Apple iPad De nieuwe iPad Wi-Fi 16GB 2012 9,7 inch / wit / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iPad De nieuwe iPad Wi-Fi 16GB 2012 9,7 inch / wit / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bbman 19-08-2012
Mijn eerste tablet en is veel handiger dan ik dacht vooral het typen gaat erg makkelijk voor een touchscreen. Nadelen die ik niet had verwacht zijn:
- wordt erg heet bij gewoon gebruik dus bijv. deze tekst typen ik schat iets van 45 graden.
Bij alleen websites bezoeken minder.
- accuduur bij intensief gebruik dus constant browser en zou en dan typen is 5 uur uitgaande dat percentage evenredig daalt.
- geen pijltjes toetsen op standaard toetsenbord wat onhandig is bij tekstverwerken, kan met vingers op scherm maar vooral bij grote teksten onhandig.
- ik mis ook de ctrl en alt toets om als sneltoetsen te gebruiken wat juist als je geen menu hebt erg handig kan zijn.
- Wifi afstand is aanmerkelijk minder dan mijn laptops welke ik in de hele tuin kan gebruiken en de iPad komt niet verder dan de schuifpui.
- niet gratis apps kunnen alleen met een creditcards of paypal account worden gekocht.

Voor de rest alleen maar positief vooral de opstarttijd uit slaapstand is minder dan een sec.
En natuurlijk al de erg handige apps, echt overal is wel een app voor welke in tegenstelling
van pc software maar een schijntje kosten
Nadelen komen misschien wat kritisch over voor dit prachtige ding maar had ik zelf toch graag geweten voor aanschaf, misschien toch wat meer moeten voorbereiden. Alles afwegende blijft grootste nadeel hitte en batterijduur.

HereIsTom 19-09-2012

@teizman; Het is toch verstandig om de accu van de iPad af en toe helemaal leeg te maken dan gaat hij veel langer mee!
Het is allemaal onzin dat dit niet nodig zou zijn, dit wordt alleen maar de wereld ingeholpen omdat de accu zo sneller op is en men dus een nieuw apparaat moet kopen!
Maar goed als je het beter denkt te weten moet je 'm vooral niet leeg laten lopen ;-)

erik de ruiter 19-05-2013

Meneer Teizman heeft toch gelijk, li-ion niet helemaal leeg laten lopen en ook volledig opladen is niet ideaal. Overigens hebben de meeste apparaten een beveiliging tegen het volledig leeglopen.

teizman 17-09-2012

Die tip om de batterij volledig leeg te trekken en weer vol op te laden, zou ik maar links laten liggen hoor... Li-ion (polymeer) batterijen hebben dit liever niet. Dit gold voor de Ni-Mh en Nicad's....

(wanneer gaan gsm verkopers en dergelijke dit nu eens eindelijk correct meegeven aan hun klanten?)

check1 20-08-2012

Er zijn nog een paar nadelen. De aansluit mogelijkheden en het geheugen wat niet uit te breiden is. Een Ipad met het dubbele vermogen kost je honderd euro meer. Een 16 G Sd kaart een stuk minder

HereIsTom 20-08-2012

Een paar puntjes, de accu moet je af en toe eens helemaal leeg maken zodat de iPad uit zich zelf uitschakeld en dan weer helemaal opladen in 8 uur, dit kun je bijv. 's nachts doen, te kort laden is de accu ok sneller leeg.
WiFi werkt hier prima, misschien je modem/router eens resetten.
Je kan ook Apps aanschaffen met iTunes kaarten die je in diverse winkels kunt kopen, dit zijn een soort prepaid kaarten.

Simondewaal1980 17-08-2012
Heb deze iPad vía een actie van een energieboer en ben uiterst tevreden. De iPad is voor mij goed bruikbaar ondanks mijn lichte spasme in mijn vingers. Door mijn beperking is een iPhone helaas geen optie. De iPad heeft een fijn onscreen toetsenbord en autocorrectie kan handig zijn, al zoekt die wel vreemde woorden soms.
Als aanvulling spreek ik mijn teksten soms in met dragon dictate, een redelijke
Gratis spraakherkenningsapp.

Tot zover het typen, verder ben ik zeer te spreken over de integratie met mijn synology nas. Speelt mp4 films en series goed af. Heb ook luisterboeken en eboeken op de nas staan die mooi te lezen en luisteren zijn. De iPad 16 GB kan zonder nas wellicht te krap zijn. Dit brengt me bij het nadeel van het ontbreken van uitbreiding met sd kaart. Een sd slot zou de iPad compleet maken.

Tot slot wil ik het enige echte minpuntje aanstippen, het ontbreken van een fatsoenlijk kostenoverzicht voor de AppStore. Vind het eigenlijk niet kunnen dat er geen totaalfactuur is als een app betaald is. Bevestiging per mail moet toch te implementeren zijn. Als ik een echte appel koop en nog een peer krijg ik van de groenteboer tenminste direct een bon en niet pas achteraf verstopt op mijn creditkaartoverzicht. Hier kan Apple nog wat van leren. :))

Marcie72 10-08-2012
Ik was op zoek naar ee tablet, en werd helemaal gek van mezelf: koop ik een Android gebaseerd of IOS?
Ook heb ik geen ervaring met IOS, en ben normaal gesproken ook niet vies om wat te tweaken/ proberen.
In de tussentijd veel ervaring met Android opgedaan, voor mijn gevoel was de keuze van een IPad een sprong in het diepe.

Sinds gisteren in het bezit van de nieuwe IPad, en jemig wat een openbaring: de IPad straalt rust uit, is kinderlijk eenvoudig te bedienen, het typen van deze review gaat zelfs kinderlijk eenvoudig en erg smooth.

Bij het openmaken van de doos kun je al merken dat alles voelt als kwaliteit, de doos voelt zeer stevig aan, de IPad zit goed verpakt om scherm en achterkant te beschermen.
En wat een genot om met de vele gratis Apps te spelen: de meeste zijn allemaal geoptimaliseerd voor de IPad, en zien er fantastisch uit. Echt veel beter dan dezelfde App op Android.

Kleine dingetjes als een agenda, of takenlijstjes, stuk voor stuk zijn dit Apps met stijl, het straalt rust uit, het is lightning snel te bedienen, en het is eenvoudig.

ik had nooit gedacht in 1uur spelen met IPad om te zijn; voor mensen die een probleemloos, snel, en kwalitatief hoogwaardig apparaat zoeken zijn hierbij zeker aan het goede adres.

Voor mij voelt Android nu zelfs wat "goedkoop" aan, als ik mijn zoon op zijn tablet help, ik ben echt heel erg gecharmeerd geraakt van de mogelijkheden van IOS.

Voor de mensen, die net als ik twijfelen: gewoon kopen die IPad, je gaat hier echt geen spijt van krijgen.

En het retina scherm: oordeel zelf zou ik zeggen, maar ik vind het persoonlijk echt fantastisch. Het is zelfs vervelend om na een tijdje IPad gebruik, naar NL2 HD te kijken, en jezelf af te vragen of dat beeld altijd al zo onscherp was. :-)

Ik weet zeker dat ik van deze IPad heel veel plezier ga beleven, en tot nu toe heeft de IPad mij totaal verbaasd in positieve zin; dit laat ik dan ook zeker terugkomen in mijn beoordeling.

Wouter Benders 06-08-2012
Een erg onsympatiek apparaat.
Bij deze beoordeling kun je niets over software e.d. zeggen maar die is juist erg slecht: alles zit in een gesloten systeem, ook gratis apps kun je alleen downloaden als je eerst al je gegevens aan Apple geeft (creditcardnr. etc.)
De touchscreen heeft kinderziektes: Veel knoppen bijv. op de browser werken slecht.
Je kunt helemaal niets zelf instellen. Ik heb hem teruggebracht.
Ook jammer dat Apple niet bereid is 1% van hun vele miljarden te steken in het wat milieuvriendelijker maken van het onlosmakelijk vastgelijmde gorillaglas...

mikepat28 07-08-2012

Een beetje jammer dit soort kortzichtige reviews. Het lijkt mij dat je voor aanschaf nagaat wat de mogelijkheden van een product zijn en wat je er wel en (wat je er vooral) niet mee kunt!
Dan moet je niet achteraf gaan lopen klagen als dit zelf nagelaten hebt.

Dat je jezelf moet registreren bij Itunes is absoluut waar maar hierbij hoef je zeker niet je creditcard gegevens te verstrekken (er bestaan namelijk Itunes cards welke bij de Hema, V&D etc. verkrijgbaar zijn). Deze zijn er al vanaf EUR 10,-. Dus daar zie ik het probleem niet in.

Touchscreen werkt juist prima. Noem maar een tablet op die een beter touchscreen heeft? Juist die is er op dit moment niet!
Een tablet is sowieso niet milieuvriendelijk (wat denk je van de accu e.d.) maar als we het toch over echt milieuvriendelijk hebbe: De ipad is niet van plastic zoals veel concurrenten dus wat dat aangaat is dat alweer tegen elkaar weg te strepen.

Je mag uiteraard best kritiek hebben maar het moet wel gegrond en vooral onderbouwd zijn.

AvdP 29-09-2012

Ik heb geen ervaring met een iPad, noch met enige andere tablet en ik heb er ook geen verstand van. Daarom reageer ik niet inhoudelijk op de kwaliteit van dergelijke apparaten. Ik wil wel graag kwijt dat ik me nogal erger aan de soms zielige reacties van iPadbezitters die het niet kunnen uitstaan dat anderen iets negatiefs over een iPad/Apple schrijven. Als mensen een slechte ervaring hebben met een Apple product, dan moeten ze die gewoon kunnen melden zonder direct voor een jan doedel te worden versleten. Veelschrijver en blijkbaar kritiekloos/onvoorwaardelijk Applefan "HereIsTom" erkent zelf dat het blijkbaar mogelijk is dat je een maandagmorgen iPad in handen krijgt. Wek dus nooit de indruk dat Apple perfect is, want dat is Apple niet; geen enkele tablet is perfect, hoe graag de fabrikant dat ook zou willen. Ook de opmerking dat Wouter Benders wel ingehuurd zal zijn door Samsung is uit de lucht gegrepen. Waar in zijn review is de naam Samsung te lezen? Laat iedereen in vrijheid zijn review laten schrijven en reageer daar -indien nodig- inhoudelijk op zonder te katten, want ook mensen, waaronder ikzelf, zijn niet perfect.

EvilVillain 26-02-2013

Wouter heeft wat mij betreft gelijk, leuk zo'n iPad, maar het is van geen kant te customizen en daardoor MOET je mee in de logica van Apple en die is overduidelijk bedacht door IT'ers. Bij gewoon gebruik lijkt het wel of je Twister aan het spelen bent op het scherm. Bovendien wordt Flash door domme koppigheid gewoon niet gebruikt, leuk, maar daardoor werken heel veel sites gewoon niet. (Met name dat enige waar het handig voor is: video-playback)

Er zijn voldoende goede alternatieven. Vooral qua gebruikersgemak en ergonomie en al helemaal qua prijs.

Ik had een iPad 3, maar die is tegen de tegels gegaan en ligt nu in stukken al 4 maanden op mijn bureau stof te vangen. Ik ga geen €200 betalen aan reparaties, terwijl ik voor minder dan dat een net zo goede nieuwe tablet kan kopen.

Ik ben superblij met mijn Blackberry Playbook, daar begrijpen ze gelukkig wel iets van gebruikersgemak.

HereIsTom 07-08-2012

Heb je wel een iPad?
De software is juist de beste die er is en makkelijk te bedienen, ook heb je helemaal geen creditkaart nodig om de Apps aan te schaffen!
De knoppen op het touchscreen werken juist perfect, als dat bij jou niet zo is heb je misschien een maandagmorgen model gehad.!
Je kunt juist heel veel zelf instellen, maar je moet je er wel even in verdiepen, maar dat is toch zo bij elke electronica!
En de iPad is juist erg mileuvriendelijk gemaakt, maar goed dat is niet aan jou uit te leggen denk ik.
Gelukkig heb je 'm terug gebracht en als ik jou was zou ik geen apparaten meer kopen want dat wordt toch niks!
De iPad is juist een van de beste en makkelijkste tablets die er zijn!

Cralla 21-10-2012

Kan je een ipad zomaar terugbrengen naar de winkel? Kan dat bij elke winkel? Krijg je dan je geld terug? Ook als je hem uitgepakt hebt en geprobeerd?

mgaad 07-08-2012

voor gratis apps hoef je niet je creditcard af te geven, heb ik dus ook niet gedaan. Ja, het is gesloten, maar ook veiliger. Apparaat blinkt uit in eenvoud en "soepelheid" qua bediening, het is zeker geen pc vervanger.

Pollo 08-08-2012

Wat een raar review! Heb je een kapot exemplaar in handen gehad of ben je ingehuurd door Samsung?

mgi1 06-09-2012

kennelijk een echte tegenstander van apple producten!, was eerst ook sceptisch t.o.v. apple maar toch een keer de overstap gewaagd en nu alles van apple. Ja het kost meer, ja veel zit dicht getimmerd maar nee je hebt geen gezeik meer. Het werk zoals het moet werken.

mikepat28 06-08-2012
Hoi Allemaal,

Ik zal beginnen met een open deur in te trappen: de nieuwe ipad is gewoon de beste tablet welke op dit moment te verkrijgen is op de markt.

Ik heb ‘m nu een paar dagen en ik moet zeggen: ik ben zeer aangenaam verrast. Ik ben een hele tijd sceptisch ten opzichten van Apple geweest (te duur betaald, beperkte mogelijkheden etc.) maar hier ben ik keihard op teruggekomen. Consumenten zijn nou eenmaal een bepaald iets gewend (Windows/ Android minded) en hierdoor verzint men vaak allemaal argumenten om de concurrent af te schrijven.
Bedoel er zijn altijd voor en tegenstanders maar dat is met alles, maar als je nooit de stap maakt weet je nou eenmaal ook niet wat je mist. Ik ben blij in ieder geval dat ik stap wel heb gemaakt!

Als je hetgeen al uit de verpakking haalt dan heb je meteen het gevoel dat je met een kwaliteitsproduct te maken hebt. De tablet ziet er niet alleen mooi uit maar over alles is zeer goed nagedacht qua ontwerp/functionaliteit. Wat al helemaal een verademing is is het besturingssysteem. Alles loop echt als een zonnetje. Geen vastlopers (waar Android nogal last van heeft) en in combinatie met het Retina display ziet het er allemaal gelikt uit. Je weet echt niet wat je ziet als je een full HD film aanzet. Zo scherp is het!

Apps zijn er in overvloed aanwezig in de Appstore, zowel gratis als betaald. Kwalitatief vind ik ze persoonlijk beter dan de android apps. Het ziet er allemaal net even wat mooier uit en werken net even wat soepeler (zonder haperingen).

Itunes is gewoon een kwestie van wennen. Je kan via Youtube een aantal tutorial volgen en dan weet je binnen no-time de belangrijkste mogelijkheden.
Samen met de juiste instellingen (niet alles laten synchroniseren bij elke verbinding etc.) is het gewoon een degelijk programma. Niks mis mee.
Mensen die zeggen dat het een slecht programma is, hebben zich er gewoon niet verder in verdiept.

Zijn er dan helemaal geen minpunten? Ja zeker wel (behalve de prijs) is het toch jammer dat er geen stereospeakers aanwezig zijn.
De mono speaker produceert een acceptabel geluid maar deze had beter in stereovorm op de voorkant geplaatst kunnen worden. Dit zal bij het luisteren van muziek en het afspelen van films een nog betere ervaring geven. Ook had ik graag nog een flitser op de (overigens redelijk goede camera) gezien voor foto’s bij schemerlicht.

Twijfel je over de aankoop van een tablet, dan is de iPad een veilige keuze: de tevredenheidscijfers zijn constant hoog, er zijn veel gebruikers en daardoor is er ook enorme keuze uit accessoires en apps, nieuwe diensten zullen meestal eerst op de iPad verschijnen voordat ontwikkelaars aan ondersteuning voor andere platformen beginnen.

Al met al een zeer tevreden Apple gebruiker erbij.

WoodyBourbon 14-07-2012
Waarom een IPad. Ben nooit een Apple-fan geweest wegens het gesloten karakter van de Apple-wereld. Heb er toch maar een gekocht omdat ik wil checken of de door mij ontworpen sites ook goed lopen op de IPad. En dat doen ze. Het is een mooi apparaat, een typisch "consumer-produkt", probleemloos, hoge kwaliteit scherm en gebruiksvriendelijk. Kwaliteit is onmiskenbaar, maar ik hou dat dubbele gevoel. Ik wil ook tweaken, en dat is lastig. Heb ook een ASUS TF101 en die is echt een stuk spannender. Binnen de Android-omgeving heb je veel meer mogelijkheden om zelf wat te "rommelen".
Doet niks af aan de kwaliteit van IPad3. Gewoon super goed apparaat, probleemloos als een koffiezetter, haardroger, super mooi scherm. Zit er hele avonden mee op de bank. Maar je mouwen eens flink opstropen om het onderste uit de kan te halen. Nou nee... Daarvoor heb ik een ASUS TF101.

Mikey74 20-09-2012

@ alle twijfelaars: De vraag welke tablet je het beste kan kopen zou ik niet stellen aan mensen die al een keuze gemaakt hebben. Die zullen je altijd een gekleurd oordeel geven en hebben waarschijnlijk niet alle tablets naast elkaar gehad. Ik zou eens rondneuzen op wat vergelijk sites en wat reviews zoeken die een eerlijk vergelijk maken tussen alle merken. En laat je keuze afhangen van je behoefte, niet van de glimmende buitenkant. Voor mij bijvoorbeeld is het ontbreken van een mediapoort (SD/USB) en videopoort (HDMI) de reden geweest om geen Apple Tablet aan te schaffen.

marvlems 18-07-2012

Hallo, ikzelf zit ook te twijfelen tussen een iPad en een Asus (Android). Ik houd ook niet van het gesloten karakter van Apple maar ze maken wel mooie producten. Het belangrijkste is dat ik films van mijn Synology NAS kan afspelen. Dit zijn diverse formaten (van VOB tot MKV) maar ik vraag me af of ik die niet eerst moet converteren om op een iPad af te kunnen spelen. Heb jij dit al geprobeerd?

HereIsTom 19-07-2012

Ik speel ook films af via mijn NAS, er zijn diverse Apps op de iPad waarmee je bijna alle type films kan afspelen, dus ook mkv en vob.

Erik B. 29-07-2012

Ik heb nog nooit eerder een tablet gehad maar wil er nu eentje aanschaffen. Wat adviseer je mij? Ipad (2 of 3) of bijv. Asus EEE of Galaxy. Nog geen ervaring met Android of Appstore.

woodybourbon 14-07-2012

Oja, vergat ik nog. Een van de redenen voor aanschaf was ook de App GarageBand. Erg goeie sequencer met zeer goede instruments. Daar laat Android het volkomen afweten. Je kunt merken dat Apple meer dan 30 jaar ervaring heeft in de muziekwereld. Ik kan de IPad nu gewoon als soundmodule gebruiken via MIDI-out van mijn NordStage. Te gek...

HereIsTom 31-07-2012

@Erik B. Ik zou je de iPad 3 adviseren, deze werkt perfect en prachtig scherm.
En de App Store is makkelijk en staat vol met gratis Apps.

Sammy67 10-07-2012
Ik zat te twijfelen tussen de Samsung Galaxy Tab 2 10.1 en de Ipad3. Toch maar voor de Ipad3 gegaan. Mooier beeld, veel sneller en vriendelijker in gebruik. Super ding.

anne 10 11-07-2012

ben ook aan het twijfelen tussen de samsung galaxy tab 2 en de Ipad3

HereIsTom 11-07-2012

Niet twijfelen de iPad 3 is een stuk sneller en beter dan de Galaxy Tab!

Idamax 03-07-2012
Het scherm kan gewoon niet beter, scherp tot in de kleinste details. Met smartcover hoef je de ipad nooit meer uit te schakelen, en bij gaat het apparaat om de dag aan de netspanning. Gewoon een tablet die doet wat ie moet doen, snel en gemakkelijk.

Joke321 30-06-2012
Het is een erg mooi apparaat, gemakkelijk in gebruik, super scherp beeld, er komt een goed en helder geluid uit, handig formaat om mee te nemen en hetgewicht is ook prima.

Ik heb er veel plezier van

maxbakker 28-06-2012
Mijn oma van 72 is sinds een paar dagen in bezit van een ipad en in één woord fantastisch ! ze vindt het veel makkelijker als een laptop omdat het gwn allemaal logeisch in elkaar zit. ze zet haar foto's erop en snapt nog steeds niet hoe het komt dat het zo scherp is ook staat hij in een paar seconden aan en kan je wel 10 uur met een volle accu doen !

T8T 05-06-2012
Na veel wikken en wegen toch overstag gegaan om een tablet aan te schaffen, want wat moet ik nou met tablet als ik een prima computer (Mac) heb en mooie smartphone (htc). Een extra speeltje voor erbij en vooral omdat vrienden en enkele familie leden ook een iPad hebben kon ik als Apple fan niet achter blijven. Dus ik opzoek naar een verkooppunt in de buurt. Het is een Dixons geworden. Even probeerde men mij een verzekering erbij te verkopen maar ik heb ze vriendelijk bedankt. Wel heb ik er een trendy smartcovertje van Apple erbij gekocht want dat maakt het plaatje kompleet.

Mijn nieuwe iPad 3 thuis uitgepakt en opgeladen.
Bij de eerste indruk moest ik erg wennen want ik verwachte een OSX Lion achtich besturingssysteem en de iOS5 staat echter opzichzelf zodat ik even dacht waarom is dit anders dan OSX Lion? Ja het is een tablet dus ook dan anders ingericht. Nu zie ik waarom het is en begrijp ik de Apple programeurs en developers.

De bediening gaat redelijk en het groote plus punt vindt ik de Apps. Ik vindt android Apps al goed maar die voor de iPad zijn een fractie blitser. Het scherm is de grote troef want wat krijg je toch voor een kleine 500 euro wat voorheen alleen in een jumbo jet zat.

Tijdens het typen van dit bericht blijft het toetsenbord haken. Even dan de debug functie inschakkelen want dat probeer ik hierna na de review. Net even een video chat gehad met mijn vader en dat verliep prima. Met de twee camera's kan je schakelen van front naar back en terug. De iTunes is helaas niet zoals in OSX en werkt alleen in synchronisatie modus met een ander Apple product met een frisse iTunes. De bluetooth werkt het liefste met andere Apple producten dan dat het zich moet koppelen aan mijn htc smartphone,
en andere Bluetooth toepassingen die niet van het Apple zijn. Zelfs eigen hardware is soms een hele kluif om het gekoppeld te krijgen. Bluetooth is fijn maar verliest zichzelf ook regelmatig.

Van de accu moet nog blijken of die goed is want fresh. Nu haalt de accu de beloofde 10 uur.

Safari is nu met die tabs. Lijkt teveel op de explorer en ik vind de klassieke safari en de android browser beter.

De camera word geopperd het beste te zijn. Hardware matig prima maar er is veel licht nodig om studio kwaliteit te krijgen. Voor de social Events is de camera meer dan voldoende.

Bijna goed, de iPad 3 , maar de hoge cijfers die ik geef voor het beeldscherm, opstart snelheid en accu duur is terecht want dat maakt de iPad 3 die ik gekocht heb waar.

Mensen die aan het twijfelen zijn tussen de mooie iPad 3 en bijvoorbeeld Samsung's galaxi pad kan ik meedelen dat als je het android besturingssysteem gewend bent het moeilijk is nog iets anders te willen. De iOs is ook goed maar het is close finish met het android geweld. Toch hebben beide tabletten iets unieks en kan je met beide je uren, dagen en misschien zelfs jaren uitleven in het digitale domein.

joey14 20-05-2012
het is een hele mooie ipad en je kan er heel veel mee. ik dacht dat je in de app-store alleen maar apps had waar je voor moet betalen maar dat is dus niet zo. en de ipad start snel op en heef ook heel mooi beeld de accu gaat ook lang mee en ik denk dat je aan 16GB wel genoeg hebt.

Coelers 25-04-2012
Heb de iPad 3 nu een week in bezit. Heb wel al verschillende iOs apparaten gehad. Maar sinds de komst van de iPad worden die nog zelden aangeraakt. Wat een heerlijk apparaat. De afmetingen zijn precies goed. Het scherm is erg mooi en scherp. Al zijn er nog genoeg applicaties die niet zijn aangepast aan het nieuwe scherm. Gebruik hem op dit moment vooral voor games, internet, en video's bekijken met AirVideo. Het enige wat ik graag zou willen is Apple TV Zodat ik de video's gelijk kan doorsturen naar de TV.

Als ik dan toch een minpuntje mag opnoemen is het wel het opladen van de iPad. Dit duurt echt heel erg lang. Had het beter gevonden als er een sterkere oplader bij had gezeten.

Coelers 26-04-2012

@ HereisTom ik werd vanmorgen wakker en hij was toen was voor 69% opgeladen. Heb het idee dat het bij mij wel overdreven langzaam gaat.

HereIsTom 30-04-2012

@queenfanmichel; Ja dat klopt wel, de iPad 2 is, als hij helemaal leeg is, in 4 uur laden weer helemaal vol, de iPad 3 is dus in 5 uur laden weer helemaal vol!
En dan gaat hij bij mij wel weer 10 uur mee! ;-)

HereIsTom 26-04-2012

@Coelers; Ja daar klopt iets niet! Bij mij is de iPad als hij helemaal leeg is in goed 5 uur weer helemaal 100% opgeladen.
Kijk eens hoe lang dat bij jou duurt, als dat veel langer is dan is hij niet goed en moet je terug naar de winkel gaan!

En de Apple TV kan ik je aanraden, die heb ik ook en werkt perfect met de iPad!

HereIsTom 25-04-2012

Tipje; 's nachts als je naar bed gaat opladen, dan heb je de hele dag een volle iPad ;-)

queenfanmichel 29-04-2012

@hereistom, het klopt dat de new ipad langer overdoet om volledig te laden, op verschillende Apple fora's lees je dit ook.

De accu is groter geworden om aan de 10 uur gebruikerstijd te voldoen i.c.m. de retinascherm.

Volgens mij is de lader van de new iPad ook een sterkere lader dan die voor andere iPads of iOS apparaten.

JoTal 08-04-2012
Ik was een van de eersten die de Ipad 3 in mijn handen mocht houden. Wat een geweldig apparaat! Als je dit apparaat met de concurrentie (Samsung) vergelijkt is dit zoveel sneller, is het beeld zoveel mooier en zijn de apps zoveel gelikter. Ik ben met de andere beoordelaar eens dat het verschil ten opzichte van de Ipad 2 niet heel groot is. Toch zou ik als je de keuze hebt, de Ipad 3 adviseren, want de apps speciaal voor dit apparaat zijn volop in de maak en straks wordt het verschil wel duidelijk.

Asus prime tarnsformer 11-04-2012

Leuk zo'n hele grote roze Ipad bril. Zelfs voor de batterij duur wordt al een 10 gegeven. Samsung en zeker de Eee pad transformer prime van Asus doen op onderdelen zoals batterij duur en snelheid niet onder voor de I pad.

SPer 24-04-2012

Alle ipad reviews hier zijn wel erg subjectief (mooier, beter gelikter, etc moeten mensen zelf bepalen hoor). Nu voel ik me eigenlijk heel erg ook wat meningen te lanceren. Ik ipad 3 en htc flyer getest.
Ipad 3 pro: mooi groot scherm, snel en geeft veel pagina's goed weer. Con: geen handzame formaat (groot scherm is voor en nadeel tegelijk), geen pen (matige invoer), opdringerig met itunes, geen geheugenuitbreiding, geen standaard micro usb lader en veel te duur voor wat het biedt.
HTC flyer pro: handzaam formaat (past nog in jaszak), pen werkt fantastisch en veel nauwkeuriger dan je vinger, geheugenuitbreiding, relatief goedkoop (200 euro voor 32GB+3G), belfunctie mogelijk met software aanpassing, vrijheid!. Con: kleine scherm, slechte HTC software (taal ondersteuning, belfunctie ed), geen standaard micro usb lader en te traag en veel pagina's worden niet goed weergegeven.
Ik ben voor de prijs gegaan en tis een goed keuze geweest de HTC Flyer ipad met 32g +3G is meer dan 3x zo duur maar overall is ie hooguit 1,5x beter dan de Flyer (voor velen zelfs 0x beter, maar de ipad werkt wel veel soepeler maar heeft andere beperkingen).

HereIsTom 11-04-2012

@Asus prime tarnsformer; Kan wel zien dat je zelf geen iPad 3 hebt, want de iPad 3 presteert wel degelijk veel beter dan de Samsung en de Eee pad transformer prime!
Je hebt natuurlijk spijt van je aankoop en kan het niet hebben dat de iPad zo goed gewaardeerd wordt
Maar uit alle tests blijkt de iPad toch weer steeds de beste te zijn! ;-)

pumpui 20-04-2012

Ik heb zelf de ipad 3 64G maar ik vind hem met internet niet sneller dan me Samsung galaxy s2.
Wel is het beeldscherm erg fraai en heeft het een lange accuduur.

Foksuk70 30-03-2012
Ik heb de IPad 2 na een jaar intensief gebruik verkocht en een IPad 3 gekocht. Tja, als je 2 met 3 vergelijkt dan is het verschil toch maar klein. Er zijn voor- en nadelen aan de 3.

Om te beginnen is de 3 merkbaar zwaarder. Het verschil lijkt op papier klein, maar in de praktijk heb ik toch echt meer de neiging om de IPad neer te leggen ipv vast te houden. Ook gebruikt hij meer stroom en wordt hij daardoor warmer. Omdat mijn hoes sterk isoleert wordt hij echt flink warm. En als je gebruik wilt maken van de hoge resolutie dan heb je een hele snelle verbinding nodig. In mijn geval betekent dat dat ik dichtbij de router moet zitten. En mijn 3G verbinding is gewoon niet snel genoeg. Verder zijn de verschillen in snelheid vrijwel niet merkbaar en is de speelervaring met spellen gewoon gelijk.

Wat is wel echt beter? Nou, het scherm wanneer je vanaf het scherm leest. Nou was de IPad 2 al prima, maar dit scherm leest even goed als een glossy.

foksuk70 20-04-2012

Nu enkele weken later heb ik wat meer ervaring maar mijn ik blijf gemende gevoelens hebben. In de praktijk wen je heel snel aan het nieuwe beeldscherm. Je blijft niet denken, goh wat is dat beeldscherm toch fraai. Hoewel de nieuwe apps enorm veel meer mb's vragen, blijft de speelervaring eigenlijk eigenlijk gelijk. Het belangrijkste effect is dat ik bij andere schermen denk, goh wat is dit scherm slecht. En ja in de praktijk werk ik toch vooral vanaf andere apparaten.

Verder is de camera echt wel veel beter, zowel voor als achter. Skypen gaat daardoor ook veel beter. Ook is de speaker veel krachtiger. Daarnaast heeft de nieuwe iPad GPS (dat had de vorige toch niet?).

Dan nog een kleine irritatie. Hij laadt veel trager. Als je de iPad 2 even tijden het eten ging opladen dan kon je daarna weer even vooruit. Dat is nu niet zo. Je moet de iPad nu elke avond opladen en als je dat vergeet dan moet je werken/lezen/spelen met dat verrot korte snoertje aan de iPad. Daar staat tegenover dat de iPad bij normaal gebruik (lezen, filmpje, spelletje) eigenlijk niet heet wordt. Dat gebeurd alleen bij intensief video(spel) geweld.

Ik weet dus niet of ik de nieuwe iPad boven de iPad 2 verkies. Waarschijnlijk zullen de toekomstige apps duidelijk maken of je met de nieuwe iPad beter af bent. Ook is Android 4 nu een serieuze concurrent. Zeker ook omdat je al een Android tablet hebt vanaf 250 euro. Waarschijnlijk verouderen de Andoid tablets sneller omdat de race naar snellere hardware al snel zal worden gevolgd door trage apps, waardoor Andoid tablets al snel onbruikbaar traag zullen blijken. Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Wel weet ik dat tablets toch wel heel handig zijn in gebruik. Veel succes met de aanschaf.

HereIsTom 31-03-2012

Nou zoveel zwaarder is hij nu ook weer niet en echt warm wordt hij ook niet en ik heb ook geen last van die verbinding, hier werkt hij perfect! ;-)

Robertjan. 29-03-2012
Echt weer apple, aanzetten en gelijk gebruiken en alles opent zo snel.
Het is een genot om er mee te werken en het scherm ziet er gelikt uit.