Isaw A2 ACE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Isaw A2 ACE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Popeye328 22-10-2014
Geschreven voor: Isaw A2 ACE

Ik gebruik de isaw voornamelijk voor het maken van duikfilmpjes en dan met name voor facebook en youtube.

Daarbij is de resolutie van 720p meer dan voldoende. Het geluid is voor mij bijzaak. De A2 heeft dezelfde accessoires en voet als de gopro waarvan er een flinke hoeveelheid wordt bij geleverd. Dezelfde monopods etc kunnen dus gebruikt worden.

Helaas heeft de lens net een andere afmeting dan de gopro3 waardoor de roodfilters die er voor de gopro3 zijn (backscatter) niet gebruikt kunnen worden.
De standaard kleurcorrectie die softwarematig ingesteld kan worden is leuk voor snorkeldiepte maar niet voor 30meter of dieper.
Dit betekent dat je later softwarematig een kleurcorrectie moet toepassen wat altijd een gevecht is met de post processing software.

300 duiken, vikingrun, canicross, de camera heeft flink wat te verduren gehad. Tijdens de laatste duik is de batterij gesneuveld, waarschijnlijk door teveel condens in de housing, de camera werkt nog wel op de usb aansluiting. Een extra batterij is nog steeds te krijgen ook al is de camera bijna nergens meer leverbaar.

Voor mij prima value voor money.

Rob Tinga 09-06-2013

Review Isaw ACE action camcorder A2 door Rob Tinga

Na de camera nu een week gebruikt te hebben is het tijd om een uitgebreide review te schrijven.

Wat opvalt bij deze actioncam is de hoeveelheid standaard bijgeleverde accessoires waar je bij de populaire concurrenten al gauw €90 extra voor moet betalen.

Dit zijn:
1x Hoofdband Bevestiging voor op je hoofd/muts/skihelm
2X Vlakke bevestiging met 3M Tape
2x Gebogen Helmbevestiging met 3M Tape
1x Surfboard Bevestiging met 3M Tape
1x Stuur Bevestiging met Rubber-inleg
1x Korte connector & Lange Connector dit is het tussenstuk tussen de waterdichte behuizing en de vlakke/gebogen/surf bevestiging
2x koppelmoer om waterdichte behuizing met te koppelen aan een van de accessoires.

Verder in de doos vinden we nog een tulp(geel&wit) videokabel, mini usb kabel, de handleiding en een mooi opbergtasje waar de camera en alle accessoires precies in passen.

Na de het plaatsen van de 1200mah 3.7V lithium accu was deze via mijn telefoonlader in een uurtje volledig opgeladen, de twee rode indicatie led’s op de camera gaan dan uit.

Daarna het plaatsen van een 16gb class 10 micro sd kaartje en het instellen van de datum en tijd. Ben ik even door het menu gaan bladeren wat zich erg gebruiksvriendelijk laat bedienen. De volgende instellingen zijn mogelijk video kwaliteit:

1080p 1920x1080pixels bij 30fps (beelden per seconden)
960p 1280x960pixels bij 30fps
720p 1280x720pixels bij 30&60fps
WVGA 848x480pixels bij 30&60&120fps

De 60 & 120 fps zijn erg handig bij het bewerken op de computer om iets in slow motion te laten zien.

Qua foto instellingen kun je kiezen voor verschillende beeldverhoudingen: 3:2&4:3&16:9

Er is een mogelijkheid om de camera op zijn kop te gebruiken(upside down)

Tevens kun je in het menu de volgende dingen instellen Microfoon gevoeligheid( uit, 30,50,70&100%), Onderwatermodus, beep&Led eigenschappen tijden gebruik, datum&tijd in de bovenhoek van je video, het wissen van losse files op de camera zelf(handig als je vergeten bent de kaart goed leeg te maken) en terug naar fabrieksinstellingen optie.

Bij information kun je de Firmware versie zien, mijn camera was af-fabriek reed voorzien van de laatste firmware versie 1.10

De beeldkwaliteit.

Met de rit naar mijn werk heb ik voor het eerst de camera getest wat mij opviel was de enorme groothoek van 140 Graden ik had camera onder de bijrijdershoofdsteun geklemd en het beeld was van de linker spiegel tot ruim voorbij de rechter. De ochtendrit in het donker was bijzonder helder en scherp, waar vele andere kleine camera’s meestal erg teleur stellen was ik hier erg enthousiast van de kwaliteit in een donker omgeving, dit komt mede door het lage diafragma van F=2.

Op de terugreis heb ik goed de kwaliteit in een wit winterlandschap kunnen testen, de kleuren zijn natuurgetrouw en haarscherp voor zo’n klein lensje. Het beeld is heel vloeiend en er zijn geen hikken/haperingen te ontdekken. Het beeld blijft bij een schokkerig ondergrond ook zeer stabiel.

De geluidskwaliteit.

In de waterdichte behuizing klinkt het geluid erg geruist(mic. gevoeligheid wijzigen voegt hier weinig aan toe), bij het openen van de behuizing en het fixeren van de camera met een elastiekje zodat hij er niet uit kan vallen klinkt het geluid wel goed. Zoals eerder genoemd is zou een open achter klepje de ideale oplossing zijn, zodat de camera spat waterdicht blijft, de accessoires bruikbaar blijven en het goed geluid verstaanbaar blijft.

Extra functionaliteiten.

Wat erg leuk is aan deze camera is dat je deze ook voor time Lapse opname kunt gebruiken, de camera maakt dan om de 1, 3 of 5 seconden een foto en voegt deze zelf samen tot een filmpje. Dit heb ik even getest met de zonsondergang en het resultaat is verbluffend zie http://youtu.be/TrGSpFP5_E4

Ook het maken burst shot foto’s is handig, de camera maakt dan gedurende vijf seconden 35 actie foto’s oftewel 7fps bij vier megapixel wat redelijke goede beelden oplevert.

Verder kun je de camera met bijgeleverde tulp stekkers meteen aan de tv koppelen om in no-time je net vastgelegde materiaal te bekijken.

Het 1 inch OLED display onder de lens is goed af te lezen en voorziet je van een overzichtelijk menu en alle nodige informatie(overgebleven capaciteit geheugenkaart, accu status huidige modus)

Conclusie
Ik vind de camera echt een aanrader, je krijgt veel waar voor je geld vergeleken met de concurrentie. Met een 16GB micro sd kaartje kun je prima uit de voeten(accutijd is dan gelijk aan filmtijd)

Ik ga de camera binnenkort op wintersport eens goed tot zijn recht laten komen, en verder mijn motorritten er mee vastleggen.

Voordelen:

+ Gebruiksvriendelijk met twee knopsbediening
+ Erg compact
+ Zeer degelijke onderwaterbehuizing
+ Filmt zonder problemen ruim 2 uur
+ Goede full hd beeldkwaliteit
+ Veel standaard accessoires
+ Accessoires uitwisselbaar met GoPro
+ Waar voor je geld
+ 60 & 120 fps handig bij slow motion opnamen
+ Via firmware updates extra mogelijkheden in de toekomst
+ Geen intern Geheugen maar uitbreidbaar d.m.v. micro sd kaart

Nadelen:

-Word handwarm
-Geluid in behuizing erg geruist
-Accessoires zijn alleen met onderwaterhuis te gebruiken
-Handleiding nog niet online te vinden daarom zelf geplaatst zie http://db.tt/CgprqUWU

Update 9 Juni 2013

Open achterdeksel is later nagegeleverd hiermee is het geluid wel goed, en zelfs filmend vanaf de motortank het motorgeluid in goede kwaliteit.

Na 5 maanden redelijk intensief gebruik is helaas de menu toets stuk gegaan na mail contact met ISAW Benelux de camera op woensdag naar Groningen gestuurd en zaterdag kwam de pakket bezorger alweer een nieuwe brengen samen met de extra bestelde batterij, welke op de wat langere motorritten goed van pas gaat komen, na ongeveer 2.5 uur filmen gaat hij anders vanzelf uit.

Over de camera ben ik eigenlijk alleen maar enthousiaster geworden de beeldkwaliteit blijft verbluffend voor zo'n klein lensje en ook in de schemering heb ik nog prima beelden.

De bijgevoegde voetjes blijven super vast zitten en heb ik met een föhn en een mesje los moeten maken om hem op een andere plek te plaatsen.

Tevens heb ik voor het Mountainbiken een chest strap mount en een Stainless Steel Handheld Monopod voor het snowboarden gekocht bij dx.com artnr: 42504&192516&217499. DX levert goede kwaliteit voor een derde van de gopro accessoire prijs.

erickijkduin 11-05-2013
Geschreven voor: Isaw A2 ACE

heb de isaw nu een half jaar en verschillende keren mee gedoken/gesnorkeld.
prachtige beelden en goede kwaliteit!
timelapse heb ik nog niet echt onder de knie maar dat komt beslist wel........
bijzonder mooie feature vind ik de 120 f/ps zodat je de beelden in slowmotion kunt bekijken.......
burst modus is ook erg handig!
top apparaat en stuk goedkoper dan de gopro maar zeker net zo goed als niet beter!

davidhaesaert 01-02-2013
Geschreven voor: Isaw A2 ACE

Een grote update van onderstaande volledige review:

// Gebruik
Ik was op zoek naar een camera die in veel omstandigheden kan gebruikt worden met name uiteenlopende sporten zoals ski / snowboard / surfing / mountainbike / paragliding.
De prijs is een belangrijke factor aangezien je nooit weet wat er met je action camera kan gebeuren.

Alle eventuele extra's zijn mooi meegenomen. In het geval van de iSAW zijn er enkele leuke functies ingebouwd, daar kom ik op terug in de betreffende rubriek.

Hou in het achterhoofd: deze camera is bedoeld voor actie filmpjes, en daarop moet je deze dan ook beoordelen. De andere snufjes zijn natuurlijk altijd leuk meegenomen!

// Vormgeving
De afmetingen zijn 60 x 42 x 30 mm. Met andere woorden super-compact. Desondanks zit er ook een kwaliteitsvolle grafische OLED LCD ingebouwd met enkele aansluitingen langs de zijkant: USB, microSD slot en één microfoon-holte.

Hij is super-licht en daarom niet storend om op bijvoorbeeld lang je hoofd te dragen.
Wat wel jammer is aan de vormgeving is de ronde onderkant. Hierdoor kan je deze niet vlak neerzetten zonder behuizing. Ook zit er geen schroefdraad in de unit zelf, waardoor je met het gebruik van een statief altijd een externe behuizing dient te gebruiken. Met een externe behuizing ben je ook beperkt: zo kan je de USB niet aansluiten en zal het geluid worden gedempt.

// Accessoires
Standaard zijn er zeer bruikbare accessoires meegeleverd:
- Waterdichte behuizing: gecertificeerd tot -50m goed voor je duik en water-avonturen. De behuizing laat wel niet toe USB of andere kabels aan te sluiten, niet onlogisch.
- Hoofdband bevestiging: deze voelt comfortabel aan en is zeer stevig. Je kan deze eventueel over een helm bevestigen, echter heb ik dit niet getest en is dit mogelijk niet aan te raden gezien je deze hoofdband dan niet zelf aanvoelt.
- Vlakke helm-bevestigingen (zowel gebogen x2 als vlak x2)
- Stuur-bevesting: voor op je fiets of andere voertuigen met een bar, de rubber zorgt voor een goede aansluiting zonder beschadiging.
- Surf-Board bevestiging: de 3M tape zorgt voor een stevige hechting. Neem hier best even de tijd voor zodat je geen bubbels of andere oneffenheden / vuil onder de tape laat.
- Korte & lange connector
- Video AV kabel
- USB Kabel

Belangrijk hier op te merken is dat deze mounts universeel zijn, en dus uitwisselbaar met enkele andere merken. Zo kan je gemakkelijk extra accessoires aankopen.

// Functies & Bediening
Aan de hand van 2 knoppen dien je de ISAW volledig te bedienen. De knoppen zijn multi-functioneel: lang indrukken activeert bepaalde functies, eenmaal in een bepaald menu zullen ze fungeren als scroll-knop en bevestiging van selectie. In het begin is dat even wennen, maar dat lukt prettig eenmaal je weet welke knop welke functie activeert.
Het menu is verder logisch ingedeeld.

Enkele van de functies opgesomd:
- Time-lapse opname: maak een film met beelden die om de 1s/ 3s / 5s worden genomen. Geen geknoei meer of nabewerking op PC om hetzelfde effect te bekomen. Deze is direct youtube / facebook klaar! Dit is handig om bijvoorbeeld een volledige avond vast te leggen, of een scène zoals de ondergaande zon.
- Time-lapse foto: legt elke 0,5/1/3/5/10/30 seconden vast.
- Burst-modus die 7 opeenvolgende foto’s in 1 seconde kan maken
- Timer opname: na 1/5/10/30 minuten beelden vastleggen.
- Aqua-modus en diepte tot 50m (in de meegeleverde omhuizing). De aqua modus zal de kleur-temperatuur compenseren in water, met name om een te blauwe schijn te voorkomen. Leuk meegenomen als je niet wil nabewerken.
- 1″ OLED display: Een zwart-witte display van een nieuwere generatie waar je alle functies zoals geheugen, huidige actieve functie en batterij goed kan aflezen. Een nadeel is dat deze display altijd aan staat, wat ongewenst kan zijn en waardoor je batterij iets sneller leeg zal geraken. Desondanks heb ik geen lichtverstrooings-storingen in de beelden kunnen waarnemen. Je kan de display altijd afplakken met zwarte tape. Ook kan je de rode LED indicator uitzetten.
- AV aansluiting: je kan je beelden direct op AV apparatuur zoals een TV aansluiten, een gemiste kans is hier toch een HDMI mini aansluiting.
- Opladen tijdens filmen: niet onbelangrijk, als je een grote SD kaart gebruikt, wil je niet zonder batterij vallen. Je kan deze dan ook tijdens het gebruik opladen, op voorwaarde dat je deze in een speciaal (zelf te maken) omhulsel gebruikt. Los kan dat ook, maar dat is niet aan te raden aangezien deze dan volledig onbeschermd is.

Iets wat je vaak in andere action cams terug kan vinden zijn een WiFi mogelijkheden, waardoor je beelden remote kan bekijken of streamen en / of de unit op afstand kan bedienen. Dit is in veel situaties toch wel een gemis, bijvoorbeeld als je op afstand wil beslissen wanneer je een opname wil starten. Ook kan je nu niet opvolgen op afstand hoe het met de batterij is. Hopelijk komt deze functie in een toekomstige versie zonder hoge meerprijs, of in een variant.

// Kwaliteit
Beeld
Megapixels op zich zeggen niet veel over de kwaliteit van een beeld. Het kan zelf voorkomen dat door de kleine sensor-grootte een hoog aantal pixels de kwaliteit naar omlaag brengt. Hoe hoger het aantal pixels, ook hoe groter de nodige opslagcapaciteit. Bij de ISAW A2 zit er 'slechts' 3.5M Pixel op de sensor, dit is eigenlijk voldoende gebleken voor een goede balans tussen kwaliteit en bestandsgrootte.

De CMOS sensor moet de kwaliteit van de beelden ten goede komen, en dat kan ik enkel maar bevestigen. De beelden zijn scherp en zeer kleurrijk voor de beperkte sensor-grootte en pixels.
In de ISAW zit een 140 graden groothoeklens met 2.0F diafragma. Bij de concurrentie is dat vaak 2.8F, de ISAW heeft dus een dubbele lichtsterkte! Op papier moet dat klare films opleveren bij laag licht. Wat echter niet wordt vermeld is de lichtgevoeligheid van de sensor (de ISO waarde), deze schat ik in op ISO 400. In de praktijk lijken zowel foto's en video's bij laag licht dan ook zeer goed mee te vallen, als je lichte ruis er bij wil nemen natuurlijk. De groothoek zorgt voor wat (fisheye) vervorming, maar dat heeft ook zijn charmes en zorgt ervoor dat je veel van je omgeving op beeld hebt. Een ander voordeel is dat je niet echt moet 'mikken' om een alles toch op beeld te hebben.
De lichtgevoeligheid is niet manueel aan te passen, maar stelt zich automatisch in tot een aanvaardbaar niveau zonder erg storende ruis.

De bruikbaarheid van de 120fps is beperkt. Zo had ik bij enkele testen schokkende beelden bij snelle bewegingen. Enkel voor stilstaande scene's lijkt me dit echt bruikbaar.

Geluid
De geluidskwaliteit is OK, veel moet je niet verwachten van een kleine ingebouwde microfoon. Dit is dan ook een action camera, waar beelden van meer belang zijn. Eenmaal in de gesloten behuizing, die je zo goed als altijd nodig hebt, klinkt alles veel doffer. Het geluid is dan eigenlijk niet meer bruikbaar, waardoor je een eigen soundtrack dient te zoeken. Een goede soundtrack kan je beelden en sfeer ook extra in de verf zetten, waardoor dit geen groot gemis is. Binnenkort zou een open, niet waterdichte, behuizing moeten beschikbaar komen, wat de bruikbaarheid van geluid iets moet verbeteren.

// Opslag & Batterij
Een gemiddeld filmpje op 1080p aan 30 frames per seconde geeft een bitrate van 1.2 MB / s of 400 minuten film-plezier met een 32GB SD kaartje.
Je hebt de keuze op lagere resolutie te filmen waardoor je met 848×480 tot 120 frames per seconde kan filmen. Ideaal als je nadien iets in slow-motion wil bekijken of je filmpje wil vertragen, zie hierover ook mijn bovenstaande opmerking ivm de bruikbaarheid van 120fps.

De batterij (1200mAh) gaat 3u mee, en dit zal vaak de beperkende factor zijn. De batterij vervangen hangt af van de omstandigheden, met een behuizing is dit iets lastiger en natuurlijk onmogelijk onder of in het water. Het is aan te raden enkele extra batterijen aan te schaffen voor lange tochten, deze kan je vervolgens wisselen bij een waarschuwing. Een lader is niet meegeleverd, waardoor je opladen in eerste instantie via USB dient te doen op de unit zelf.

//Conclusie
De iSAW is een zeer interessant product, met zeer scherpe kwaliteit/prijsverhouding. Deze camera kan zich zeer goed meten met de concurrenten van deze tijd, inclusief de veelgeprezen GoPro 3 (Black).

Positief:
- HD kwaliteit, scherp en kleurrijk.
- Groot diafragma, opname bruikbaar bij schemering.
- Direct speelklaar
- Veel extra functies zoals time-lapse.
- Veel universele (uitwisselbare) accessoires meegeleverd
- Goede compressie
- Opladen tijdens filmen
- MicroSDHC tot 32gb (hoger niet getest)

Minder positief:
- AV aansluiting ipv HDMI mini
- Gebogen onderkant
- Geen WiFi mogelijkheden
- Snelle bewegingen soms niet vloeiend

davidhaesaert 29-01-2013

// Gebruik

// Vormgeving
De afmetingen zijn 60 x 42 x 30 mm. Met andere woorden super-compact. Desondanks zit er ook een kwaliteitsvolle grafische LCD ingebouwd met enkele aansluitingen langs de zijkant: USB, microSD slot en een microfoon-holte.
Hij is super-licht en daarom niet storend om op bijvoorbeeld je hoofd te dragen.

// Accessoires
Standaard zijn er zeer bruikbare accessoires meegeleverd:
- Vlakke helm-bevestigingen (zowel gebogen x2 als vlak x2)
- Korte & lange connector
- Video AV kabel
- USB Kabel

// Functies

Enkele van de functies opgesomd:
- Time-lapse foto: legt elke 0,5/1/3/5/10/30 seconden vast.
- Burst-modus die 7 opeenvolgende foto’s in 1 seconde kan maken
- Timer opname: na 1/5/10/30 minuten beelden vastleggen.

// Kwaliteit
Beeld
De CMOS sensor moet de kwaliteit van de beelden ten goede komen, en dat kan ik enkel maar bevestigen. De beelden zijn scherp en zeer kleurrijk voor de beperkte sensor-grootte.
In de iSAW zit een 140 graden groothoeklens met 2.0F diafragma. Op papier moet dat leuke films opleveren bij laag licht. Wat echter niet wordt vermeld is de lichtgevoeligheid van de sensor. In de praktijk lijken zowel foto's en video's bij laag licht zeer goed mee te vallen, als je de ruis er bij wil nemen. De groothoek zorgt voor wat vervorming, maar dat heeft ook zijn charmes en zorgt ervoor dat je veel van je omgeving op beeld hebt. Een ander voordeel is dat je niet echt moet 'mikken' om een alles toch op beeld te hebben.

Geluid

// Opslag & Batterij
Je hebt de keuze op lagere resolutie te filmen waardoor je met 848×480 tot 120 frames per seconde kan filmen. Ideaal als je nadien iets in slow-motion wil bekijken of je filmpje wil vertragen.

//Conclusie

Positief:
- HD kwaliteit, scherp en kleurrijk.
- Groot diafragma, opname bruikbaar bij schemering.
- Direct speelklaar
- Veel extra functies zoals time-lapse.
- Veel universele (uitwisselbare) accessoires meegeleverd
- Goede compressie
- Opladen tijdens filmen
- MicroSDHC tot 32gb (64gb niet kunnen testen)

Minder positief:
- AV aansluiting ipv HDMI mini
- Gebogen onderkant
- Geen WiFi mogelijkheden
- Lichtgevoeligheid niet aan te passen om ruis-kwaliteit te controleren

Jolanda Lenssen 07-02-2013

Wauw, bedankt voor deze zeer uitgebreide en duidelijke review David!! Dat gaat zeker helpen bij mijn zoektocht :-)

Tanzer 27-01-2013
Geschreven voor: Isaw A2 ACE

Ik heb deze Isaw A2 gekocht wegens zijn waterdichte behuizing en de functie van Timelapse. Ik wil deze camera gebruiken voor opname bij waterparken/Kust. Ook wil ik regelmatig Timelapse opnames maken van vakantiemomenten. ( bijv New York van een hoger punt of van de skyline van NY)

De camera heeft een aantal plus en minpunten.!

+ mooi beeld/kleuren
+ accu duur voldoende (Accuduur is tijdens gebruik minimaal 146 minuten en maximaal 180minuten)
+ Isaw A2 is klein en licht. (53 gram zonder accu en 80 gram met accu)
+ compatibel met andere merken (GoPro)
+ Een groothoek lens 140 graden
+ Time-Lapse opnames zowel in Foto als in Filmstand
+ Bij een 32Gb microSD kun je bij 1080p FullHD 30fps 7uur en 18minuten opnemen
+ Waterdicht tot 50 meter

Minpunten

- Orgineel Assecoires nog niet overal te koop ( Heb het in america besteld 36$ verzendkosten)
- Helaas zit er ook geen statiefschroefdraad in de naakte behuizing. (Heb losse tripodbeugel besteld)
- Geen koord om de camera gewoon los aan je hand mee te nemen.
- Geen (nog niet) nederlandse Handleiding

Matzer 21-01-2013
Geschreven voor: Isaw A2 ACE

Ik heb de Isaw A2 begin januari gekocht en ben super tevreden.
Verrassend waren de extreem goede en duidelijke filmopnamen.

Mijn vrienden hebben Hero2, Hero3 Silver camera’s en 1 vriend heeft zojuist een Hero3 Black gekocht. We hebben afgelopen weekend met zun allen gefilmd en de beelden vergeleken. Iedereen was verbaasd over de prestaties van de Isaw.
De Hero3 Black is meer dan 2x zo duur, maar niet beter met beeldkwaliteit, ondanks de specs doen geloven. De Hero2 en Hero3 Silver beelden hadden een gele gloed en vooral in schemering en donker zie je duidelijk dat de Isaw beter is dan de Hero2 en Hero3 Silver. Ook is de Isaw kleiner en lichter. De Hero3 Black is ook een hele goeie camera, maar dat extra geld verschil (2x zo duur) is het niet waard in mijn ogen.

De Isaw A2 moet je echt gebruiken om hem te gaan waarderen. Bediening, degelijkheid en beeld is allemaal heel erg goed.

Echt een aanrader!!

Tip.
Net als de Gopro camera's heeft de Isaw in de waterdichte behuizing een wat doffe geluid. Monteer je de bijgeleverde skeleton door (open deur) dan zijn de geluidsopnamen veel duidelijker.

Rob Tinga 21-01-2013

Review Isaw ACE action camcorder A2 door Rob Tinga

Dit zijn:
1x Hoofdband Bevestiging voor op je hoofd/muts/skihelm
2X Vlakke bevestiging met 3M Tape
2x Gebogen Helmbevestiging met 3M Tape
1x Surfboard Bevestiging met 3M Tape
1x Stuur Bevestiging met Rubber-inleg

Daarna het plaatsen van een 16gb class 10 micro sd kaartje en het instellen van de datum en tijd. Ben ik even door het menu gaan bladeren wat zicht erg gebruiksvriendelijk laat bedienen. De volgende instellingen zijn mogelijk video kwaliteit:

1080p 1920x1080pixels bij 30fps (beelden per seconden)
960p 1280x960pixels bij 30fps
720p 1280x720pixels bij 30&60fps
WVGA 848x480pixels bij 30&60&120fps

Er is een mogelijkheid om de camera op zijn kop te gebruiken(upside down)

De beeldkwaliteit.

De geluidskwaliteit.

Extra functionaliteiten.

Wat erg leuk is aan deze camera is dat je deze ook voor time Lapse opname kunt gebruiken, de camera maakt dan om de 1, 3 of 5 seconden een foto en voegt deze zelf samen tot een filmpje. Dit heb ik even getest met de zonondergang en het resultaat is verbluffend zie http://youtu.be/TrGSpFP5_E4

Conclusie

Voordelen:

+ Gebruiksvriendelijk met twee knopsbediening
+ Erg compact
+ Zeer degelijke onderwaterbehuizing
+ Filmt zonder problemen ruim 2 uur
+ Goede full hd beeldkwaliteit
+ Veel standaard accessoires
+ Accessoires uitwisselbaar met GoPro
+ Waar voor je geld
+ 60 & 120 fps handig bij slow motion opnamen
+ Via firmware updates extra mogelijkheden in de toekomst
+ Geen intern Geheugen maar uitbreidbaar d.m.v. micro sd kaart

Nadelen:

-Word handwarm
-Geluid in behuizing erg geruist
-Accessoires zijn alleen met onderwaterhuis te gebruiken

Bigteute 19-01-2013

== UPDATE ==
Ik ben vandaag naar een indoorski terrein geweest (Komen) om nog eens de Isaw A2 te testen voor ik op reis vertrek. Ik ben nog steeds heel tevreden over de kwaliteit van het beeld, maar niet zo tevreden over de kwaliteit van het geluid. Er zat redelijk veel storing op waardoor je de gesprekken niet zo goed kon verstaan. Maar aangezien ik het geluid vervang door wat muziek is dit niet zo'n groot probleem.

erickijkduin 19-01-2013
Geschreven voor: Isaw A2 ACE

Geweldige camera met prachtige beeldeigenschappen grote ""Plus'' is de mogelijkheid om een timelapse opname te maken en de beeldkwaliteit bij minder licht.

de grote test moet nog komen als ik m meeneem onder water maar voor zover ik nu kan beoordelen........
!

Ilja27 08-07-2013

Hi Erick!

Ik vroeg me af of je ook gewoon foto's kunt maken onderwater en dan op het moment dat je dat zelf wilt (dus niet een instlling van iedere minuut 5 foto's ofzo). Kun je het cameraatje makkelijk vasthouden of hoe heb jij dat gedaan tijdens het snorkelen/duiken?

Alvast bedankt!

Groetjes, Ilja

erickijkduin 29-08-2013

@Ilja, je kunt er ook handmatig foto's mee maken....... gaat prima! is eigenlijk gewoon "point and shoot"
Je kunt m ook zo instellen dat de isaw elke 1,5,10 seconden 1 foto maakt.

ook is t mogelijk om een zgn. "Burst" te maken dan neemt de isaw 8 foto's in 1 seconde zit er altijd wel een goede tussen!;>)

RaoulR 18-01-2013
Geschreven voor: Isaw A2 ACE

Ik heb deze camera een aantal dagen en inmiddels diverse foto's en (time lapse)video’s mee gemaakt.

Over het algemeen een puike camera, meer dan goed genoeg voor de recreatieve gebruiker. Ik ben er super tevreden mee!

+ Gunstige prijs: waar voor je geld.
+ Beeldkwaliteit is echt heel goed. Mooi, helder, Full HD beeld met goede stabilisator.
+ Uitgebreide mogelijkheden: Foto burst , time lapse, slowmotion (120 fps), foto formaat wijzigen, opnamekwaliteit aanpassen, ondersteboven gebruiken, opnamevolume instellen, vooraf instellen opnametijden etc.
+ Genoeg bevestigingsmogelijkheden en uitwisselbaar met de mounts van GoPro.(waterdichte behuizing, hoofdband, 2x vlakke helmbevestiging,
2x gebogen helmbevestiging, stuur bevestiging met rubber-inleg, surfboard bevestiging, 1 korte connector, 1 lange connector)

- Opnamegeluid. Hier zit een constante ruis in bij laag volume en de kwaliteit van het opnamegeluid is matig te noemen als je de camera in de waterdichte behuizing hebt zitten. Er blijft maar weinig van over.
Filmen met de camera uit de waterdicht behuizing is voor het opnamegeluid goed, dit is dan kwalitatief prima. Echter is dit niet praktisch omdat je hem dan nergens aan kunt bevestigen.
Er zou een tweede, open achterklep bijgeleverd worden voor filmen in droge omstandigheden voor beter opnamegeluid, helaas zat deze niet in de doos.

Ik ga ervan uit dat ik de open achterklep nog ga krijgen. Ook hoop ik dat de ruis kan worden verholpen dmv een firmware update. Dit was bij mijn HTC One X namelijk ook zo.
Bij weinig geluid werd het opname volume opgeschroefd (auto gain control) wat dezelfde ruis veroorzaakte. Dit was na een update verholpen.

Al met al een dikke voldoende, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding!

Queiden 18-01-2013
Geschreven voor: Isaw A2 ACE

Ik heb de Isaw A2 ACE nu enkele dagen in bezit. Bij het uitpakken van het product valt meteen op dat er inderdaad erg veel accessoires bij geleverd worden, zoals beloofd. Een groot voordeel ten opzichte van de populaire concurrent GoPro.
Het design van de camera-unit zelf is erg simplistisch en niet echt iets om over naar huis te schrijven. Ik durf misschien zelfs wel te beweren dat hij in de behuizing er een stuk beter uit ziet. En aangezien je hem toch alleen in de behuizing zal gebruiken is dat niet erg ;-)

De geluidskwaliteit van deze camera laat te wensen over, maar dat is niet gek, aangezien dit een action cam is om vooral mooie beelden te maken en er later zelf een gaaf muziekje onder te monteren. Buiten de behuizing is het geluid redelijk te noemen, maar nog steeds niet 'je van het'. Maar het is natuurlijk ook maar een mono microfoon. Je kunt wel spelen met de gevoeligheid van de mic in de instellingen, als je hier echt iets mee wil doen.

Beeldkwaliteit ben ik zeer tevreden over, puike beelden in full hd kwaliteit, echt wat je verwacht bij een action cam. Door het enorm brede blikveld heb je wel wat last van fish eye vorming, maar dar is nu juist zo kenmerkend voor een action cam. Bij schokkerige ondergrond blijft het beeld relatief rustig, dus dat is prettig. Over de vele video opname mogelijkheden kun je in de specs meer lezen. Het enige wat ik nog wel wil benoemen is de automatische timelapse functie, waardoor om de x seconden (zelf in te stellen) een foto wordt gemaakt en de camera er zelf al automatisch een filmpje van maakt. Erg handig, hoef je dus niet meer softwarematig zelf te gaan doen.

De mogelijkheden zijn legio, en meer dan genoeg voor mij als recreatieve gebruiker. Natuurlijk niet zoveel als een Gopro Hero 3 HD Black Edition, maar zeg nou zelf, waar ga je 4K of 2,7K voor gebruiken ;-)

Voor mensen die vaker met dit soort apparatuur werken is het heel gemakkelijk om met de twee knoppen het apparaat te bedienen.

Al met al een zeer goed toestel, zeker als je kijkt naar de prijs ten opzichte van die van concurrenten.

Bigteute 16-01-2013
Geschreven voor: Isaw A2 ACE

Ikzelf ben een fervente sporter, van snowboarden naar surfen naar wakeboarden. En omdat ik deze beelden zelf eens wou zien had ik een sportcamera nodig. Doordat ik nog maar een student ben lag een Go Pro iets boven mijn budget dus zocht ik een alternatief.

Ik ben uitgekomen bij de Isaw A2, een nieuwkomer in de sportcamera's maar zeker geen om te negeren. Ik heb hem gisteren getest in de sneeuw waarbij ik zeer heldere beelden kreeg (1080p) die ik later ook in slowmotion kon plaatsen (door de 60fps). Wat ook zeer positief is, zijn de accessoires die je er meteen bij krijgt (zoals verschillende helmbevestigingen,surfbevestigingen, ...) waardoor deze niet meer moeten worden aangekocht.

Conclusie: Tot nu toe zeer tevreden, zowel met de accessoires als met de prijs/kwaliteit. Ik zal het binnenkort eens op de ski-pistes en tijdens het surfen en wakeboarden uitproberen ;)

motormuis001 20-01-2013

1080p én 60fps? Moet dat niet zijn 1080p bij 30fps of 720p bij 60fps? En hoe zit het dan met die slomo?

motormuis001 16-01-2013
Geschreven voor: Isaw A2 ACE

Eerlijk is eerlijk, ik heb hem pas net in gebruik genomen. Maar dat is prima voor een eerste indruk, lijkt me. Wat is dit dingetje klein, en wat is het beeld mooi scherp! Wel met de hoogste resolutie, maar waarom ook niet? De geheugenkaart van 32 GB, die ik er ingestopt heb, is goed voor ruim 5 uur full-HD. En dat vind ik voorlopig genoeg. In de tussentijd moet hij sowieso aan de lader, dus dan kun je ook mooi even de film overzetten op een harde schijf.
Klein en handzaam is leuk, het verhoogt de mobiliteit. Maar de camera zelf kun je alleen maar ergens op bevestigen, als je hem in zijn waterdichte behuizing stopt! En dan wordt hij meteen veel groter en zwaarder. En dat is heel jammer. Had er op zijn minst een schroefgat voor een statief in ge zeten, dan was het heel anders geweest in mijn beleving. Het heeft namelijk ook tot gevolg, dat je hem steeds uit die waterdichte behuizing moet halen om de accu te laden of de kaart te wisselen. Ook als je helemaal niet in de regen of onder water filmt. En dat is jammer. Klein betekent ook, dat je maar 2 knoppen hebt voor de bediening. Dat vereist gewenning, maar is te doen. Je hebt veel instelmogelijkheden, en ik heb er nog geen gemist. Als het mogelijk en nodig is zal ik over een tijdje deze review nog eens aanpassen.

motormuis001 16-01-2013

Aanvulling:
Ik heb besloten de camera te retourneren. In het gebruik is hij me toch te omslachtig. In- en uitschakelen, of de instellingen veranderen, gaat d.m.v. 2 knoppen zonder de behuizing te openen. Maar voor opladen, accu verwisselen, of de geheugenkaart lezen of wisselen, daarvoor moet je hem uit zijn behuizing halen. Mijn laptop herkent hem niet, dus moet de kaart er ook steeds uit. Het geluid is belabberd, alleen als je op hele korte afstand van een harde geluidsbron bent verzuipt het niet in de ruis. Tenminste, zonder die vermaledijde behuizing. Als die er wel om zit hoor ik alleen maar ruis. En als laatste: bij een omgevingstemperatuur van 18 oC wordt hij al behoorlijk warm. Ik wil niet weten hoe warm hij wordt bij temperaturen van meer dan 30 graden, en dan nog een lekker mediterraan zonnetje erop.