Ik heb dit apparaat ruim twee jaar in mijn bezit. Het strijkt prima. Als hij het doet. Want inmiddels heeft hij de geest gegeven. Ik was aan het strijken, werd even afgeleid door een mailtje. Nadat ik dit mailtje had afgehandeld, wilde ik verder gaan. Ik had het strijkijzer keurig op zijn rug geplaatst. Toen ik het oppakte en verder ging, merkte ik dat het heel erg vreemd ging. De strijkplaat was helemaal afgekoeld en op de plaats waar ik het strijkijzer had neer gezet, was het helemaal nat geworden. En wat ik ook probeerde, het strijkijzer wilde niet meer warm worden.
Nu had ik wel vaker last van lekkage's. Het viel mij ook op dat als ik klaar was met het strijken en het waterreservoir was nog (deels) gevuld, ik bij de volgende strijkbeurt het waterreservoir weer helemaal moest vullen. Waar was het water gebleven?? En ook tijdens het strijken merkte ik dat ik af en toe water verloor.
Omdat ik het apparaat nog maar 2 jaar en 4 maanden in mijn bezit heb, wilde ik het laten repareren. Kom ik tot de ontdekking dat de winkel waar ik hem heb gekocht niet meer bestaat. Vervolgens via de website van Tefal kwam ik bij Groupe Seb terecht. Daar kwam ik tot de conclusie dat het geen nut meer heeft om het strijkijzer nog op te sturen. De uiterst vriendelijke dame, dat wel, kon mij geen coulance garanderen. Dat was afhankelijk van de bevindingen van de technische dienst. En de reparatie- en verzendkosten komen zeer waarschijnlijk uit boven het bedrag dat ik er destijds voor had betaald. Kortom, je kunt beter een nieuwe kopen. Uitermate frustrerend. Die nieuwe, dat wordt geen Tefal meer. Tefal heeft zichzelf goed voorzien van de beruchte 'Tefal-laag': de klachten glijden mooi van ze af!!