Panasonic HDC-SD800 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic HDC-SD800 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

H.Osnabrugge 12-01-2012

Panasonic HDC-SD800 nu ongeveer een maand in gebruik
En ik kan niet anders zeggen een geweldige video camera
Prachtig beeld en het geluid is prima in orde en de video camera is lekker klein en licht
De mogelijk heden van deze videocamera zijn meer dan voldoende
verder is er een help functie in het menu om een korte uitleg tegeven hoe de bepaalde functies werken
Wand de gebruiksaanwijzing die meegeleverd wordt op cd rom is niet altijd even duidelijk
Ook is het jammer dat de meegeleverde software HD writher 3 alleen in het Engels is
Maar toch als je er even tijd in stop om de video camera teleren kennen is het een genot om er mee te flimen
Heel wat ander dan de Canon video camera die ik hiervoor had, deze was zeer reparatie gevoelig en qua
bleed en geluid absoluut de mindere

Ariellahdw 21-05-2012

Beste H,
Ik zie het probleem niet. In je video pakket wat je wellicht gebruikt voor verdee verwerking, daar kan je de bestande aan elkaar knopen.
En als je het naar DVD omzet dan zijn de bestanden ook niet groten dan 1MB.

Harm1968 13-10-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD800 zwart

Ongeveer een half jaar geleden de Panasonic HDC-SD600 gekocht, echter het lensdopje dat zelf open en dicht gaat bioj het aan en uitzetten van de camera deed het niet meer.
Na 3 weken opgestuurd te zijn geweest, konden we een nieuwe camera uitzoeken. Aangezien de SD-600 al niet meer verkrijbaar was, kregen wij de HDC-800.
Bij deze hield de lens of iets dergelijks, er na 1 maand spontaan mee op we hadden geen beeld meer, wederom terug naar de winkel waar we gelijk een nieuwe kregen.
Dus dit is binnen een half jaar de derde Panasonic, mocht deze er ook mee op houden, stap ik over naar een ander merk.
Bij de 600, stelde de gezichtsherkenning niets voor, bleek niet echt te werken. Ditzelfde geld voor de AF/AE volgfunctie, dit lijkt mooier dan het in werkelijkheid is.
Hiervan bij de 800 nog geen ervaring mee.
Erg tevreden over de service van Saturn te Groningen, doen niet moeilijk kreeg gewoon steeds weer een nieuwe camera.

franktel 06-08-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD800 zwart

Dit is mijn eerste videocamera, dus kan ik het niet zo goed vergelijken met andere merken. Ben zeer tevreden met de bediening en de kwaliteit van deze camera.
Omdat ik een Mac gebruiker ben lukte mij het niet om in de 1080/50 modus te filmen. Imovie pakt Iframe kwaliteit (720) en Final Cut Pro X pakt probleemloos de AVCDH 1080/25p. Ik moet zeggen dat ik met deze opnamekwaliteit meer dan tevreden ben en er niet voor zorgt dat ik een snellere PC moet kopen.
De grootste verassing is voor mij toch de kwaliteit van de foto's. Heb geen spiegelreflex en wil deze ook niet vanwege de lompheid, maar mijn goede Canon Ixus kan direct Marktplaats op. Fotograferen is super makkelijk en de kwaliteit is verbluffend goed te noemen. Omdat ik de camera echt heb gekocht voor video en niet zo had nagedacht over fotografie ben ik zeer positief verrast met deze leuke bijkomstigheid

stefzone 03-04-2012

Hoi Franktel, ik denk er ook over om deze camera te kopen. Ik heb ook een mac.
Op dit moment heb ik een HD video camera met tapes en bewerk ook op de Mac. De kwaliteit is erg goed, maar met name bij snel bewegende beelden of het "pannen" (bijv van links naar rechts bewegend filmen) vind ik het beeld erg schokkerig.
Ik hoop dat dat met deze camera niet zo is.
Wat is jou beeld, is het beeld soepel bij snellere bewegingen of ook schokkerig?
Ik zie nl dat je een mac hebt, dus wellicht is het wel een mac probleem?

jaspro 25-07-2011

---------- update review 25-07-2011 ----------
Op verzoek een update. Heb de camera nu ongeveer 5 mnd. in gebruik. Vooraf even dit. Ik ben 80- en 75+. Mijn ogen, oren, tast, stabiliteit en vingergebruik hebben ook deze leeftijd. Ik zocht en vond een camera waarbij de automatiek ervan deze beperkingen deels kon overnemen. Daarin voldoet deze camera meer dan ruimschoots. Ook bij kunstlicht en in de schemering zijn de beelden prachtig zonder het elimineren van de sfeer.
Diverse keren handbediening geprobeerd maar ga altijd weer terug naar de automatische instellingen. I(intelligente) A(automatiek). Gemiddeld zijn de opnamen dan toch beter geslaagd.Het resultaat is minder uitval.Bij manueel duurt het instellen wat langer en eist wat meer denk en reactie vermogen, gevolg nog wel eens te laat met het opnemen. Maar gebruikers die hiermee goed overweg kunnen, daarvoor zijn de mogelijkheden wel veel ruimer.
Mijn praktijk ervaring met deze camera is heel positief. Betrouwbaar, efficiënt, handzaam en toch simpel. Een prima eindresultaat.
Zie voor enkele beelden genomen met deze camera: Kamperveen Nu. Deel 11 en 12.
Zijn er dan geen minpunten? Microfoon is naar boven gericht in plaats van naar voren. Bij afspelen ter controle is het geluid bij maximum volume van de camera nog onverstaanbaar zacht. Echter na het opladen op de PC is het wel weer voldoende. De vingertoets bediening is voor mij ook zo zo. Alles doe ik met de meegeleverde stift. Daar heb ik een koordje aan gemaakt en hang deze om de nek. Ik gebruik vrijwel altijd voor start en stop opname.

Jaspro.

---------- oude review 05-04-2011 ----------
De Panasonic HDC SD800 ongeveer een maand in mijn bezit. Ben tot nu toe heel positief. Neem alle beelden op in de hoogste resolutie, 1080p bij 50 beelden per sec.
Helaas moet ik ze eerst converteren naar 25 bps omdat ik de opnamen bewerk met Pinnacle 14 in HD kwaliteit. Gelukkig kan het bijgeleverde programma dit gelijk tijdig doen bij het laden op de PC.
De kleuren zijn erg mooi. De beeldstabilisator is top. Meestal werk ik vanaf statief en. dan schakel ik deze uit. Het objectief is excellent en het zoom bereik is prima. Ook de 35 mm. groothoek is ruim voldoende om in beperkte ruimtes opnamen te maken.
Wel zijn er errug veel technische mogelijkheden die ik bij lange na niet ga gebruiken. Om ze allemaal vakkundig in te stellen is enige studie beslist noodzakelijk anders is het opnamebeeld al foetsie voor ik zo ver ben. Bij mij werkt het echter zo dat de camera altijd standby moet zijn zodat ik gelijk kan opnemen zonder allerlei handelingen moet verrichten. Dat gaat tot nu toe prima. Wat ik nog wel eens gebruik is afstand bediening en die werkt ook naar behoren. Echt een camera op vakopnamen mee te maken.

A. Moonen 11-07-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD800 zwart

Camera onlangs gekocht van het vakantiegeld. Hiervoor altijd een Sony gehad maar daarmee heel vervelende bezoekjes aan de reparteur gehad (gloenieuwe camera). Vele brieven aan Sony geschreven maar nooit enige nuttige response. Eerste indrukken van de camera zijn super positief. Neemt super scherp op en speelt ook heel mooi af. Ventilator ruis heb ik nog niet gehoord. Mogelijkheden te over. Zelf een sandisk 16gb kaart gekocht met 48 mbs snelheid. Daarnaast een externe hardeschijf met 1 TB opslag (prijzen harde schijf en kaartje waren hetzelfde). Overzetten gaat bijzonder snel (ook via het bijgeleverde programma) Maar via het kaartje in de laptop wel het snelst. Afspelen van de 1080 opnamen op de mede8er (mediaspeler) is geen enkel probleem. Filmpje gemaakt via pinnacle 14HD en dan heeft de pc wel wat capaciteit nodig!

Robert TD 06-07-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD800 zwart

Camera is makkelijk te bedienen. Er zit ook een helpfunctie op waardoor je een korte beschijving krijgt van elke toets op het scherm. Beelden zijn erg scherp. Rode voorwerpen worden regelmatig extreem rood weergegeven. Dat vind ik het grootste minpunt van de camera. Geluid is verder goed. De accu gaat ongeveer een uur en 3 kwartier mee. Met de camera kun je ook al fragmenten splitsen en verwijderen. Dat is handig omdat ik alles of flash wil laten staan.
Heb de camera vergeleken met mijn Canon XM2 welke een jaar of 8 geleden 3 keer zo duur was. De SD800 is beduidend beter qua beeld (en formaat).

Ariella 22-05-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD800 zwart

Nu een maand in gebruik. De handleding bestudeerd en het nodige uitgeprobeerd
Super scherpe beelden in film en foto. Ik heb een goede spiegelreflexcamera maar de foto's zijn vergelijkbaar. De films zoals gezegd zijn super scherp en schitterende kleuren. Werkte ik eerst in de mode 1080/50P, nu werk ik in de HA mudus (1920x1080) en 2 uur opname op 16GB.
Met T en W werken gaat het best via het scherm veel rustiger en gelijkmatiger. Na enig oefenen went dat wel. Compatible accu's vinden voor een aanmerkelijk goedkopere prijs gaat niet erg goed. Dat product blijft belachelijk duur. Als u naar Amerika reist kunt u ze beter daar kopen.

Tijnnie 30-04-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD800 zwart

zeer ontevreden over deze camera had hem gekocht 2 dagen getest en volgende week breng ik hem weer terug naar de winkel, waardeloos beeld, vond het echt teleurstellend, scherpstellen duurt vet lang, daarom voor mij niet geschikt.
Ga volgende week toch voor Sony.

falko0150 04-04-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD800 zwart

Camera is heel goed bij weinig licht[uit gestest tijdens een feest],het geluid valt zeker niet tegen.
Filmen op de hoogste stand geeft een zeer scherp beeld.
De kleuren zijn veel mooier dan het vorige type de SD600.
Bediening is heel simpel en duidelijk.