Polaroid MIDC010 9.7'' 9,7 inch / zwart / 8 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Polaroid MIDC010 9.7'' 9,7 inch / zwart / 8 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

jlegemaate 14-07-2015

Polaroid gekocht via blokker
ook hier geld geen garantie via blokker maar opsturen is het devies.
gebeld en netjes te woord gestaan nu nog op sturen
krijg een mail maar daarin staat niet wat ik moet doen.
goede service toch vooral als je bedenkt dat de tablet die wij in het zwart hebben gekocht het na 1 dag al niet meer deed
speciaal omdat dit ding maar 8GB intern heeft ene uitbreidingskaartje gekocht van Max 32 GB wat denk je ik kan er niets naar toe schrijven. fijn joh zo'n ding
mijn zoontje van 8 heeft hier dus heel veel aan.
een chagrijnig en verdrietig kind is wat we nu hebben en een tablet die je beter in de kliko kunt gooien dan opsturen denk ik zo, als ik de andere reviews lees dan wordt er namelijk niets gedaan. maar gewoon even kijken en weer terug sturen schijnbaar.

of te wel koop ik NOOIT meer een polaroid tablet

trijnwijnazijn 27-05-2014

Ik vind het de miskoop van de eeuw. Ales werk traag aan dit ding. Zelfs het typen doet hij traag en blijft regelmatig hangen. Van internet ben ik inmiddels grijs geworden en een maagzweer gekregen. Pagina's worden niet geladen en ik krijg dan ook regelmatig de vraag of ik de browser wil sluiten. Als ik doorga duurt het nog een hele tijd voordat de pagina geladen is. Ik heb alle overbodige apps eraf gehaald maar dat maakt geen verschil. Ik heb hem juist voor het browsen . Ben al overgestapt van IE naar Chrome. Zou ik naar een andere browser moeten?

MichCapich 28-05-2014

Ik ben er later achter gekomen, dat het schrijven en lezen van de tablet ernstig verstoort. Aangezien oa Chrome alle plaatjes ed opslaat in zijn cache, werkt het dus erg slecht. Mijn tip: download Opera Classic. Werkt zonder cache. Maar verwacht helaas geen wonderen; het scheelt alleen wat. Succes!

Brujados 31-08-2013

Ik heb ook bij de Kijkshop zo een tablet gekocht.
Bij aankoop werd al meteen gezegd dat ik hem niet kon ruilen.
Vanaf dag 1 loopt hij vast, reset zichzelf enz.
Maar wat ik echt heel vervelend vind is dat hij gloeiend heet wordt.
Inmiddels is het apparaat al 2 x naar Duitsland gestuurd.
Komt gereset terug. M.a.w. ze doen er niets aan.
Accu is al na een uur leeg. Te weinig capaciteit, daarom wordt hij ook warm, heet het.
Kortom, een miskoop. Helaas weigert Polaroid een vervanging, of geld terug regeling.
Ze willen alleen repareren en dat gebeurd dus niet.

Brujados 22-12-2013

Ter aanvulling, inmiddels weer contact gehad met Polaroid.
Weigering om de tablet weer na te kijken, geld terug is helemaal niet aan de orde.
Want het komt om dat ik er Apps op zet. Foei toch.
Volgens beweren mag ik maar 1 app per keer installeren.
Dan zou er geen probleem zijn. Vergeet het maar, dat is er wel. Dezelfde als vanaf dag één.

Kijkshop doet niets, Polaroid doet niets.
Garantie is inmiddels verlopen en heb ik een 160 euro miskleun in huis.

Naoval 29-05-2013

In november van het vorige jaar heeft mijn dochter deze tablet gekocht van haar verjaardagsgeld.
Helaas gaf het beeldschem in februari storingen, heel veel strepen.
De tablet was gekocht bij de kijkshop, dus geen garantie via hun !!!!!
Dus opgestuurd ter reparatie, in maart een mailtje dat een bepaald onderdeel niet voorradig was.
Na vele weken niets gehoord te hebben ben ik maar gaan bellen.
Uiteindelijk kreeg ik een nieuwe tablet en wat denk je.......
Wederom dezelfde klacht BINNEN 1 DAG

wwilliamm 29-07-2013

Hier precies hetzelfde. Tablet gekocht in November bij kijkshop. De eerste dag gelijk problemen, blijft hangen, schakelt uit zichzelf uit, reageert niet enz. Gelijk terug naar Kijkshop, a ja, maar Tablets ruilen we niet om. Je moet het 0900 nummer van de herstelservice bellen. Aangezien ik in Belgie woon, kan ik geen Nederlands 0900 betaalnummer bellen. Na veel over en weer gemail, heeft de hersteller mezelf gebeld. Tablet opgestuurd, na twee dagen weer dezelfde klachten. Enkele tijd later strepen in beeld en beeld word dan grijs. Weer opgestuurd en ja, nog steeds hetzelfde. Kortom de tablet is gewoon waardeloos! Weggegooid geld, had ik hem maar bij Mediamarkt in Belgie gekocht, was €40 duurder, maar daar kun je binnen de 10 dagen omruilen en gewoon je geld terugkrijgen.

KH65 28-08-2013

Ja, Kijkshop wil inderdaad geen tablets, smartphones e.d. retour nemen die in een winkel gekocht zijn, maar ze MOETEN ze wel terug nemen als het product via hun internetsite besteld is. Lang leve de wet 'Verkoop of afstand', binnen 7 werkdagen mag alles retour zonder opgave van reden. Had zo een smartphone besteld van ACER, vond maar 3x niks, dus retour gezonden naar Kijkshop en ik kreeg zonder moren mijn geld terug. Een aanradder dus, besteld via internet, dan kan je het altijd retour doen.

Eddie1971 05-01-2013

Snelle , handige laptop !
Handleiding tot nu niet nodig gehad (ben absoluut geen computer wiz kit).
Heb er 2 aan geschaft voor mijn dochters (8 jaar) die er ook zelf al prima mee uit de voeten kunnen , ze gebruiken ze voornamelijk voor schoolwerkjes , internetten maar ook vooral om te gamen , en dit gaat super op deze tablet.
Dit alles voor een zeer goede prijs !

MichCapich 14-10-2012

Ik bezit deze tablet nu een maand en dit zijn mijn bevindingen…

Uiterlijk:
Een nette bekasting, met een kunststof gladde achterkant en een echte glasplaat als touchscreen. Door het laatste voelt het geheel wel zwaar, maar toch ook robuust. Alleen in het wit te krijgen, maar mijn vrouw vind het mooi, dus dat is dan prima. Verder is het formaat nagenoeg hetzelfde als van de iPad2.

Scherm:
In eerste instantie lijkt het wel een goed scherm. Maar al snel erger ik wel eens aan het feit, dat als je het horizontaal houd, voor je rechter oog, het linker helft van het scherm donker wordt, terwijl je linkeroog het nog aardig goed ziet. Dus de hoek bepaald, hoe je het scherm ziet. Het is redelijk op te lossen, door het scherm verder van je af te houden. De resolutie mag voor mij wel iets scherper, maar is voor de prijs wel scherp genoeg. Het scherm is wel iets erin gevallen, maar dat went. Het aanraken werkt aardig, maar merk soms dat het wel wat moeite heeft, als de tablet druk is. Bijvoorbeeld tekenen met Draw Something gaat wat lastig, als je details erin wilt tekenen.

Knoppen en aansluitingen:
De tablet heeft maar 4 knoppen; [aan/uit] + [terug] + [thuis of volume laag] + [menu of volume hoog]
Opzich netjes opgelost, maar de 2 combi-knoppen zijn wel wat lastig: als je het geluid iets harder of iets zachter wil, moet je volume-knoppen even inhouden, waarna het ineens heel snel van volume veranderd. Gelukkig blijft de balk even in het scherm staan, waardoor je het alsnog naar het gewenste volume kunt slepen.
De aansluitingen zijn voldoende en wat je ervan mag verwachten.

Geluid:
Komt van 1 speaker op de achterkant vandaan, dus geen stereo en niet erg luid. Maar eventueel op te lossen met de koptelefoon-aansluiting. Geluidskwaliteit niet bijzonder, volgens mij.

Prestaties:
Veel apps werken heel goed hierop. Meestal werkt het naar verwachting en heb ik er veel plezier hieraan. Niet al te zware spellen werken er erg goed op. Bijvoorbeeld Temple Run werkt best goed. Had ik niet verwacht. Dus als een app draait, dan draait het goed! Maar er zijn 6 dingen die ik niet verwacht had en teleurstellend vind…
1. Wat mij veruit het meest irriteert, is dat als een app druk bezig is met het lezen en schrijven van gegevens, dan de tablet bevriest. Bijvoorbeeld, een app installeren van 3 á 5 Mb duurt zeker een minuut. En als je de standaard-browser gebruikt (of Chrome), dan duurt het eeuwen, voordat een pagina met aardig wat afbeeldingen eens normaal te gebruiken is (dit komt dat het die afbeeldingen opslaat, om zo sneller te zijn, om bij een volgend bezoek niet weer te hoeven downloaden, wat in dit geval juist averecht werkt!). Installeer daarom de app Opera Mobile, die slaat geen bestanden op en is het daardoor prima te doen. Echt doen!!
2. Regelmatig krijg ik de melding dat de app niet reageert, maar na WACHTEN gekozen te hebben, werkt het weer. Waarschijnlijk ook met punt 1 te maken.
3. Android zelf is het wachten blijkbaar soms ook beu, want soms als ik een app start, dan herstart Android zelf (Android logo weer te zien en na lang wachten geen openstaande apps meer).
4. Maps werkt prima, als je die opstart. Maar er zijn apps, die samen werkt met Maps. Dan gaat het helaas mis. Als je bijvoorbeeld de app ‘Direct Lease’ gebruikt en op ZOEKEN tabt, dan stopt de app zo maar. Want je zou dan de kaart van je omgeving moeten zien, met alle pompstations en hun prijzen. Ook bij Buienradar (HD), als je de radar over je kaart wilt gaan bekijken (2e tab), ook dan sluit het zomaar af. Apps als van de ANWB of ‘Wi-Fi finder’ precies hetzelfde. Dus vergeet dergelijke apps hierop maar. Gelukkig niet erg, want je neemt een tablet zonder 3G-functionaliteit niet gauw in gebruik onderweg.
5. Volgende punt is dat je iets wat belazerd wordt; op de doos en bij de Kijkshop adverteren ze dat je een 1,4Ghz-prosessor hebt. Maar met o.a. de app ‘Android Assistent’ (TIP!), via systeeminfo, is te zien, dat het om een 1,2Ghz-prossesor gaat. Dus je krijgt iets minder snelheid dan belooft!! Niet heel erg, maar ook niet netjes.
6. Ook de super-nieuws-app ‘RTL Nieuws 365’ werkt hier op. Echter krijg ik wel bij een aantal filmpjes de melding, dat ze op deze tablet niet afgespeeld kunnen worden. Is het dan de tablet of de app hieraan de schuldige?
Het klinkt erg negatief, maar dit zijn wel de dingen die je kunnen teleur stellen. Maar als je hier doorheen kijkt, heeft het wel degelijk mooie mogelijkheden en prestaties. Wat ik zéér fijn vind, is dat er Google Play op zit. Zo kan ik bijna alles normaal downloaden en ook aankopen doen. Zonder is namelijk echt een kriem wat dat betreft (hiervoor een tablet gehad zonder Play en dat was knap irritant!), want andere stores hebben bijna niets te bieden en slechte updates (bijvoorbeeld GetJar). GetJar zit er standaard ook al op mee geïnstalleerd, maar wat mij betreft meteen deïnstalleren (wat gelukkig kan). Verder zit er 1Gb RAM in, wat wel erg veel lijkt. Zelfs de nieuwe S3-telefoon heeft dit niet. Daardoor heb ik het gevoel, dat er te veel draait in de achtergrond en de tablet te snel doet stagneren. Bij een kleinere RAM, moet Android apps op de achtergrond eerder apps afsluiten. Wellicht dat daarom een singel-core-tablet met te veel RAM niet goed werkt? Het opstarten duurt ruim 3 minuten bij mij. Maar daarna loopt het wel goed. Vanuit de slaapstand wil het bij de eerste minuut wat haperen, omdat dan alles opgehaald wordt aan gegeven-updates (zoals nieuwe RSS-berichten, WordFeud-notificaties, nieuwe Gmail-emails, etc.), die de apps dan ophalen. Verder vlot. Via de systeeminstellingen van Android (via ‘Over tablet’) kun je kijken, of er updates zijn voor de tablet. Maar nog nooit is er een update geweest, sinds ik het al uit de doos gepakt had. Hopelijk komt er ooit nog een update, met een ‘Kernel’-update voor de eerste 3 punten (althans als het probleem daar zit) en wellicht zelfs Android 4.1 (Jelly Bean), maar ik vrees van niet…

Camera:
Alleen op de voorkant zit een camera, die het prima doet. Geen rare dingen daarmee. Handig voor Skype?

Helpdesk:
Zodra je de tablet koopt, krijg je bovenop de verpakking een losse A4 mee (al verdacht), met een telefoonnummer en email-adres van een suf bedrijfje uit Woerden. Ze zouden je moeten helpen, als je met je tablet er niet uit komt. Maar als je een email stuurt, dan kun je je reactie wel vergeten. Ik kreeg geen reactie, in elk geval. Dan maar gebeld en na lang over laten gaan (na een keuze menu) kreeg ik een man, die nou niet echt zin had om me te helpen. Uitgelegd, dat punt 1, 2 en 3 van hierboven steeds gebeurde en uiteindelijk zou de prestaties te verbeteren zijn door het een “harde reset” te geven. En wat dan te doen als dat niet hielp, moest ik maar weer terug bellen, kreeg ik te horen. Die truck lijkt wel iets te helpen, maar verwacht er maar niet veel van. Nu lees ik dat het ook anderen treft, dus het zal wel normaal zijn. Mocht je het willen proberen die truck, op eigen risico (zelf al vele malen gedaan, zonder problemen): Tablet uit zetten met meer dan 25% stroom er nog op(!!!). Eenmaal uit, de knoppen [HOME] en [I/O] 11 seconden ingedrukt houden, tot je de opstart-foto ziet. Als het goed gegaan is, dan krijg je een groen robotje te zien die op zijn rug ligt, met een rood waarschuwingsbordje er boven. Niet schrikken, dit blijft zo staan 1 tot 2 minuten. Dan ineens zie je REBOOT en start je tablet weer normaal op met alle data er nog op en hopelijk dan iets soepeler. Ik DENK dat het dan alle systeem-bestanden er opnieuw op zet, vanuit het image-bestand. Maar dat is een technisch verhaal…

Conclusie:
Als je heel veel verwacht van een tablet, dan is deze wellicht niet geschikt. Maar ik merkte wel, dat als je weinig apps erop zet, dat het wel sneller werkte (RAM loopt dan niet vol). Dus hoef je er maar een paar apps op, dan gaat het prima, anders zou het je wel eens kunnen gaan irriteren. Voor de rest is het een fijne tablet en werken de apps zelf er goed op. En het lijkt erop dat die helpdesk niet snel je tablet zal omruilen, als het je niet bevalt. En Kijkshop ruilt dit niet, nog neemt het terug. “De helpdesk helpt je wel…”, zeggen ze.

Dus voor 160 euro een mooie vangst bij weinig apps, maar soms toch even geduld a.u.b.

magneet 29-09-2012

Deze gekocht in de aanbieding voor slecht 159 euro.

Na eerst wat gespeeld te hebben en uitgeprobeerd vanuit google play de leuke
dingen er opgezet.
Wordfeud, angry birds, yathzee, race games alles gaat snel betreft de games er is keus zat.
Nu, telegraaf, het weer, bank, skype, youtube etc. gaat allemaal lekker soepel.

Het surfen met de browser was ik niet tevreden toen wat browsers geprobeerd de beste
die redelijk snel is Opera heerlijk om mee te surfen.

Het opladen gaat redelijk snel en de accuduur als hij continu aan is zo'n 4 uurtje's.

Het opstarten duurt lang echter zodra dat gebeurt is kan hij in de stand-by modus dan
is het knopje aan raken en hij is meteen beschikbaar.

Mini usb aansluiting kabel bijgeleverd voor overzetten van evt. foto's muziek, films.
Streamen van films loopt zeer soepel zelfs het geluid is niet slecht.

De wifi ontvangst is door mijn huis en tuin goed met 802n.

De touchscreen werkt goed.

Ondanks dat er geen gps, bleutooth en camera aan de achterkant zit en nu ik er programma's heb opgezet had en de browser opera vindt ik het een subliem apparaat.

Ben tevreden voor deze prijs zodra je hem naar je eigen smaak heb ingedeeld werkt het prettig en zeker leuk voor kinderen.