Asus Eee Pad Transformer TF101 16GB zwart - reviews

4,3
  • Opstartsnelheid 2
  • Accuduur 3
Product een jaar of meer in bezit
Vaak problemen met vastlopen en dan moet hij weer opnieuw opstarten dit duurt een eeuwigheid.

tablet is verder prima maar de service van Asus is ronduit waardeloos. eerste reparatie van aansluiting op toestenbord viel niet in garantie terwijl dit al van het begin af aan moeilijk was. kosten opsturen en reparatie 100 euro terwijl de tablet nog geen 3 mnd oud was. Nu tijdens vakantie een scheur in het scherm maar tablet werkte nog gewoon. indicatie van kosten 150 euro incl. btw en handling. krijg je een nota van 260 euro beweren ze dat de tablet niet meer werkt terwijl hij het nog prima deed voor versturen. Bel je helaas dit is geconstateerd en het is slikken of stikken. NOOIT MEER ASUS mensen laat u niet oplichten.
6,7
  • Accuduur 6
Product een jaar of meer in bezit
In het begin wel tevreden over deze Asus, maar na verloop van tijd steeds meer problemen gekregen. Al een keer een defecte lader gehad, kosteloos vervangen door Asus. Maar ik kreeg steeds meer problemen met de tablet, liep steeds vast. Al 2x ter reparatie naar Asus gestuurd, maar konden niets vinden. Vaak teruggezet naar fabrieksinstellingen maar het probleem ontstaat toch steeds weer opnieuw. Dus voor mij geen Asus meer.
Product een paar dagen in bezit
Onze tablet wordt intensief gebruikt. Gaat wel goed. De opladers zijn zwak, inmiddels zijn we aan de derde toe. Hij is na een jaar ook al terug geweest omdat hij niet meer opstartte. Duurde redelijk lang voor hij weer terug was. Momenteel laat de omlijsting los. Ik heb al gekeken of hier wat aan te doen is. Dus nu de omlijsting en nieuwe oplader. Kortom de tablet doet het wel goed. Al weet ik niet of ik de volgende keer weer zo'n tablet neem. Die opladers kosten al min 25 euro. Plus wel wat gedoe.
4,3
  • Opstartsnelheid 1
  • Accuduur 5
Product een jaar of meer in bezit
In het begin was ik ook helemaal "happy de peppy" met m'n asus. Maar nu ben ik al een aantal keren terug moeten gaan naar de fabrieksinstelling.

Als ik Bluetooth wil gebruiken slaat de tablet uit, en het duurt dan zelfs een paar uur voordat hij eindelijk is opgestart.

Dus nope...ik zou ook niet snel meer kiezen voor een Asus.

jammer jammer jammer.
5,3
  • Beeldscherm 2
  • Opstartsnelheid 7
Product een half jaar in bezit
Het tablet een half jaar geleden aangeschaft bij BCC. De tablet functioneert erg goed. Je kunt gemakkelijk software installeren en ook de snelheid is prima. Na een half jaar echter, knapte het scherm spontaan. Berichten op internet laten zien dat dit de achilleshiel is van het Asus tablet. Het nare is dat Asus dit niet onderkent en de malheur niet onder de garantie laat vallen. Ook de verkopende bedrijven helpen de klant niet verder. Al met al, een prima tablet, maar met een kwetsbaar scherm, dat spontaan kan knappen.
  • Opstartsnelheid 4
  • Accuduur 1
Product een jaar of meer in bezit
Het tablet werkt goed maar je moet er geen stukken aan krijgen want de service is HEEEEL slecht. Na 1,5 jaar liep ineens de batterij van het tablet leeg. gekoppeld aan het toetsenbord leverde het toetsenbord de spanning. Ingestuurd naar Asus men stelde er zat stof in de connector en die moest vervangen worden. Mijn fout dus 91 euro betalen stikken of slikken. Nadat ze wekenlang mijn betaling niet konden vinden en geen genoegen namen met de bewijsstukken die mijn bank leverde kreeg ik na een maand mijn apparaat terug nog kapotter als het was toen ik het inzond. Het tabelet deed nog steeds hetzelfde maar nu laadde het toesenbord niet meer op. Asus gaf niet thuis over restitutie van de kosten toen ik stelde dat het dus niet aan de vervangen connector had gelegen. Nu maar afwachten wat ze nu weer uit de hoge hoed toveren. de TF 202 is een fijn toestel zolang het werkt daarna ben je aan de goden lees Asus service overgeleverd. Ik raad niemand aan een Asus te kopen.
7,3
  • Accuduur 8
Product een jaar of meer in bezit
Ik heb het apparaat bijna trwee jaar. Kort na aanschaf had ik waarschijnlik een 10 voor alles gegeven, maar in bijna twee jaar leer je alle aspecten kennen. Het scherm is duidelijk en scherp, maar het is o zo snel vies en vet. Je moet het regelmatig met een zacht of vochtig doekje schoonmaken. De opstarttijd is eigenlijk slecht. Na alle updates vcan Asus duurt het nu veel te lang voordat hij opstart. De batterijduur is vrij goed te noemen. Maar mijn batterij lijkt na bijna twee jaar al de geest te gaan geven. Veel te snel. Gegeven de vele zeer slechte beoordelingen van de Asus service (google er maar eens op) ga ik - ondankls de nog geldige garantie - zelf de batterij vervangen als het zo blijft. Ik ben niet de enige, want YouTube en forums staan vol met handleidingen om de batterij te vervangen. Gelukkig lijkt dit zelf wel te doen. Dus: mooi apparaat, maar wees niet blind voor slechte servicxe. Bepaalde battery-drain issues zijn bijvoorbeeld na meer dan een jaar nog niet door Asus opgelost. Ze hebben daar blijkbaar geen interesse meer in hun eerste tablet. Maar ik gebruik hem toch met veel plezijier.
4,7
  • Beeldscherm 1
Product een jaar of meer in bezit
Wat mij verbaast is dat er op deze site niemand klaagt over het scherm dat plotseling een scheur(en)vertoont terwijl er niets verkeerds mee gebeurd is, niet gestoten of laten vallen etc.

Op internet staan honderden klachten hierover en ook dat Asus geen garantie biedt hiervoor, terwijl de vermoedelijke oorzaak ligt in het de stroefheid van het scharnier van het speciale toetsenbord. Het scherm is blijkbaar niet bestand tegen de kracht van bedoeld scharnier en dat is duidelijk een constructiefout waarvoor Asus verantwoordelijk is en niet de gebruiker. Asus doet het gewoon af met de mededeling dat de gebruiker er niet voorzichtig genoeg mee is omgegaan.

Over de andere aspecten heb ik geen commentaar,alleen dat ik er drie moest invullen.
Product een jaar of meer in bezit
Na een korte periode een Archos tablet in gebruik te hebben gehad snel overgegaan naar de TF101 met 'fatsoenlijke' specs.

Tablet is na ruim een jaar intensief gebruik nog steeds erg snel. Super compatibel met alles in mijn (netwerk)omgeving.

ASUS is altijd super snel met updates waar de meeste merken nog iets van kunnen leren. Helaas zal deze Transformer verstoken blijven van Jelly Bean, Android 4.1. Als ik me niet vergis is Jelly Bean geoptimaliseerd voor Quad-core chipsets.

Al mijn telefoons zijn geroot omdat de schil (lees HTC Sense, Samsung TouchWiz) beperkende factoren zijn m.b.t. snelheid, accuduur en updates.

Bij de Transformer heb ik nog geen moment gedacht om te rooten, simpel om het feit dat de tablet nog steeds zéér snel en soepel werkt. Zodra deze tablet aan vervanging toe is zal ASUS zeker weer bovenaan shortlist staan.

Puike tablet!!
  • Opstartsnelheid 10
Product een jaar of meer in bezit
over de Asus Eee Pad Transformer TF101 16GB ik heb de 32gb uitvoering vanaf dat hij uitkwam en nog nooit problemen mee gehad ook met de laatste update niet alles werkt super.Ik ken mensen bij aple en die hebben de asus tablet zelf ook ipv de ipad omdat de asus tablet gewoon de beste is die er is er is er geen een beter en heb er heel wat geprobeert.Dit oude beestje is zlefs beter als de nieuwe samsung en ipad niets kan tegen de Asus op al zouden ze wel meer moeten besteden aan accessoires die zijn er echt te weinig.Dit is het enige minpuntje.Maar nogmaals er gaat niets boven de asus tablet en wie er problemen mee heeft zal denk ik er een malafide app op hebben staan of iets in die aard.Bij mij werkt hij na jaren nog steeds uitstekend en hij is sneller als de ipad van mijn buren
  • Opstartsnelheid 10
Product een half jaar in bezit
Ik heb deze tablet nu ruim een half jaar en ik kan niet anders zeggen dat dit de BESTE koop is sinds jaren!

Waarom ?? Omdat deze tablet Android besturing heeft, de tablet een prachtig scherm heeft, de mogelijkheden zijn oneindig, genoeg (handige) apps voorradig zijn.

Voor ik deze tablet heb gekocht, heb ik mij verdiept in de materie, welke tablets er waren, wat ze konden etc.

En eigelijk was ik er snel uit en had ik mij gericht op de Asus Transformer.

Op mijn mobiel zit ook Android en ik heb daar nagenoeg geen problemen mee en was dus al bekend met Android.

Daarbij had ik op internet een leuk filmpje gezien van iemand die heel veel tests doet met allerlei elektronica en die teste de Transformer met de I-pad. en daar kwam de Transformer er iets beter uit. En nu weet ik dat het natuurlijk ook maar een mening is maar toch, hij legde het prima uit.

Conclusie, ik ben zeer tevreden met de Transformer, ook mede door de prijs/kwaliteit verhouding.
Product een half jaar in bezit
Deze tablet nu 6 maand in bezit en nog supertevreden erover. Het docking keybord is een must. Die gaat er bijna niet af. Hierdoor ook lange accuduur. Gewoon een geweldige tablet voor zijn prijs.
  • Opstartsnelheid 1
  • Accuduur 1
Product een paar dagen in bezit
Ik heb dit tablet 2 wkn geleden gekocht. De 1e week ging alles probleemloos, echter nu maakt het geen verbinding meer met gmail, en de playstore van Android. Toch wel lastig voor een Android toestel.

Bovendien krijg ik bij iedere website een melding dat het certificaat niet in orde is. Daardoor wordt ook veel geblokkeerd. Ook de uitwisselbaarheid van documenten levert sindsdien veel problemen op.

Mogelijk dat er een update van de software nodig is, maar omdat hij geen goede verbinding met internet maakt lukt dit niet.

Als Asus dit niet weet te verbeteren, dan krijgt het product van mij een 1
Product een maand in bezit
Ik test deze tablet momenteel (zes weken alweer) in opdracht van mijn werkgever en ik zal eerlijk zijn: hij (mijn baas) krijgt 'm niet meer terug :) Het beeld is prachtig en de touch bediening is soepel en snel. De problemen die andere mensen hadden met het upgraden naar de nieuwste versie van Android (4.0) waren door Asus alweer opgelost toen wij de tablet aanschaften, dus ook op dat terrein niets dan lof.

De tablet heeft aansluitingen voor headset, mini hdmi en mini sd-card. De hdmi moet ik nog testen en een sd-card heb ik niet nodig. Het geluid is wat je van zulke kleine speakertjes mag verwachten, tenzij je een goeie headset aansluit - dan is het schitterend. De camera naar mij toe is goed genoeg voor videochats. De camera van mij af schijnt beter te zijn, maar ik zie me zelf toch niet snel fotograferen of filmen met een tablet.

Wie verwacht de tablet voor mail, tekstverwerken of sociale media te gaan gebruiken, zou moeten overwegen om de tablet inclusief docking toetsenbord aan te schaffen. Aan elkaar geklikt verander je je tablet in een netbook en bovendien ben je verzekerd van langere batterijduur, gewone sd-card reader (die ik ook niet gebruik) en een poort voor een 'normale' usb stekker, zodat je bijvoorbeeld een memory stick kan gebruiken. Op die manier is de slechts 16 GB intern geheugen geen enkel probleem meer.

Tot slot: gps is sneller dan ik gewend ben van andere devices, de wifi ontvanger is zeer gevoelig, en van warmteontwikkeling heb ik nog niets kunnen bespeuren.
Product een kwartaal in bezit
Schitterend design en beeld. En daar is dan ook alles mee gezegd. Ben een groot ASUS fan door de jaren heen. Maar de eee pad is echt een teleurstelling. Zodanig een teleurstelling dat ik het gisteren via marktplaats met 150 verlies heb verkocht. Nadat ik een update naar ICS had gedaan begonnen de problemen. Browser loopt vast. Ik had drie verschillende browsers, en alle drie liepen vast. Het hele OS liep vast en battery drainage. Ik heb zo vaak terug gezet naar fabrieksinstellingen, en alle apps eraf gehaald, maar mocht niet baten. Geluid is ook erg zacht. Zonder oordopjes heb je er niks aan, tenzij je sound booster installeert. Dan is het enigzins in een rustige kamer goed te volgen. Jammer, erg jammer. Heb ook nog de prime van een collega 4 dagen in huis gehad. Super snel, maar ook dezelfde kinderziektes in het OS. Ook heb je voor de eee pad bijna geen accesoires.
Product een half jaar in bezit
Geweldige tablet, samen met dock gekocht in augustus 2011. Was tot voor twee maanden zeer lovend over deze tablet icm het dock.

Voelt stevig aan, mooie materialen. Samen met mijn android telefoon alles gesynchroniseerd. Werkt perfect.

In februari laadde mijn dock niet meer op. Retour naar Asus en na ongeveer 5 weken weer terug. Keurige actie. In maart echter problemen met het scherm: strepen en verschillende kleuren. Ook weer opgelost door Asus, wel weer 5 weken mijn tablet niet gehad.Voordeel was dat Android ICS erop was gezet. Hoefde ik dus zelf niet te doen. Nu net mijn tablet weer retour(2 weken), wil die helemaal niet opstarten, harde reset etc: niets lukt. Natuurlijk weer garantie!! maar het is iedere keer wat en steeds wat anders.

Ik word er dus wel een beetje moe van: Tablet net geen 40 weken in bezit en de verwachting is dat ik hem dus in totaal 15 weken niet heb kunnen gebruiken omdat ie ter reparatie is.........

Dat was echt niet de bedoeling toen ik hem kocht. Kortom een prachtig apparaat als tie werkt. Aanbevelen aan anderen kan ik en zal ik niet meer doen.
  • Accuduur 8
Product een maand in bezit
Was wel aardig tevreden over de asus tablet maar de android tabletten kunnen echt niet optegen de iPads heb zelfs de asus geruild tegen een iPad 1 en zelf deze draait veel soepeler dan de asus was nooit zo'n voorstander van de iPad maar voor mij geen android tablet meer
Product een maand in bezit
Al een paar weken in bezit en bevalt zeer goed. Kan tegen een stootje, lange accu duur (als je wifi uitschakeld als het scherm ook uit is). Laatst nieuwe update van Asus gekregen en draaid ook hiermee probleemloos.
Product een kwartaal in bezit
De transformer is een geweldig apparaat. Android 4 draait er zonder problemen op.

Minpuntjes zijn de camera en het geluid. Voor de rest niets dan lof. In vergelijk met de prime heeft ie een uitstekende gps ontvangst zonder 3g. Met copilot life gebruik ik hem dagelijks. Persoonlijk vind ik android even gemakkelijkals ios.

Met je google account werkt gmail, earth,youtube....naadloos en perfect. Zowat alle videoformaten spelen probleemloos af. En filmpje via hdmi op je tv:«geen probleem een echte topper.
Product een half jaar in bezit
Sinds augustus de bezitter van deze mooie tablet en ik ben er erg tevreden over!

Wat me direct opviel is de bouwkwaliteit, deze is erg goed. Geen losse onderdelen of openingen, waar die niet horen te zitten. Ik heb de tablet een keer laten vallen, van ongeveer 1 meter hoog, en er valt geen krasjen of schertje te zien.

Wat ik ook fijn vind aan deze tablet, zijn de aansluitmogelijkheden. Je kunt namelijk een microsd kaartje in de tablet steken en daarvandaan bijvoorbeeld erg makkelijk documenten of liedjes halen. Ook kun je de tablet met een hdmi kabel op je tv aansluiten en zo bijvoorbeeld presentaties tonen of films kijken! Dit werkt erg goed en is ook een uitstekende toevoeging.

Als je alleen een film wilt kijken kun je dit ook makkelijk op de tablet zelf doen, het scherm is namelijk fantastisch. Alles is erg scherp en mooi helder, de kleuren zijn ook erg natuurlijk.

Dat mooie scherm komt ook goed tot z'n recht bij de apps, die je via de play store kunt downloaden. Spelletjes zijn bijvoorbeeld erg mooi (niet alle natuurlijk).

Je kunt uit de play store echt alles vinden, van de telefoongids, via angry birds, tot google earth.

De tablet is dankzij zijn ingebouwde gps ook geschikt voor gratis navigatie met google maps, dit werkt ook erg goed! (routes moet hij wel via internet laden, dus als je geen wifi hebt kun je geen nieuwe route laden. Maar je kunt wel thuis de route laden (via wifi) en dan er zonder internet naar toe rijden (gps werkt dan prima en de stem die je de weg wijst werkt dan ook nog))

Een minpuntje is de camera achterop de tablet. Deze is namelijk niet erg scherp. Ik gebruik heb dan eigenlijk ook nooit. Ookal zou er wel een goede camera aan de achterkant ziten, dan zou ik hem nog niet gebruiken want zo'n groot ding is niet handig met foto's maken.

Kortom: een degelijke tablet met duizenden mogelijkheden en een prachtig scherm. Aanrader!