Empire Electronix M712 4GB WiFi - reviews

Beeldscherm
Opstartsnelheid
Accuduur

Heb dan de M712.
Moet zeggen heb er desstijds 2 besteld, en nog geen problemen mee gehad.
Start snel op, goed en geen haperend beeld.
Lange accuduur, opladen duurt zo'n anderhalf uur.
Wifi werkt perfect, met exstra geheugenkaartje erin werkt de M712 tablet ook perfect.
En apps downloaden werkt perfect.
een film/video kijken loopt lekker.
En muziek werkt ook prima, en ebooks zijn zo erop gezet.

Mijn enige minpuntje is : Als je hem in de zon gebruikt, je moeilijk alles goed ziet op je scherm.
Maar ja als dat het enige is, verder zeer goed!

Score:

Heb deze tablet gekregen bij veronica,achteraf blijkt het echt een weggevertje is want hij is zo super slecht dat ik hem persoonlijk nooit gekocht zou hebben.
hij doet het even en dan komt het android poppetje in beeld en is hij niet meer te bedienen.
met andere woorden het is een waardeloos ding.

Score:

Het apparaat start op tot het blauwe beeld met slotje. Verder reageert het niet op welke beweging of actie dan ook. Accu helemaal ontladen en opnieuw opstarten helpt ook niet.
Website Empire niet te bereiken; ook niet telefonisch.
Waardeloos tablet met waardeloze/geen ondersteuning van Empire.

6,7

in januari of zo iets aan de veronica actie mee gedaan . Kreeg tablet redelijk snel . Na twee maanden stuk . Wilde niet meer opstearten (bleef hangen bij het android poppetje) . Opgestuurd en na ruim twee mannden eindelijk een andere . Deze weigerd nu ook op te starten (Dezelfde storing). overweeg niet meer op te sturen. Krijg ik weer een andere die natuurlijk ook na een paar maanden de geest geeft.
Voor mij geen empire meer

6,3

M712 met 3G verbindingsmogelijkheid.

Omdat mijn Viewpad van Viewsonic bij het in bed WordFeud spelen te vaak uit mijn hand gevallen was (ik viel in steeds slaap) werkte hij op een gegeven moment wel, maar haalde alles door elkaar. Vandaar dat ik een nieuwe zocht. Niet meer te koop, helaas.
De M712 kocht ik via internet omdat erbij stond dat je hem met een dongle een 3G verbinding kon maken. Ik had een abonnement dongle van Vodafone en aangezien dat ook een HUIAWEI is bestelde ik de M712. De dongle paste dus nergens in. Een verlengstukje gekocht voor 12,95. Toen werkte de 3G nog niet. Het nummer van de HUAWEI die genoemd werd en die van mij (E173) verschilde, zag ik ineens. De genoemde Huawei was niet meer te koop. Een paar maanden later zie ik hem toch wel ergens te koop staan. Het ding kost 44 Euro. Tja, gaat dan wel veel geld kosten, maar werkt het dan?
Is er iemand die hiermee ervaring heeft?
Heel fijn, schrijf ik verhaal neer blijkt aan het eind dat je een account moet hebben bij Kieskeurig!

6,7

Ben er goed tevreden. Gebruik bijna dageklijks en in mijn bed. Via Wifi goede ontvangst en met facebook en twitter heerlijk "spelen" Ook programmas "gemist" regelmatig bekijken. Leuk ding voor die prijs !!

Score:

Pas afgelopen week gekocht maar wifi werkt totaal niet
kan geen verbinding krijgen hij kan niet een een net werk vinden heb alles geprobeerd maar helaas heb in middels veel spijt van heb tenslotte toch 125 euro voor betaald

wie kent dit probleem

Score:

Enige tijd geleden via veronicagids gratis tablet gekregen Empire Electronix M712 .
Allereerst zullen we deze tablet binnen krijgen binnen 14 dagen na betaling van het abbonnement,met gratis pennetje.Tablet kwam 4 weken later zonder pennetje deze werdt na 2 weken weer gelevert.Eenmaal tablet binnen heeft die ongeveer 3 weken gedaan wel erg traag,steeds uitvallen en op gegeven moment deed die helemaal niks meer.Contact opgenomen met empire,tablet opgestuurt met alle toebehoren,zou binnen 14 dagen nieuwe tablet krijgen was inderdaad kapot nu inmiddels zijn we 7 weken verder en heb het nog niet binnen .2 keer gebeld en krijg steeds te horen slechte levering vanuit de fabriek en beloven elke keer weer dat die volgende week bezorgt wordt nog steeds niet dus hele slechte zaak!!!Geef ze nog 2 weken nog niet binnen zoek ik het hoger op !!!

Score:

Heb deze in de maand juli 2012 aangeschaft.
Toen was de prijs wel wat hoger dan nu, ben toch relatief te vreden over deze tablet, opstarten is soms wel wat traag,ook om dat er soms opgrades moeten gebeuren van aps, heb er:: redelijk veell boeken op staan lezen gaat prima, enkel in de zon gaat het niet-

Score:

na opladen en gebruik na een uur batterij leeg Waneer opgeladen en niet opgestart is de batterij al na een halve dag leeg. Verder is de text slecht te lezen en pagina verversen zeeeeeer traag.

Slecht koop ook voor dat geld want er zijn al voor iets meer beter kwaliteits produkten te krijgen

4,3

het duurt erg lang voor dat de tablet opstart, luistert soms niet naar aan/uit knop.
als ik de email wil checken geeft hij steeds een foutmelding aan.
je moet soms meerdere keren drukken voordat hij reageert.
kortom geen fijne tablet om mee te werken.
maar ja voor deze prijs kun je ook iet veel verwachten.

Score:

Het beeld loopt vast iedere keer en hij onthoudt ook niet de wifi.Gaat iedere keer van het internet af niet leuk.Ik ga maar eens terug naar de winkel denk ik.

6,7

Tablet M712 besteld bij Veronica-actie omdat specs goed aansloten bij wat ik met een tablet wilde.
Na enkele dagen haperde de standby: iedere keer moest met een omslachtige procedure opnieuw helemaal opgestart worden. Per email contact opgenomen met Empire Electronix. Werd snel en goed op gereageerd. Aangedragen oplossingen bleken niet te werken. Aangeboden werd om de tablet op te sturen (op eigen kosten!), waarna ik na enige tijd(!!) een nieuw exemplaar zou ontvangen. Dat is na enkele weken gebeurd. Na reclame hierover, werden ook de verzendkosten vergoed.
De nieuwe tablet heeft enige weken prima gewerkt, maar begint nu wat kuren te vertonen, zoals ook in andere reviews
vermeld: vooral rond opladen en Wi-fi; Android-logo zichtbaar en verder gebeurt er niets. Na enige keren aan- en
uitzetten lukt het dan soms om de tablet op te laten starten. Ook het connecten met Wi-fi wil nog wel eens moeilijk verlopen.
Voor wat ik van een tablet verlangde, slaat de M712 -zeker gezien de Veronica-prijs- geen echt slecht figuur. Blijft
natuurlijk wel de eis, dat de tablet werkt. Ik wacht dit verder af en zal indien nodig, weer gebruik maken van de
ondervonden (goede) service en garantie.

2,3

Ik zou graag een positief verhaal neerzetten over de tablet en Empire Electronix, maar helaas.
De tablet loopt telkens vast. De aan/uit knop reageert vaak niet. En dan heb je toch echt een probleem.
De accu duur is kort en dat komt mede omdat de capaciteit niet 2500mAh is, maar slechts 1500mAh. En dan is de cpu ook nog eens niet de beloofde 1,2 gHz maar slechts 0,8 gHz. Het geheugen/memory is veel lager, slechts 354MB en geen 512MB. Tja, dat zijn toch belangrijke aspecten.
Hier zijn de mannen van Empire Electronix ook over ingelicht maar het blijft onbevredigend stil van die zijde.
ALs men een goede service heeft zou je het snel moeten oppakken en zorgen dat de klant een tablet krijgt die goed functioneert en aan alle beloofde specs. voldoet. En dat gehééééél kosteloos. Ik ben niet de enige met dit probleem. Als je oa. bij Tweakers kijkt zul je ook berichten van ontevreden gebruikers lezen.

Ik dacht dat de service bij Empire Electronix hoog stond aangeschreven maar tot nu toe verneem ik daar niet veel van. Maar wat niet is kan komen. Ik hoop dat zij het alsnog netjes afhandelen. En dan zal ik zeker een update geven. Maar tot die tijd .............. ik ben benieuwd en zeer teleurgesteld.
Eerst bijna twee maanden wachten op levering en al een paar weken grote problemen. Ik vind trouwens dat Veronica ook zwaar tekort schiet. Per slot hebben zij het product aangeboden. En zouden zij de zaak netjes moeten oplossen.

Score:

Meegedaan aan veronica actie.
We hadden problemen die door Empire Electronix net en snel zijn afgehandeld. Goede service van Empire Electronix.

Over de tablet zelf: mooi scherm, opstarttijd redelijk tot goed (neem ook de prijs in beschouwing).
Accuduur lijkt inderdaad wat lastig, zoals andere reviews ook al aangeven. Maar dit moeten we nog meer ervaren bij uitgebreider gebruik.

Score:

Gezien de prijs (veronica aktie 75 euro incl abonnement), zeker niets te klagen. Apparaat start sneller op dan mijn pc of laptop of gsm. Kleuren zijn goed. Afbeeldingen zijn scherp. Camera is wat minder goed bij binnenopnames. Filmpjes speelt hij goed af en ebooks zijn goed te lezen, na het downloaden van de juiste readsoftware.

Enige grote minpunt is de WIFI. Ik moet soms 10-15x opnieuw alles instellen voordat het apparaat eindelijk de verbindingen in de omgeving scant, maar als hij dat doet, heb ik ook gelijk verbinding en doet 'ie het ook goed. Maar dat kost me soms dus 10-15 minuten, omdat het apparaat soms gewoon weigert. Blijven proberen. Soms ook onduidelijk wat je nu wel of niet moet aanvinken. Al met al een goed apparaat (en zeker geen maandagochtendproduct, zoals sommigen helaas hebben ervaren). Voor het WIFI-probleem zal ik ook eens contact opnemen met Empire Electronix.

6,7

meegedaan met de veronica actie, waarmee je deze tablet kreeg, bevalt op zich goed, werkt alleen wel wat traag op internet, en reageert niet altijd op het aanraken.
Heb inderdaad ook de bekende opstartproblemen, zodra de accu leeg is, en je de tablet oplaadt en deze daarna weer aan wilt zetten, krijg je het android poppetje in het scherm en reageert de tablet nergens meer op. Na een paar keer aan en uit zetten doet hij het wel weer en werkt de tablet weer als vanouds.

Score:

Voor de prijs is het best te doen.
Groot scherm,duidelijk en goed overzicht op internet,facebook en hyves.
Minder vind ik de accuduur ook kan ik geen spellingscontrole aanzetten of vinden tijdens het typen.
Met en zonder pen reageerd hij supper snel.
Geluid hard en duidenlijk.
Kan geen t-mobile draadloos internet op krijgen helaas.
Flashplayer voor sommige spelletjes op internet doen het niet op deze tablet.
Software geen cd of automatische te downloaden zit er niet bij of wordt niet vermeld.
Verder ben ik wel te vreden.

Score:

Via Veronica Magazine 3 stuks aangeschaft.
Voor een tablet voor €75,= een goed apparaat. Ziet er goed uit met metalen huis. Tip: De standaard beschermfolie op beeldscherm gewoon laten zitten, want deze zit er strak op en werkt als screenprotector goed. Het aanraakscherm blijft goed werken.
Alle apps werken goed; ook de nieuwe/extra apps die ik erop heb gezet. De 32 GB class 10 SD kaart van Sandisk wordt herkend en leest en schrijft lekker snel.
Af en toe wat kleine opstartproblemen, maar na herstart werkt tablet altijd goed. Het best is om tablet altijd stand-by te laten staan, want dan is apparaat in 2 seconden opgestart.
Ook de diverse media (muziek en video) worden goed afgespeeld met nieuwe app. Beeld ziet er goed uit en zelfs ondertitleing is leesbaar. Kleuren zijn netjes en details voldoende. Ook als e-reader goed te gebruiken, maar net als bij elke tablet niet buiten leesbaar.
Wel is aansluiting voor hoofdtelefoon kwetsbaar, een kleine beweging en weg is het geluid. Ook de aansluiting voor laden is matig. Let op met het aansluiten van het laadstekker. Met beleid gaat het goed.
Kinderen spelen diverse spelletje en zijn zeer tevreden over werking en snelheid.
Al met al een nette tablet voor een scherpe prijs.

1,3

Accu was telkens snel leeg. Loopt vaak vast en is nu helemaal niet meer aan de praat te krijgen. Deze rommel is zelf de lage prijs niet waard.

+ Toon meer reviews
Prijzen

Er zijn geen prijzen beschikbaar voor dit product. Zie hieronder de alternatieven of klik hier voor een volledige lijst.

Alternatieven voor de Empire Electronix M712 4GB WiFi