tevreden met deze droger. Het is onze eerste droger, dus we hebben geen vergelijkingsmateriaal, maar de droger is eenvoudig te bedienen met de grote draaiknop met alle programma's erop, verbruikt niet teveel energie en droogt snel genoeg (1,5 uur voor een volle trommel met handdoeken). En hij ziet er nog eens goed uit ook (beter dan het standaard 'witte' witgoed).

Enige nadeel is dat de droger maar één kant op draait, waardoor beddengoed niet helemaal goed droogt (alles zit na afloop als een prop in de dekbedovertrek). Oplossing is om met knijpers de opening van de dekbedovertrek dicht te maken, maar als de droger om-en-om links en rechts zou draaien zou het probleem niet ontstaan.

BryanH86 12-04-2012

Volgens de productomschrijving van Wehkamp draait de droger in wisselende richtingen. Maar dit klopt dus niet?!

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Bryan